fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן

WSBK בריטניה – סייקס מלך בריטניה

WSBK בריטניה – סייקס מלך בריטניה

אופיר דואק

צילום: יח"צ

גולת הכותרת במרוץ הסופרבייק לפני שבועיים במונזה הייתה ההתעוררות של מרקו מלנדרי במגרשו הביתי. מלנדרי סיים במונזה עם ניצחון ומקום שני על הפודיום מה שהחזיר אותו לתמונות האליפות אחרי פתיחת עונה מדשדשת. הסבב החמישי באליפות הגיע לדונינגטון פארק שהוא המגרש הביתי של הטוען לכתר טום סייקס. לסייקס יש זיכרונות טובים מדונינגטון. בהופעתו הראשונה בסדרה כווילד קארד ב-2008 על גבי סוזוקי השיג את המקום השני ומשם מהר מאד מושב קבוע בימאהה בעונת 2009. הגיע הזמן שסייקס ינצח סוף סוף גם בבית.
סייקס כהרגלו שוב התמקם בעמדת הפול כאשר הפגין דומיננטיות בכל מקצי הדירוג. הגדיל לעשות סייקס במקצה הסופרפול השלישי כאשר הזמן אותו קבע היה מהיר בשניה וחצי מזה של סילבן ג'ינטולי שהגיע אחריו. האווירה הביתית בדונינגטון פארק אפשרה ללא פחות מארבע רוכבים בריטים ורוכב אירי אחד להתמקם בין תשעת המקומות הראשונים על הגריד.

מקצה 1
סייקס מצליח להדוף בזינוק את ג'ינטולי ומחזיק במקום הראשון. אחריו המתמקם ג'ונתן ריי שפתח מצוין בעודו מזנק מהמקום הרביעי על הגריד כששהפתיחה הטובה שלו דחקה את יוג'ין לברטי למקום הרביעי. סייקס המשיך להחזיק בהובלה כאשר ריי מנסה להדביק אותו ללא הצלחה. ג'ינטולי במקום השלישי היה בעקבותיו של ריי והמתין להזדמנות לעלות למקום השני.
באותה העת לברטי באפריליה הרשמית השניה נאלץ להדוף מתקפות מצידו של מרקו מלנדרי שהיה נחוש להמשיך את המומנטום המוצלח ממונזה. לברטי נכנע בהקפה השישית למלנדרי ועד מהרה נוצרה שלישיה המורכבת מריי, ג'ינטולי ומלנדרי שניסתה להדביק את סייקס.

סייקס לא הביט לאחור ובמחצית המרוץ כבר החזיק בפער של למעלה משתי שניות על פני ריי. הקרב בין השלושה מאחוריו אפשר לו לרכוב ללא דאגות ולהגדיל אט אט את יתרונו. ריי החל להיחלש ובהקפה ה-13 איבד מקום השני לג'ינטולי. הרוכב הבכיר של הונדה באליפות עוד ניסה להשיב מלחמה אך השנה אין להונדה תשובה ליכולת הגבוהה של ה-RSV4. כעבור שתי הקפות נכנע ריי גם למלנדרי. עוד שתי הקפות חולפות ומלנדרי עולה למקום השני כאשר באותה הקפה לוריס באז מטפס למקום החמישי על חשבונו של לברטי, זמן קצר לאחר שתפר גם את צ'אז דיוויס.

למלנדרי נותרו 5 הקפות לסיום אלא שסייקס כבר מחזיק בפער של למעלה מ-3 שניות וניצחונו השני בעונת 2013 כבר הובטח. מלנדרי הצליח לצמצם במעט את הפער אך מסתפק בסגנות בתום המקצה הראשון.

תוצאות מרוץ הסופרבייק בדונינגטון פארק – מקצה 1 

מיקום רוכב קבוצה זמן
1 66. טום סייקס קאוואסאקי 34:10.881 דקות
2 33. מרקו מלנדרי ב.מ.וו 2.379 + שניות
3 50. סילבן ג'ינטולי אפריליה 3.808 + שניות
4 65. ג'ונתן ריי הונדה 6.760 + שניות
5 76. לוריס באז קאוואסאקי 13.649+ שניות

 



מקצה 2
עוד פתיחה מצוינת של סייקס כשבעקבותיו צמד האפריליות עם ג'ינטולי ולברטי הנלחמים ביניהם על המקום השני. מאחורי האפריליות נמצאים ג'ונתן ריי ודיויד ג'וליאנו כאשר מרקו מלנדרי נושר בזינוק למקום השביעי.
ריי מאבד גובה מהר מאד כשבתחילה נעקף על ידי ג'וליאנו רביעי בהקפה השניה ומיד לאחר מכן חולפים על פניו גם צמד רוכבי ב.מ.וו מלנדרי ודיוויס. בהקפה השלישית סייקס קובע שיא מסלול חדש ושובר את השיא הקודם של ג'ונתן ריי. סייקס ממשיך בקצב מסחרר להיות המהיר ביותר על המסלול וכעבור 6 הקפות מוביל בפער של 3 שניות.

מאחור  הכל התנהל ללא דרמות. ג'וליאנו הוביל את שלישית האפריליות בניסיון לברוח מלברטי וג'וליאנו כשרוכבי ב.מ.וו מלאנדרי וצ'אז דיוויס מנסים בכל כוחם להיצמד לשלישיה. רק בהקפה ה-16 ג'ינטולי הצליח לפתוח סוף סוף פער קטן שביסס את מקומו במקום השני ואילו מלנדרי עוקף את ג'וליאינו ונכנס לקרב יחד עם לברטי על המקום השלישי. כעבור שתי הקפות מלנדרי מכניע גם את לברטי אך השנים מנהלים קרב צמוד עד אשר לברטי חוזר למקום השלישי שתי הקפות לסיום. מלנדרי קיווה להשיב מלחמה אך מתח את הגבול יותר מידי, נגרר לקו רחב באחת הפניות ונעקף על ידי ג'וליאנו.

הניצחון הפול של סייקס היה אמור להזניק אותו לראש טבלת האליפות אלמלא הצליח ג'ינוטלי לסיים שני במקצה השני. ג'ינטולי עדין מוביל את האליפות אך בפער של 4 נקודות בלבד על פני סייקס כשבמקום השלישי נמצא לברטי שחוסה בצל בן קבוצתו למרות שנחשב כאחד כפייבוריט ביניהם בתחילת העונה. אבל לברטי לא אמר את המילה האחרונה ובעוד שבועיים בפורטימאו ינסה לחזור לעניינים. בדרך יצטרך לא רק להתגבר על בן קבוצתו ג'ינטולי אלא לנסות לעצור את סייקס שנמצא במומנטום מצוין.

תוצאות מרוץ הסופרבייק בדונינגטון פארק – מקצה 2 

מיקום רוכב קבוצה זמן
1 66. טום סייקס קאוואסאקי 34:06.921 דקות
2 50. סילבן ג'ינטולי אפריליה 8.035 + שניות
3 58. יוג'ין לברטי אפריליה 10.738 + שניות
4 34. דוויד ג'וליאנו אפריליה 12.257 + שניות
5 33. מרקו מלנדרי ב.מ.וו 15.976 + שניות

 

דירוג הרוכבים בתום הסיבוב החמישי

מיקום רוכב קבוצה נקודות
1 50. סילבן ג'ינטולי אפריליה 173 נקודות
2 66. טום סייקס קאוואסאקי 169 נקודות
3 58. יוג'ין לברטי אפריליה 149 נקודות
4 33. מרקו מלנדרי ב.מ.וו 127 נקודות
5 19. צ'אז דיוויס ב.מ.וו 112 נקודות

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל