fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן

פורמולה 1 עונת 2019, כבר חוזרים

פורמולה 1 עונת 2019, כבר חוזרים

מיקי כהן

צילום: יח"צ

גם השנה התקנות הטכניות לא ממש השתנו וכולם מחכים לתקנות של שנת 2021, שם כבר יהיה שינוי מהותי. אולם בלי שינויים כלל לא ניתן להתחיל עונה והשנה ההתמקדות היא על הפחתת האוויר המלוכלך באחורי המכוניות.

אחד הדברים המרתקים ביותר במרוצים, הוא מלחמות על מיקום ובשנים האחרונות עשו ב-FIA כל מיני תרגילים על מנת לאפשר לנהגים להילחם על מיקום ולנסות לעקוף, ה-DRS הוא אחת הדוגמאות הבולטות. אולם נוצר מצב שבו המהנדסים אשר פרשו את התקנות לטובתם, יצרו מכוניות אשר משאירות את האוויר הזורם מאחורי המכונית "מלוכלך" ולא יעיל למכונית העוקבת מאחור ואת זה מנסים ב-FIA לשנות, שוב.

עיקר השינוי חל בכנף הקדמית אשר צמחה ב-200 מ"מ ורוב האלמנטים המתעלים אוויר לחלקים שונים של המכונית בוטלו. אלמנטים בצידי המכונית הנקראים Barge Boards, הונמכו ב-150 מ"מ והוארכו ב-100 מ"מ – המאפשרים למהנדסים פחות שטח לעבוד איתו ואולי השינוי המהותי ביותר הוא בכנף האחורית אשר גבהה וגדלה והוסרו ממנה רוב האלמנטים. מכאן והלאה לא נותר לנו אלא לראות כיצד יביאו למעשה המהנדסים השונים את הפירוש שלהם והאם הפעם ה-FIA צדקו בשינוי התקנון.

שינוי נוסף מגיע מכיוון פירלי, ספקית הצמיגים הבלעדית לפורמולה 1, לא עוד 5 או 6 או אפילו 7 תרכובות שונות, אלא 3 בלבד. תרכובות הצמיגים ישארו כמו בעונה הקודמת וכמו בעבר, רק שלוש תרכובות יבשות יגיעו בכל סוף שבוע למרוץ, אולם הפעם תסומן תמיד התרכובת הקשה בלבן, הבינונית בצהוב והרכה באדום, ללא קשר עד כמה קשה או רכה התרכובת.

לעומת המכוניות, הרכב הנהגים השתנה לאורך כמעט כל קו הזינוק. מלבד שתי קבוצות, ביצעו כולם שינויים פרסונליים – אם מאחורי ההגה או מאחורי עמדת הפיקוד ובחלקן, גם וגם. נתחיל הפעם מהסוף להתחלה:

10. וויליאמס
לאחר שבעונה הקודמת סיימה הקבוצה אחרונה, ניצוצות של תקווה ניטעו בקבוצה לקראת עונת 2019 אולם תקוות לחוד ומציאות לחוד. בשמונת ימי מבחני טרום העונה, הפסידה וויליאמס את שני הימים הראשונים. תירוצים על גבי תירוצים יצאו מאנשי הקבוצה, על חלקים אשר הוזמנו והספק לא עמד ביעד, אולם התוצאה היא כי לא רק שהחלה וויליאמס את מבחני העונה באיחור, אלא גם הפסידה יומיים של מידע לפיתוח המכונית אותם לא ניתן להשלים ולמעשה מגיעה לאוסטרליה עם המכונית הכי פחות מוכנה. והנה, בעוד מנסה הקבוצה להתאושש, מודיע פאדי לוא, המכונאי הראשי של הקבוצה, כי הוא יוצא לחופשה ללא תשלום עד הודעה חדשה, עקב סיבות אישיות.

ג'ורג' ראסל
ראסל בן ה-21, ממש בימים אלו, מקבל כיסא בפורמולה 1 לאחר שזכה באליפות הפורמולה 2 בעונה הקודמת. אין זו הפעם הראשונה שבה ינהג הבריטי במכונית פורמולה 1, משום שהבחור שייך לאקדמיה של מרצדס ובתוך כך, כבר קיבל כמה הזדמנויות לנהוג בפורס אינדיה וכנהג פיתוח של פירלי. עד למבחני החורף, הספיק ראסל לעשות כבר 123 הקפות במושב מכונית פורמולה 1.

רוברט קוביצה

שמונה שנים לא התחרה הפולני במכונית פורמולה 1 לאחר אותה תאונת ראלי מחרידה שכמעט ועלתה לו בחייו. במבחני טרום עונה ב-2017 היה הפולני איטי רק בשניה ממי שהוחתם בוויליאמס בעיקר בגלל המימון שהביא איתו מהבית. השנה, אין לקבוצה הרבה אופציות וקוביצה מביא איתו ניסיון שכל כך חסר בקבוצה המדשדשת.
הימור: גם לאחר הנפת הדגל באבו דאבי בסוף העונה, וויליאמס תהיה זו שסוגרת את הטבלה.


9. מקלארן
עוד שם גדול שמופיע בתחתית הרשימה. לאחר שהבינו שלא הונדה היתה מקור הצרות ואלונזו החליט שזה כבר לא זה ונפרד מהקבוצה ומפורמולה 1 בכלל, למרות שנראה שהוא מתגעגע – עם הופעת אורח במבחני טרום העונה, מתחילים מהתחלה ולפי הנראה ממבחני טרום העונה, הם בדרך הנכונה להיות קבוצת אמצע טבלה.

קארלוס סיינז

הספרדי, בנו של המטדור, סובל מחוסר יציבות אולם הוא מביא ניסיון של כמה שנים ויעזור לפתח את המכונית על מנת להביא אותה לאמצע השדה.

לאנדו נוריס
עוד בריטי צעיר שנכנס לסבב. נוריס בן ה-20 מגיע לכיסא המקלארן לאחר שסיים כסגנו של ג'ורג' ראסל בפורמולה 2 בעונה הקודמת ולאחר ששימש כנהג מבחן בעונה הקודמת בקבוצה. נוריס ביצע כמה וכמה הקפות במקלארן גם בעונת 2017 וגם בעונת 2018.
הימור: מקום טוב באמצע.


8. רייסינג פוינט
פורס אינדיה מתה, יחי רייסינג פוינט. לאחר שקבוצת משקיעים בראשו של סטרול האב רכשה את שברי פורס אינדיה באמצע העונה הקודמת, נמחק העונה כל זכר לקבוצה שהיתה ורייסנג פוינט מתייצבת כקבוצה חדשה לעונה הקרובה. כמעט. הספונסר הראשי נשאר ואיתו הצבע הורוד ששלט בקבוצה בשנים האחרונות, כמו גם רוב הצוות הטכני – שלפי תוצאות מבחני טרום העונה, צפויה לו עבודה קשה להביא את המכונית לביצועים בהם היתה פורס אינדיה.

סרחיו פרז
עוד שריד מימי פורס אינדיה, המקסיקני הזועם. העונה יצטרך פרז לעבוד קשה מאוד על מנת להגיע לאותם ביצועים מהם נהנה בעונות הקודמות. לא רק שהמכונית נראת לא הכי בשלה אלא שבניגוד לימים בפורס אינדיה בהם לא היה נהג מועדף, השנה זה לא ממש נראה כך. לפחות לא על הנייר.

לאנס סטרול
אבא קנה לי קבוצה. טוב, לא בדיוק אבל עם רכישת פורס אינדיה ע"י סטרול סיניור, היה רק ברור כי גם ג'וניור יגיע לנהוג בשורות הקבוצה. רק נקווה כי הכישרון מקנה לו כיסא ולא הכסף של אבא. לפי תוצאות העונות הקודמות, לא נראה כי כך הדבר. שרק לא יפריע לפרז.
הימור: מקום 6 ומטה בסוף העונה.


7. טורו רוסו
רגשות מעורבים בקבוצה. מצד אחד, חלק מהצוות הטכני עזב אולם מצד שני, עכשיו כשלקבוצת האם יש את אותו המנוע, יוכלו בטורו רוסו ליהנות מפירות הפיתוח המואץ, כמו גם נהגים חדשים/ישנים שכנראה יביאו לקבוצה פחות תוצאות מאשר מצופה.

אלכסנדר אלבון
גם המקום השלישי בפורמולה 2 והאנגלי הטירון השלישי, מגיע לסבב הבכיר. אלבון שהיה באקדמיה של רדבול, קיבל העונה הזדמנות לקפוץ לבריכה של הגדולים.

דניאל קוויאט
בפעם המי יודע כמה, חוזר קוויאט לכיסא השור האדום ושוב בקבוצת הבת. אולי עכשיו, לאחר עוד שנה בחוץ, התבגר הרוסי מעט ויציג השנה תוצאות טובות יותר ויחזיק מעמד עד לסוף העונה.
לידיעת הקורא דניאל ריקארדו, בכל פעם שקוויאט נזרק מהסבב, ניצחת.
הימור: מקום טוב לקראת סוף הטבלה.


6. אלפא רומאו
שם שלא נראה בסבב כבר המון שנים. לא קבוצה חדשה אלא סאובר בתחפושת. שנים משמשת הקבוצה כקבוצת בת של פרארי והשנה יש לכך אפילו גושפנקא בשמות הקבוצות, פיאט בעלת הבית של שני המותגים. בעונה הקודמת סיימו נהגי הקבוצה כמעט כל מרוץ בין עשרת הראשונים. העונה מקווים שם, לבצע עוד קפיצה קטנה ולאיים על מיקום טוב מהשאר.

אנטוניו ג'ובנצי
הרבה שנים לא נראה נהג איטלקי במכונית איטלקית – למעשה מאז אותו פיאסקו בו החליף לוקה באדור את מסה הפצוע בעונת 2009, לאחר שנפצע בפרארי. ג'ובנצי ששימש כנהג המבחן של סאובר בעונה הקודמת, קיבל מקפצה להיות נהג ראשון העונה.

קימי רייקונן

אולי אחד הנהגים האהובים בסבב ואם לא, אז לפחות אחד המצחיקים ביותר בהתנהגותו. כולם היו בטוחים כי האייסמן יפרוש עם סיום חוזהו בפרארי אך נראה כי חדוות המרוצים לא פגה אצל הפיני והנ"ל חתם לשתי עונות בקבוצה שאיתה התחיל את הקריירה בפורמולה 1.
הימור: מקום חמישי בסוף העונה.


5. האס
לקח לקבוצה האמריקאית כמה שנים להבין מה רוצים ממנה בפורמולה 1 וכיצד לייצר מכונית שתתאים לסבב. בעיות אמינות מסויימות עדיין מרחפות כעננה מעל ראשה של הקבוצה אולם נראה כי הם מתקדמים בכיוון הנכון. במבחני טרום העונה, כאשר נסעה המכונית, הקצב היה לשביעות רצון המהנדסים והנהגים היו מאוד מרוצים מהמכונית, מה גם שהקבוצה שמרה על הרכב הנהגים מהעונה הקודמת.

קווין מגנסון
מגנסון הגיע למקום התשיעי בדירוג הנהגים בעונה הקודמת, הנהג הדני החביב מקווה שבעזרת החבילה המשופרת יוכל לשפר גם הוא העונה את מיקומו בטבלת האליפות.

רומן גרוז'אן
אוי רומן רומן, אם רק תישאר יציב ולא תיתקע בקירות בזמן מכונית הבטיחות. הצרפתי נמצא בהאס מיום הקמתה ועוזר לפתח את המכונית, בכל פעם שהוא לא מתרסק. אולי העונה, סוף כל סוף, יסיים הבחור את כל המרוצים על הגלגלים.
הימור: למרות ההתקדמות, לא יותר ממקום שישי.


4. רנו
המון כסף נשפך השנה בקבוצה על מנת לבצע את אותה קפיצה אליה מקווים שם שנים – מלהיות הטוב מהשאר, למאבק שווה עם שלושת הגדולים. על פי תוצאות מבחני טרום העונה, נראה כי ברנו עדיין לא שם ואפילו האס הצליחה להעפיל על רנו במבחנים. המהירות שם אולם העקביות עדיין לא, למרות ואולי בגלל הצהרות מהנדסי הקבוצה כי הם מרוצים מהפלטפורמה שיש – גם מהמנוע וגם מהשילדה וכי הקבוצה הצליחה להגיע למטרות אשר הוצבו.

ניקו הולקנברג

ההולק ממשיך לעוד עונה במדי הקבוצה הצרפתית ולאחר שסיים כטוב מבין כל היתר, שביעי באליפות העולם בעונה הקודמת, גם הוא מקווה לבצע את אותה קפיצה כמו הקבוצה ולסיים העונה במיקום גבוה יותר.

דניאל ריקארדו

האוסטרלי המחייך שהודיע לפני תום העונה הקודמת על מעבר לרנו, מהמר על כך שהשנה הוא במכונית טובה יותר ובמיוחד עם מנוע טוב ואמין יותר מאשר היה צפוי לו אילו היה נשאר ברדבול. מה גם שנראה היה לו כי הוא משמש כנהג שני ואולי יהיה הצורך לוותר במרוצים מסויימים. העונה ברנו, זה כנראה לא יקרה.
הימור: רנו גונבת פודיום פה ושם אבל עדיין לא מצליחה לבצע את הקפיצה לה היא מצפה.

3. רדבול
המעבר למנועי הונדה נראה היה כמהלך לא נבון, אולם לאחר שנה בה קבוצת הבת עברה את הטירונות עם המנוע היפני, נמצאת היום רדבול באותו מקום בו היתה עם מנוע הרנו. לא נראה כי מישהו שם יצטער על המעבר להונדה ויש סיכוי גדול שלאחר כ-13 שנים, נראה מנוע הונדה בראש הפודיום, אולי מונקו? אולם אל לנו לטעות, רדבול עדיין לא נמצאת בעמדה לאיים על אליפות העולם. קרוב, אבל לא שם.

מקס ורשטפן

השנה זה ברור. ההולנדי הוא הנהג המוביל בקבוצה, ממש כמו במרצדס והחל מהעונה גם בפרארי, רדבול, עם עזיבתו של ריקארדו, שינו אסטרטגיה ומכוונים להריץ את ורשטפן לאליפות העולם, אולם לא נראה שזה יהיה בעונה הזו.

פייר גאסלי

גאסלי הוקפץ מקבוצת הבת ומצופה ממנו לתת להולנדי מחסה לכשיהיה הצורך, אולם לצרפתי תינתן גם ההזדמנות להילחם על הפודיום במידה ומשהו יקרה לורשטפן במהלך המרוץ. דבר נוסף שמביא איתו פייר הוא הניסיון עם מנוע ההונדה ששירת אותו במשך עונה שלמה, באחורי הטורו רוסו אותה נהג.
הימור: ניצחון פה ושם ומקום שלישי בסוף העונה.

2. מרצדס
אחת הקבוצות היחידות אשר לא החליפה לא נהגים ולא הנהלה ושמה לה למטרה לדאבל שלישי ברציפות ושישי לקבוצה כמו גם לנהג. אולם מבחני טרום העונה הראו חולשה בחבילה האירודינאמית של הקבוצה ומלבד היום האחרון, היה הקצב לא משהו, בלשון המעטה. בכירי מרצדס טענו כי יקח להם חודשים למצוא את החבילה הנכונה, אולם הערכה היא כי לאור תוצאות היריבה הראשית, פרארי, משחקים במרצדס משחק פסיכולוגי, למרות שנראה שיש פער של כ-0.3 שניות בין מרצדס ופרארי – לטובת הקבוצה האיטלקית.

ואלטרי בוטס
הרבה אין מה להוסיף על הנהג הפיני, גם השנה ימשיך וישמש כנהג שני וכמגן של המילטון. אלא אם יראו בקבוצה כי כלו הסיכויים לזכות בתארים, אולי אז, ישחררו את הפיני מעול הבריטי ויתנו לו לרוץ חופשי.

לואיס המילטון
מועמד לאליפות שישית. למרות כל ההצהרות כי החבילה לא טובה וכי לא מצליחים למצוא את הסט הנכון וכי פרארי מהירים בחצי שניה שלמה על פני החצים הכסופים, אולם כבר ראינו את פרארי מתפרקים בדיוק היכן שמרצדס מתעלים.
הימור: זה הקשה ביותר. מרצדס אלופי עולם, המילטון לא.

1. פרארי
חורף סוער עבר על הקבוצה האדומה ממראנלו. אריבהבנה הועף מהקבוצה ובמקומו מונה מטיה בנוטו אשר דבר ראשון הודיע כי בכוונתו להחזיר את שמחת המרוצים לקבוצה ואכן זה קרה וראו את שמחת המרוצים לאורך כל מבחני טרום העונה. כאשר שמע בנוטו את דברי המילטון על כך שהם מהירים בחצי שניה ממרצדס, הוא ביטל את דברי הבריטי. אולם נראה כי אכן לפרארי יש השנה את החבילה השלמה ביותר וכי הקבוצה ממראנלו מגיעה הכי מוכנה לתחילת העונה. השנה, לא יהיה מי שיפריע לוטל לרוץ לאליפות העולם.

שארל להקלר
הילד ממונקו הוקפץ ממי שמשמשת כקבוצת הבת, סאובר, על מנת לשמש כנהג שני לוטל ולסלול לגרמני דרך לאליפות חמישית. להקלר בעיקר שמח שניתנה לו ההזדמנות לנהוג בקבוצה שכל נהג מרוצים חולם לנהוג בה ולא נראה כי יעשה בעיות לוטל.

סבסטיאן וטל
וטל הפסיד את האליפות לפני שתי עונות בגלל עצמו ובעונה הקודמת בגלל הקבוצה. השנה, אין יותר תרוצים. מנהל הקבוצה הוחלף, הובא נהג שישמש ככינור שני והחבילה אותה מקבל וטל היא השלמה והטובה ביותר על הגריד נכון להיום. לוטל נותר רק להראות את הבגרות אותה הפגין בעונה הקודמת ולקבוצה נותר לתמוך בוטל ונראה שגם למרצדס לא תהיה תשובה, אלא אם מישהו ישבר שם בפרארי וזה קורה לרוב לאחר פגרת הקיץ.
הימור: פרארי כנראה לא יזכו באליפות אבל וטל בדרך לתואר חמישי.

ב-1/12 בשעות הערב, נדע אם יש משהו בדברי. עד אז, החל מעוד שבוע, נתחיל לראות את הפאזל מסתדר או שגם השנה יש לי הרבה כובעים לאכול.

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל