fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
HJC
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

צרפת F1: חמישים גוונים של מרצדס

צרפת F1: חמישים גוונים של מרצדס

מיקי כהן

צילום: יח"צ

 

383 מטרים מפרידים בין עמדת הזינוק לפניה הראשונה ובניגוד לשנה שעברה, כולם עוברים אותה בשלום כשסדר הזינוק נשמר מלבד סיינז שעובר את נוריס, בן קבוצתו במקלארן וריקארדו, שמאבד שני מקומות.

ל-וטל לוקחות חמש הקפות כדי לעקוף את נוריס במקלארן, בזמן שהמרצדס של המילטון ובוטס בורחות קדימה. שתי הקפות נוספות וגם סיינז כבר מאחורי וטל שממוקם חמישי, וצמצום הפער על ורשטפן, מתחיל.

 

הקפה 17 וריקארדו הוא הראשון שמתחיל בסבב החלפות הצמיגים, ועובר מצמיגים בעלי תרכובת בינונית לצמיגים עם תרכובת קשה, שאמורים להספיק לו עד לסוף המרוץ.

 

כמעט אמצע המרוץ, וטל הוא האחרון בעשיריה הראשונה שנכנס להחליף צמיגים וגם הוא, כמו כולם, יוצא עם צמיגים בתרכובת קשה, ומתמקם כארבע וחצי שניות אחרי ורשטפן. בינתיים המילטון בורח גם לבוטס, ומקדים אותו ב-12 שניות תמימות – קובע הקפות מהירות אחת אחרי השניה.

 


לאחר 41 הקפות, סטרול הוא האחרון שמחליף צמיגים והעשירייה הראשונה מסתדרת כשהמילטון מוביל במעל ל-12 שניות לפני בוטס, לה-קלר כ-7 שניות אחריו ו-7 שניות נוספות נמצא ורשטפן. וטל, בעזרת אסטרטגיה, הצליח להיות כ-50 שניות לפני מכוניות המקלארן שממוקמות במקום החמישי, סיינז ונוריס במקומות השישי והשביעי, ריקארדו שמיני, רייקונן תשיעי והולקנברג, עשירי.

 

נוריס סובל מתקלת הידראוליקה במכונית וריקארדו מתחיל לסגור את הפער אליו. נוריס צריך להחזיק מעמד במשך שש הקפות עם מכונית לא יציבה והגה קשה. 

 

מעל דקה הפרש יש בין וטל לסיינז והצוות שלו קורא  לוטל להחליף את הצמיגים לרכים ביותר על מנת לקחת את נקודת הבונוס על ההקפה המהירה ביותר – מהלך שצולח ומוסיף ל-וטל נקודה באליפות.

 

נוריס אגב, לא מחזיק מעמד ונושר עד למקום העשירי. אולם הסיפור הוא כיצד הצליח נוריס להתדרדר ארבעה מקומות בפניה אחת? ריקארדו מנסה לעקוף את נוריס בפניה מספר 8, יוצא רחב עם ארבעת הגלגלים מחוץ למסלול וכאשר ריקארדו חוזר, הוא דוחק את נוריס מחוץ למסלול. רייקונן והולקנברג מנצלים את המצב ועוברים את נוריס. מהלך שעוד יבחן על ידי השופטים לאחר המרוץ. ריקארדו מאבד מומנטום ורייקונן עובר. אך לא אחד כמו ריקארדו יתן לחוקים להפריע, ובמהלך בו הוא שוב יורד עם ארבעה גלגלים מהמסלול, משיב לעצמו ריקארדו את המקום. גם מהלך זה יבחן על ידי השופטים לאחר המרוץ שאכן "מעניקים" לריקארדו תוספת זמן של 5 שניות על כל אירוע. ריקארדו מאבד את המקום השביעי ויורד עד למקום ה-11 ומחוץ לניקוד.

עשרת המקומות הראשונים:

1.לואיס המילטון

2. ואלטרי בוטס

3. שאלר להקלר

4. מקס ורשטפן

5. סבסטיאן וטל

6.קארלוס סיננז

7. קימי רייקונן

8. ניקו הולקנברג

9. לאנדו נוריס

10. פייר גאסלי

בפעם ה-50, מרצדס מסיימים במקום ראשון ושני. שליטה מלאה של המילטון ומרצדס בסוף השבוע בצרפת. רק ההקפה המהירה של וטל, מנעה את המילטון מלקחת את התואר המשולש של זינוק ראשון, הובלה לאורך כל המרוץ וההקפה המהירה ביותר. להמילטון זה היה טיול של יום ראשון אחרי הצהריים. 

 

לבוטס, להקלר ו-ורשטפן, לא היה סיכוי מול המילטון. בוטס עוד ניסה ודחף חזק אבל לקראת סוף המירוץ הצמיגים נתנו את אותותיהם והוא נאלץ להוריד את הקצב. להקלר עשה בדיוק הפוך מה שאפשר לו לצמצם את הפעם מול בוטס. אילו היתה רק עוד הקפה אחת, אולי היה מצליח להקלר לעקוף את בוטס. ורשטפן ממשיך במסע ההתבגרות שלו ובינתיים הוא היחיד שמספק תוצאות בקבוצה, עד כמה שניתן עם המכונית שרדבול מעמידים לרשותו. גאסלי מנסה ומתקדם, אבל הוא עדיין לא שם והפעם נראה כאילו גאסלי הלך אחורה ורק העונש של ריקארדו הצליח להכניס אותו לניקוד.

 

וטל פתח עם מקצה דירוג לא טוב והמשיך עם מרוץ פושר. המטרה היתה לנסות ולהדביק את הפער ממרצדס אולם לא רק שזה לא קרה, גם קריאת התיגר על ורשטפן ברדבול היתה אולי ממתיקה מעט את סוף השבוע, אבל גם זה ירד לטמיון. אולי שתי הנקודות המעודדת שפרארי יכולים לקחת איתם בסוף השבוע, הן המקום השלישי של להקלר ונקודת הבונוס של וטל, נראה שאלו הדברים היחידים להם פרארי מסוגלת בשלב הזה של העונה.

מקלארן טובה  מהיתר – הנה משהו שלא חשבנו שיקרה לפני כמה וכמה מרוצים. אפילו סיינז הודה שאחרי הזינוק, כל מה שנותר הוא לשייט עד לדגל השחמט ולקטוף את המקום החמישי. נוריס לעומתו, נאלץ לעבוד קשה מאוד אחרי שסבל מתקלה הידראולית במכונית ולמעשה נלחם במכונית למעלה משמונה הקפות. התוצאה הכי טובה של מקלארן השנה ונראה כי זו לא היתה הפעם האחרונה.

 

רוח הלחימה חזרה לריקארדו. בראיון שלאחר המירוץ הוא טען כי עדיף היה לבצע את המהלכים ולהענש מאשר לשבת מאחור ולא לעשות דבר עד לדגל השחמט. הולקנברג מצידו, ניהל כל המירוץ מאבק עם רייקונן וכאשר לא הצליח לעקוף על המסלול, ניסו בקבוצה לעקוף דרך רחבת הטיפולים וגם זה לא צלח. לפחות עכשיו, הולקנברג מכיר כל חלק בתיבת ההילוכים של אלפא רומאו.

 

אמנם ג'ובנצי היה בעשיריה הראשונה בזינוק אבל האלפא רומאו שלו נעלה את הצמיגים הרכים שלא החזיקו זמן רב. אחרי ההחלפה, נגמר לג'ובנצי המומנטום. לרייקונן קרה בדיוק ההפך. הוא זינק על הצמיגים הקשים, משך איתם כמה שיכל והאסטרטגיה הוכיחה את עצמה. התוצאה הטובה ביותר של רייקונן השנה.

 

פרז יוצא מהמסלול בפניה הראשונה וחוזר בדיוק כמו שקבעו החוקים, לקח את הדרך הארוכה יותר אולם נוצר מצב שלמרות הדרך ארוכה יותר, התברר כי היא מהירה יותר ופרז "זכה" ביתרון. אי לכך קיבל פרז עונש של 5 שניות. פרז נענש פעמיים אולם כמו שקרה עם וטל לפני שבועיים בקנדה, ההחלטה אינה ניתנת לערעור. כנראה שהפעם, לא היה מקום להעניש את פרז שעשה בדיוק מה שקבעו החוקים.

סטרול ניסה לעשות את אותו תרגיל שעשה בקנדה, למשוך כמה שיותר מאוחר עם צמיגי הביניים ולהחליף כמה שיותר מאוחר אחרי שצבר כמה וכמה מקומות. בקנדה זה עבד, בצרפת לא.

 

בטורו רוסו החלק המעניין היה שגם אלבון וגם קוויאט היו בקצב מירוץ די דומה למרות שבמכונית של אלבון מותקן מנוע הונדה מהדור הישן ובשל קוויאט מדור חדש. מעניין היה לראות האם יש בכלל הבדלים במנועים למרות שהונדה טוענים לתוספת כח בחדש.

 

למרות שלרוב מכוניות ה-האאס טובות תחת הקפה אחת ולא בקצב מירוץ שלם, קיוו כי תוצאות מקצה הדירוג החלשות מסמנות מהפך. אבל זה לא קרה, גרוז'אן עם פרישה ומקום 17 של מגנסון צריכים להדליק נורות אזהרה בקבוצה.

 

היסטוריה בוויליאמס. לא, הקבוצה עדיין לא מתמודדת לפודיום וגם ניקוד נראה רחוק מהישג ידם של נהגי הקבוצה אבל זהו המרוץ הראשון בו קוביצה מגיע לפני ראסל לקו הסיום. לא משנה שראסל פגע בשלט פרסום בקצה המסלול ונאלץ להיכנס לרחבת הטיפולים להחליף כנף, בסופו של יום, קוביצה לא סיים אחרון את המרוץ. ואולי עוד נקודה שיכולים בקבוצה להתעודד, שמונה מרוצים חלפו ובכולם שתי המכוניות חצו את דגל השחמט.

המרוץ הבא, כבר בסוף השבוע הקרוב במסלול הבית של רדבול באוסטריה.

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל