מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
קונה אופנוע
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
rok-straps רצועות קשירה 140
פרפקט קוביה שמאל
לרט
סטפן
ברקום שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
HJC
מתלה לקסדה

מתמודד מספר 9 – אקשן בים האדום

מתמודד מספר 9 – אקשן בים האדום

גיא יצחק לריאה

צילום: רונן טופלברג

חודש לפני האירוע קיבלנו את ההודעה מיו"ר עמותת הסופרמוטו אלי שולגה: אליפות ישראל לשנת 2012 תסתיים באירוע של פורמולה ישראל באילת ותכלול 4 מרוצים. הסיכוי עבורי לסיים ראשון באירוע גבוה במידה ואנצל את ניסיוני מאופנועי הכביש, זאת כשאני יודע שהמסלול באילת מהיר הרבה יותר משני המרוצים הקודמים שנערכו בפ"ת.

טוב, אז אחלה מסלול, ללא פסי צבע, מהיר, עם אספלט איכותי מאופיין בשדה ראייה רחב. רק לבוא ולתת בגז, נכון? אז לא בדיוק. שבועיים לפני האירוע התקבלה הודעה נוספת מכבוד היו"ר: נפלה החלטה קשה – לא לרדת ולהתחרות באילת. כרוכב מן המניין חשתי אכזבה שהרי החשיפה בכל הערוצים האפשריים אינה מובנת מאליה. כל מרוץ באשר הוא חשוב לצבירת ניסיון, במיוחד לאור העובדה שהמרוצים תוכננו להיות מורכבים משלושת קטגוריות הסופרמוטו יחד (הניקוד בנפרד). לרכוב עם המקצוענים הצטייר כשדה קרב מלהיב שאני בתוכו סוחט מצערת עד הסוף. עובר עוד שבוע של אי וודאות ונופלת החלטה כן להתחרות. השינוע של הכלים סובסד על ידי עופר אבניר ובעזרת איש יקר וחשוב מנהל המותג, ישראל וילגורה. התאכסנו ב"קלאב הוטל" (נייס לגמרי ותודה לדודו) ונשאר רק להתמקד במטרה ולהכין את הקרקע לקראת ארבעת המרוצים. 

מהתייעצות עם החבר'ה מסופרמוטו מרכז שהתחרו שנה קודם לכן על המסלול הבנתי שככל הנראה אצטרך לתכנן סט אפ חדש לאפריליה שלי. הרבה היה תלוי ביחסי העברה וכמובן צמיגים אז רכשתי זוג סליקסים בני למעלה משבע שנים, עדיין עם הסיליקון עליהם, בלי מושג מינורי איך התנהגו. עם רפידות בלם קדמי עזר לי דני בלחסן  ושחר עזרא מ"הפודיום – מכונאות מירוצים"  שאוכל אפריליה לארוחת הבוקר. נשאר רק אני, הרוכב. 

עולים למסלול
לאימון אני עולה לרכוב עם צמיג אחורי סטוק וקדמי "מישלין סופרמוטו" כמעט גמור, מראש ידעתי שיחסי ההעברה קצרים מדי אך זאת כדי לקבל מישור יחסי כלשהו מהמסלול. תכננתי לעבוד במיוחד על קווים ולאתר נקודות בלימה. איפוס של לוח השעונים מראה אינדיקציה למשך האימון, מהירות הממוצעת והמקסימאלית. בישורת אני פורח, מגיע למנתק של סוף חמישי, בולם בכל הכוח ומוריד שלושה הילוכים אל תוך השיקיין. מיד אחר כך מתכונן לשמאלית ארוכה, מעלה עוד הילוך, סוחט גז עד הסוף ומעט מפחית. מלטף את הבלם הקדמי לקראת שיא הפנייה השנייה ונכנס ימינה צמוד  אחריה מיד שמאלה חזקה, עוד גז לימינה מהירה, מעלה הילוך בישורת האחורית שבמרכזה שער מובנה מקונוסים מאופיין בפקודת היגוי זריזה, ימינה ושמאלה, לא שוכח בלימה רכה לפני ואחריה סוחט מצערת. מגיע לפני פניית ראש הסיכה, חזק על הבלמים, מוריד שני הילוכים ושוב פול גז. יוצא חזק לישורת והגלגל מונף אל על  כמה מטרים יפים על הישורת המהירה. מעביר עד הילוך חמישי עד  המנתק. ואוווווו טירוף אמיתי. האימון נמשך ואני בודק, מעלה הילוך פה מוריד שם, עובד הרבה על חלקות. בסוף האימון השעון באפריליה מראה מהירות מקסימאלית 164 קמ"ש וממוצעת 70 קמ"ש. נקודות הציון האלו חשובות, הן יראו לי במרוצים האם השינויים שאבצע יניבו מהירויות גבוהות יותר.

יום שישי מרוץ ראשון אחרי לילה של מחשבות וגעגועים לבית (כן, המרחק עושה את שלו) ואני תוקף את שחר מהפודיום עם האסטרטגיה שלי בעוד הוא עסוק בטקטיקת משימת הסט-אפ. שחר ממליץ  להחליף רק צמיגים כדי שאסתגל לכל משתנה בעתו והמסקנה: לעלות לרכוב כמה שיותר מהר עם צמיגי הסליקס ואת הסט אפ החדש ללמוד במרוץ השני. השאר תלוי בי.  הצמיגים בני שבע שנים אומנם חדשים ללא שימוש קודם אך לא נמרחים/אוחזים תחת עומס כפי שהונדסו. אממממ  כ-15% פחות אחיזה, חשבתי, אז לא הכי לחצתי. יאללה, לעבודה. אני בונה קצב, נותן גז קצת לפני ובולם קצת אחרי במטרה שהאופנוע יתחיל "לדבר". מנסה להגיע לגבול האחיזה עם מקסימום מהירות וחלקות. זריקות זנב בתאוצות אך בבלימות התחושה טובה. רון דנציגר, מס' 66, יושב עליי ועושה לי חיים קשים. במרוץ אני מגיע 7 מתוך 14 מתחרים כאשר בקטגוריה שלי אני ראשון. תענוג.  מבט בלוח השעונים אומר אותה מהירות מקסימאלית אך עלייה ב- 3 קמ"ש במהירות הממוצעת. זה המון מהירות פניה. בדיוק מה שאני צריך.

המרוץ השני מוזנק ואני עם הסט אפ הקצר שוב בכדי לבסס סופית את ההחלטה האם להאריך את יחסי ההעברה. הפעם זינקתי עם משדר למדידת זמני הקפה. זינוק טוב ואני בשיקיין לפני רון. בשמאלית המהירה אלי שולגה מחליק מהפנימי ולוקח איתו את יוחאי חכם. כל זה מתרחש ממש מולי,  אלפית שנייה של "אוקיי פאק מה עכשיו? אני בתוך פנייה!" מיד אני מבצע חמיקה תוך כדי פקודת היגוי ושילוב גז מהיר ושומר על הקו הפנימי כמה שניתן. הצמיגים לא חמים מספיק ועדיין לא אוחזים מספיק. רק לא לעשות טעות של טירון. חובק את מרכז הכובד ומשחרר את הכידון באפריליה כמה שיותר בכדי לבנות עוד ביטחון, עוד פידבק. רון עדיין עליי, בישורת אנחנו ביחד והקווים שלו טובים יותר. הוא תוקף ומראה לי גלגל, בשמאלית הארוכה אנחנו צמודים ופאק… אני מפספס הילוך. טעות קריטית! אני מרחיב את הקו ופותח דלת לרון  שאומר "תודה" אבל אני שומר עליו בשדה ראייה כשלוש הקפות נוספות. מבט  בלוח השעונים ונשארו כשתי דקות כשאני לא ממש מצליח לצמצם את הפער ממנו. מביט אחורה ואני לבד, ללא איומים מאותה קטגוריה. סיימתי שני.

טעם של ניצחון
יום שבת הגיע ושני מרוצים נוספים על הפרק. שחר עומל רבות על הסט אפ (ובמיוחד סובל אותי). מחליף גלגל שיניים אחורי, מקצר את השרשרת, מאזן לחצי אוויר, מחליף שמן ברקס, מבצע בדיקה סופית שהכול תקין ולבסוף חותך את אחורי הכנף הקדמית לטובת יציבות במהירויות הגבוהות של הישורת הקטלנית עד כה בליגה. את הטיפ של חיתוך הכנף קיבלנו מאדם ודודו מחרוק והתוצאה פשוט טובה יותר, נקודה. בזמן החופשי שעד המרוצים אני חולק חוויות עם אור רפפורט המכונה "פאצוץ" ועם אלעד אליהב ועובר על קווי מסלול בראש פעם אחר פעם. שוב אני מזנק טוב אך הפעם רון נכנס לפניי לשיקיין. ממשיכים על הגז, יוחאי חכם מחליק וגלעד ניר מתהפך עליו. שוב אני ממש מאחורי ההתרחשות יחד עם רון  חולפים על פניהם כשאני "תקוע" על הפריים של התאונה.  בסדר, השתהות קלה מביט לשיא הפנייה אומר: "שיואוווו רק שלא יברח לי גם הפעם". כעת רון על הכוונת ואני איתו בקרב הקפות נוספות. מגיעים לפניית ראש הסיכה, רון סוגר את הפנימי, אני לוקח את החיצוני במטרה לבצע מעין איקס וזה עובד! בישורת אני מזהה את דגל השחמט, מעביר הילוכים עם קלאצ' בלי לסגור גז, תוקע את הסנטר צמוד לכידון, הילוך חמישי על המנתק ו…. חוצה את קו הסיום לפניו בכנף. פוטו-פיניש מדהים.

במרוץ רביעי ומחשבות רבות כמו: If you want to finish first, first you have to finish"" רצות בראש. אנחנו מזנקים כולם מהישורת אל תוך השיקיין, אלעד אליהב נכנס לי בזרוע האחורית,  האופנוע הזדעזע ואלעד מתרסק בסלטה נוראית. דגל אדום הונף והמרוץ הופסק. אמבולנס נכנס למסלול אך ראיתי שאלעד על הרגליים. תכלס חבל, אחרי הכל הוא הרוכב המהיר במקצועית S1 שגם ניצח במרוץ הראשון ונתן פייט לא נורמאלי בשאר. המרוץ חודש ואני נכנס טוב לפני רון, ממוקם שישי  בסה"כ ונותן בקצב של המקצועית S2  (הקטגוריה הפתוחה). הסופ"ש היה יופי של לימוד ועכשיו הגיע הגראנד פינאלה כשאני בקצב לא נורמאלי. רון לא מאחורי ואני דולק אחרי גלעד ניר מהמקצועית הפתוחה, מנסה בלי בושה לעקוף אותו מהפנימי על הברקס בראש הסיכה של ההקפה האחרונה. כמעט והצלחתי אבל, כמעט לא נחשב. פייט נהדר, איזה כיף. אני מסיים ראשון בקטגוריית המתחילים. כשקיבלנו דף ובו זמני ההקפה, הבנתי שאני 1.7 שניות מהזמן הכי מהיר של אלעד אליהב שרוכב בחסות "קט.מ" ומוסך "מוטוריקה". יורדת החשיכה ואני עולה לפודיום עם כובע של דני בלחסן וחולצה של "הפודיום- מכונאות מירוצים". מניף את גביע המנצח של הסופ"ש ותוך כדי לוחץ את ידו של שחר. העונה נגמרה בטעם מתוק.

להתראות בעונה הבאה בקטגוריה S2

המהנדס

תודה לאנשים היקרים, בזכותם הכל קורה:
לאשתי ובננו הקטן ריי,
דני בלחסן – "פיינל טאצ'"
שחר עזרא – "הפודיום מכונאות מירוצים" 
ישראל ויליגורה "עופר אבניר"
כפיר לוין – "פרוריידיניג" ,
 "סופרמוטו מרכז" ובמיוחד לדודו מחרוק וועד העמותה

17 תגובות ל מתמודד מספר 9 – אקשן בים האדום

  1. הצלחת לעקוף בישורת DRZ עם אפריליה! אין דברים כאלה!

  2. היה מרוץ פצצה היה חוויה לרכב איתך תמשיך ככה יא תותח

  3. בתור בן אדם שהעולם המוטורי זר לגמרי , נהנתי לקרוא את הכתבה ואפילו עורר בי רצון עז לעשות סיבוב עם המהנדס באיזה כביש אספלט ישן ..

  4. כל הכבוד על העונה האחרונה.
    סומכים עליך שתהנדס את הדבר הבא בתבונה

  5. רק רון יכול באמת לומר האם זאת הייתה חוכמה כפי שתיארת או כפי שאני תיארתי

  6. אחלה כתבה! סוחפת ומעניינת! כל הכבוד על המירוץ הזה והמירוצים הקודמים! בהחלט בחור מוכשר!
    שיהיה המון בהצלחה במירוץ במצדה

  7. בחג הפסח חוגגים את יציאת בני ישראל ממצרים – יציאה מעבדות לחירות. אינני מבינה במושגים כגון יחסי העברה, סט אפ, גלגל שיניים אחורי וכנף קדמית; אבל גם בלי להבין את המושגים מה שמורגש בכתבה הם החופש והחירות, ובמקרה יצא שהחג המתקרב בצעדי ענק הוא פסח. ואיזה כיף שאנחנו בני חורין בארצנו שלנו. מי יתן ונמשיך להיות חופשיים על פול גז.

  8. נהנתי לקרוא זווית ראיה נוספת לה שהתרחש שם באותו סופ"ש. כל הכבוד יא שפיץ !!!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל