fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC

WSBK פורטוגל – עליות ומורדות בפורתימאו

WSBK פורטוגל – עליות ומורדות בפורתימאו

אופיר דואק

צילום: יצרן

אחרי ניצחון כפול לפני שבועיים בדונינגטון הגיע טום סייקס לפורטוגל במצב רוח מרומם כשהוא מתכוון להמשיך במומנטום החיובי וסמן את סילבן ג'ינטולי מולך האליפות כמטרה. במקצי הסופרפול סייקס הצטיין, כהרגלו, וניהל קרב צמוד מול רוכב אפריליה אחר, יוג'ין לברטי. סייקס זכה בעמדת הפול כשהוא מהיר באלית שניה בלבד מלברטי מה שרק הגביר את הציפיה משני הרוכבים הפייבוריטים לזכייה באליפות העולם.

מקצה 1
סייקס החזיק בהובלה בזינוק כשמאחוריו התייצב מרקו מלנדרי שזינק היטב מהמקום הרביעי על הגריד הישר למקום השני, על חשבונו של לברטי. המאבק של מלנדרי ולברטי על המקום השני אפשר לסייקס לפתוח פער קטן, עד אשר לברטי עקף את מלנדרי בהקפה השלישית ומתחיל לרדוף אחרי סייקס. מאחור ישנם שני מאבקי כוח עיקרים. על המקום הרביעי נלחמים ג'ונתן ריי ו'ינטולי ואילו על המקום השישי היה זה קרב בין לוריס באז לדויד ג'וליאנו. הקרב בין באז לג'וליאנו מוכרע בהקפה השישית כאשר ג'וליאנו מאבד את הקדמי ומתרסק. ג'ונתן ריי מצידו נאלץ לפרוש בהקפה התשיעית לאחר תקלה טכנית וגם בן קבוצתו ליאון האסלם מצטרף אליו זמן קצר לאחר מכן ומשאיר את קבוצת Pata הונדה מחוץ למרוץ.

מלפנים לברטי נטל את ההובלה מסייקס בהקפה השביעית.  אלא שבהקפה ה-12, דווקא כשהחל לברטי לפתוח פער קטן כשל מנוע האפריליה בישורת ולברטי המתוסכל נותר מחוץ למרוץ. בדיוק באותם רגעים מלנדרי עקף את סייקס, שהאט בגלל ההיעצרות הפתאומית של לברטי, ועלה למקום הראשון. סייקס לא ויתר למלנדרי סחט את הקאוואסאקי עד לקצה כשבכל הזדמנות הגלגל הקדמי שלו הונף אל על במסלול רב הגבעות של פורתימאו. בהקפה ה-17 הצליח סייקס בתום הישורת לעקוף את מלנדרי תוך כך שס"מ בודדים מפרידים בין מגע של השניים. מלנדרי ירד לשוליי האספלט ומאחור הגיח ג'ינטולי שתפס את המקום השני.
ג'ינטולי ידע שניצחון של סייקס יעלה את רוכב הקאוואסאקי לראש טבלת האליפות והחל ללחוץ. כעבור שתי הקפות הלחץ השתלם וג'ינטולי נטל את ההובלה. הצמיג האחורי של סייקס שהראה סימני שחיקה מתקדמים אילץ אותו להאיט וכך נותרו מלנדרי וג'ינטולי נאבקים על המקום הראשון. השנים החליפו מקומות ורק בהקפה האחרונה הצליח מלנדרי לחזור למקום הראשון וחצה את קו הסיום כשהוא מקדים את ג'ינטולי ב-0.007 שניות בלבד. פוטופיניש מדהים למרוץ מרתק שאמור היה להכניס את מלנדרי חזרה לתמונת האליפות.

תוצאות מרוץ הסופרבייק בפורתימאו – מקצה 1  

מיקום רוכב קבוצה זמן
1 33. מרקו מלנדרי ב.מ.וו 38:12.447 דקות
2 50. סילבן ג'ינטולי אפריליה 0.007 + שניות
3 66. טום סייקס קאוואסאקי 4.224 + שניות
4 2. לאון קאמייר סוזוקי 9.479 + שניות
5 76. לוריס באז קאוואסאקי 12.057 + שניות

 


מקצה 2
הדרמה הגדולה של המקצה השני בפרותימאו החלה עוד לפני הזינוק.  עקב תקלה טכנית נאלץ טום סייקס להיכנס לרחבת הטיפולים בהקפת החימום בהעברת כך לאבד את עמדת הפול. סייקס זינק אחרון ונכנס שוב לרחבת הטיפולים בתום ההקפה הראשונה ונדמה היה שסיים את המרוץ בפורטוגל. לאחר דקות ארוכות יצא סייקס שוב אל המסלול למרות שהיה בפער של 7 הקפות מהמוליך במטרה לנסות ולקושש בכל זאת נקודות. כמי מי כמו סייקס, שהפסיד את האליפות בשנה שעברה בחצי נקודה לביאג'י, יודע שכל נקודה וחצי נקודה חשובה. למרבה האירוניה סייקס היה כל כך מהיר עד כדי כך ששבר את שיא המסלול של ביאג'י.

את מקומו של סייקס בעמדת הפול תפס יוג'ין לברטי, המאוכזב מהמקצה הראשון. לברטי זינק מצוין שבעקבותיו ג'ונתן ריי. ריי הצליח להחזיק את לברטי בטווח ראיה בשליש הראשון של המרוץ אך לאחר מכן ההונדה לא יכלה לעליונות של האפרליה ולברטי  ברח קדימה לעבר הניצחון הרביעי שלו העונה. ריי מהר מאד מצא את עצמו מתמודד מול סילבן ג'ינטולי שלא התקשה 6 הקפות לסיום לעקוף גם הוא את ריי בדרך להגדלת יתרונו בראש טבלת האליפות. ריי הסתפק במקום השלישי על הפודיום.
ולאן נעלם מלנדרי? מלנדרי עוד הצליח להחזיק במקום השלישי בראשית המרוץ אך עד מהרה הצמיג האחורי שלו החל להתפרק ומלנדרי נאלץ לראות כיצד ג'ינטולי, לוריס באז, צ'אז דיוויס ואפילו קרלוס צ'קה חולפים על פניו בשלב מוקדם של המרוץ. מלנדרי הצליח לסיים בקושי במקום ה-12. אגב צ'קה, הספרדי יצא מעודד מפורתימאו שסוף סוף הפאניגאלה שלו הפגין מעט תחרותיות בהשוואה לאפריליה, קאוואסאקי וב.מ.וו ועדין, גם בפורטוגל יתר רוכבי דוקאטי דשדשו הרחק מאחור.
בסופו של היום רב התהפוכות סילבן ג'ינטולי שמפגין יציבות מרשימה מתחילת העונה הגדיל את הפער מסייקס המאוכזב בטבלת האליפות ל-28 נקודות. למרות שלא סיים את המקצה הראשון הצליח לברטי לצמצם את הפער מסייקס ל-11 נקודות ואילו מלנדרי עדין במקום הרביעי בדרוג האליפות ולמרות נצחונו במקצה הראשון, עדין רחוק מלאיים על ג'ינטולי. בעוד שבועיים יערך הסבב השביעי של האליפות במסלול באימולה ואולי שם, כמו במונזה לפני כחודש, מלנדרי יצליח לבסס את עצמו בקרב האליפות.

תוצאות מרוץ הסופרבייק בפורתימאו – מקצה 2  

מיקום רוכב קבוצה זמן
1 58. יוג'ין לברטי אפריליה 38:02.051 דקות
2 50. סילבן ג'ינטולי אפריליה 4.107 + שניות
3 65. ג'ונתן ריי הונדה 5.853 + שניות
4 76. לוריס באז קאוואסאקי 15.306 + שניות
5 19. צ'אז דיוויס ב.מ.וו 17.552 + שניות

 

דירוג הרוכבים בתום הסיבוב השישי


מיקום רוכב קבוצה נקודות
1 50. סילבן ג'ינטולי אפריליה 213 נקודות
2 66. טום סייקס קאוואסאקי 185 נקודות
3 58. יוג'ין לברטי אפריליה 174 נקודות
4 33. מרקו מלנדרי ב.מ.וו 156 נקודות
5 19. צ'אז דיוויס ב.מ.וו 133 נקודות

גלריה

תגובה אחת ל WSBK פורטוגל – עליות ומורדות בפורתימאו

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל