fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה

ספורט מוטורי: MotoGP וסופרבייק ביום ראשון

ספורט מוטורי: MotoGP וסופרבייק ביום ראשון

גיא בן ברק

צילום: יצרן


מוטו GP סבב 16, אוסטרליה 

אלוהים כנראה באמת נישק את מארק מארקז על המצח בעונה הזאת, מפני שאחרת אי אפשר להסביר את המזל בכפות שיש לבחור הזה. לאחר שבמשך כל העונה, גם כשנפל מארקז בקושי נשרט, הנה גם בפיליפ איילנד לא התרסקות אחת, אלא שתיים במקצי האימונים, ולעומת בראדל שעל "נפילונת" במאלזיה הושבת לשארית העונה – מארקז כאילו כלום, נופל פעמיים, קם ומחייך. אמנם מארקז לא לקח את הפול התשיעי שלו בעונה, שהלך ללורנזו – שקבע זמן נפלא של 1:27.899 ד', שיא אבסולוטי במסלול זה – אבל הספרדי הצעיר סיים את מקצה הדרוג רק בפער של שתי עשיריות מחורחה לורנז. רוסי יפתח מחר מהמקום השלישי, עם פער במקצה של כחצי שנייה מאחור לפני באוטיסטה ופדרוזה.

לגריד כפי שראינו במאלזיה חשיבות משנית כשמדובר בשלושת הספרדים המובילים את אליפות העולם בהפרש עצום מהאחרים, מארקז לא מככב בזינוקים לעומת שני יריביו לורנזו ופדרוזה אך זה ממש לא משנה לו, שהרי ממילא תוך שלוש ארבע הקפות הוא כבר נושך את הצמיג האחורי של לא משנה מי לפניו… ובמיוחד בסבב השלישי לפני אחרון של העונה בו עשוי מארק מארקז לסגור את אליפות העולם, יש כמובן תרחישים רבים שיביאו לכך, נציין רק אפשרות שמארקז מנצח ולורנזו מסיים שלישי, אז העונה גמורה ולא משנה מה יהיה ביפן ובולנסיה וגם לא משנה מה יעשה פדרוזה.

מארקז רוכב באוסטרליה בפעם הראשונה בקטגוריה הבכירה אבל גם לורנזו ופדרוזה לא ממש נהנים מיחסים קרובים עם המסלול המדהים בפיליפ איילנד, אף אחד מהם לא ניצח כאן ולאו דווקא באשמתם, היה את קייסי סטונר שמאז 2007 לא הותיר סיכוי לאיש והשנה למרבה השמחה הוא איננו. כלומר הכול פתוח באוסטרליה. נקווה שמשהו כן יקרה אחרת נגמרה העונה, אולי יתרחש משהו למארקז כמו למוביל הטבלה במוטו 2 שם יחמיץ סקוט רדינג את המרוץ באוסטרליה בגלל נפילה באימונים, מה שכמובן יצופף בבת אחת את הטבלה ועלול לעלות לבריטי באבדן האליפות.

הפצצה של ברידג'סטון – כללי המשחק משתנים 

יצרן הצמיגים ברידג'סטון הודיע כי מאחר ולא נערכו במסלול פיליפ איילנד מבחני צמיגים מאז נסלל מחדש הוא אינו יכול לערוב לעמידות צמיגי הסליקס שלו ליותר מ-14 הקפות. לכן החליטה הנהלת הסדרה לחתוך את מרוץ ה-MotoGP לשני חלקים רצופים. כלומר זינוק אחד בלבד, אך הרוכבים יחויבו לפני ההקפה ה-12 להחליף אופנוע ובכך לזכות בזוג צמיגים טריים, אמנם ללא אבדן זמן גדול של החלפת צמיגים לאותו אופנוע, אך יסבלו מבעיות סט-אפ ניכרות על אופנוע שני שכלל לא הותאם למסלול זה בשני ימי האימונים והדירוג. בנוסף ייאסר על הרוכבים לבחור בצמיגים רכים אלא קשים בלבד ויקוצר המרוץ בהקפה אחת, ל-26 הקפות. זה עוד טוב לעומת מאליפות המוטו 2 שנחתכו לאחר אזהרה דומה של דאנלופ ל-13 הקפות בלבד מתוך 25 שתוכננו במקור.

מדובר בהחלטה משמעותית, מעולם לא חולק מירוץ MotoGP מראש לשני חלקים, בסדרה כל כך מתוקתקת ומאורגנת זה מכניס אנדרלמוסיה אצל הרוכבים והקבוצות שכבר היו מתוכננים עם אסטרטגיה ותכנות אלקטרוניקה ומחשבים ודלק לכול מטר מהמרוץ הקרוב. בנוסף החלפת האופנוע כרוכה ברכיבה בפיט ליין תחת פיקוח קפדני במיוחד על המהירות ובהחלט עלולים להיות עונשים ופסילות על רקע זה, המרוץ הזה בראשון בבוקר יהיה שונה מכל מה שראינו עד היום, חשבנו שפער הנקודות הגדול לזכות מארקז בראש הטבלה מחסל את העניין בסדרה שלושה סבבים לסיום העונה והנה חידוש מפתיע מכיוון לא צפוי וזה כבר טוב.

המרוץ ביום ראשון בשעה 08:00 בבוקר שעון ישראל

סופרבייק סבב 14, ספרד

טום סייקס דווקא לא יזנק מהפול לסבב האחרון של העונה, מה שלא ימנע ממנו להיות שוב מלך הגריד כפי שהיה ב-2012 – אולם בניגוד לשנה שעברה סייקס הולך להיות אלוף עולם. הבריטי עשוי לסגור עניין כבר במקצה הראשון מחר בחרז (שעה 13:00 שעון ישראל, שידור ישיר ביורוספורט) וכל שיצטרך סייקס גם אם לברטי המדורג שני ינצח זה לסיים בין ארבעת הראשונים, לא ממש קשה מבחינתו וזהו, המקצה השני הופך למיותר, אבל ברור שרוכב קוואסאקי ילך על ניצחון בכול מקרה ויעלה כמובן גם לרכב במקצה השני גם אם יהיה כבר אלוף.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל