fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

דימונה דראג: חנוכה ספורטמוטורי

דימונה דראג: חנוכה ספורטמוטורי

כתב וצילם: יובל לוי

מי שהתעורר בבוקר יום שישי ה-15 בדצמבר לפני זריחת החמה ונסע מהמרכז לכיוון דרום הבין שמשהו מעניין עומד לקרות. על הכבישים ניתן היה לראות רכבים שונים מהרכבים שבדרך כלל רואים על הכביש, היו אלו רכבי ספורט של אנשים שאוהבים ספורט מוטורי ונסעו לצפות במירוץ הדראג בדימונה. אלפים הגיעו לצפות במירוץ. רבים מהם נאלצו לצפות מבעד לגדר המסלול משום שכל 1,500 הכרטיסים שהוקצו ליום זה נמכרו. המחיר הלא נמוך של 160 שקלים לכרטיס מראה כמה הקהל הישראלי צמא ומשווע לספורט מוטורי בארץ.

 

אז מה זה מירוץ דראג?

מירוץ דראג הוא מירוץ בקו ישר בו הרכבים מוזנקים ממצב סטטי, בזוגות, באמצעות רמזור. אורך המירוץ הינו 400 מטרים (או רבע מייל באמריקאית) והמנצח עולה לשלב הבא. פשוט, נכון?

המירוץ, שאורגן על ידי ההתאחדות הישראלית למכוניות וקארטינג, בשיתוף עם עריית דימונה, התקיים ביום חמישי ושישי ה–14 וה-15 בדצמבר 2017. יום חמישי כלל אימון ומקצה דירוג וביום שישי נערך המירוץ עצמו שכלל מקצי ניפוי וגמרים.

במירוץ השתתפו כ– 60 מתחרים בשלוש קטגוריות: הנעה כפולה, הנעה אחורית והנעה קדמית.
כל קטגוריה והייחודיות שלה – רכבי ההנעה הכפולה יוצאים מהמקום כאילו הם קליע שנורה מאקדח. ארבעת הגלגלים העטופים בצמיגים סופר דביקים משגרים את האוטו במהירות לעבר קו הסיום. אלו גם בדרך כלל הרכבים שיסיימו את המירוץ בזמן המהיר ביותר. שניים לסיים בדרך כלל יהיו רכבי ההנעה האחורית בהם מעניין לראות איך הנהג נאבק בשמירת הרכב על המסלול. עודף הכח מסחרר את הגלגלים האחוריים שדוחפים את האוטו קדימה. הסחרור הזה שמגיע מהסרן האחורי, עלול לסבסב את הרכב וניתן לראות איך הנהגים משקיעים המון ריכוז ואנרגיה בשמירת הרכב בקו ישר. אחרונים לסיים יהיו רכבי ההנעה הקדמית. לרכבים אלו בעיה גדולה מאד להוריד את הכח לכביש. וכשמדובר ברכבים משופרים, עם מנועים שעוברים את ה 500 כוחות סוס, מדובר ב-ה-מ-ו-ן כח. הסיבה היא פשוטה – כשרכב מאיץ, המשקל עובר לאחור (מכירים את זה שאתם "נדבקים" למשענת המושב בהאצה? עכשיו תכפילו פי כמה). חוסר המשקל מקדימה בעת ההאצה פוגם משמעותית באחיזה של הגלגלים הקדמיים ויכולת היציאה מהמקום. העובדה הזו הופכת את הקטגוריה הזו לקטגוריה קצת מוזרה. אם נשווה לספורט אחר זה יהיה כמו לפתוח בענף הכדורסל קטגוריה לשחקנים הנמוכים מ-1.70 (ויסלחו לי מתחרי ההנעה הקדמית ושחקני הכדורסל הנמוכים מ-1.70).

הרכבים כמובן אינם סטנדרטיים וכוללים שיפורים רבים ביניהם צמיגים רחבים יותר, מחשבי ניהול שונים, מגדשי טורבו גדולים יותר, חלקי מנוע מחוזקים, הזרקות נייטרו ועוד. עלות השיפורים בהרבה מהמקרים עוברת את עלות הרכב עצמו וההספקים מוכפלים פי כמה ומגיעים למאות כוחות סוס (ובחלק מהמקרים גם עוברים אם ה 1,000 כ"ס).

 

הארגון הלוגיסטי היה משביע רצון וכלל חניה מסודרת, מתחם מזון, שירותים וטריבונות מוצלות עם מקומות ישיבה. בכל זאת, צריך לזכור שמדובר במנחת מטוסים שביום יום אין בו הרבה מעבר למסלול הנחיתה.

כבר בשלבים המוקדמים של המירוץ, עקב העומס הרב בו עומדים רכיבי המנוע, נשבר קרטר השמן לאחד מרכבי הגולף המשופרים כ-50 מטר אחרי נקודת ההזנקה. נהג הרכב, שככל הנראה לא שם לב לשובל העשן והשמן שרכבו משאיר על המסלול, המשיך וסיים את המירוץ. התוצאה היתה שהמסלול השמאלי התמלא בשמן ונסיונות הניקוי והייבוש שלו לא צלחו.

לאחר שהופסק המירוץ למשך כחצי שעה ועל מנת שלא לסכן את המתחרים, התקבלה החלטה לסגור את המסלול השמאלי ולהתחרות רק במסלול אחד. ההחלטה התקבלה למורת רוחו של הקהל משום שחלק מההנאה בצפייה במירוץ דראג היא ההשוואה בין שני הרכבים המתמודדים במקביל.

למרות הכל עדיין היה מרתק לראות את חימומי הצמיגים (Burn out) שעשו המתחרים שניות לפני ההזנקה על מנת להגדיל את האחיזה באספלט, לראות את היציאות מהמקום ואת הנהגים שנלחמים בהילוכים הידניים (או לחילופין, לשמוע את גיר ה DSG של הרכבים הגרמניים מעביר שלושה הילוכים תוך פחות מ–50 מטרים מנקודת הזינוק, באופן בלתי נתפס) ולשמוע את המנועים וה-Back fire של הדלק שלא הוצת במנוע ונשרף באגזוז בהעברות ההילוכים.

ראוי לציין את טל בן אברהם בקורבט C7 שיצא מהמקום בזמן תגובה (reaction time) אפסי (0.000 שניות)! תוצאה מדהימה שהשאירה את כולם פעורי פה.
המנצחים במירוץ לפי קטגוריות וזמנים:

הנעה כפולה 4 על 4:

· מקום ראשון Nissan GTR מספר 7 נתן דהן 10.49 שניות

· מקום שני Subaru Impreza מספר 42 רונן בריל 11.711 שניות

· מקום שלישי Evo Mitsubishi מספר 3 אלי אלקריף 12.561 שניות

הנעה אחורית:

· מקום ראשון Chevrolet corvette c7 zo6 מספר 6 טל בן אברהם 10.893 שניות

· מקום שני Fiat X1/9 מספר 22 מומי לוי 11.098 שניות

· מקום שלישי Pontiac Trans Am מספר 15 שחר אלגזי 11.611 שניות

הנעה קדמית:

· מקום ראשון Seat Leon Cupra מספר 49 – קובי מלכה 11.91 שניות

· מקום שני Honda Civic Turbo מספר 42 חן בן אבא זמן: 11.86 שניות

· מקום שלישי Seat Leon Cupra מספר 34 יגל בולק 12.063 שניות

 

4 תגובות ל דימונה דראג: חנוכה ספורטמוטורי

  1. יופי של כתבה, נראה שם הרבה השקעה מצד המתחרים. רק שיהיה כבר חוקי אמיתי ויכירו בכולנו כספורטאים

  2. היינו דווקא בחמישי – היה חצי ריק ואותו כיף כמו בשישי. למארגנים שאפו! רק תמשיכו…
    הרכבים סופר מושקעים…
    נבנית קהילת מרוצים וזה מגניב.
    יצא לי השנה להיות במרוץ בספרד עם 100 אלף צופים … הלוואי פה נגיע לעשירית

  3. כתושב דימונה אם איני טועה זה הכביש ביציאה מאזור התעשיה לכיוון ירוחם -כביש על הפנים. כמו כל כביש בדרום שלא משקיעים בו יותר מדי עושים טובה חצי עבודה במקום לנצל אירועים מוטוריים כאלה ואחרים שבאזור למנף שיפור הכבישים וכאחד שגם עובד בכבישים רואה את ההשקעה באזורים אחרים ממש בזיון!!! יותר מזה…הנה הזדמנות למר בני ביטון ר"הע דימונה להקים סוג של פארק מוטורי שבתוכו יהיה גם מסלול דראג מסלולי החלקה מוקד לחינוך מוטורי מקצועי גם לתושבי הפזורה שיתפרקו שם ולא עלינו בכבישים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל