fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC

MotoGP מלזיה: העונש ישפיע על מארקז?

MotoGP מלזיה: העונש ישפיע על מארקז?

גיא בן ברק


ערב הסבב ה-15 של העונה במלזיה מחליטה הנהלת ה- MotoGP להעניש את מארק מארקז ואת הונדה על הפגיעה באופנוע של פדרוזה אשר הביאה להתרסקותו של האחרון במרוץ ה-14 של העונה באראגון. נקודת עונשין "לרישיון" (לא נקודת אליפות) חוטף מוביל הטבלה וזו מתווספת לשתיים שכבר יש לו. אם יקבל נקודה נוספת לחובתו הוא יזנק למרוץ שאחרי מסוף הגריד, וזה כבר משמעותי. מארקז מוביל את הטבלה לפני לורנזו בהפרש של 39 נקודות. עם 100 נקודות שנותרו בעונה הפרשה זה מבטיח לספרדי את תואר האליפות הצעיר בהיסטוריה – בתנאי שלא יפקוד אותו אסון. מארקז יכול לסיים שני ואף שלישי בחלק מארבעת המרוצים שנותרו ועדיין להיות אלוף, וזה בתנאי שלורנזו מנצח בכול המרוצים שנותרו, מה שלגמרי לא מובטח למרות שמצבו הנפשי והגופני של דני פדרוזה התדרדר מאוד לאחר ההתרסקות במרוץ הביתי אשר זרקה אותו מעשית מחוץ לתמונת האליפות. 

פדרוזה רחוק 59 נקודות ממארקז, כמעט בלתי אפשרי לראות אותו מצליח לסגור אבל בטוח שהקשיש הפגוע ילחם לפחות על הכבוד, מעבר לכך לגמרי לא בטוח איך תיראה העונה הבאה של פדרוזה. האם הונדה תמשיך להשקיע בו כרוכב רשמי בעונה תשיעית אליה יגיע שוב ללא תואר עולמי? על זה בדיוק פדרוזה ילחם עכשיו ולכן דרכו של לורנזו לא רק עוברת דרך מארקז. פדרוזה ניצח בשנה שעברה במלזיה באופן משכנע, ב-2011 כזכור בוטל המרוץ לאחר מותו של סימונצ'לי, ושנה קודם ניצח רוסי. כלומר לורנזו לא נהנה משליטה במסלול זה, וגם לא מארקז אשר ניצח כאן רק בימי ה-125 שלו ולא בתקופת המוטו 2. 

שלושת מובילי האליפות לכל אורך העונה ימשיכו גם לככב בסבב ה-15, מאחריהם יאבקו כרגיל רוסי מול קראצ'לו, בראדל ובאוטיסטה, שלושת אלה מובטחים לחוזה לעונה הבאה, אולם הכניסה של אופנועים חדשים לסדרה – הרייסר של הונדה שיימכר לרוכבים פרטיים, המנועים של ימאהה וחזרה של סוזוקי, פלוס המעורבות הגדולה של אפריליה יגרמו למתחרים להילחם על תשומת לב הספונסרים כי כיום היכולת להביא כסף חשובה לא פחות ואולי יותר מיכולת הרכיבה.

כדי לצפות במקצי הדירוג Q2 ניאלץ לקום בשבת ב-8:30, מרוץ ה-MotoGP ביום ראשון ב-10:00 שעון ישראל.

הנגיעה שהובילה להתרסקותו של פדרוזה:




תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל