fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

WSBK צ'כיה – התוצאות

WSBK צ'כיה – התוצאות

אופיר דואק

צילום: יצרן

מקצה 1
המקצה הראשון בסבב התשיעי בעונת 2012 של הסופרבייק נפתח בהימורי צמיגים. מרוץ הסופרספורט שהסתיים זמן קצר לפני כן היה מרוץ רטוב ובתומו אמנם המסלול בברנו לא היה רווי מים, אך רוב רובו של האספלט היה לח למדי. רוב הרוכבים עלו למסלול עם צמיגי סליקס מה שהצריך מהם תשומת לב יתרה, במיוחד בזינוק. טום סייקס כרגיל אייש את עמדת הפול כשאחריו נמצא קרלוס צ'קה שחייב להתעלות על עצמו על מנת לשמור על תואר האליפות מול מקס ביאג'י שמצידו זינק רק מהמקום ה-14.
סקייס זינק בצורה נהדרת כשכבר בהקפה הראשונה הוא פותח פער של 3 שניות. הפער המרשים צומצם במהרה על ידי דויד ג'וליאנו ומקסים ברג'ר על צמד דוקאטי 1098, הנצמדים לסייקס והשלושה מחליפים ביניהם מיקומים בכל פניה. מצב המסלול הלח למחצה גורם למחזה יוצא דופן בו כל אחד מהרוכבים בוחר קווים שונים לחלוטין על מנת למצוא מקסימום אחיזה. ברג'ר המפתיע נוטל את הבכורה הודות לכך שבחר בצמיגי סליקס מחורצים שהעניקו לו עדיפות כל עוד המסלול היה לח.

אלא ששלישיית החוד הזו מתפרקת עד מהרה. ג'וליאנו מחליק ומתרסק בהקפה הרביעית ואילו ההימור של ברג'ר על הצמיגים המחורצים נמצא בעוכריו ככל שהמסלול הולך ומתייבש. בהקפה השביעית המסלול כבר כמעט יבש לגמרי וסייקס חוזר למקום הראשון כברג'ר הצרפתי הולך ומתדרדר אט אט כאת המרוץ הוא מסיים במקום  התשיעי. בינתיים ג'ונתן ראה מתמקם במקום השני כשאחריו לוריס באז בקאוואסאקי מספר 76 שסוף סוף נראה שמצליח להתאושש מפתיעתו בתחילת העונה.

6 הקפות לסיום נוצרת חבורת חוד של שישה רוכבים בפער של פחות משניה בין סייקס במקום הראשון ליוג'ין לברטי במקום השישי. קרלוס צ'קה עולה למקום השלישי על חשבון באז ונצמד לראה, אלא שלמרקו מלאנדרי יש תוכניות אחרות. רוכב ב.מ.וו רוצה לנצל את ההזדמנות שמקס ביאג'י נמצא הרחק מאחור על מנת לצמצם את הפער בטבלת האליפות. כשנותרו 4 הקפות לסיום עולה מלנדרי למקום השלישי על חשבון צ'קה ותוך הקפה משחיל גם את ג'ונתן ראה. מלנדרי ממשיך ללחוץ כשהקורבן הבא הוא סייקס ששוב מאבד את המקום הראשון. סייקס נמצא תחת מתקפה של ראה שמנסה לעקוף את סייקס מהקו הפנימי אלא שאז השניים מתנגשים בנסיון הההזדקפות של ראה שמתרסק. סייקס מצליח להישר על הגלגלים אבל מאבד זמן יקר לטובת מלנדרי שמבטיח לעצמו ניצחון נוסף. לוריס באז מסיים שלישי וזוכה הפודיום הראשון שלו בסופרבייק.

מקצה 2
התנאים במקצה השני היו שונים לגמרי כשהמסלול היה יבש כולו. יוג'ין לברטי פתח מצוין ונלחם על ההובלה עם טום סייקס כשליאון האסלם נצמד אליהם במקום השלישי. ביאג'י מצליח לפצות על הזינוק מהמקום ה-14 ועולה למקום השביעי תוך מספר הקפות. מלנדרי המשיך במומנטום מהמקצה הראשון ומפלס את דרכו למקום השני כשעל הדרך הוא מנער בצורה לא ממש ידידותית את חברו לקבוצה האסלם שנושר בעקבות החיכוך ביניהם 3 מקומות. המהלך הלא חברותי של מלנדרי בטח לא יוסיף למתח בין השניים מאז שהאסלם התרסק בדונינגטון ואסף את מלנדרי יחד איתו לחצץ.

בהקפה השביעית מלנדרי קרוב כבר כחצי שניה מסקייס המוביל כשצ'קה מתמקם שלישי. בניגוד למרוצים אחרים העונה בהם סייקס נכנע מהר למדי ללחץ שהופעל עליו מצליח הבריטי הצעיר להחזיק בהובלה ולהדוף הקפות מזדמנות של מלנדרי. 4 הקפות לסיום מלנדרי עוקף סוף סוף את סייקס אך איבוד שליטה רגעי של עוזר לסייקס לחזור להובלה ולקחת קצת אוויר, אבל לא לאורך זמן. מלנדרי מחכה לרגע הנכון לתקוף שוב וזה קורה מיד עם תחילת ההקפה האחרונה בתום הישורת בה יתרון הכוח של הב.מ.וו בא לידי ביטוי.. סייקס ניסה בכל כוחו לעשות משהו אך מצליח לחצות את קו הסיום שני כשהוא רק 0.140 שניות אחרי מלנדרי.

הניצחון הכפול של מלנדרי מציב אותו 21 נקודות בלבד ממקס ביאג'י אבל גם מעלה את ב.מ.וו לראש אליפות היצרנים, ממש מספר ימים אחרי שהודיעה על פרישה מאליפות הסופרבייק. בעוד שבועיים בסילברסטון הקרב בין מלנדרי לביאג'י אמור להיות לוהט מתמיד אבל גם הקרב בין ב.מ.וו לאפריליה.

תוצאות מרוץ הסופרבייק בברנו – מקצה 1

מיקום רוכב קבוצה זמן
1 33. מרקו מלנדרי ב.מ.וו 41:59.808 דקות
2 66. טום סייקס קאוואסאקי 1.360 + שניות
3 76. לוריס באז קאוואסאקי 1.948 + שניות
4 7. קרלוס צ'קה דוקאטי אלתיאה 2.494 + שניות
5 58. יוג'ין לברטי אפריליה 3.832 + שניות

 תוצאות מרוץ הסופרבייק בברנו – מקצה 2

מיקום רוכב קבוצה זמן
1 33. מרקו מלנדרי ב.מ.וו 40:12.837 דקות
2 66. טום סייקס קאוואסאקי 0.140 + שניות
3 7. קרלוס צ'קה דוקאטי אלתיאה 6.801 + שניות
4 3. מקס ביאג'י אפריליה 9.840 + שניות
5 58. יוג'ין לברטי אפריליה 11.775 + שניות

 
דירוג הרוכבים לאחר 9 סיבובים

מיקום רוכב קבוצה נקודות
1 3.  מקס ביאג'י אפריליה 2715 נקודות
2 33. מרקו מלנדרי ב.מ.וו 250.5 נקודות
3 66. טום סייקס קאוואסאקי 212.5 נקודות
4 7. קרלוס צ'קה דוקאטי אלתיאה 204.5 נקודות
5 65. ג'ונתם ראה הונדה 187 נקודות

גלריה

תגובה אחת ל WSBK צ'כיה – התוצאות

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל