fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

מוטוGP אוסטרליה: תוצאות מקצה דירוג

מוטוGP אוסטרליה: תוצאות מקצה דירוג

תמי גורלי   |   צילום: KTM

המסלול בפיליפ איילנד תמיד מספק מזג אוויר מוזר, כאשר בימים מסוימים כל עונות השנה פוקדות את המסלול הממוקם הכי קרוב לקוטב הצפוני שאפשר.

ביום חמישי עוד נרשמו 30 מעלות, ביום שישי, יום האימונים היה קריר וטיפטף אך בלילה פקדו רוחות עזות את האזור עד למהירויות של 70 קמ"ש. מזג האויר הזה נשאר במסלול גם במהלך יום מקצי הדירוג. רוכבי המוטו3 והמוטו2 הצליחו לקיים מקצי אימונים ודירוג, אולם בעת המוטוGP הרוח התחזקה והפכה ללא צפויה או עקבית והשפיעה בעיקר על הרוכבים בפניית דוהאן (פנייה 1), פנייה מהירה בסוף היישורת ובפניית הונדה (פנייה 4), האיטית במסלול. הבעיה בעת האימון החופשי שעוצמת הרוח בכניסה לפניה אחת במיקום בו נגמר המחסום שיוצר יציע הצופים, הייתה כל כך חזקה כשהיא לא אפשרה לרוכבים המגיעים בקבוצה להישאר בתחום אספלט המסלול. הרוכבים שנכנסו לכניסה בגפם יכלו לקחת את הקו הצמוד לימין במסלול ולהידחף למרכזו בגלל הרוח, אך אלו שנכנסו בדבוקה לא יכלו לבחור קו נכון ונדחקו שמאלה אל מחוץ למסלול. זה בדיוק מה שקרה למיגל אוליביירה, רוכב קבוצת Tech3 כשהתרסק כתוצאה מכך במהירות של כ-300 קמ"ש ורק בזכות אמצעי המיגון סיים ללא פציעה ממשית אך עם כאבים חזקים בגופו.

Copyright: Yamaha Racing

בעקבות כך נופנף הדגל האדום ובמקום להקיף את המסלול הרוכבים קיימו פגישת חירום שבה הוחלט שלא להמשיך באימון או לקיים את מקצי הדירוג כמתוכנן. "זה היה על הקצה" כך אמר מארק מארקז במסיבת עיתונאים שהתקיימה בנוכחות שלושת המובילים בטבלת האליפות; "בסוף הישורת, ב-300 קמ"ש האופנוע רעד, זה אמנם היה על הקצה אבל ממש על הקצה וזה רק מיקצה דירוג ומחר יום חדש". דוביציוזו המדורג שני באליפות הסביר: "זה המסלול הגרוע ביותר לסבול מרוח כזו שכן האופנועים נמצאים פה בזוית כל הזמן, אי אפשר לרכוב ככה כי זה מחייב סיכון מיותר – כי לא ניתן לשלוט בהכל כי לא ניתן לדעת מתי, היכן ובאיזו עוצמה משב הרוח תכה".
כתוצאה מכך, יום המרוצים עומד להיות עמוס מתמיד וייפתח לרוכבי המוטוGP בחימום ומיד אחרי במקצי דירוג למרוץ שיערך מאוחר יותר כרגיל.

מבין הרוכבים מאווריק וינאלס נראה כרגע העקבי והמהיר מכולם עם מארקז, קראצ'לו, מילר, דובי וולנטינו אחריו. פאביו קווארטררו סובל מפציעה בעקב שמאל אחרי היי-סייד ביום האימון השני ונראה שיתקשה במקצה הדירוג והמרוץ.

 

Copyright: MotoGP

 

בקטגוריית המוטו2 חורחה נבארו ושלדת הספיד-אפ יזנקו מעמדת הפול פוזישן כשלצידו בראד בינדר עם שלדת ה-KTM ולוקה מריני, מנצח שני המרוצים האחרונים, רוכב שלדת קאלקס. אלקס מארקז שיכול לסגור את הקרב על תואר האליפות יזנק רק מהמיקום השישי על הגריד ונראה שהמשימה לא עומדת להיות פשוטה עם חמישה רוכבים שעדיין מתמודדים עימו על התואר.

מרקו רמירז רוכב קבוצת לאופרד יזנק מהפול פוזישן במוטו3 בפעם הראשונה ברמה העולמית. הרוכב הספרדי הוא בן קבוצתו של לורנזו דה לה פורטה שצריך רק 4 נקודות על ארון קנאט כדי לזכות בתואר האליפות לעונה. דה לה פורטה יזנק מהמיקום השישי כשקנאט יזנק ממרכז השורה הראשונה.

מקצי הדירוג מוטוGP יערכו בשעה 01:20 (אחרי הזזת השעון)

מרוץ המוטו3 יוזנק בשעה 03:00

מרוץ המוטו2 יוזנק בשעה 04:20

מרוץ המוטוGP יוזנק בשעה 06:00 זמן ישראל.

 

גלריה

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Yamaha Racing

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל