fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

סוזוקי תחזור ל-MotoGP ב-2015

סוזוקי תחזור ל-MotoGP ב-2015

אופיר דואק

צילום: יצרן

המשבר הכלכלי שפקד את העולם בשת 2008 לא פסח גם על העולם הדו-גלגלי. מכירות האופנועים בארה"ב ובאירופה צנחו והירידה ברווחיות גרמה ליצרניות הגדולות לקיצוצים כשאחד התחומים הראשונים להיפגע הוא הספורט המוטורי. ימאהה למרות אליפות של בן ספיס נטשה את הסופרבייק והתמקדה ב-MotoGP, הונדה גם היא הורידה פרופיל אך נשארה עם קבוצה חצי רשמית באליפות וכך עשתה גם דוקאטי שהיא אחת מאבני היסוד לסדרת הסופרבייק.
גם ב-MotoGP העלויות הגבוהות גרמו ליצרניות לקצץ בתקציבים במקרה הטוב או להתקפל מהזירה במקרה הרע. על מנת להקל על הקבוצות, וכדי לא ליצור גריד עם כעשרה אופנועים בלבד הכניסה דורנה לראשונה לסדרה אופנועי CRT המתבססים על אופנועים סדרתיים ואת פער הרמות המביך בינם לבין אופנועי המפעל  פגעו אנושות במעמד הסדרה ובאטרקטיביות שלה לצופים.

המהלך להכנסת אופנועי CRT נועד לסייע גם ליצרניות קטנות לא לנטוש את הסדרה עקב קשיים כלכליים, בדיוק כמו שאירע לסוזוקי הקטנה. סוזוקי הצליחה להחזיק קבוצת מפעל מלאה עד לעונת 2009 (עם לוריס קפירוסי וכריס ורמיולן) אך ב-2010 הסתפקה ברוכב אחד בלבד, אלבארו באוטיסטה, ולמרות הישגים מכובדים מול האריות של הונדה, ימאהה ודוקאטי בחרה סוזוקי לפרוש מהסדרה במקום להתבזות עם אופנועי CRT. למרות הפרישה בסוזוקי הודיעו כי הם מתכוונים לחזור ל-MotoGP כאשר רוב ההערכות, כולל אלו של מקורות בסוזוקי, קבעו את תאריך היעד לעונת 2014. כעת, לאחר ימי האימון שנערכו בשבוע שעבר במסלול באראגון מודיעים בסוזוקי כי יחזרו להתחרות בסדרה בעונת 2015.

בימי המבחן באראגון בשבוע שעבר השתתפה סוזוקי יחד עם אופנוע אב הטיפוס שלה אותו ניתן לראות בתמונה. בסוזוקי ממעטים בפרטים טכניים על האופנוע למעט העובדה שהוא יעשה שימוש במנוע 4 צילינדרים בשורה זאת בניגוד ל-GSV-R עימו התחרו בעבר בסדרה והיה בעל מנוע 4 צילינדרים בתצורת V (בתחילה בנפח 990 סמ"ק ואחר כך בנפח 800 סמ"ק). כמו כן ניתן לראות שלדת אלומיניום במבנה מעניין עם מעין "חור" בחלקה העליון וזרוע אחורית "הפוכה" בדומה לזו שהשתמשה הונדה בעבר.

רוכב הפיתוח של סוזוקי הוא רנדי דה פוניה שהצליח לקבוע באראגון זמן של 1:42.676, השמיני בטיבו ורק 0.772 שניות אחרי חורחה לורנזו שקבע את הזמן המהיר ביותר. דה פוניה הקדים שלושה רוכבים על אופנועי אב טיפוס: אנדראה יאנונה (פראמק דוקאטי), ברדלי סמית' (ימאהה טק3) ומיקלה פירו (פראמק דוקאטי) אך סיים אחרי אליכס אספרגארו על אופנוע ה-CRT  של קבוצת אספאר. למרות התוצאות המעודדות לסוזוקי יש עוד תהליך פיתוח ארוך עד שיחזרו להתחרות ב-2015 ולאור ההגבלות והתקנות החדשות של דורנה על האופנועים בסדרה התוצאות הללו הן חסרות משמעות אמיתית.

5 תגובות ל סוזוקי תחזור ל-MotoGP ב-2015

  1. ללא מגבלות
    ללא תקנות
    ללא ABS
    ללא ניתוקים
    רק נטו נהג ומכונה פשוטה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל