מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
לרט
rok-straps רצועות קשירה 140
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
ברקום שמאל
תמוז
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה

הקיסר הרומי פורש

הקיסר הרומי פורש

אופיר דואק

צילום: יח"צ

מעט מאד רוכבי מרוצים מצליחים להיות דומיננטיים על המסלול ומחוצה לו ומעט יותר רוכבים מצליחים לעשות זאת למשך תקופת זמן ארוכה של כשני עשורים. מקס ביאג'י, הידוע בכינויו הקיסר הרומי, הוא אחד הרוכבים מן הזן המיוחד הזה.
ביום רביעי בצהריים, במסלול ואללונגה ליד רומא כינס ביאג'י מסיבת עיתונאים והודיע על פריש מעולם המרוצים. ביאג'י בן ה-41 זכה לא מכבר באליפות הסופרבייק השניה שלו בתום עונה רצופת תהפוכות ואין כמו לחתום קריירה מפוארת כשנמצאים בפסגה.

אפשר לאהוב או לא את הקיסר הרומי אבל אי אפשר להתעלם מרשימת ההישגים והתארים המרשימה שצבר בקריירה הארוכה שלו.  ביאג'י החל את קריירת המרוצים שלו בגיל מאוחר יחסית כשהיה בן 18 וכעבור שנה זכה באליפות איטליה לאופנועי 125 סמ"ק סדרתיים. בשנת 1991 עבר ביאג'י להתחרות באליפות אירופה באופנועי 250 סמ"ק שבה בעת באותה שנה החל להשתתף באליפות הגרנד פרי אופנועים באותו נפח באופן חלקי על גבי אפריליה וסיים את העונה במקום ה-27. שנה לאחר מכן התמקד ביאג'י בקטגורית ה-250 וסיים את העונה במקום החמישי כשאת הניצחון הראשון שלו בקטגוריה השיג במרוץ בדרום אפריקה. בשנת 1993 עבר ביאג'י לקבוצת הונדה רק כדי לחזור לאפריליה כעבור שנה ולהתחיל רצף של 4 אליפויות עולם בקטגוריה הבינונית, 3 אליפויות תחת מדי אפריליה ואת האחרונה בשנת 1997 תחת מדי הונדה.

אחרי 4 אליפויות בקטגורית הביניים הגיע ביאג'י אל הקטגוריה הבכירה, במדי הונדה, בעונת 98 ופתח אותה בסערה עם ניצחון ופול במרוץ פתיחת העונה ביפן. את העונה הראשונה שלו בקטגוריית ה-500 סיים ביאג' כשהוא שני למייק דוהאן האגדי. העונה השניה של ביאג'י בקטגוריה הבכירה הייתה פחות מוצלחת, בין היתר עקב המעבר לימאהה בזמן שההונדה NSR500 שלט בזירה ללא עוררין. את עונתו השניה סיים ביאג'י רק במקום הרביעי. עד מהרה יבין ביאג'י שהחיים בקטגוריה הבכירה לא כל כך פשוטים והוא אמנם היה מהרוכבים הבולטים אך פעם אחר פעם לא הצליח לזכות באליפות. בשנת 2000 הגיע לקטגוריה הבכירה בחור צעיר בשם ולנטינו רוסי שדאג בפעם אחר פעם להשכיח מביאג'י את חלום האליפות בקטגוריה הבכירה. היריבות בין רוסי לביאג'י הייתה גדולה וכללה לא מעט חילופי מהלומות מילוליות ואף חיכוכים על המסלול כשפעם אחר פעם ביאג'י רואה כיצד הדוקטור שולט ביד רמה בקטגוריה הבכירה גם לאחר המעבר לאופנועי 4 פעימות.

בתום עונת 2005 הבין ביאג'י שאליפות ב-MotoGP הוא לא יראה בגלגול הזה. בני דורו כמו קולין אדוארדס ולוריס קפירוסי לא מצליחים לספק תחרות לדוקטור הגדול ולזירה הגיעו מתחרים צעירים ונמרצים כדוגמת ניקי היידן ודני פדרוסה. ביאג'י ארז את החליפה ובצעד לא שגרתי הגיע לאליפות הסופרבייק העולמי כשהוא בן 35. רבים כבר הספידו את ביאג'י (כולל כותב שורות אלו) אלא שביאג'י הוכיח שהוא עשוי מחומר של אלופים. לאחר תקופת הסתגלות לא פשוטה סגר ביאג'י מעגל כשבעונת 2010 רכב שוב במדי אפריליה וקטף תואר אליפות סופרבייק בגיל 39. לביאג'י לא נגמר הסוס, הוא המשיך לספק תחרות ונאבק עונה לאחר מכן בקרלוס צ'קה, חבר ותיק מימי הגרנד פרי, שזכה באליפות 2011. ביאג'י לא אמר נואש והעונה החזיר לעצמו את תואר האליפות בתום עונה סוערת כשהוא נאבק עד הרגע האחרון ברוכבים צעירים ומוכשרים כמו טום סייקס וג'ונתן ריי כמו גם במכריו הוותיקים מרקו מלנדרי וקרלוס צ'קה.

בגיל 41 ביאג'י החליט לתלות את החליפה. גם הוא יודע שטוב לגמור קריירה מפוארת בשיא וגם, עם כל הכבוד, לא בטוח שבגילו המופלג כדאי להסתכן בסופרבייק רווי הנפילות והמאבקים הצמודים (ההתרסקות במרוץ סיום העונה בצרפת בוודאי הבהיר לו זאת). בכל מקרה ביאג'י פורש עם רקורד של 6 תארי אליפות עולם וסטיסטיקה שרק מעטים יכולים להתחרות בה. אריוודרצ'י סיזר.

מקס ביאג'י בקטגורית ה-250 סמ"ק
מרוצים: 87
נצחונות: 29
פודיומים: 53
פול פוזישן: 33
נקודות: 1,268
אליפויות: 4

מקס ביאג'י בקטגוריית ה-500/MotoGP
מרוצים: 127
נצחונות: 13
פודיומים: 58
פול פוזישן: 23
נקודות: 1,624

מקס ביאג'י באליפות הסופרבייק
מרוצים: 155
נצחונות: 21
פודיומים: 70
פול פוזישן: 8
נקודות: 2,066
אליפויות: 2

גלריה

4 תגובות ל הקיסר הרומי פורש

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל