מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מידלנד שחורי 140 על 70
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
לרט
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
ברקום שמאל
מונדיאל קוביה
HJC
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

דאקאר 2013 – סיכום ימים 7 ו-8

דאקאר 2013 – סיכום ימים 7 ו-8

אופיר דואק

צילום: יצרן

11/1 – היום השביעי
את היום השביעי של הדאקאר היו אמורים להתחיל המתחרים בקטע קישור ארוך בפיתולי האנדים שיוביל אותם אל ארגנטינה. למרבה הצער, במהלך אותו קטע קישור אירעה תאונה שגבתה את חייו של הרוכב הצרפתי בן ה-25 תומס בורג'ין. התאונה אירעה בסביבות השעה 8 וחצי בבוקר, לפי השעון המקומי, כאשר בורג'ין התנגש בניידת משטרה שנסעה בכיוון הנגדי. בורג'ין נהרג במקום והנוסעים בניידת המשטרה נפצעו. עבור בורג'ין הצעיר שהיה מדורג במקום ה-68 במרוץ היה זה הדאקאר הראשון לאחר שהתחרה בעבר הצלחה בראלי מרוקו ובראלי תוניסיה (בו סיים שביעי). מותו המצער של בורג'ין מצטרף למקרי מוות נוספים שאירעו בדאקאר שהאחרון  בהם היה של חורחה מרטינז בוארו שנהרג ביום הראשון של מרוץ הדאקאר בשנה שעברה.

למרות הכל, ההצגה של הדאקאר חייבת להימשך ובתום קטע הקישור הראשון שאורכו 417 ק"מ יצאו המתמודדים לקטע הדירוג היומי באורך של 218 ק"מ שכלל שבילים מהירים ודרכי עפר מסולעות בגבהים שבין 3.5 ל-4 ק"מ מעל פני הים, דבר שהעמיד במבחן גדול את הכושר הגופני, בעיקר של הרוכבים, והשפע משמעותית על תפוקת המנועים שהאוויר הדליל גרע כ-25% ומעלה מתפוקתם.
הכוכב ביום השביעי של הדאקאר היה האמריקאי קורט קאסלי שלו זה מרוץ הדאקאר הראשון. קאסלי הסתדר מצוין עם התוואי המהיר של קטע הדירוג שהזכיר לו את מרוץ הבאחה 1000, בו סיים השנה במקום השני. קאסלי ניצח את היום השביעי כשהוא רוכב במהירות ממוצעת של 117 קמ"ש והפך להיות הרוקי הראשון שמנצח קטע דירוג בדאקאר מאז שנת 2006.
אחרי קאסלי הגיעו פרנסיסקו לופז ואוליבר פאין שסיימו בזמן זהה. פאין שמר על המקום הראשון בדירוג המצטבר בתום אותו יום ואילו לופז עלה למקום השני.
עבור סריל דפרה היה זה יום לא מוצלח כאשר תקלה בתיבת ההילוכים גרמה לו לאבד ההילוך החמישי, מה שהגביל את מהירותו בקטע הדירוג המהיר. דפרה סיים את המקום במקום ה-34, כ- 13 דקות איטי יותר מקאסלי, כשהוא יורד בדירוג המצטבר אל המקום החמישי.

האוויר הדליל והמחסור בחמצן השפיע במיוחד על המנועים מוגדשי הטורבו כמו אלו של מכוניות מיני. למראת זאת, סטפן פטרהאנסל הצליח לנצח את היום השביעי של הדאקאר שהתאפיין בפערים קטנים מאד בין המובילים. פטרהאנסל הקדים ב-39 שניות את גורלאן צ'יצריט שסיים שני ובדקה ו-56 שניות על פני יריבו העיקרי על המקום הראשון נאסר אל עטיה שסיים במקום החמישי. פטרהאנסל, שעבורו היה זה הניצחון ה-61 בקטע דירוג בדאקאר, הגדיל ביום זה את הפער על פני אל עטיה לכדי קצת יוצר מ-3 דקות.

12/1 – היום השמיני
התוואי של היום השמיני בדאקאר היה מורכב ממסלולים שונים לכל קטגוריה. עוד בלילה שקדם לו ישנו רוכבי האופנועים ונהגי המכוניות בשתי מחנות שונים ומשם הוזנקה כל קטגוריה לדרכה כשהיעד הסופי הוא סן מיגל דה טוקומן. מסלול הרוכבים הורכב מ-247 ק"מ של קטע דירוג ו-491 ק"מ של קטעי קישור (738 ק"מ בסך הכל) כשהנהגים גמעו ביום זה מרחק כולל של 849 ק"מ שכללו 379 ק"מ של קטעי דירוג ועוד 470 ק"מ של קטעי קישור. את השבילים זרועי הסלעים שציפו למתחרים חצו אפיקי מים רבים של נחלים היורדים מפסגות ההרים מה שהעניק חוויה רטובה אחרי ימים יבשים רבים במדבריות ובדיונות.

אלא שמזג האוויר הקודר והסוער שליווה את היום יחד עם מפת הדרכים המורכבת עוררו בלבלול גדול בקרב הרוכבים שרבים מהם טעו בדרכם ואיבדו זמן יקר. הטעויות היו מנת חלקם גם של הרוכבים המובילים כולל מנצח היום השביעי קורט קאסלי ואוליבר פאין שאיבד זמן רב ובעקבות כך שמט את המקום הראשון בדירוג הכללי בו החזיק עד לאותו יום. טעויות הניווט יצרו בסופו של היום רשימת מובילים לא שגרתית. את היום ניצח חואן ברדה בוראט שזינק מהמקום ה-21 כשעבורו זה היה קטע הדירוג השלישי שהוא מנצח בדאקאר הנוכחי, לא שהניצחון ממש עזר לו שכן ימים קטסטרופליים בתחילת הדאקאר ממקמים אותו בפרש של כשעתיים מהמוליך. יתר החמישיה המובילה הורכבה משמות לא מוכרים כשלמקום השני הגיע ג'ואי קמבל האמריקאי, שלישי הגיע איון ג'אקס הסלובקי. סיריל דפרה סבל מעוד יום לא מוצלח שבו סיים כ-16 דקות לאחר ברדה. עוד בלילה הכריעו תקלות טכניות את מנועו של דפרה אך כיוון שמדובר בימי מרתון בהם אסור לקבל סיוע טכני החליף דפרה את מנועו עם רוכב ק.ט.מ אחר, פול מארק דברובסקי, שלמעשה הציל את הדאקאר של דפרה. החלפת המנוע תעלה לדפרה בקנס של 15 דקות עונשין שמרחיקות אותו מאד מן ההובלה.
המרוויח הגדול של היום הוא רוכב ימאה דויד קסטאו שהצליח לסיים בזמן סביר ולהקדים את בן קבוצתו אוליבר פאין באופן משמעותי ובכך לעלות להובלת הראלי.

גם אצל הנהגים היה זה יום לא פשוט אשר הושפע ממזג האוויר. בק"מ ה-88 לאחר נקודת הציון השניה הופסק המרוץ עקב מזג האוויר הסוער. נכון לאותו רגע נאסר אל עטיה היה המהיר ביותר כשהוא מקדים את רובי גורדון ואת סטפן פטרהאנסל. בעקבות ביטול המשך קטע הדירוג טרם הוחלט אם להתחשב בתוצאות שהושגו עד לאותו רגע או לבטל את קטע הדירוג כליל.
היום יכנסו המתחרים ליום מנוחה שמסמל שחצי ראלי כבר מאחורינו. ביום שני יתחדש הראלי, בתקווה שמזג האוויר גם ישתפר. היום התשיעי לתחרות הוא היום הארוך והמפרך ביותר בדאקאר עם לא פחות מ-852 ק"מ שמתוכם קטעי דירוג באורך של 593 ק"מ עד לעיר קורדובה.

תוצאות היום השמיני – אופנועים 

מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 5' חואן ברדה בורט (ספרד) הוסקוורנה 2:07:26: שעות
2 33' ג'וני קמבל (ארה"ב) הונדה 7:04 + דקות
3 32 איון ג'אקס (סלובקיה) ק.ט.מ 7:57 + דקות
4 44' פדרו ביאנשי פרטה (פורטוגל) הוסקוורנה 11:10 + דקות
5 82' וינסנט גואינדני (צרפת) ימאהה 13:07+ דקות



דרוג מצטבר בתום היום השמיני – אופנועים


מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 10' דויד קוסטאו (צרפת) ימאהה 19:56:33 שעות
2 1' סיריל דפרה (צרפת) ק.ט.מ 9:26 + דקות
3 11' רובן פאריה (פורטוגל) ימאהה 11:16 + דקות
4 7' פרנסיסקו לופז (צ'ילה) ק.ט.מ 12:00 + דקות
5 9' אוליבר פאין (צרפת) ימאהה 16:10 + דקות








גלריה

7 תגובות ל דאקאר 2013 – סיכום ימים 7 ו-8

  1. נראים מאוד דקים. מפתיע. אבל אני רואה שרוב המתחרים עם אותו חתך

  2. הרוכבים והנהגים ישנים והמכונאים עובדים על הכלים מהבוקר עד הלילה לאוברולשטח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל