fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

MotoGP פורטוגל – ההצגה של סטונר

MotoGP פורטוגל – ההצגה של סטונר

בועז קורפל

צילום: יח"צ

בחלוף שבוע מהניצחון ההיסטורי של סטונר בחרז, לאחר שכבש את המסלול הספרדי שמעולם לא האיר לו את פניו, התייצב קייסי סטונר בראש המזנקים למרוץ בפורטוגל באמונה כי גם הפעם הוא יצליח להסיר את קללת אסטוריל מרשימת המסלולים שבהם הו אלא ראה את המדרגה הגבוהה בפודיום ולמעשה, להשלים את כיבוש כל המסלולים שבסבב העולמי.
המאמצים של אלוף העולם לפצח את הסקטור הרביעי של אסטוריל במהלך מקצה הדירוג בשבת היו אדירים. במהלך דקות ארוכות ראינו אותו מדליק את הסיגנלים האדומים בסקטור הראשון, השני והשלישי אך בסוף אותן הקפות, הוא לא הצליח לקבוע תוצאה טובה מזאת של חורחה לורנצו.
חוסר ההצלחה של דני פדרוסה באותן דקות, העלה חשש בקרב אנשי הונדה כי השניים סובלים מאותה תופעה למרות הבדלי הכיולים של האופנועים והבדלי הסגנונות ומשקלי הרוכבים. סטונר לקח כמה דקות של הפסקה, חזר למוסך ופירט את הבעיות שיוצר לו האופנוע בחלק האחרון של ההקפה והמכונאים החלו לטפל באופנוע בתקווה למציאת פתרון הולם שיפתור את הבעיה מבלי לחבל בתוצאות שסטונר השיג בסקטורים האחרים.

הדקות נקפו והזמן הלך ואזל. מבט אל רשימת השמות גילה את קאל קראצ'לו בראש הרשימה ואילו את רוכבי ימאהה מזדנבים מאחור במקומות 4-5. סטונר ופדרוסה שיגרו את עצמם למסלול והפליאו בביצועיהם לאחר שהקוסמים הכתומים שלהם במוסך של הונדה, מצאו בדיוק את הפתרון הדרוש.
שני הרוכבים של רפסול-הונדה טיפסו מיד לראש הרשימה והחזירו את הסדר על כנו.
המבוכה נותרה במחנה הכחול עת לורנזו סיים רביעי ונאלץ לזנק מהשורה השנייה בגריד אחרי שנים שלא עשה זאת.

קאל קראצ'לו אותת במסיבת העיתונאים בתום מקצה הדירוג כי "תקרית דוביציוזו" לא תחזור והוא לא יפריע ללורנזו לחלוף על פניו בזינוק. הוא את שלו השיג ושלח איתות נוסף ללין ג'ארביס ולבוסים של ימאהה, שכדאי להם לשדרג אותו בעונה הבאה ולסדר לו מושב לצידו של לורנזו על חשבונו של ספיס שהולך ודוהה. ספיס אמנם מודע למצבו וניסה לקחת את גורלו בידיו כאשר יצא לאימון הראשון ביום שישי בבוקר למסלול רטוב וקבע הקפות רבות, ובהמשך אף שחזר את העניין באימון השני, אך לצערו הרב של האמריקני, זה נעצר בנקודה הזאת.

נדנודים בראש וכשכושים בזנב
הזינוק למרוץ הקפיץ שוב את דני פדרוסה לראש הטור. הספרדי הקטן שמתמיד בזינוקיו המופלאים, שחרר את המצמד ועף קדימה, אך הפעם הטיסה שלו התאפיינה בנדנוד של האופנוע שאילץ את פדרוסה להרפות להרף עין, וזה היה הפתח שהספיק לקייסי סטונר ולחורחה לורנזו לחלוף על פניו ולפתוח בדו-קרב משלהם.
סטונר השתלט עד מהירה על ההובלה ולא הביט לאחור ולו לרגע. "לא שמעתי את רעש המנוע שלו ולא הפניתי את הראש לאחור. רק בזכות השלטים שהוצאו לי מרחבת הטיפולים הבנתי שחורחה נמצא מאחורי אבל שלטתי בקצב ולא היה לי ספק לרגע שאני אצליח להדוף את ההתקפות שלו" אמר סטונר בסיום. האוסטרלי הצליח לפתוח פער קטנטן של שנייה וחצי על חורחה לורנזו בתום ההקפה הרביעית אולם אז החלו הצמיגים של לורנזו לדבר והספרדי שחגג יום קודם לכן יומולדת 25, שבר את שיא המסלול ונראה היה שהוא דרך לשחזר את הקרב שהיה לו עם סטונר בקטאר.

מאחורי השלישייה הזאת, לא התרחשו דברים מסעירים במיוחד למעט ההתדרדרות של בן ספיס. בניגוד ללורנזו שמצליח להוציא מהאופנוע את המיטב, ספיס לא מצליח אפילו להתקרב לביצועים של הספרדי. הוא אמנם הצליח לזנק באופן סביר למדי עד למקום הרביעי, אך בהמשך הוא שוב חזר ונחת לו אי במקום השמיני לאחר שביצע כמה טעויות שמהן הוא התקשה להתאושש. התוצאה הזאת מעמיקה את המשבר של בן ספיס שקיבל אשראי גדול מימאהה ובחלוף מרוץ נוסף, מגוון התירוצים וההסברים שהוא מספק, לרבות לקיחת אחריות אישית, הולך ואוזל והאשראי יחד איתו.
בתום ההקפות הראשונות החל זנב הטור להתכווץ כאשר רוכבי קטגוריית CRT ניתקו מגע עם השאר וחלקם אף התרסק או פרש בגין תקלות טכניות ופציעות גופניות שמנעו מהם להמשיך ולהתחרות.

תשעה ירחי סבל
המקומות השישי והשביעי נפלו בחלקם של אלבארו באוטיסטה הפרדי של קבוצת גריסיני, ושל ולנטינו רוסי, רוכב דוקאטי. באוטיסטה רכב בקצב שונה מכולם. לא מהיר מספיק על מנת להדביק את רוכבי טק-3 אך מהיר מספיק בכדי להימנע ממאבק עם ולנטינו רוסי.השניים אמנם השתתפו בתחילת המרוץ במאבק על מיקום עם רוכבים אחרים כמו בן ספיס, ניקי היידן, הקטור ברברה ושטפאן בראדל אולם בסופו של דבר הם "נקלעו" לבדידות נטולת מאבקים ושייטו לעבר קו הסיום ללא שום אפשרות להתקדם או לאים על הרוכבים שהיו לפניהם.
עבור באוטיסטה, המקום השישי הוא הישג נאה וחשוב, אך עבור רוסי הייתה זאת הפעם השנייה בלבד בתקופה של תקופה בת 9 חודשים שבה הוא מדורג בשמינייה הראשונה בסוף המרוץ. עדות נוספת לתשעת החודשים הקשים האחרונים שחלפו על ולנטינו רוסי, אנשיו ואוהדיו.

כאמור, בן ספיס סיים במקום שמיני וגם זאת לאחר מאבק מר עם הרוכב הטירון היחיד בקטגוריה, שטפאן בראדל הגרמני של קבוצת LCR. בראדל צובר ניסיון וזמן מסלול חשוב, אבל לא צובר מספיק ניסיון במאבקים מול רוכבים אחרים ונראה כי כל מרוץ שלו, זהה למרוץ שהיה לפניו. שוב הוא סיים במקום תשיעי וכמו שנהוג לומר כאן אצלנו: "הוא רק רצה לחזור הביתה בשלום".
הקטור ברברה, הרוכב הספרדי של פרמאק דוקאטי, סיים במקום עשירי ומאכזב במידת מה. במקצה הדירוג הוא הצליח להפתיע את כולם ולקבוע הקפה מהירה שדירגה אותו יחסית גבוה. ברברה קיבל הזדמנות נהדרת להוכיח כי הניסיון שנצבר אצלו בעונה הקודמת, עונת הבכורה בקטגוריה עם קבוצת אספאר ואופנוע לוויין של דוקאטי, אינו יורד לטמיון וכי יש לו את האפשרות להבריק אם הוא יקבל אופנוע ראוי יותר בהמשך הקריירה הצעירה שלו. הפעם, ברברה לא הצליח לספק את הממתקים שראינו ממנו בקטאר ובמיוחד בחרז דה לה פרונטרה, אבל בתוך השעמום הנוראי שהשתלט על המרוץ כולו, אי אפשר לבוא אליו בטענות.

הכבוד המפוקפק בתואר "אחרון רוכבי קטגוריית הפרוטוטייפ" נפל הפעם בחלקו של ניקי היידן. המנוע של היידן השתעל ופלט ענני עשן מטרידים ביום שבת אך בדוקאטי הרגיעו והסבירו כי מדובר בעודפי שמן מנוע שנשרף. אולי זה נכון, אבל יחד עם עודפי השמן הללו, נשרפו גם היומרות של היידן להמשיך ולאחוז ברסן של רוכבי דוקאטי כולם לרבות קבוצות הלוויין שלפרקים סיפקו תוצאות טובות יותר מרוכבי קבוצת המפעל.
ייתכן והכבוד הזה היה נחסך ממנו בתרחיש מסוים, אך פרישתו של קארל אברהם שהתרסק, גרמה להיידן לקוות שמדובר בעניין חולף ולהעביר את כובד המחשבות שלו למבחן שיתחיל ביום שני.

זנב לאריות
15 רוכבים בלבד סיימו את המרוץ המשעמם בפורטוגל. ארבעה מהם, רוכבי קטגוריית CRT ובראשם אליש אספרגרו. אחרי הפודיום המצוין של אחיו הצעיר במרוץ קטגוריית Moto2, המשיכו החגיגות המשפחתיות בזכות ההישג של האח המבוגר יותר שגם מוליך את דירוג הקטגוריה כולה.
התרסקותם של רנדי דה פונייה וקולין אדוארדס ביום הקודם וההתרסקות של איבאן סילבה בבוקר יום המרוץ המסגרת החימום, סייעו לו במקצת להבטיח את מעמדו שלא נראה תחת סכנה ברוב שלבי המרוץ.
גם מטיאה פאזיני ויוני הרננדז שהתרסקו ופרשו וג'יימס אליסון אשר נאלץ לשוב למוסך (מרוץ שני ברציפות) מוקדם מהמתוכנן לא היוו כל איום על אספרגרו בשלבים שהם היו על המסלול.  דה פוניה אמנם ניסה לערער את העניין, אך לא היה לו את מה שנדרש לשם כך בגין חולשתו לאחר אותה פציעה בשבת אשר פגעה בצלעותיו והקשתה עליו לנשום באופן חופשי.
אספרגרו הקדים את בן קבוצתו שסיים במקום ה-13 והשאיר הרחק מאחוריו את שני האיטלקים: מיקלה פירו ודנילו פטרוצ'י שזכו בנקודות יקרות מפז.

אחרית דבר
הניצחון השני של קייסי סטונר בעונת 2012 מתוך שלושה מרוצים, מאותת על הבאות. סטונר סגר חשבון עם המסלולים המקוללים שלו ועל הדרך, הוא עלה לראש הדירוג העולמי. על פי מצב הנתונים הקיים, האליפות כולה אמורה לתפוס כיוון של נמנום כללי וסטונר עשוי לברוח קדימה ולהעלות לדיון רק שאלה אחת: כמה מרוצים יישארו עד לסוף העונה כשהוא יוכרז כאלוף?
הסיכוי האחרון להחזיר את המתח לאליפות נמצא בידיהם של חורחה לורנצו ואנשיו וייתכן כי ברגעים אלה ממש מבשלים את ההפתעה הבאה שאולי תעצור את סטונר.
אם המשימה של ימאהה לא תצליח, נמשיך להתנחם בקטגוריות הקטנות יותר ונתחיל לדבר כבר מעכשיו רק על הספקולציות של החוזים לעונות הבאות, עד שנתעייף גם מזה.

לתוצאות המרוץ באסטוריל

16 תגובות ל MotoGP פורטוגל – ההצגה של סטונר

  1. הרוכבים היו צבעוניים והיה פאן פאן פאן. מה יש היום. סטונר מוביל והשאר.

  2. פעם רוסי היה מוציא אותו מאיזון. היום הוא פשוט אלוף בלתי מעורר.

  3. הוא בחיים לא יהייה אלוף תמיד יהייה לוזר .. כמו שמעון פרס.

  4. לוקח בהליכה.. טוב אני מגזים אבל באמת זה לא יפתיע אותי .. אני בטוח שהוא בראש הפודיום

  5. אל תדליק פה כאלו שבאמת בקטע של התרוממות… מסכן פרס מה עשית ממנו – היום הוא האזרח הגבר מספר אחד.

  6. אז גם יש להם קבוצת לויין, עכשיו נקבל אותם בסטריאו

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל