מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מידלנד שחורי 140 על 70
מטרו באנר שמאל הכי עליון
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
KTM עליון קוביה
סטפן
מונדיאל קוביה
HJC
מתלה לקסדה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל

MotoGP חרז – סטונר חולם בספרדית

MotoGP חרז – סטונר חולם בספרדית

בועז קורפל

צילום: יח"צ

אחרי הניצחון המזהיר של חורחה לורנזו בפתיחת העונה בקטאר, ביקש אלוף העולם לשעבר לכבוש גם את המסלול הביתי בחרז (למרות שהוא עצמו מתגורר במיורקה) שנה שלישית ברציפות. יתרה מזאת, מאז שנת 2001 לא ניצח אף רוכב את שני המרוצים הראשונים של העונה וללורנזו הייתה הזדמנות נפלאה לרשום את השם שלו לצידו של ולנטינו רוסי שעשה זאת אז לאחרונה.
על הנייר, הסיכויים של לורנזו לא היו גרועים בכלל. ימאהה הוכיחה כי היא מתכוונת להיאבק בהונדה ללא הנחות או רגשי נחיתות חס ושלום ולהוכיח שעונת 2011 הדומיננטית של סטונר, לא תחזור.

הצלע השנייה של הונדה בדמותו של דני פדרוסה, שחגג את ההופעה ה-100 בקריירה בקטגוריה הבכירה, רקם תוכניות משל עצמו ושחה כמו דג במים באימונים הרטובים שנערכו על המסלול בשישי ובשבת. למרות זאת, ברגע האמת במקצה הדירוג, לא הצליח פדרוסה לשחזר את העניין והמסלול הבוגדני שתנאי האספלט שלו השתנו בכל רגע, נטה לטובתו של לורנזו והוא כבש את עמדת הפול פוזישן כשפדרוסה לצידו וניקי היידן מדוקאטי משלים את השלישייה הראשונה.
סטונר הודה בשבת בערב כי הוא עצמו אשם בחלק הדברים שהובילו לתוצאה הגרועה שלו במקצה הדירוג שאותו סיים במקום החמישי אך הראיון שלו עם התקשורת שינה כיוון ועסק יותר בדוקאטי מאשר בהונדה. העיתונאים לא הניחו לסטונר וביקשו לשמוע את דעתו על הבית האדום שאותו הוא נטש לפני שנתיים ולשמוע מה הוא חושב על מה שקורה שם עכשיו לאור חיוורון התוצאות של ולנטינו רוסי שסיים במקום ה-13 בלבד.
סטונר ניסה להימנע ככל האפשר וחיפש מילים ידידותיות לדוקאטי ועל חשיבות נוכחותה בסבב ושלח גם מילות עידוד להיידן שסחט את ה-GP12 מעל למגבלות והחזיר את דוקאטי לשורה הראשונה בזינוק לראשונה מאז שסטונר עשה זאת בוולנסיה בעונת  2010.

כרוניקת זינוק ידועה
רוכבי הקטגוריות כולם שכבו לישון בשעה מוקדמת ביום שבת ולפני שנרדמו הם עוד הספיקו לשמוע את הגשם הכבד שירד באזור חרז והמשיך לרדת עד שעות הבוקר כמעט ללא הפסקה. מד הטמפרטורה קפא על 14 מעלות בבוקר ועננים שחורים הקיפו כטבעת חנק את המסלול אך לא כיסו אותו. ככל שמחוגי השעון נעו קדימה, התבהרו השמיים והמסלול "נשטף" בקרני השמש שחיממו אותו מעט וייבשו אותו כמעט לחלוטין למרות טיפות הגשם שירדו בדקות האחרונות של מרוץ ה-Moto2 שהסתיים שעה קלה לפני כן.
הנהלת המרוץ הודיעה על מרוץ יבש ולכולם היה ברור כי רולטת הצמיגים תעבוד שעות נוספות. בחירה נכונה שיש בה אלמנט של הימור מסוים, עשויה להביא להצלחה אך בחירה שגויה תגרור מפלה צורבת. סטונר כנראה הריח את הסכנה שבאיבוד כל מיקרון של גומי מהצמיגים והעדיף להשקיף על שאר יריביו בחימום בבוקר, החלטה שסייעה לו לנצח את המרוץ.

עם כיבוי אורות הרמזור, פרץ פדרוסה קדימה כהרגלו ומשך אחריו זנב ארוך שכלל את לורנזו, קרוצ'לו, סטונר, היידן ודוביציוזו. בניגוד לפתיחות הסוחפות של פדרוסה שאותן הוא מנצל עד תום באמצעות פתיחת פער על מתחריו, הפעם פדרוסה היה מהוסס ובחר שלא לדחוק יתר על המידה. "טעיתי בשיקול הדעת שלי אחרי הזינוק" הודה הספרדי. "במקום לפתוח פער ולהתרחק מהדבוקה שרדפה אחרי, העדפתי לרכוב בצורה פחות חזקה ולשמור על הצמיגים" הסביר דני את הסיבה לכך שאיבד את ההובלה כבר בשלב מוקדם אחרי הזינוק הנפלא.

סטונר מציג: הפריצה!
קייסי סטונר ידע שלמרות שמעולם הוא לא ניצח בחרז, אסור לו לאפשר לשני הספרדים שהיו לפניו להתרחק ממנו ולצבור נקודות בכמות גדולה באופן משמעותי שתשאיר אותו בצל במרוץ הבא בפורטוגל, מסלול שגם הוא נחשב לבלתי ידידותי ביותר עבור האוסטרלי. גם החשש מתופעת ה-Arm Pump שממנה הוא סבל בקטאר, התפוגג. בהקפה השלישית סטונר מצא את מקומו בתוך חבורת החוד ולשבריר של שנייה הוא זיהה את הפרצה ודהר קדימה כשהוא משאיר את כולם מאחור ונוטל את ההובלה ובדרך חולף על פני לורנזו ופדרוסה כאחד.
משם ועד לסיום, סטונר לא הביט לאחור ולמרות שלורזו שלח איתותים על אפשרות של תקיפה בשליש האחרון של המרוץ, הסתבר שהיו אלה איתותי סרק ולורנזו העדיף לסיים על הגלגלים ולשמור על המקום הראשון באליפות העולם ולא להסתכן יתר על המידה במהלך שיותיר אותו בלי כלום.

ניקי היידן בגרסה קרבית
ניקי היידן לא זוכר מתי הייתה הפעם האחרונה שבה השם שלו הוזכר כל כך הרבה פעמים בהקשרים חיוביים. היידן סיים על הפודיום בחרז לפני שנה ובסתר ליבו הוא קיווה לתרחיש דומה גם הפעם. בתחילת המרוץ הוא עוד יכול היה לחשוב שהתרחיש הזה עשוי להתקיים כשהוא שמר על טווח קטן מחבורת החוד כשמאחוריו מזנבים בו שני רוכבי טק-3 אנדראה דוביציוזו וקאל קרוצ'לו הנפלא.

חובבי דוקאטי ואוהדיו של היידן התמלאו בהשראה לאחר שניקי חלף על פני פדרוסה ועלה למקום השלישי אולם כאן נקטע סיפור הסינדרלה הקרבית ולכלוכית חזרה במלוא הדרה כאשר הדסמוסדיצ'י שלו נזכר שאוויר פסגות זה לא שהו שהוא רגיל לנשום.
היידן איבד גובה והותיר את הבמה לדובי ולקרוצ'לו והשניים לא התבלבלו ודהרו קדימה. למרות הציפייה למאבק מורט עצבים בין השניים כשם שהם ניהלו בקטאר, הפעם התגלו הבדלים בין שניהם ושוב בייתה ידו של קראצ'לו על העליונה והוא הקדים את דובי וחצה את קו הסיום במקום רביעי.
לצערו של היידן, הצרות שלו לא הסתיימו עם איבוד המקומות לתאומים השחורים של ימאהה טק-3 ובהמשך הוא נפל לאחור עד למקום השמיני, ממש לפני בן קבוצתו ולנטינו רוסי, שרגעי השיא שלו היו מלאים במאבקים על המקום התשיעי עם הקטור ברברה ותו לא.

סייחים שחורים
אלבארו באוטיסטה ושטפאן בראדל נחשבים בעיני רבים לרוכבי הדור הבא של הקטגוריה הבכירה. שניהם קיבלו השנה הזדמנות נפלאה לשדרג את המעמד שלהם ועד כה הם לוקחים את ההזדמנות ומממשים אותה עד תום. הם לא הסוסים השחורים שיתמודדו על האליפות, אבל אפשר לומר בוודאות שהם הסייחים השחורים שאוספים כוח וצוברים ניסיון והם יותירו את חותמם על אליפות העולם בשנים הבאות, אחרי שכמה מהשמות הוותיקים יחליטו לפנות את הזירה או שמישהו יחליט זאת עבורם ולא יחדש את החוזה. כך או אחרת, בראדל הוכיח שההופעה המשכנעת בקטאר לא הייתה אירוע חד פעמי ואילו באוטיסטה הפגין שוב את כישרונו הרב וסיים את המרוץ במקום השישי ומשך את בראדל אחריו שסיים שביעי.

הפינאלה של ואלה?
מבלי להיסחף לכל הקלישאות והניסיונות לנתח את המצב של רוסי, במיוחד שרוסי עצמו ואנשי דוקאטי אינם מצליחים לשים את האצבע על כלום, אפשר להבין כי המצב הולך מדחי אל דחי. ערב המרוץ הודה ולנטינו ביושר כי המצב אף חמור יותר מזה שהיה בקטאר ואנשי דוקאטי לא באו למסלול כפי שאנחנו רגילים לראות אותם אלא נשארו בבולוניה, במפעלי החברה, בניסיונות להשלים את הפיתוח והייצור של החלקים הבאים שאולי יסייעו למשיח להגיע דרך נמל התעופה בליסבון.

קשה להאמין שדוקאטי תוכל לחולל מפנה בשבוע, אחרי שנה וכמה חודשים של גישושים באפילה, אך מקצי המבחן שצפויים להיערך באסטוירל אחרי המרוץ בשבוע הבא יגלו האם פיליפו פרציוזי, האיש שאחראי על הפיתוח של האופנוע, גילה את האור בקצה המנהרה או שהמצפן הטעה אותו שוב והמנהרה היא רק מחילה קטנה שבקצה שלה יש מבוי סתום חדש.
כך או אחרת, קשה להיות אוהד של ולנטינו רוסי בימים כאלה ואפילו קשה להיות אוהד MotoGP בכלל כי בכל פגישה עם חבר או ידיד, תעלה מיד השאלה הראשונה: "מה קורה לולנטינו רוסי? האם הסיפור שלו נגמר?" והתשובה קרוב לוודאי תהיה תנועת גוף עם ידיים לצדדים שמלווה במבט נבוך ותנועת ראש מהנהן. למרות שעמוק בלב, כל אחד רוצה לראות את ולנטינו חוזר ולו רק פעם אחת אל ראש הפודיום, טוב אם לא לראשו אז לפחות למדרגה השנייה.

לתוצאות מרוץ ה-MotoGP בחרז

15 תגובות ל MotoGP חרז – סטונר חולם בספרדית

  1. זה מה שאני מרגיש בכל מרוץ מאז שהוא עבר לדוקאטי. בושות

  2. מי בוכה בגלל דוקטי. ומה איכפת מדוקטי. הבעיה שאוהבים כאן את רוסי.

  3. מחזיק אצבעות לסטונר שיתו בראש גם השנה ללורנצו הפלצן…………

  4. אני הולך לחבל באופנוע של סטונר ואתן בראש לכל האוכלי חינם האלו.

  5. גם רוסי לא עוזר להם וגם הקניה של וולקסווגן לא תעזור. רק יפני.

  6. הייתי לוקח הרלי. רק צרות יש עם הדוקטי האלו. לא מגיעים במרוצים לאף מקום. תראו גם את השותף של רוסי…התאמץ…התאמץ לשמור על המקום השלישי…ובסוף לאן היגיע.?

  7. אחרי מה שקרה לו במרוץ הראשון הוא חזר כמו ענק בשקט ובלי הרבה רעש כמו רוסי ולורנצו וכל השאר ועשה את העבודה. סטונר הוא רוכב גדול ויגיע להישגים עוד יותר גדולים. תרשמו תרשמו.
    מעדיף לקרא את הכתבות של קורפל ולא את הפלצנות המתנשאת של גב"ב WTF?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל