fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
לרט
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו GP קטאר: דובי ודוקאטי מנצחים בפתיח ענק לעונה

מוטו GP קטאר: דובי ודוקאטי מנצחים בפתיח ענק לעונה

גיא בן ברק

הרבה מעל הציפיות שהיו גבוהות לאחר בניית המתח באימונים ובדירוג – מירוץ פתיחת העונה 2018 של המוטו גיפי בקטאר הסתיים הרגע והיה מדהים – ההפרש בין המנצח רוכב דוקאטי דוביציאוזו לבין מארקז רוכב הונדה עמד על 27 אלפיות השנייה. עד הפניה האחרונה לכול אורך המירוץ, מלחמה על הניצחון, כאשר במרחק אפסי מאחור קבוצה גדולה של רוכבים ולא אוויר כפי שהיה אך לפני מספר שנים. אין ספק כי המוטו GP מספקת את העניין הגדול ביותר באליפויות העולם, פי כמה משתי הקטגוריות הקטנות שאמורות להיות צפופות יותר מהקטגוריה הגדולה אך בפועל היום היו שיעמום מתמשך בעוד המוטו גיפי מעלה את מפלס המתח במירוצים לעידן חדש. הכול דחוס וצפוף וההבדלים בין הרוכבים והאופנועים מבוטלים, כולם מעולים. אולי לא כולם, לורנזו המחזיק בשיא הניצחונות במסלול זה נופל בצורה אומללה עם סוג של כביית מנוע בכניסה לפניה, וגם ק.ט.מ הגיעה לשנה פשוט לא מוכנה. אבל בגדול זו הייתה פתיחה אדירה לעונה ארוכה, בה כול סבב מה-18 שנותרו וכפי שהמחיש המירוץ הערב בקטאר, יהיה דרמה.

זרקו מוביל את חלקו הראשון של המירוץ אבל מסיים שמיני

גיבורים רבים יש לערב הזה בקטאר. מעל כולם אנדראה דוביציאוזו רוכב דוקאטי אשר סוף סוף ניצח במסלול אותו הוא כה אוהב, לאחר שלוש שנים בהן סיים שני, השנה דוביציאוזו התגבר על זינוק גרוע, טיפס לצמרת בשקט המדהים שלו, ועם אופנוע בעליל מושלם למסלול הזה, המהיר ביותר בישורת הארוכה אך גם בעל פרונט נטוע טוב יותר מהאחרים, תקע רוכב אחרי רוכב, עד שהיה לראשון הגובר על יוהן זרקו המדהים שהוביל ברוב שלבי המירוץ, ואז יצא לדרך הקרב מול מארק מארקז שגם הוא השאיר את זרקו מאחור באותה הקפה. קרב צמוד חמש הקפות בין דובי למארק ממש עד הקו, דומה לקרב בין השניים בשנה שעברה אלא אז מארקז היה על אופנוע נחות שנחות אור מההונדה שיש לו עכשיו, והפניות האחרונות הערב היו עוצרות נשימה עד הפניה האחרונה בה מארקז נכנס מתחת לדוביציאוזו ממש כמו שהיה באוסטריה וביפן בשנה שעברה, וממש כמו במירוצים ההם גם הפעם דוביציאוזו שומר יותר טוב על הקו ומנצח את מארקז. עדיין מארקז מרוצה מאוד, במסלול אותו הוא לא אוהב לוקח 20 נקודות. ואיך לא, הייתה לו למארקז גם הצלה של האופנוע כמו שרק הוא יכול, ואם למישהו היו חששות שמא הבגרות שלו תוריד מהחדות הרי שהביצוע שלו הערב בסוף הישורת איך שהאיש הזה מקפל אופנוע ומזיז אותו כאשר האופנוע למעשה מעוות תחת בלימה חצי באוויר וכבר לא אופנוע, ועדיין מארקז מכניע אותו על הנאבה של הדוקאטי של דוביציאוזו לתוך הפניה כמו כישוף האופנוע מסתובב וממשיך.

למרות ניסיון עקיפה מותח בפנייה האחרונה מסיים מארקז במקום השני

גם ולנטינו רוסי מאושר בתום הערב בקטאר, מסיים שלישי על הפודיום לאחר זינוק ממיקום נחות על הגריד מאיים גם על החוד, אך לא יכול להתמודד בסיום מול זמני ההקפה של דוביציאוזו ומארקז. ואם רוסי וימאהה אז ויניאלס במירוץ מוזר מסיים שישי לאחר שהשתרך מחוץ לעשירייה בהקפות הפתיחה. ויניאלס ניצח כאן בשנה שעברה ואיזה שינוי לרעה השנה, למרות שהוא קובע בסיום זמני הקפה מעולים, אבל מאוחר מדי. עדיין ויניאלס ללא ספק יתנחם בכך שסיים לפני רוכב ימאהה החצי רשמי יוהאן זרקו שהיה כוכב המירוץ, בשנה שעברה זינק להובלה שארכה 7 הקפות בלבד, השנה זרקו מזנק מהפול ומוביל כמו גדול עד 6 הקפות לסיום אז הצמיגים גמורים והוא מסיים שמיני מאכזב, שבע שניות מהמנצח.

וולנטינו שומר על מיקומו בדבוקה הראשונה, מסיים שלישי ומוכיח לכולם שגם בגילו הוא עדיין רלוונטי

סבב הבא של המוטו גיפי בארגנטינה ב-8.4.18.

 

ציטוטים

ולנטינו רוסי: "אני מאושר, למרות שהאופנוע שלי טוב יותר השנה ציפיתי ליותר מהשנה שעברה, אבל הערב מארק ודובי מהירים יותר ונתתי הכול כדי לעלות לפודיום".

מארקז: "ההצגה חייבת להימשך, היה שואו טוב, נתתי מאה אחוז ידעתי שכאן מסלול קשה בשבילי וניסיתי וכשדובי הוביל דחפתי, בפניה האחרונה ניסיתי ולא הצלחתי, אבל המטרה היא פודיום ואני מאושר".

דוביציאוזו: "מירוץ מושלם, עשינו הכול טוב, ציפיתי שיהיו רוכבים מהירים, הייתה פתיחה גרועה, שימרתי צמיגים ויכולתי לדחוף, מול מארקז היה קשה אבל שמח לנצח אותו שוב".

 

2 תגובות ל מוטו GP קטאר: דובי ודוקאטי מנצחים בפתיח ענק לעונה

  1. אף מילה על קארצ'לו? הישג מדהיל ל lcr מקום 4.
    ופדרוזה ? 3 הונדות בשבעייה הפותחת? נראה מבטיח….

  2. לפי הדירוג נדמה היה שיהיו הפתעות. ביום המרוץ רוכבי המפעל הם אילו שנלחמים על נצחון ,והלווין קצת מאחור אך בעקביות.
    נראה כאילו שצמיגי הדרוג מגיעים לרמה של לפני עשור כלומר צמיגים ל2 הקפות מהירות וזהו.
    זה אולי מכניס קצת מתח בהקפות ראשונות אבל אחר כך הסדר העולמי חוזר על כנו. קודם מפעל אחר כך לווין…
    המצב הזה ישאיר את קרטשלו וג'ק מילר בתסכול לאורך כל העונה ואליהם יצטרף עכשיו גם זרקו.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל