fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר

דקאר 2021 מעבר לפינה!

דקאר 2021 מעבר לפינה!

דניאל וקנין

צילום: יח"צ

אנחנו ממשיכים לעדכן אתכם במתרחש לקראת הראלי מסקרן והמרגש ביותר – הדקאר – שייערך זו השנה השנייה ברציפות בסעודיה. לא מעט שינויים צפויים לנו השנה כפי שדיווחנו במרץ האחרון, ועכשיו, לאחר מסיבת עיתונאים וירטואלית שנערכה השבוע, אושרו באופן רשמי שלל השינויים.

אצלנו במערכת מוטו היה קיים החשש שלצד אירועים גדולים אחרים ברחבי העולם גם הדקאר יבוטל, אך נראה שלסעודים יותר הגיוני לארח מרוץ בינלאומי שייערך במדבר ויכלול ריחוק חברתי מספק מאשר לוותר עליו, ובצדק. המרוץ יערך מה-3 בינואר ועד ל-15 בינואר, ויכלול 321 כלי רכב ומתוכם 108 אופנועים.

לא מעט רוכבים ויצרנים התלוננו על המסלול בשנה שעברה שהיה לטענתם מהיר מדי ובאופן ישיר לכך גם מסוכן מדי. 2 רוכבים קיפחו את חייהם במרוץ האחרון – פאולו גונסלבס ואדווין סטראבר, מה שגרם להנהלת הראלי לנסות ולתת דגש על קטעים טכניים ואיטיים יותר ועל ידי כך להגביל את מהירות הרוכבים. כמו כן, הוגבלו מספר הצמיגים והאפשרויות לתחזוקת המנוע, מה שיגרום לרוכבים לחשוב פעמיים לפני שהם פותחים מצערת לרווחה. השנה, לראשונה, כל הרוכבים יחויבו בלבישת אפוד מתנפח.

כאמור, המסלול השנה חדש כמעט לגמרי וקוצר משנה שעברה; כ-7,500 ק"מ לעומת 8,000 אשתקד, כנגזרת מהורדת המהירות. הוא יתחיל בעיר ג'אדה וגם יסתיים בה, יעבור גם בריאד, עיר הבירה וגם מטרים ספורים מהים האדום כשאחד מהביוואקים (Bivouac – מחנה) יערך בעיר החוף "נאום" (Neom). העיר, המכונה 'סמארט סיטי' היא פרויקט אמביציוזי של הסעודים לעיר עתידנית הדוגלת באנרגיה ירוקה. כלל החשמל שישמש את הביוואק בנאום יהיה מאנרגיה ירוקה, וחוץ מזה, היא ממוקמת כ-170 קילומטר מאילת ונדמה שמעולם לא היינו קרובים יותר לדקאר.

Dakar 2021 - Recce

דייוויד קסטרה, יו"ר הראלי, הדגיש כבר במרץ כי השנה יינתן דגש לאנרגיה ירוקה, כשהשנה נוכל לחזות ברוכב מספר 127, ווילי ג'ובארד שישתתף כשהוא רכוב על גבי אופנוע היברידי עם מימן גרנאטי. הוא הצהיר גם כי יינתן דגש משמעותי בכל הנודע לשמירת בטיחות הרוכבים מפני נגיף הקורונה. השנה תיחנך לראשונה קטגוריית 'דקאר קלאסיקס' הכוללת רכבים שהשתתפו במרוץ לפני שנת 2000.

שינויים נוספים שאושרו הם חלוקת ספרי הדרך לרוכבים והנהגים כרבע שעה לפני ההזנקה, מה שיבטל יתרון של הרוכבים המהירים, להם היתה עד כה הזדמנות טובה יותר להתכונן לסטייג' בערב לפני. מי יודע, אולי נראה רוכבים פרטיים שמצליחים להתבלט.

בחלק מהסטייג'ים הנהגים יקבלו לראשונה ספרי דרך דיגיטליים.

אנחנו בהחלט במתח לקראת המרוץ, במיוחד לאור השמועות על נורמליזציה הממשמשת ובאה עם הסעודים ואנחנו ממש מקווים שיגיע יום בו נוכל לנסוע כמה שעות ולהגיע כקהל לדקאר.

לאחר ששנה שעברה ריקי בראבק, רוכב הונדה, ניצח וקטע 18 ניצחונות רצופים של KTM. המתח בשיאו ולא נשארו לנו ציפורניים לכסוס, נסיים במילותיו של תיירי סאבין, מייסד הדקאר, שגם סגרו את מסיבת העיתונאים: "לרגש את מי שהולך, ולהעניק חלומות למי שנשאר".

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל