מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
ברקום שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
סטפן
HJC
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה

אליפות ישראל בסופר מוטו 2013 – סיקור קטגוריית S1

אליפות ישראל בסופר מוטו 2013 – סיקור קטגוריית S1

גלעד בן-זקן

צילום: יוני לאביץ, Yoni Photos

בחג השבועות התקיימו מרוצי פתיחת העונה של אליפויות הסופרמוטו וה-GP באצטדיון המושבה שבפתח תקווה. בשתי הקטגוריות התקיימו שני מרוצים ביום אחד, כאשר מקצה דירוג הזמנים התקיים ביום שלישי ה-14.5.13, ערב חג השבועות, כשיום המרוצים עצמו התקיים למחרת. דני רופ הפעם לא טעה, יום האימונים ומדידת הזמנים הלך חלק עם שמש נעימה מאוד וכפי שמר רופ הבטיח, ליום המרוץ התעוררנו עם סופת ברקים וגשמים חזקים ביותר. מטעם ההפקה/עמותה/הנהלה כלשהי נעשו הרבה מאוד טעויות כלפי הקהל והעיתונות. תחילה הודיעו על ביטול ודחייה ליום שישי ואילו למתחרים שכבר הגיעו אמרו להמתין במקום שאולי עוד בכל זאת יקרה משהו. כיוון שהודיעו על ביטול, קהל שהיה צפוי להגיע החליף תוכניות לאחרות וכל העיתונאים חזרו אל מתחת לשמיכת הפוך, ביטלו את הצלמים שלהם ושדרגו תוכניות לענייני המשפחה בחג.

בסופו של דבר השמש החלה לבצבץ והיה ברור שלא ימשך הגשם. עלינו על המסלול עם המכוניות הפרטיות שלנו ועם מפוחים והתחלנו לייבש את המסלול. מכיוון שעלויות ההקמה של המסלול, הלוגיסטיקה הכרוכה ועלויות השומרים על המקום למספר ימים כל כך יקרים ומסובכים, הוחלט לקיים את המרוץ בכל זאת. הרוכבים נשארו במקום כי אמרו להם לחכות, העיתונות שכבר הגיעה הלכה כי אמרו להם ללכת ולמעשה האירוע פספס תיעוד תקשורתי של כתבים מצוינים שמשקיעים את זמנם ואת כל יכולותיהם בכדי להעביר הלאה תיעוד שגם יופיע למחרת היום לכל הגולשים חובבי הז'אנר וגם כדי שיישאר לנצח בארכיוני הסופרמוטו הישראלים.

אבל בתוך כל זה, יצא שלעיתונאי אחד אמרו בפירוש להישאר במקום, לא אמרו לו את זה כי הוא עיתונאי, אמרו לו את זה כי הוא מתחרה, והמתחרה הזה הוא אני. בערב סיום המרוץ קיבלתי מספר טלפונים שמבקשים ממני כתבה, כי לא היה מי מטעמם שייתן חומרים לקהל על המרוץ. ובכן בקשות לחוד ויכולות לחוד. מכיוון שבתור מתחרה התרכזתי מאוד ב-Zone של עצמי, ישבתי עם עצמי ועם איש הצוות שלי שרוין רחימי והתרכזנו בנקודות השיפור שלנו ובהמשך היום מנקודת מבטנו בלבד. לכן את רוב האירוע לא אוכל לסקר, מה שכן אוכל לסקר זה את הקטגוריה המקצועית בלבד, שבה צפיתי באדיקות כי אותי באופן אישי היא הכי מעניינת ומסקרנת, ממנה אני לומד המון והצפייה בה תרם המון לרכיבתי במהלך היום.

קטגוריית S1 מרוץ ראשון
על הגריד מתייצבים שמונה רוכבים על פי סדר ההזנקה שנקבע יום קודם לכן במדידת הזמנים. אלעד אליהב (19) עם זמן המסלול הטוב ביותר על המסלול במקצה מדידת הזמנים (29.997 ש'), שני עידו כרמון (27) עם רק עשירית השנייה הפרש ושלישי על הגריד לי ברדה (96) עם כחצי השנייה אחרי אלעד. הרמזור מתחלף לירוק ואליהב לא מזנק טוב ומיד יורד למקום השלישי. עידו כרמון הפנומן לוחץ בראש ברכיבה חזקה מאוד על גבי האפריליה SXV450 של עופר אבניר ולא מוותר ללי ברדה שמאחוריו המדגים רכיבה אומנותית פשוט על גבי ה-TM Racing SMX450Fi. מה שהכי יפה אצל ברדה זה שרואים סגנון משולב סופרמוטו ואופנועי כביש ספורטיביים הכולל הטיית הגוף לתוך הפנייה. זה משהו שאומנם רואים בסופרמוטו לעיתים, אבל לא בתדירות כזו גבוהה ולא בכזו שליטה וקיצוניות הטיה.

אלעד אליהב על גבי ה-SX450F של ק.ט.מ סוגר את שלישיית החוד. הסיבה לשימוש דווקא בדגם ה-SX ולא ב-SMR הייעודי היא ש-SMR חסר במלאי אצל היצרן. אלעד רוכב חזק וכישרוני כפי שהוא יודע להדגים והשלושה מקיימים קרב משל עצמם ופותחים פער מהרביעי שאחריהם, אלי שולגה, שזינק הכי פחות טוב והתבושש אל סוף הגריד. שולגה שינס מרפקים והתקדם אחד אחד מהמקום אחד לפני האחרון ועד לסיום. אור רפפורט (267) ואדם מחרוק (108) נראו לא טוב לאחר שירדו מצמד SXV550 לדגמי ה-450 המקבילים שלהם. את ההופעות שנתנו השניים ב-2012 הם לא מצליחים לשחזר במרוץ הזה, כלומר אין פודיום והשניים מתברגים באמצע הטבלה אחרי מאמצים עיליים.

אחריהם התמקמו יוחאי חכם (44) ורון דנציגר (66) שנלחמוהאחד בשני על צמד ההונדות CRF450F שלהם. דנציגר עלה זה עתה מהמתחילים/עממית אל הקטגוריה המקצועית ובסך הכל נראה שיש לבחור עתיד לא רע. בכלל אפשר לומר שזה היה מרוץ שעיקרו צמדים מכיוון שלי ברדה נופל עקב פאנצ'ר בצמיג האחורי תוך כדי השיקיין בהקפה ה-12 של המרוץ ונאלץ לפרוש, מה שהשאיר לאלעד לסגור את הפער אל כרמון. לאורך כל המרוץ אלעד מצליח לפתוח ולסגור פערים מול כרמון, אך הוא לא מצליח לייצר מולו עקיפה ומותיר לכרמון את הניצחון.

  מתחרה זמן
1. עידו כרמון – אפריליה SXV450 (אבזריון, פרו סייקל) 15:38.367 דקות
2. אלעד אליהב – ק.ט.מ 450SX (ד.ל.ב מוטוספורט, מוסך מוטוריקה) 0.242+ שניות
3. אלי שולגה – הוסקוורנה SMR450 (אסי ארונסון -אימוני ספורט) הקפה+

קטגוריית S1 –  מרוץ שני
בשנית נעמדים על הגריד הרוכבים באותם המיקומים והרמזור מתחלף לירוק. אלעד בשנית לא מזנק טוב ולי ברדה מתנגש בו ומפיל אותו. לי ברדה סובל מפגיעה בכף היד ואלעד מוטל על המסלול. לאחר הקפה המרוץ מופסק בדגל אדום. אלעד אליהב אהוב הקהל קם על הרגליים לתרועות מעריציו שמאחורי הגדר ולהשתאות בועז קורפל הכרוז ונקבע שהמרוץ יוזנק בשנית, אך כעת אלעד מזנק מהסוף, מהמקום השמיני.

הרמזור מתחלף לירוק ונחיל המקצוענים שועט קדימה אל ההקפות הראשונות של המרוץ. לאחר שתי הקפות אליהב מצליח לתקוף את רון דנציגר וכך הקפה עוקבת הקפה, אלעד מצליח להתקדם במיקומים. לי ברדה פורש לאחר שלוש הקפות עקף הכאבים בכף ידו ואלי שולגה שרוכב מצוין מתמקם במקום השני מאחורי עידו כרמון שמוביל. לאחר שאליהב מצליח להתיישב במיקום הרביעי מאחורי יוחאי חכם, אדם מחרוק ואור רפפורט כבר מאחוריו מתאמצים לשמור על הקצב עם אופנועי ה-450 שאליהם הם פשוט לא רגילים עדיין. אדם נופל בהרפיין הקיצוני של המסלול ואור מתנגש בו. הם מרימים את האופנועים בבלבול רב כאשר כל אחד תחילה מרים את האופנוע של יריבו עקב הבלבול והאדרנלין. השניים מתחלפים בינהם וחוזרים למרוץ. אליהב ממשיך ללחוץ את יוחאי שרוכב יפה בטקטיקה חסימות רבות וקווים הגנתיים.

זה לקח זמן מה, אבל אליהב מצליח לעקוף את יוחאי ולהתברג לשלישי ולהישאר על הפודיום. מופע מרהיב, כשמהמקום השמיני הגיע ועלה עד למקום השלישי. אלי שולגה ועידו כרמון התרחקו כבר בכמעט חצי הקפה עקב הקרבות שהתנהלו בין חכם לאליהב. לסיום כרמון מנצח את המרוץ, שולגה שני ואליהב שלישי שוב עם זמן ההקפה הטוב ביותר במהלך המרוץ עצמו.

  מתחרה זמן
1. עידו כרמון – אפריליה SXV450 (אבזריון, פרו סייקל) 14:51.758 דקות
2. אלי שולגה – הוסקוורנה SMR450 (אסי ארונסון – אימוני ספורט) 2.786+ שניות
3. אלעד אליהב – ק.ט.מ 450SX (ד.ל.ב מוטוספורט, מוסך מוטוריקה) 5.438+ שניות

סיכום היום
היה זה יום מצוין, מלא אקשן ואדרנלין אך חבל לי מאוד על כל מי שלא הצליח להגיע עקב הבלבול. לא סיקרתי את קטגוריות ה-GP ולא את קטגוריות ה-S2 הפתוחה או העממית של הסופרמוטו ואני מתנצל על כך מראש בפני הרוכבים והקהל.  היו אלו הנסיבות של חוסר הסנכרון בין ההודעות שמיהרו לצאת החוצה לאינטרנט מהמסלול לבין המתרחש במקום. בפועל כשבאינטרנט הופץ "המרוץ בוטל", במקום עוד דנו על "האם יבוטל המרוץ" ולכן נבצר מכל העיתונות והקהל להגיע. מכיוון שרכבתי בעממית, אינני יכול לתת סקירת מרוץ אובייקטיבית כי אני יודע רק מה קרה עם זה שלפני וזה שמאחורי, אך כן גיבשתי לעצמי דעה שקשורה בעממית, אך אותה תקראו בגיליון הקרוב של "אופנועים" בהוצאת לוי יצחק. מה שבטוח הוא שמצפה לנו עוד עונה ארוכה של מרוצים עם אקשן והנאה מובטחת. כולי תקווה שהמרוצים הבאים יהיו מלאי קהל בהתאם לפוטנציאל העצום שגלום בספורט המוטורי. ניפגש במסלולי המרוצים.

לתוצאות של כל מרוצי השבועות באיצטדיון המושבה

 

גלריה

6 תגובות ל אליפות ישראל בסופר מוטו 2013 – סיקור קטגוריית S1

  1. הגשם אויי הגשם.. אמרו בוטל לא בוטל כבר יצאתי נעל וזהו.. חבל
    תודה על הסיקור היפה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל