fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

דאקאר 2013 – סיכום היום השני

דאקאר 2013 – סיכום היום השני

אופיר דואק

צילום: יח"צ

 אחרי החימום ביום הפתיחה של דאקאר 2013 בו טעמו המתחרים מעט מהחולות המדבר שליד העיר פיסקו, זינקו המתחרים אל קטע הדירוג המשמעותי הראשון של הראלי. בדאקאר של השנה שעברה היו הדיונות של מדבריות פרו הקינוח אחרי שבוע וחצי של תחרות. אלא שהשנה, כיוון שמסלול הראלי התהפך, פוגשים המתחרים בדיונות האימתניות כבר בפתיחת הראלי. גם ותיקי הדאקאר לא מורגלים בפגישה עם החולות העמוקים כבר בפתיחה שכן, גם כאשר נערך הדאקאר באפריקה, הגיעו אל קטעי הדיונות של הסהרה רק כעבור מספר ימים של תחרות.

נוף הדיונות המבלבל מצריך ריכוז רב על מנת לא להיקלע לטעויות ניווט וזהו ממש לא מראה מקובל לראות מתחרים חוזרים על עקבותיהם ונעים במעגלים כבר ביום השני של הדאקאר. עוד יותר לא מקובל הוא להיתקל פתאום במאות צופים שצצים על הגבעות החוליות לצפות במחזה. טעויות ניווט הן שהכריעו את תוצאות היום השני בקרב רוכבי האופנועים. פרנסיסקו לופז שניצח ביום הראשון טעה בניווט בק"מ ה-75 של קטע הדירוג ופספס דיונה אותה היה צריך לחצות. מתחרים שבאו בעקבותיו ובראשם סיריל דפרה נעו בעקבותיו של לופז וכשהטעות התגלתה נאלצו לחזור לאחור מה שגרם להם לעיכוב של למעלה מ-10 דקות. לופז סיים את היום רק במקום ה-30 אך מצבו של דפרה היה טוב יותר והוא הצליח לסיים את היום במקום ה-12 והתמקם במקום החמישי בדרוג הכללי. המנצח של היום היה חואן ברדה בורט על ההוסקוורנה שדילג בקלילות מעל הדיונות וקבע זמן של שעתיים, 42 דקות ו-31 שניות מה שמעניק לו גם את המקום הראשון בדרוג הכללי. שני סיים חואן פדררו הספרדי בפער של 3:16 דקות מבורט ושלישי סיים מאט פיש האוסטרלי, בן קבוצתו של ברדה בורט. הלדר רודריגז, הרוכב הבכיר של קבוצת הונדה, סיים את היום רק במקום ה-15.

גם אצל נהגי המכוניות הפגישה הראשונה עם הדיונות גררה לא מעט טעויות ותקיעות. קרלוס סיינז מנצח היום הראשון הוביל עד לק"מ ה-50 אבל טעות בניווט גרמה לו לאבד את הדרך וזמן יקר. את היום השני סיים סיינז רק במקום ה-11. גם חואן רומה וסבל מבעיה דומה חצה את קו הסיום רק במקום ה-17 בפער של למעלה מ-24 דקות מהמנצח. המנצח של היום השני היה סטפן פטרהאנסל שלא התרגש מהדיונות וצלח את קטע הדירוג בזמן של שעתיים, 35 דקות ו-38 שניות ומוביל כעת את הראלי. גורלאן צ'יצ'ריט המתחרה בבאגי SMG דווקא לא סבל מבעיות בניווט אך תקלה מכאנית גרמה לו לאבד חצי שעה שבלעדיה היה יכול לסיים את היום במקום השני. למקום השני הגיע ג'ינל דה וילירס בטנדר הטויוטה ואחריו רונן שאבוט בבאגי SMG.

הדיונות של היום השני הן רק קדימון למה שמצפה למתמודדים ביום השלישי של הדאקאר בו יצאו מפיסקו לכיוון העיר נסקה (Nazca) הידועה בציורי הקרקע העתיקים שלה. כדי להגיע לנסקה יצטרכו מתחרי הדאקאר לעבור 243 ק"מ של קטע דירוג ועוד 100 ק"מ של קטעי קישור שגם כאן החולות והדיונות הם החלק העיקרי של תוואי השטח.

תוצאות היום השני – אופנועים

מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 5' חואן ברדה בורט (ספרד) הוסקוורנה 2:42:31 שעות
2 12' חואן פדררו (ספרד) ק.ט.מ 3:16 + דקות
3 39' מאט פיש (אוסטרליה) הוסקוורנה 5:53 + דקות
4 11' רובן פאריה (פורטוגל) ק.ט.מ 6:26 + דקות
5 29' קורט קאסלי (ארה"ב) ק.ט.מ 7:10 + דקות



דרוג מצטבר בתום היום השני – אופנועים

מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 5' חואן ברדה בורט (ספרד) הוסקוורנה 3:24:11 + שעות
2 11' רובן פאריה (פורטוגל) ק.ט.מ 5:36 + דקות
3 12' חואן פדררו (ספרד) ק.ט.מ 6:36 + דקות
4 10' דויד קסטאו (צרפת) ימאהה 6:58 + דקות
5 1' סיריל דפרה (צרפת) ק.ט.מ 8:50+ דקות



תוצאות היום השני – מכוניות

מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 302' סטפן פטרהאנסל מיני 2:35:38 שעות
2 301' ז'ינל דה וילירס טויוטה 2:35 + דקות
3 316' רונן שאבוט SMG באגי 4:52 + דקות
4 313' אורלנדו טרנובה ב.מ.וו 5:26 + דקות
5 307' ליאוניד נוביצקי מיני 9:33 + דקות



דרוג מצטבר בתום היום השני – מכוניות

מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 302' סטפן פטרהאנסל מיני 3:00:20 שעות
2 301' ז'ינל דה וילירס טויוטה 2:38 + דקות
3 316' רונן שאבוט SMG באגי 3:46 + דקות
4 313' אורלנדו טרנובה ב.מ.וו 6:26 + דקות
5 307' ליאוניד נוביצקי מיני 9:33 + דקות


גלריה

6 תגובות ל דאקאר 2013 – סיכום היום השני

  1. שלום לך נאסר אל עטייה. בשנה שעברה פרשת יומיים לפני הסוף, אני מאחל לך זאת שנית.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל