fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר

MotoGP וסופרבייק בסופ"ש

MotoGP וסופרבייק בסופ"ש

גיא בן ברק

צילום: יצרן


לא יהיה משעמם בסוף השבוע הקרוב. שני סבבים של אליפויות עולם נערכים במקביל, ושניהם בשלהי העונה עם השלכות קריטיות לתוצאות ואפס זמן לתקן טעויות וצרות. באראגון, ספרד סבב 14 של אליפות העולם לאחריו תיפרד אליפות ה-MotoGP מאירופה ותצא לשלושה סבבים באסיה, בטרם תחזור למרוץ הנעילה ב-10.11 בוולנסיה. אליפות הסופרבייק חוזרת ללגונה-סקה לאחר היעדרות של שמונה שנים מהמסלול האהוב, לאחר מכן תחזור לאירופה לשני סבבים הנועלים את העונה.

MotoGP 

כוכב הסדרה מארק מארקז (הונדה) מגיע למרוץ הביתי כשהוא נישא על שיאי הצלחה ודומה שדבר לא יכול לעצור אותו, גם כשלא ניצח בצמד המרוצים האחרונים הגדיל הילד הספרדי את יתרונו בטבלה וזה עומד על 34 נקודות מול לורנזו (ימאהה) ופדרוזה (הונדה); עם חמישה מרוצים כולל אראגון לסיום העונה, חישוב פשוט מראה שמארקז יכול לסיים שני בכל המרוצים עד תום העונה ולא משנה מי ינצח, הוא עדיין הולך להיות האלוף הצעיר בהיסטוריה. השאלה המנקרת שוב ושוב היא האם מארקז שילם את חובו בהתרסקויות למפלצת הסטטיסטיקה, 

מכיוון שרק אסון חלילה ואפס נקודות באחד מהמרוצים שנותרו יוכל להציל את העונה של לורנזו ופדרוזה. מבין שני אלה פדרוזה הולך ושוקע שוב לחידלון המוכר שלו משבע השנים בקטגוריה הבכירה ורק ההונדה המצוינת שלו שומרת אותו עדיין בתמונה איכשהו. לורנזו נאבק באופנוע נחות, ה-M1 לוקה במיוחד בכוח. ימאהה מביכה בהשקעה הדלה שלה מול הונדה ואם בדרך נס יצליח לורנזו לשמור על התואר, זה יהיה רק בזכות יכולת העל של הרוכב הזה, עם מהירות הפניה הדמיונית שלו וזוויות ההטיה החריפות מאז ומעולם. הבעיה של לורנזו היא שהוא מעולם לא ניצח במסלול חמשת הקילומטרים בארגון וזה מסלול חובב הונדה בעליל. מארקז הוא הפייבוריט ערב הסבב באראגון וניצחון שלו כהמשך טבעי ליכולת המצוינת שהגאון הזה מפגין עשוי לפתוח מדרון חלקלק של בריחת האליפות. אולם כאמור, מארקז הרוכב על המגבלות עדיין לא ספג פצצה בדמות השבתה למרוץ או שניים כפי שקרה ליריביו וזה משהו שיכול לקרות ולשגע את האליפות. 

מילים רבות על שלושת הספרדים המובילים את הסדרה לא מותירות מקום לאחרים, כולל ולנטינו רוסי (ימאהה) הממלא מהמקום הרביעי את תפקיד מוביל "שאר הרוכבים" בגבורה רבה, ובמיוחד מצליח להכות את קראצ'לו (ימאהה) ובראדל (הונדה), וגם את באוטיסטה (הונדה) ואספרגרו (אספאר CRT) המבשיל במהירות לרמת רוכב רשמי. כך יהיה גם בארגון למרות שבאוטיסטה ואספרגרו צפויים להיות פרועים במיוחד בבית.

רוכבי ה-MotoGP החלו את ההקפות החופשיות היום (ו') ב-10:00 שעון ישראל, הקפות הדירוג החשובות ביום שבת 15:35 שעון ישראל, המרוץ ביום ראשון בשעה 15:00 שעון ישראל.


סופרבייק

לאחר הפסקה בת שמונה שנים חוזרת אליפות הסופרבייק העולמית למסלול, כנראה הקשה בעולם- לגונה סקה. רצף ללא מנוחה של פניות חריפות ושינויי גובה בראשם כמובן ה"קורק סקרו", זה מסלול מטורף ומאתגר לרוכבי ה- MotoGP, קל וחומר לרוכבי הסופרבייק העולמי הנוכחי שכולם למעט מרקו מלנדרי (ב.מ.וו) מעולם לא רכבו כאן. אולי בשל כך יחולק לראשונה סבב הסופרבייק לשניים, מרוץ ראשון יתקיים בשבת בחצות שבין שבת לראשון שעון ישראל, והשני בחצות בין ראשון לשני שעון ישראל. שלא יהיה ספק, המטרה של כל רוכבי הסופרבייק תהיה לעבור את הסיוט הזה בשלום עם מינימום נזק. 

הבעיה היא שארבעת הראשונים בטבלה מופרדים במעט מאוד נקודות ולכול אחד סיכוי להיות אלוף, לברטי (אפריליה) במקום השלישי חייב לדחוף ולנסות להשיג ניצחון ולנצל את המומנטום שצבר עם צמד ניצחונותיו באיסטנבול למול חולשה של סייקס (קאוואסאקי) שלא ניצח מאז מקצה ראשון בנורבורגרינג. גווינטולי (אפריליה) שני רק 8 נקודות אחרי סייקס וגם מלנדרי שבמקום הרביעי במרחק 33 נקודות מהמקום הראשון, ינצל את העובדה שלו הניסיון הרב ביותר בהפרש אדיר במסלול לגונה סקה. צמד ניצחונות שלו למול התרסקויות המוניות, עלולים להפוך את תמונת האליפות. 

אלה מרוצים שחייבים לראות, רוכבי אליפות עולם בשלבי סיום עונה צפופה על מסלול הקשה בעולם עליו לא רכבו מעולם… מי שדווקא כן רכב בלגונה סקה הוא קרלוס צ'קה, אבל רוכב דוקאטי המוביל הודיע בתורכיה כי הוא פורש משארית העונה ומהמקום ה-14 בטבלה עם 80 נקודות בלבד מ-22 מרוצים. צ'קה חתם את העונה האומללה ביותר בתולדות דוקאטי בסופרבייק ב-25 שנות האליפות.




גלריה

8 תגובות ל MotoGP וסופרבייק בסופ"ש

  1. ב"ה ובזכות השנה החדשה…..שדוקאטי יהיו ….נו טוב שישארו איפה שהם. לא נתלכלך…

  2. חברה להפסיק. דוקאטי זה אופנוע מעולה. ועם החיבור לאודי הם ילכו ויתחזקו כולל בGP. הם צריכים נהג טוב כמו רוסי…אופס..סליחה….כמו…מארקז….אופס..בעצם רוסי כמנטור שלו לא יתן לו לגעת בקקי. אז יאללה שיוציאו בכלל את דוקאטי מחוץ לGP הוא מסכן את שאר הרוכבים. כי מה יהייה אם תהייה לו נזילה וכולם יחליקו אחריו?

  3. לדעתי דוקאיט זה אופנוע מצויין. פעם היו נזילות שמן היום כבר אין.האופנועים הם מצויינים מרווחי הטיה שאין כאלו בדו גלגלי. מנועים גמישים ומצויינים. לא נופליו ואולי גם עולים על היפנים.

  4. דוקטיט לא דומה למה שאנשים מכירים מפעם. היום דוקטי זה מותג יוקרתי איכותי ויפיפה. אז יאללה לכו לאכול את הכובע. אני בעד דוקטי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל