fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70

פורמולה 1 בחריין: המילטון מנצח בזכות מנוע פרארי

פורמולה 1 בחריין: המילטון מנצח בזכות מנוע פרארי

מיקי כהן

צילום: יח"צ

ערב יורד על העיר סאחיר שבבחריין וכאשר כבה האור האדום מבצע להקלר כמספר שתיים קלאסי, חסימה על המילטון שעולה לו בשני מקומות. וטל לוקח את ההובלה כאשר בוטס מצליח לעבור את להקלר, אולם להקלר הצעיר עובר את בוטס בסוף ההקפה הראשונה, בעוד האחרון מאפשר להמילטון לעבור ונשאר להגן מפני התקפה של ורשטפן. סיינז סוגר על ורשטפן אך ההולנדי לא מוותר ושולח את סיינז לשולי המסלול – שם נפגעת הכנף הקדמית של סיינז. להקלר קובע הקפה מהירה אחת אחרי השניה ובסוף הישורת בהקפה השישית, עולה להקלר להוביל את המרוץ. בהקפה שמינית מתחילות החלפות הצמיגים ובעוד שפרארי על אסטרטגיה של צמיגים בתרכובת בינונית, מרצדס הולכים על שתי עצירות ומציידים את המילטון בצמיגים הרכים.

מיד לאחר הזינוק, משיקים סטרול וגרוז'אן מכוניות, בעוד שאצל סטרול זה נגמר בהחלפת כנף קדמית, אצל גרוז'אן הנזק היה רציני יותר ובהקפה ה-18 נאלץ הצרפתי לפרוש.

למרות האסטרטגיה של מרצדס עם המילטון שאמורים להיות מהירים יותר, פרארי מהירים מנהגי המרצדס ובהקפה ה-23 עובר וטל את המילטון ועולה למקום השני. רנו שנמצאים באסטרטגיה של עצירה אחת, ממוקמים חמישי, ריקארדו ושישי, הולקנברג.
חצי מרוץ מאחורינו ולהקלר מוביל במעל שמונה שניות על וטל, המילטון שלישי כשיותר מ-10 שניות מאחור ממוקם בוטס, ורשטפן חמישי, הולקנברג שישי, נוריס במקלארן שביעי, האלפא רומאו של רייקונן שמינית, גאסלי ברדבול השניה במקום התשיעי וסוגר את העשיריה – פרז ברייסיג פוינט.

הקפה 33 ומתחיל סבב החלפת הצמיגים השני כאשר ורשטפן נכנס ויוצא עם התרכובת היחידה שנותרה לו והיא הבינונית. לאחר ורשטפן נכנסים חלק מחבורת החוד כאשר המילטון מחליף צמיגים ראשון, אחריו וטל ולהקלר שמצליח לצאת כאשר הוא עדיין מוביל. אולם בוטס שעדיין לא נכנס להחלפת צמיגים במקום השני, וטל שלישי והמילטון נושף בעורפו ומצליח לקבוע את ההקפה המהירה ביותר, עד להקפה ה-38, בה מצליח המילטון לעבור את וטל שמאבד מצידו מיד אחר כך את המכונית וחוזר למסלול ללא הכנף הקדמית, נכנס לרחבת הטיפולים ויוצא תשיעי.וטל מנסה למזער נזקים ובהקפה ה-44 וטל חמישי.

בהקפה ה-46, להקלר מודיע על בעיה ביחידת הכח והמילטון מצמצם בכשתי שניות להקפה ובהקפה ה-48, עולה המילטון להוביל את המרוץ ובוטס שנמצא כמעט חצי דקה מאחור, סוגר על להקלר בקצב מהיר מאוד ובהקפה ה-54, עולה בוטס למקום השני. ורשטפן מתחיל לסגור את הפער על להקלר ומריח פודיום, אבל נראה כי רנו, דווקא הם, מצילים את להקלר. שתי מכוניות של הולקנברג וריקארדו פורשות בדיוק באותו מקום ובאותה הקפה. אצל הולקנברג הולך המנוע בעוד שריקארדו מאבד כל כח במכונית ושלוש הקפות לסיום המרוץ, מכונית הבטיחות מוזנקת. סיינז מסיים גם הוא את המרוץ מוקדם מהצפוי ומחנה את המקלארן שלו ברחבת הטיפולים.

זה זמן רב שלא הסתיים מרוץ תחת מכונית בטיחות, מה שמציל את המקום השלישי של להקלר שיכול להתנחם בנקודה נוספת על ההקפה המהירה ביותר.

עשרת המקומות הראשונים:
1. לואיס המילטון
2. ואלטרי בוטס
3. שארל להקלר
4. מקס ורשטפן
5. סבסטיאן וטל
6. לאנס נוריס
7. קימי רייקונן
8. פייר גאסלי
9. אלכסנדר אלבון
10. סרחיו פרז

פרארי הודיעו כי מצאו את הבעיה שגרמה להם להיות איטיים באוסטרליה, אולם נמנעו מלפרט מה היתה הבעיה, השמועות מדברות על בעיה בפיזור החום מהמנוע, נראה היה כי מהנדסי הקבוצה האדומה לא פתרו את הבעיה עד הסוף וגרמו לשברון ליבו של להקלר הצעיר שיכול רק להתנחם בכך ששתי מכוניות הרנו שבקו חיים, שלוש הקפות לסיום המרוץ וכי המכונית של הולקנברג לא פרקה את המטען החשמלי שלה ולכן לא ניתן היה לפנותה, מה שהוציא את מכונית הבטיחות עד לסוף המרוץ. וטל נראה לחוץ, הביאו את להקלר שישמש כמספר שתיים והצעיר לא עוצר. לאחר ההודעה בקשר כי הוא מהיר יותר מוטל, העקיפה, נטילת ההובלה והגדלת הפער, ניסה וטל הכל על מנת לתפוס את להקלר וטעה כאשר המילטון עבר אותו. נושא הכנף הקדמית חייב להיחקר, השנה רגישה הכנף הזו הרבה יותר מבשנים עברו.

מרצדס שסבלו מנחיתות מול פרארי לאורך כל סוף השבוע, קיבלו מתנה בדמות מקומות אחד ושתיים כשהמילטון חוזר למקומו הטבעי כמוביל ובוטס כנהג השני. אלת המזל ריחפה מעל המוסך של מרצדס במהלך המרוץ – למרות טעות נדירה באסטרטגית מהנדסי המרוץ של המילטון.

להונדה יש עוד הרבה עבודה על המנוע שלה על מנת לאפשר לרדבול מכונית שתאתגר את פרארי ומרצדס ובהתחשב בכך שבקבוצה יש העדפה ברורה לורשטפן, עולה הדבר לקבוצה לא רק בנקודות שאותם גאסלי לא מצליח להביא לבדו אלא גם בפיתוח נכון של המכונית. למזלם של אנשי רדבול, לא הצליח ורשטפן להגיע לפודיום , בחסות רנו כמובן (כמה אירוני), מה שהיה נראה כעיוות של המציאות לגבי יכולות המכונית.

אם להקלר הוא המאוכזב של היום, הרי הרוקי של מקלארן, נוריס, הוא המאושר של היום. מקום שישי למכונית של מקלארן עם נהיגה טובה של נוריס, הם זריקת עידוד לקבוצה שמראה סימני התאוששות לאחר שנים של דשדוש. נכון, פרישת מכוניות רנו העלה את נוריס שתי מקומות אולם בסופו של יום, את הכסף סופרים במדרגות, או במקרה הזה, אחרי דגל השחמט. למרות הפרישה, גם סיינז יכול להיות מרוצה משום שהמקלארן הראתה ניצוצות של מכונית תחרותית ואפשרה לסיינז להלחם ברדבול ומרצדס בתחילת המרוץ.

מעט מוזר לראות מכוניות של טורו רוסו נחלמות במכונית של רדבול אבל ככה זה כנראה כשאת רוב המשאבים מפנים לנהג אחד. גאסלי, קוויאט ואלבון נראים באותה רמה עם מכוניות שונות. מסתבר שלרדבול יש שלוש מכוניות פיתוח ואחת תחרותית.

רייסינג פוינט? פרז נהנה מחוסר המזל של רנו והביא נקודה בודדת לקבוצה בעוד שסטרול, מסיים 14 אבל רק מכוניות הוויליאמס הלא תחרותיות היו אחריו. יש לקבוצה עוד הרבה עבודה על מנת לחזור להיות מה שהיתה פורס אינדיה.

האס עם עוד מרוץ חסר מזל, לאחר שהסתבך גרוז'אן עם פרז בפתיחת המרוץ ונאלץ לפרוש, גם מגנסון לא מצליח להביא תוצאות בבחריין למרות מקצה דירוג טוב מאוד מבחינתם.

בעוד שבועיים, המרוץ הבא, אולי אז לפרארי יהיה סוף סוף מזל? אולי רדבול תתחרה עם שני נהגים? אולי רנו ימצאו מה גרם לשתי המכוניות לפרוש באותה ההקפה ובאותה הפניה?

סין, עוד מעט אנחנו באים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל