מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
לרט
סטפן
rok-straps רצועות קשירה 140
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
ברקום שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל
HJC

מתמודד מספר 9 – לכבוש את מצדה

מתמודד מספר 9 – לכבוש את מצדה

גיא יצחק לריאה

צילום: רונן טופלברג

חודש עבר מאז ארבעת המרוצים באילת במסגרת אירוע הפורמולה ישראל ועונת 2012 הסתיימה בטעם מתוק. לאחר שהגיעה ההודעה על הסבב המיוחד באירוע ה-Dead Sea Racing ידעתי שפניי מועדות למרוץ בים המלח,תוך כדי מחשב את העלויות הכרוכות.  אמרתי לעצמי "למה לא בעצם"? ומיד באופן לא אובייקטיבי אני נוטה לפרזל את כל האלמנטים כדי להתחרות. אז מה בפרזול? מצב האופנוע (מקביל למצב בבנק) מצב גופני, אווירה משפחתית ועולם ההנדסה היומיומי בעבודה.  בגדול אילו המשתנים להפעם כאשר הדגש הוא על המשפחה והעבודה.  מצב האופנוע לאחר המרוצים באילת הצריך ביקור אצל שחר ממוסך "הפודיום" שהחזיר את הצמיגים לסטוק ובנה מערכת ניקוז נוזלים חדשה מגניבה לגמרי.  הפאן הגופני הצריך מנוחה  לכן שילבתי זאת עם המשפחה.  אישתי לימור חידשה את כוחותיי, הפיזיים והמנטליים, בקיום שיחות רב-גוניות על תחרויות העבר והעתיד ובילויים.  ראש שקט עם האישה אינו דבר מובן מאליו והערכתי כלפיה אינה רק במילים שאין לתאר, אלא גם במעשים כמו לפנק, לפנק, לפנק. בעבודה החסרתי לא מעט לכן ירדתי מתחת לרדאר. 

בחזרה ליעד. הסבב המיוחד מכונה אליפות מצדה והוא מורכב מתווי חדש בתנאים משולבים מעניינים. ההפקה השקיעה רבות ושמה דגש על מיקום העיתונאים והצלמים במקומות אטרקטיביים כדי לתפוס את מלוא האקשן. הציפייה הייתה לקהל רב שגם אותו מיקמו נהדר. הפרסומים אודות המרוץ השיגו את מטרתם והייתה היענות גדולה.
יום לפני הירידה דרומה כמעט ולא נרדמתי כשבדמיוני אני מריץ ומכין את היומיים הבאים.  הצמיגים והבלמים כבר במחצית חייהם ועם אותו הסט אפ שוחרר הקלאצ' הראשון אל תוך המסלול המאובק משהו.  הילוך ראשון, שני, שלישי. ווואלה, יופי של מסלול.  מביט לקהל, שומע את בועז קורפל מתסיס את הקהל כמו שרק הוא יודע.  אני מתחיל לבנות קצב ולחפש את שיאיי הפניות. מחליף תוך כדי רכיבה מפות הצתה לטובת חלקות וחימום הצמיגים. מנסה לא לבלום באכזריות כדי לשמור על הרפידות וממשיך להתמקד במסלול. אבק רב על המסלול גורם להחלקות זנב ארוכות בבלימות וזריקות זנב ביציאה מהפניות.  איזו חוויה. ההנאה כבר בפנים. מספר הקפות אני יושב על איתמר מרון, הוא גם על אפריליה כמו שלי אך מעט משופרת והסשן נגמר.

לסשן הבא עלינו עם אמצעי למדידת זמנים. עכשיו זה נגד השעון. שוב, לובש את הציוד, מנקה את המשקף וממקם אותו בסבלנות יתרה.  חושב על הקווים ואיך אני חוסך עשיריות שנייה יקרות, רק לא לגמור את הרפידות והצמיגים. למעשה אני חושב על הכל: מבטים, תנוחות גוף, פתיחה וסגירת מצערת מתי איך כמה למה. רק להישאר על הגלגלים. החבר'ה במקצועית כאן לא משחקים. היריבים בקטגוריה S2 הם גל ברדה עם TM דו-פעימתי מפחיד, אלי שולגה ואיתמר מרון החמושים באפריליות כמו שלי וכמובן רון דנציגר בדרוזי משופר רצח. 
הסשן השלישי הוא הקובע לזינוק למחרת ועדיין לא הצלחתי להבין את הקווים. חלקתי שוב תחושות עם אדם מחרוק ואלד אליהב שתפס מנוע ונאלץ לראות הכל מהצד. שילבתי את העצות שלהם ופתרתי את בעיית הוויברציה (chatter) בכניסה לפנייה. בחנתי את דף הזמנים ונרגעתי. אני שתי שניות מההקפה הכי מהירה. שנייה מאיתמר ומשולגה ששרף מצמד וספק אם יקח חלק במרוצים. רון איטי ממני בפחות מחצי שנייה.

ירדה החשכה, פתאום אני לא שם, מתגעגע ללימור וריי שרק לא מזמן התחיל ללכת, לבכי ולצרחות באמצע הלילה .  מה עכשיו? אני נמצא בתוך שק שינה, באוהל רעוע והרוח לא קרירה בלשון המעטה. "יאללה, לחזור למטרה" אמרתי לעצמי.  קווים, קווים ועוד קווים. חלקות, חלקות, חלקות. אין דרך אחרת. אמרתי ונרדמתי. 

המרוץ למעלה
שחר עולה ושני מרוצים לפניי. מתעורר עם תחושות ורגשות מעורבים. פאק! עוד לא התנערתי לחלוטין.  החלטתי באחוזי הסוללה החד ספרתיים שנותרו להתייעץ עם כפיר לוין "פרוריידניג". הייתי ענייני והוא איתי. לא ייאמן. תיאור הנקודות החלשות שהרגשתי על המסלול פוצחו ואסטרטגיית זינוק מהמקום השביעי הוטמעה. אני בעניינים.

במרוץ ראשון זינקתי שביעי מהקו הפנימ,. זאת בניגוד לתכנון שלי ושל כפיר שתכננו על החיצוני.  "לא נורא יהיה בסדר" אמרתי לעצמי. זינקתי מפחיד כמו בסרטים ובכניסה לראש הסיכה  שולגה סוגר עליי. ביצעתי בלימת חירום. מרוב להיטות שכחתי ללחוץ על המצמד. הנעתי ואז שכחתי שאני בהילוך שני ושוב המנוע נכבה. ניערתי את הראש כשאני כבר אחרון. יופי של רפרטואר תפרתי לעצמי. שתי הקפות ושולגה ששרף את המצמד באופן טוטאלי עומד בצד הישורת.  בהמשך אני דוהר ומפרק גז כאילו אין מחר. סיימתי רביעי בלי יותר דרמות.   

המרוץ שני הוזנק בסדר מחודש כשולגה פרש מהקרב. הפעם אני בחיצוני. עף אל פניית ראש הסיכה. מאחור נועם שאבי מתפוצץ והמרוץ הופסק. אמבולנס מפנה את שאבי והונף דגל אדום. תוך שניות הוא יצא צולע, הניף ידיו לקהל ועלה לזינוק מחודש, שאפו. בזינוק המחודש אני מתמקם שלישי. בדרך תפרתי את גל "שתי פעימות" ברדה אך ביציאה מהפנייה נחלשתי. מלפנים אדם מחרוק ולי ברדה על TM אימתני. איתמר עוקף אותי על הגז. הכול טוב, בינתיים. רון מאחורי ואני עם חבורת החוד. אסטרטגיית הזינוק הצליחה. התחלתי לעבוד על הנקודות החלשות שלי ובראש אני מדמה אימון רצחני שממקד אותי למטרה והיא איתמר על האפריליה שרוכב מהר ממני אז קל זה לא היה. פתרתי כמעט לחלוטין את בעיית הקווים והרשתי לעצמי לדלוק אחריו אומנם רון מאחורי אך לא הרגשתי מאוים. לנשום אמרתי לנשום. שומר על האמות גם בבלימות החזקות ומחלק את הכוחות כדי לא לעשות טעויות. זה לא צלח.

בפנייה לפני הישורת אני מרחיב את הקו פותח דלת לרון. "לא, לא, לא חביבי" אומר לעצמי ויוצא בפול גז עד 130 קמ"ש ולא מוותר. עכשיו אנחנו צמודים. מראה גלגל ותוקף אותי בלי סוף בכל פנייה. לא התרגשתי. פתרון הקו המהיר בידיי. מגיעים לסמן אחורי ראשון, מושיק מימון בחליפה המסנוורת שלו, עוקף אותו חלק מהפנימי בפנייה שלפני הישורת. רון עליי ולא מוותר. אני טורק את הטורים על האדומים וחזק על הבלמים. בדומה לזינוק אני מגיע מהחיצוני ומבצע עקיפה על יוחנן. רון טס מהפנימי ומתפוצץ על יוחנן שנשאר על הגלגלים. שיווואווו אני מביט אחורה ורון מרים את הדרוזי שלו. אנחנו לקראת סיום. "השתי פעימות" מתרסק גם בניסיון עקיפה על אדם הרבה נפילות הן כתוצאה מהאחיזה הבעייתית במסלול המאובק, חייב להיזהר. בינתיים על הישורת אני רואה את רון שנותן בראש למושיק ויוחנן. פייטר רציני הבחור.

שקלול הניקוד של שני המרוצים ואני שני בקטגוריה המקצועית הפתוחה. הודות לשמירה על קור רוח ויישום הלכה למעשה את עצותיו של כפיר לוין הנפתי גביע נוסף על הפודיום.

גלריה

6 תגובות ל מתמודד מספר 9 – לכבוש את מצדה

  1. כמו עד עכשיו,הצלחת גם הפעם להעלות על הנייר,את ההרגשות שלך,לטוב ולרע…
    נהניתי מאוד לקרוא.תמשיך בשני התחומים בהצלחה!!!

  2. בני היקר הוחכתה אומץרב ריכוז גבוה ויכולת רבה בתחום הכתיבה והרכיבה בהצלחה אוהבת אותך מאד מאד

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל