fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

MotoGP 2013 – שינויים בכיוון הרוח

MotoGP 2013 – שינויים בכיוון הרוח

צילום: יח"צ

בואו נודה על האמת, רוב מרוצי ה-MOTOGP בעונות האחרונות נעשו משעממים להחריד. מיעוט מתחרים תחרותיים על כלים שהם השפיץ-של-השפיץ הפך את המאבק על ניצחונות למשחק חצי מכור בין ארבעה רוכבי המפעל, המקרה הטוב. כשפדרוסה פצוע, סטונר חולה, רוסי עם רגל שבורה וספיס לא מספק את הסחורה, התחרות דלה אפילו יותר. היחיד שלא השתתף ברשימה השחורה מהמשפט שעבר הוא אלוף העולם בפעם השנייה משלושת השנים האחרונות, חורחה לורנצו.
אלוף העולם המכהן מגיע לעונת 2013 בוגר יותר, שקול יותר, נבון יותר ועם כל זאת – לא פחות מהיר. התכונות האלו סייעו ללורנצו לא רק להיות תמיד בחוד החבורה אלא גם, ואולי בעיקר, להיות עקבי. תכונה ששאר מתחריו בקטגוריה לא הצליחו לסגל לביצועיהם במהלך עונת 2013. על פניו נראה שלורנצו חתום לעוד אליפות בעונה הקרובה, אך אני מהמר שהפעם הרוח תישוב בכיוון אחר.

מי שהייתי רוצה לראות אותו נהנה מהרוח הגבית הזו, הוא כמובן – רוכב העשור, ולנטינו רוסי. הדוקטור חוזר לרכב בימאהה לאחר שנתיים קשות על אופנוע לא תחרותי בדוקאטי. העונה הוא יהנה מאופנוע איתו זכה לורנצו בעונה הקודמת באליפות העולם. לרוסי ברור שהפעם לא יוכל להטיח טענות קשות באופנוע כדי להסביר כישלונות, כפי שנאלץ לחזור ולעשות שוב ושוב בדוקאטי. הפעם כל האחריות היא רק על הכתפיים המנוסות שלו. רוסי ירתום לעזרתו את כל הניסיון העשיר והידע העצום שצבר אך קשה להאמין שבגיל 34 נראה את ה"סגן-אלוהים" האיטלקי חוזר ומדהים אותנו מדי מרוץ כשהתחרות כל-כך צמודה. וכן, בעבר רוסי נהנה תמיד ממעמד רוכב מוביל שמגיע עם פריבילגיות כמו דרישה לקיר חוצץ בינו ובין לורנצו כדי שהצוות של הספרדי לא יעתיק טריקים בכיווני האופנוע. אבל השנה רוסי מגיע כרוכב שני. מעמד שאינו מוכר לאיטלקי וכדי לחזור לרכב על אופנוע תחרותי גם את הצפרדע הזו היה צריך לבלוע.

לכן מי שייתן את הטון במאבק הישיר מול לורנצו יהיה דני פדרוסה. נכון, רוכב ההונדה הבכיר כבר הבטיח מספר פעמים בעבר ולא קיים. גם החתום מטה נאלץ לאכול מספר כובעים כשהבטיח לראות את דני בראש טבלת הניקוד והגמד סרב לשתף פעולה. אבל את עונת 2013 יפתח פדרוסה, לראשונה מזה זמן רב, כשהוא בריא. אם ישכיל אלברטו פיוג', המנטור של פדרוסה, להמשיך את המומנטום של פדרוסה מסוף העונה הקודמת, תוך מספר מרוצים יאסוף פדרוסה מספיק נקודות כדי להוביל עם פער נוח שיוריד ממנו את הלחץ. כי כשפדרוסה בלחץ, יש לו נטייה לחרבש לעצמו את הכל.

העונה יהיה לדני גם שותף חדש לקבוצה, מארק מרקז. סטונר פרש והסיר את הצל בתוכו רכב פדרוסה בשנתיים האחרונות. מרקז אמנם אלוף בהתהוות ולאחר תקופת הסתגלות גם נראה אותו מתערבב עם המובילים בקרבות מרים על ניצחונות. מרקז הוא ילד פלא בקנון של רוסי, דוהאן, ספנסר, לאוסון, רוברטס (האב, לא הבן האפס שלקח אליפות בפוקס מהסרטים). כן, באופן משמעותי יותר מיתולוגי מלורנצו ופדרוסה, מהיידן ודוביציוזו (רוכבי דוקאטי בקבוצת המפעל שמשתתפים במרוצים כשלטי פרסומת נעים, בדיוק כמו רוכבי קטגוריית ה-CTR. היידן, אגב, יזכה בתואר המפוקפק "אכזבת העונה" כשדוקאטי יבזו את עצמם בתחתית טבלת התוצאות). רוכב בקנה מידה שבעוד 10 שנים נדבר על המרוץ הראשון של העונה בקטאר כמרוץ הראשון שלו בקטגוריה הבכירה, ואולי אפילו בניצחון הראשון שלו. זה שהוא עומד להיות "הפתעת העונה", כנראה כבר לא מפתיע אף אחד. אבל לאליפות יהיה צורך בקצת יותר, ולזה הוא עדיין לא בשל.

סקניה

4 תגובות ל MotoGP 2013 – שינויים בכיוון הרוח

  1. הלו.. בקאם בן 38, רץ 70 דק ממוצע ונותן עבודה. יאאלה רוסי, תראה ממה אתה עשוי. סקניה תמשיך לרשום ולעדכן.

  2. כל מה שמעניין אותו זה דוגמנות ופוזות לצלמים. רוסי הוא ספורטאי אמיתי ואין מה להשוות הגאונות של רוסי לפלצנות של בקהאם

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל