fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

רז והלל בדרך לראלי יוון

רז והלל בדרך לראלי יוון

גלעד בן-זקן

צילום: גלעד בן-זקן

הרבה גבות הורמו כאשר רז הימן והלל סגל הצהירו שלפחות בעתיד הקרוב ראלי הדקאר אינו בתכנון ושהם הולכים להשתתף בראלי יוון. הסיבה העיקרית לכך הינה עלויות הגבוהות המקשות על הספונסרים ועל הצוותים להעריך לראלי כה ארוך ומרוחק. לכן, בראיה רחבה הוחלט שחייבים לשמור על רצף ספורטיבי מסוים והצוות המנוסה שכבר עבר את הדקאר בעבר בהצלחה יוצאת דופן הרחיב את אופקיו.

כך בתחילת 2012 הצטרף הצוות לראלי דרך המשי וכעת, כפי שהצהירו לפני חצי שנה ,יצטרפו לראלי יוון. זהו ראלי שעיקרו מהירות על פני עבירות. לראלי יוון הצוות יגיע לפיראוס באמצעות חברת השילוח והלוגיסטיקה UPS שהשנה הצטרפה כספונסר יחד עם טלפארמה ופוינטר, מגע בביטוח, אוטו ויק, רפי אמיר ובניו ומולטיפק. משם ימשיכו בכביש 250 ק"מ צפונה על קו החוף עד לכפר קטן בשם "נאפקאטוס" שמשם יצא המרוץ. המרוץ השנה יהיה נוח מבחינת תנאים, שכן זהו "מרוץ כוכב", על כל היתרונות שמלון יכול לספק לצוותי על פני לינת שטח. סה"כ המרוץ כולל כ-1,600 ק"מ מצטברים כאשר הניווט נעשה על פי סיפור דרך ולא באמצאות GPS.

רז והלל משתתפים על בקטגורית ה-T1 על "הצוללת הצהובה" מבנייה עצמית של סדנת "ליוגב" המפורסמת כאשר השנה מחליף את מנוע המיצובישי מנוע 3.0 ליטר דיזל של ב.מ.וו עם 250 כ"ס. יחד עם רז והלל ישתתפו בראלי עוד שני צוותים ישראלים: צוות טלפארמה שעברו כעת מקטגורית T2 (רכב סטנדרטי משופר) לקטגורית T1  ושי שפירא וחברו הראל עם פאג'רו בקטגורית T2. בראלי האופנועים ישתתפו מעל 100 רוכבים בכללי כאשר בין הרכבים ישנם קצת פחות מ-30, זאת עקב הפרשי העלויות הרבים. אופנוע מגיע לרוב מוכן למרוץ ונדרשת השקעה של כ-25 אלף ש"ח להשתתפות ולוגיסטיקה. רכב לעומתו דורש מאות אלפי שקלים בניה ופיתוח, ועוד כ-100 אלף ש"ח ללוגיסטיקה שינוע והשתתפות. בין האופנועים גם כן ישנם משתתפים רבים מישראל, כמו גלעד בנאי, דורון וינטר, ניר קלמק ויוסי לוי. זה המקום לאחל בהצלחה לרז הלל וליתר הצוותים הישראלים המשתתפים בראלי.

קיום הספורט מייצג את מדינת ישראל באור חיובי מאוד כאשר רז והלל הפכו לצוות מבוקש מאוד עם רזומה של 31 מרוצים עד כה לשניים (18 מרוצים לרז, 13 להלל) והשניים מקבלים במה מכובדת מאוד במרוצים אלה. מספר המתחרה של הצוות הוא 402, מה שמעיד על זינוקם הצפוי מהמקום השני בגריד.
בארץ לעומת זאת מאז ביסוס חוק הספורט המוטורי מאוד קשה לקיים מרוץ תחת התקנות שמחייבת הממשלה ולמעשה הגלגל התהפך לענף הזה. אם בעבר היה קל לקיים מרוצי ראלי בישראל, שכן אלה מרוצים פתוחים ותחת מחסור החוקיות הרוכבים והנהגים העדיפו ראלי על פני מרוץ בזירה (סופרמוטו מוטוקרוס לדוגמא), כיום קל יותר לקיים מרוצי זירה על פני ראלי, שכן קיום מרוץ ראלי דורש עלויות גבוהות מאוד בכדי להתאים לתקנות הישראליות שמחייבות תחימת שטח, שיטור ולוגיסטיקה רבה לאורך כל המסלול. לכן, בחוסר אופטימיות מסוים הצוותים מבינים שאת יתר הקריירה יעשו בעיקר בחו"ל. פוינטר לדוגמא השקיעו ב-10 שנים האחרונות למעלה ממיליון ש"ח (סכום חסר תקדים במונחים ישראלים) בצוות ומצהירים שקיבלו תמורה מלאה, אבל נוצרה בעיית ביצה ותרנגולת. אם בארץ קיום המרוץ יהיה כל כך יקר, אז לא ישתתפו צוותים, אם לא ישתתפו צוותים, לא יבואו ספונסרים לצוותים המובילים. ונשאלת השאלה, מה יהיה עתיד מרוצי הראלי בישראל?

גלריה

3 תגובות ל רז והלל בדרך לראלי יוון

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל