fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

גיל 40 הוא רק בראש!

גיל 40 הוא רק בראש!

לחם וכתב: גיא לריאה    צילום: א.א. וסטודיו צ'ילי – Studiochili


העונה החלה, ואחרי המקום הראשון במרוץ הפיילוט בקטגוריה המהירה, אני מתחיל את העונה בקטגוריה המקצועית S1 הסופר מהירה והסיפוק בה אדיר. עקומת לימוד חזקה והרבה מקום לטעויות אין. הדובדבן שבקצפת הוא שהפעם המרוץ אספלט משולב עם קטע שטח, בפעם הראשונה במירוץ סופרמוטו חוקי בישראל.

הקלפים נטרפים!

חימשתי את האפריליה בסט משלושים מתכווננים על מנת שאוכל לקצר ולהאריך, בהתאם למסלול, את המרחק בין הגלגלים. (פיייייי לאן הגענו, ממגרשי חניה לשניים שלושה מסלולים), אז הזריזות השתפרה וגם מהירות הפניה עלתה שלא נדבר על הניראות, מליון וחצי דולר. חלק נוסף שהורכב באפריליה ומשמעותי מאוד, הוא סלילי הצתה, פריט שלא רק אבל בעיקר מפחית את בלימת המנוע וזה מאפשר להיות יותר מדוייק בהברגות של הגז וכך גם להעלות את מהירות הכניסה לפנייה.

מספר אימוני סט-אפ והאפריליה שלי מוכנה אחרי שיחות רבות ונסיונות על הסט-אפ של האפריליה הודות לפאסט וויליס העולמית מאיטליה, עידו כרמון ודודו ואדם מחרוק היקרים.

לקראת גיל 40 חזרתי להתאמן באופן רצוף קרוספיט, זהו סגנון אימון שעוזר לייצר בפן התכנוני ניהול מאגרי הכוח. קל מאוד להתחיל הכי חזק ולהגביר, רק מה שבטוח – זה לא עוזר להגיע לקו הסיום מרוכז ופחות עייף.

סופ'ש הגיע ואליו מצטרף לו"ז האירוע, סבב מספר 4.
אליפות ישראל בסופרמוטו והפעם, לראשונה מירוץ חוקי משולב קטע שטח.
המצב הוא כזה  – זה לא שלא רכבתי בשטח עם צמיגי סליקס וזה לא שאני לא מכיר, אבל ההתכוננות למרוץ משולב הרגישה לי שונה ומלחיצה אך מעניינת.

יום לפני המרוץ אני מבין שאין מקום למשחקים אני צריך להכיר את השטח ואת האספלט המאובק. לצערי אני מתקשה להגיע למהירות סבירה ולביטחון הרצוי במסלול המוכר. חייב לדרבן את עצמי ולהזכר בפגישה המוצלחת אצל היבואן עופר אבניר ואבזריון שבסיכומה אני ירכוב תחת חסותם – איזה כבוד. כבר לא יכול לחכות לייצג אתכם חבר'ה, תודה.
הסופ"ש מורכב מיום אימון ולמחרת על הבוקר חימום, מקצה דירוג ושני מרוצים. קשה.
חדשות רעות לפתע, אני בא להתניע ואין סטרטררררר, פאק!! החימום התחיל והאופנוע לא מניע. רעש המנועים ברקע. אני שולף את הכסא ואני רואה מלא קורוזיה בקטבי המצבר, לוקח פלייר דופק מעט נותן סטרטר וישששששש הוי-טווין קם לתחייה.
חולה על באפריליה הזאת.
בחימום עצמו אין דרמות יותר מדי.
תוך כדי רכיבה אני מסדיר נשימה מהדרמה.

הרבה יותר טוב וזאת כתוצאה של שינוי מיקום בתנוחות הישיבה על הכסא. כעת אני יותר קרוב לכידון משמע יותר משקל משמע יותר אחיזה על הצמיג הקדמי. וזה עובד. אמרתי לעצמי שאני ממשיך באסטרטגיה הזאת.
רגע הדירוג הגיע. מי שעושה את ההקפה המהירה ביותר מזנק ראשון על הגריד, השני אחריו וכך הלאה. שוב באפריליה לא מניעה והדירוג החל, 15 דקות סה"כ. קפצתי מהאפריליה וצעקתי דחןףףףף תוך כדי שאני רץ מכניס להילוך שני, זורק ת'קלאץ' ובראאאאםםםם! ישששששש מניע!
הסדרתי נשימה שתי הקפות ואני מתחיל ללחוץ וצובר בטחון. חושב על תנוחת הישיבה ומרגיש טוב. לוחץ עוד כמה הקפות ויורד לפיטס. ברקע נשמע בועז קורפל הקריין והפרשן שלריאה מקום שני. שמחתי שאני אחרי ברדה הטייס.

מרוץ 1
אני ולי ברדה בשורה הראשונה על הגריד.
שנינו מזנקים חזק, אני מקדים אותו בפחות מגלגל, רגע הכניסה למשפך וישר קטע השטח. ווואיייי גרוע!!!
בסוף קטע השטח אני רביעי אחרי שברדה מרחיק אותי לשליש הימיני של השטח,
דדיה וחכם ניצלו את הדחיפה החוקית בינינו ועכשיו, המרוץ מתחיל. תוך שלוש הקפות מתוך 20 אני מתיישב על חכם וזה עושה טעות בפתיחת הגז ביציאה לישורת, חכם מאבד את האחורי, low side ומחליק, כעת הוא מולי מרוח על האספלט.
אני חומק לשמאל ומפוצץ גז. רעש אגזוז נשמע באוזניי ואני משוכנע שזה לסטון על האסקי הדנדש שלו. שני, שלישי, אני מחליק זנב לימין ולשמאל תוך כדי בלימה מתכונן לקטע השטח, מחבק ושומר על מומנטום עם האפריליה היחסית נחותה בשטח. לסטון מהיר ממני באספלט הבנתי זאת תוך כדי שאני שומע אותו מתקרב ומתרחק במקרים מסויימים.
לא הבטתי אחורה, התרכזתי בלהיות מהיר ולעשות אפס טעויות, רכבתי חכם ומרוכז, כך נשארתי בקצב. סיימתי שלישי. מבסוט.

מרוץ 2
מתניע את האפריליה תוך כדי דחיפה שתי דקות לפני המקצה. הלך הסטרטר, כפרה, עכשיו לא מוותרים שוב בזינוק. בוםםם פתיחה חזקה של שנינו, אני וברדה כמעט בדז'וו אבל הפעם, סגרתי על חכם שעט מאחורי, לצערי זה מה שגרם לדדיה המוטוקרוסר שמחזיק גם שיא ישראלי בקפיצה לרוחק עם מוטוקרוס, יצר לו מצב ועקף אותי מהפנימי. שאפו!
סבלנות אמרתי, באספלט אני מהיר ממנו שלא נדבר בבלימות, כך נוצר מצב קורדיון. אני מצמצם באספלט והוא פותח עליי בשטח. מספר הקפות לסיום ואני על הזנב של דדיה באותו מקום שחכם נמרח, דדיה מרחיב את הקו ואני מנצל את הטעות שלו. בוםםםםם! אני שני ואף אחד לא יקח לי אותו. רואה את שלט ה-last lap. אני רגוע, המקום השני שלי שמרגיש כמו ראשון. בסטופי אני עוצר ליד דודו מחרוק האיש והדחפור של הסופרמוטו הישראלית. נותן לו חיבוק וגם תפיחה על השכם של דדיה שנעצר לידי. היה טוב.
היה מלחיץ היה מספק ואני גאה בתוצאה.

עליתי לפודיום עם בני ריי כשאישתי מסכלת עלינו בגאווה ושנינו מניפים גביע נוסף.

אני מקדיש את הגביע ללימור אישתי האהובה ולריי בני היקר.

תודה למשרד התרבות והספורט
תודה להתאחדות ועמותת הסופרמוטו הישראלית

המון הערכה ותודה על שיתוף הפעולה לקבוצת עופר אבניר ואבזריון,
כבר לא יכול לחכות לייצג אותכם חבר'ה.

עוד 3 מרוצים לסוף העונה אז הישארו מעודכנים,
שלכם המהנדס.

2 תגובות ל גיל 40 הוא רק בראש!

  1. אין עליו עוד מיקטנות אהב לרכב ולשרטט צורות של משוגעים לך תבין … אלוף

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל