fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

מארק מארקז פורש מהסבב השני; רינס וקראצ'לו כשירים

מארק מארקז פורש מהסבב השני; רינס וקראצ'לו כשירים

תמי גורלי | צילום: MotoGP, Honda Repsol HRC, LCR, Suzuki Ecstar.

היה ברור שההתרסקות של מארקז בסבב הפותח של עונת המוטוGP, אחרי הטיפוס המרשים למקום השלישי, אינה התרסקות רגילה. הסלטות בחצץ והמכה מהאופנוע בזרוע ימין נראו כואבות ואפילו רזלאן רזאלי ולין ג'רביס, אותם תפסה המצלמה, נראו מבועתים ממה שקרה לאלוף העולם.

שבר נקי אך דאגה מפגיעה בעצבים העלתה חשש שאלוף העולם לא יחזור למסלול עד ברנו, רד בול רינג או אפילו מאוחר מזה בעונה. היה חשש כי מארקז, שלא החמיץ מרוץ מאז ספאנג ו-ולנסיה 2011, יחמיץ מחצית מעונה קצרה גם כך. גם הונדה סברו שהאוצר שלהם יאלץ לוותר על הסבב האנדלוסי לפחות, קיפלו את המוסך של 93 ושלחו את סאנטי הרננדז ושאר חברי הצוות לבתיהם, אין טעם שישארו בפאדוק תחת הסגר נגיף הקורונה כשהרוכב אינו כשיר.

אבל מארקז שלח כבר וידאו שלו עושה שכיבות סמיכה כמה שעות אחרי הניתוח לחברי קבוצתו והחל במסע שכנועים שהוא יוכל לחזור כבר יומיים אחרי ניתוח הכנסת פלטה לזרוע ימין כשלשמחתו הרבה אין נזק לעצבים, למרות הכאבים העזים שחש תחילה.

ברביעי בלילה אלברטו פוייג' השתכנע והודיע לצוות מארקז לחזור למסלול וביקש מצוות של אלכס, אחיו ובן קבוצתו לבנות חזרה את המוסך של אלוף העולם שהוכנס לאחסון לפחות עד אמצע אוגוסט.

מארקז הגיע למסלול אחרי שלן לילה אחד בביתו עם תחבושת קטנה על מקום התפרים. הוא נראה רגוע, רציני אבל קל רגליים כרגיל, מוביל את המזוודה גם ביד המחלימה, נשען עליה כשמטפס על הקטנוע של סוכנו אלברטו אלזמורה ומסתבר שאפילו עשה 40 שכיבות סמיכה עבור צוות הרופאים כדי לקבל אישור להשתתף בפעילות של סוף השבוע.

הסבב השני המתקיים במסלול חרז אנחל ניאטו, אותו מסלול בו התקיים הסבב הקודם וזה אפשר לרוכב לוותר על פעילות יום שישי ולאפשר ליד לנוח עוד יום. גם את זה היה צריך לשכנע את אלוף העולם שהונדה השאירו בידיו את ההחלטה האם להתחרות. נוסח ההודעה על כך שמארקז ישתתף רק במקצה האימון השלישי באנגלית כלל את המילה 'התדיינות', בספרדית הנוסח כלל את המילה 'ויכוח'.

כשמארקז הגיע למוסך ביום שבת בבוקר היה אפשר לראות את הלחץ בעיניים של הצוות האישי שלו, של הנהלת הונדה, אלברטו פוייג' וגם הצוות הרפואי. הרוכב הזיז את יד ימין, בדק ויצא למסלול כשהוא עושה מעט הקפות אך מצליח לחתוך בזמנים. כל פעם שנכנס למסך הוקף ע"י אנשיו ונראה כאילו אחד-אחד הם מנסים לשכנע אותו לתלות את הקסדה לשבוע אחד.

מארקז לא מקשיב לאף אחד, למעט עצמו, "כל מה שעשיתי השבוע היה ללכת אחרי התחושות שלי, לנסות להבין את הגוף שלי ולהיות כנה איתו", הוא אמר לעיתונאים בזום ביום שבת בערב "למשל, אם ביום שני הייתם שואלים אותי הייתי צוחק ואומר 'מה פתאום, זה בלתי אפשרי' אבל ביום שלישי אחרי הניתוח שד"ר מיר ביצע כל כך טוב, ואחרי שביום רביעי עשיתי כבר שכיבות סמיכה ויכולתי להיות כבר בסרברה, ללבוש חליפה, לעלות על האופנוע, אמרתי לעצמי 'טוב, זה בסדר, זה אפשרי' ואז התחלתי לדבר עם הונדה ועם הקבוצה. העמדה שלהם הייתה שונה משלי, הם רצו לשמור עלי אבל עשינו עסק שאנסה בשבת אבל אהיה כנה עם כולם בנוגע למצבי. הבדיקה הרפואית לוודא כשירות ביום חמישי הייתה קשה מאוד ואני מודה מאוד לרופא האליפות כי הוא דחף אותי מאוד עם הפעילות שנדרשה, הכוח היה שם, השרירים עבדו ולכן ניסיתי לרכוב היום". הוא מוסיף בכנות אך לא נשמע מדוכא או מובס.

"בבוקר הרגשתי טוב", הוא מספר על FP3 "אפילו עשיתי הקפה ב-37.7 עם צמיגים משומשים, אבל אחה"צ, כשהתחלתי, התחושה הייתה טובה, אך אחרי עצירה במוסך, משהו השתנה, מיידית. כאילו הדלקת התפרצה ישר, היד התנפחה, כשלחצתי כאילו הקפצתי עצב ואיבדתי לאורך המסלול כוח בפניות שלא צפיתי. ברגע כזה חייבים להיות כנים עם הגוף, להקשיב לו וזה מה שעשיתי, עצרתי ועדכנתי את הקבוצה שאנסה להשתתף במקצה הדירוג אך אם אחווה שוב את התחושה הזו או דומה לה, אוותר" הוא מוסיף.

"אני כאן כי חשבתי שאוכל לרכוב אבל אני רוצה לומר תודה להונדה, לרופאים ולפיזיותרפיסטים כי הם נתנו לי את ההזדמנות ללכת בעקבות התשוקה, האינסטינקטים, ומה שהגוף שלי ביקש. הלילה אוכל לישון בשקט כי ניסיתי, זה לא היה אפשרי וברנו יהיה מרוץ אחר". במשפט האחרון מארקז מסביר את הסיבה למעשיו. אלוף העולם לא רוצה לחיות בחרטה, לחיות במה אם ואולי ואם רק ניסיתי. הוא ניסה, זה בלתי אפשרי, זה אפילו מטורף אבל כשהמרוץ יוזנק והוא לראשונה – מאז שטיפס לקטגוריה הבכירה – ישב בצד, הוא ידע שעשה הכל.

במסדר החולים יש למנות גם את רוכב LCR קאל קראצ'לו שעבר גם ביום שלישי ניתוח. הבריטי שבר עצם בשורש יד כף שמאל בנוסף לזעזוע קל בהתרסקות בחימום הבוקר שבוע שעבר. קראצ'לו התגבר על הכאבים אך ציין שחש יותר חוסר נוחות כשהוא נאלץ להשתמש ביד ימין ולכן דווקא זו כואבת יותר. מרוץ של 25 הקפות במצבו יהיה לא פשוט כלל.

בגזרת סוזוקי, אלכס רינס נראה במצב עוד יותר בעייתי כשהרוכב שסובל משבר ופגיעה בעצבים ובשרירים כתוצאה מפריקת כתף ימין ויתר על זמן מסלול רב. הספרדי ניסה לחזור בשבוע האחרון לכושר רכיבה בעזרת טיפול בתא חמצן אך התקשה מאוד במזג האוויר החם בחרז ויזנק רק מהמיקום ה-20 על הגריד.

 

מרוץ המוטוGP יוזנק בשעה 15:00 זמן ישראל במסלול חרז (הסבב האנדלוסי). פאביו קווארטררו יזנק בפעם השנייה מהפול פוזישן כשלצידו מאווריק וינאלס ופקו בגנאיה – בביקור בכורה בשורה הראשונה. ולנטינו רוסי יזנק מהמיקום הרביעי ואנדראה דוביציוזו רק מהמיקום ה-14.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

גלריה

  • 03 Jerez GP 23 al 26 de Junio de 2020 circuito Angel Nieto, Jerez de la Frontera, España

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל