fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70

WSBK: האם גו'גליאנו ודייויס הם שיושיעו את דוקאטי?

WSBK: האם גו'גליאנו ודייויס הם שיושיעו את דוקאטי?

גיא בן ברק

צילום: יצרן

בעשר השנים שבין 1994 ל-2003 זכתה דוקאטי בשמונה אליפויות סופרבייק עולמי, בעשר השנים הבאות שבין 2004 ל-2013 נחתך המספר הזה לחצי, ארבע אליפויות בלבד. ברור שחלק מרכזי מהירידה במאזן הטווין המיתולוגי מבולוניה נעוץ במעבר ב-2003 של המתחרים הארבע-צילינדריים מיפן לנפח ליטר מלא במקום ה-750 המסורס, אולם דוקאטי הצליחה להתמודד איתם לא רע בארבע אליפויות, וגם היפנים הלכו והפסיקו עם התקדם שנות האלפיים מעורבות רשמית באליפות הסופרבייק העולמית, כך שסיבות לא מבוטלות מהירידה צריך לחפש אצל דוקאטי עצמה. שלוש שאלות מרכזיות עולות איפה, האם הרוכבים הטובים ביותר נבחרו, האם הצוות הניהולי הטוב ביותר נבחר והאם האופנוע הטוב ביותר פותח לצורך התמודדות עם הארבע צילינדרים ההולכים ומשתפרים דווקא מאירופה, אפריליה וב.מ.וו? 

אם להתייחס לשנים האחרונות ממש, הרי שנראה כי המשך העסקתו של קרלוס צ'קה אחרי עונת 2012 הלא טובה ולמרות האליפות שנה קודם הייתה טעות, כמו-גם ההחלטה למנות ב-2013 את גובמייר למנהל דוקאטי קורסה, שני אלה כבר אינם עם דוקאטי, גובמייר פוטר במהלך חריף ארבעה סבבי MotoGP לסיום העונה כאשר היה ברור שהאיש הוא כישלון נוראי, צ'קה לא ממש רכב בעונת 2013 והודיע על פרישה עוד לפני תום העונה. 

מבחינת האופנוע, דוקאטי ממשיכה להאמין בסופרבייק עד הסוף במנוע טווין, אולם הבינה כי ה-L טווין כבר לא יכול לספק את הסחורה ולכן הפאניגלה, באמת הטווין המתקדם ביותר מאז ומעולם עם הספק שאף טווין לא ייצר מעולם, בזירה הסדרתית רושם הצלחות ומכירות נאות מאוד, אולם כאופנוע מירוץ הוא לא מספק את הסחורה, הפאניגלה כבר קיים שנתיים מלאות אולם את עונתו הראשונה בסופרבייק עשה רק ב-2013 והתוצאות ממש ממש לא טובות. צריך לשים לב שגם באליפות הסופרסטוק לא הצליח הפאניגלה לזכות וכאן הוא מתחרה כבר שנתיים מלאות.

לאור אלה ברור שמישהו למעלה, בין אם בהנהלה הבכירה באאודי או בבולוניה עצמה, לא מחבר את כול הקצוות נכון, תופר ניהול קבוצה נכון עם אופנוע מפותח דיו פלוס הרוכבים הטובים ביותר ובלי לחסוך כסף כי הניסיון לחסוך ולסגור פינות בשליפה רק עולה יותר. 

לאחרונה נראה שזה בדיוק הכיוון, עם מינויו של ג'יג'י ד'לאינה, מנהל המרוצים הענק של אפריליה אשר נקנה על ידי דוקאטי לפני למעלה מחודש בסכום דמיוני, ויחד עם ארנסטו מארינלי מנהל הסופרבייק ינסה לעשות סדר בבלגאן. הפרידה מצ'קה היא התחלה טובה, אולם ההמשך עם החתמתם השבוע של צ'אז דייויס ודייויד ג'וגליאנו ממש לא בטוח. שני רוכבים יחסית לא מנוסים בסופרבייק אשר נכנסו לסופרבייק העולמי רק ב-2011 (ג'וגליאנו) ודייויס רק ב-2012, הפאניגלה דווקא זקוק לאנשים קצת יותר מנוסים, כדי להפוך מאופנוע כביש מצוין למנצח מרוצי סופרבייק, נראה שאם מישהו בדוקאטי היה באמת רוצה ללכת עד הסוף הייתה צריכה לבוא הצעה שאי אפשר לסרב לה דווקא לטום סייקס, אלוף 2013, מצד שני ג'יג'י יודע בדיוק מה הוא עושה וכבר במבחנים הראשונים של צמד רוכבי דוקאטי החדשים דייויס וג'וגליאנו בחרז בעוד מספר ימים נדע האם ההחלטה בכיוון הנכון או לא. 



תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל