fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מרוץ F1 מקסיקו, פרארי בשירות המילטון

מרוץ F1 מקסיקו, פרארי בשירות המילטון

מיקי כהן

צילום: יח"צ

זינוק כאוטי בו ורשטפן מנסה להחזיר לעצמו כמה שיותר מקומות אותם איבד בהחלטת השופטים והמגע בין ורשטפן להמילטון בפניה שתים, אינו נמנע. שני הנהגים יורדים מהמסלול ומאבדים מקומות. בעוד המילטון חוזר למקום החמישי, ורשטפן מתדרדר עד למקום השמיני. בהקפה השלישית ורשטפן עוקף את בוטס תוך מגע בין הרדבול למרצדס אשר גורם לתקר במכונית הרדבול.

ארבע מכוניות זינקו עם הצמיגים בעלי התרכובת הרכה שלא מחזיקה מעמד הקפות רבות והחל מההקפה ה-11 החלו להיכנס לטובת החלפת צמיגים. נוריס נכנס בהקפה ה-13 אולם את הגלגל הקדמי השמאלי, לא הספיקו לחזק ונוריס שוחרר. למזלו, הספיק לעצור לפני היציאה מרחבת הטיפולים. מכונאי מקלארן רצו לנוריס והחזירו אותו למוסך הקבוצה כדי להשלים את המשימה. 

רדבול מכניסים את אלבון להחלפת צמיגים מהמקום השלישי ופרארי מגיבים מיד ומכניסים את לקלר. וטל והמילטון נשארים על המסלול וינסו לסיים את המרוץ עם עצירה אחת להחלפת צמיגים.

וטל הוא האחרון שנכנס להחליף צמיגים בהקפה ה-37 ויוצא למקום הרביעי אחרי לקלר, המילטון ואלבון ולפני בוטס. לקלר ואלבון יעצרו שוב, המילטון ינסה לסיים את המרוץ על הצמיגים אותם הוא נועל כרגע.

בהקפה ה-44 נכנס לקלר להחלפת גלגלים נוספת ותקלה בהחלפת הגלגל האחורי ימני, מעכבת את לקלר למעלה משש שניות וגורמת לו לצאת למקום הרביעי אחרי בוטס. וטל רק שלוש שניות אחרי המילטון המוביל את המרוץ.

המילטון מוביל, וטל אחריו, בוטס קרוב קרוב במקום השלישי, לקלר רביעי, אלבון מאכלס את המקום החמישי. וטל עוד מנסה לצמצם את הפער מהמילטון תוך שמירה על גבו מפני בוטס אולם הפרארי ונהגה לא מצליחים ליצור מהלך המאיים על המילטון.

 

עשרת המקומות הראשונים:

  1. 1. לואיס המילטון
  2. 2. סבסטיאן וטל
  3. 3. ואלטרי בוטס
  4. 4. שארל לקלר
  5. 5. אלכסנדר אלבון
  6. 6. מקס ורשטפן
  7. 7. סרחיו פרז
  8. 8. דניאל ריקארדו
  9. 9. פייר גסלי
  10. 10. ניקו הולקנברג

פירלי העריכו כי הצמיגים הקשים יחזיקו מעמד כ-50 הקפות ועל כך סבבו האסטרטגיות של הקבוצות. פרארי החליטו לפצל את הנהגים ע"י אסטרטגיה שונה – בעוד וטל יהיה על עצירה אחת, לקלר יכנס פעמיים להחליף צמיגים. ואולי זה גם היה עובד אילולא אותו גלגל סורר אשר עיכב אותו למעלה משש שניות ברחבת הטיפולים. וטל עבד לפי התוכנית, שהספיקה רק למקום השני.

המילטון היה צריך לבצע שתי הקפות מהירות מאוד על מנת לסכל יציאה של וטל לפניו בהחלפת הצמיגים ואת זאת הוא עשה במדויק. האנגלי היה סקפטי לגבי הצמיגים ובעיקר אם יחזיקו עד לסוף המרוץ, אולם המציאות הוכיחה כי נשאר ממש מעט אבל מספיק בשר בצמיגים הקשים על מנת להביא אותו ראשון לדגל השחמט. בוטס תרם לא מעט לניצחון של המילטון בכך שלחץ את וטל לקראת סופו של המרוץ.

ורשטפן ניסה קצת יותר מידי. יש האומרים כי עדיין לא התבגר, לי הוא מזכיר דווקא את המילטון בתחילת דרכו. אחד המשפטים הזכורים לי שהיו שגורים בתקופתו ע"י קהל הצופים הישראלי היה "עלה לו ההמילטון". ורשטפן לא שונה כל כך. הרצון והלחץ, הכריעו אותו הפעם. ורשטפן כבר נהג כמה וכמה מרוצים שקולים אולם כנראה הלחץ והעובדה כי היה פייבוריט במקסיקו, הכריעו את ההולנדי. ועדיין, מהמקום האחרון למקום השישי, ורשטפן עבד יפה מאוד במרוץ.

תזמון הוא כל הסיפור. אלבון היה גבוה במעלה הטור עד לעצירה הראשונה. חזרה למסלול אחרי סיינז, הזמן שלקח לאלבון לעבור את סיינז, חיסל את הסיכוי להלחם על מקום בפודיום.

לרייסינג פוינט אין עבר מזהיר במקסיקו וזה חבל במיוחד בהתחשב שבן המקום נוהג בקבוצה. הפעם, אולי היה זה הקהל אשר דחף את פרז, אולי היה זה מזל ואולי אסטרטגיה טובה וכנראה כולם יחד, הביאו את פרז לסיים הטוב מהיתר במקום השביעי, הגבוה ביותר לקבוצה במקסיקו. סטרול לעומת זאת, סיים במקום ה-12 הראלי לרייסינג פוינט.

אחרי תוצאות מקצה הדירוג, רצו ברנו רק לסיים את סוף השבוע ולעבור למרוץ הבא. ריקארדו חשב אחרת. עם אסטרטגיה של עצירה אחת, זינק ריקארדו על הצמיגים הקשים, נהג בצורה מבריקה, משך את החלפת הצמיגים הרבה אחרי כולם ובסופו של יום, הצליח לסיים שמיני. הולקנברג שייט במקום העשירי עד שהגיע קוויאט בפניה האחרונה בהקפה האחרונה ושלח את ההולק לגדר. הולקנברג אמנם הצליח לחצות את קו הסיום אולם במקום ה-11 ומחוץ לניקוד אבל אז הגיעו שופטי המסלול והענישו את קוויאט על התאונה עם הולקנברג.

 

לטורו רוסו היה ברור כי המרוץ יהיה קשה. אחרי שהעפילו ל-Q3 במקצה הדירוג וחוייבו לזנק עם הצמיגים הרכים אשר לא מחזיקים מעמד כלל על המסלול במקסיקו, נלחמו שני הנהגים על מנת להביא נקודות לקבוצה. לגסלי זה עבד כאשר סיים תשיעי, לקוויאט פחות אחרי שנענש וירד למקום ה-11.

גם במקלארן סבלו מאותה בעיית צמיגים כמו טורו רוסו וידעו כי עליהם להילחם על מנת להביא נקודות. אמנם מקלארן כמעט והבטיחה את המקום הרביעי באליפות היצרנים אחרי הפסילה של רנו מהמרוץ בסין, אך בקבוצה רצו לסגור את הסיפור ולהבטיח את המקום הרביעי. אז נכנס נוריס להחלפת צמיגים והכל "התחרבש". גלגל שלא הותקן כראוי, גרירה של המכונית חצי רחבת טיפולים ויציאה של נוריס חזרה למסלול במקום האחרון, שתי הקפות אחרי כולם, הכניעו את מנהלי הקבוצה שקראו לנוריס לפרוש. גם סיינז סבל במקסיקו. מסיבה לא ברורה, אחרי החלפת הגלגלים, הוא התדרדר לאחור עד שסיים במקום ה-13, הרחק מהניקוד.

באלפא-רומאו קרה דבר בדיוק הפוך. רייקונן פרש למרות שבעצירת הגלגלים של ג'ובנצי מישהו פישל והבחור נסע על שלושה גלגלים. אמנם כמטר אבל עדיין…

כבר במקצה הדירוג הבינו ב-Haas כי זהו לא מסלול עבורם והמרוץ רק הוכיח את אשר חשבו. מגנסון סיים במקום ה-15 וגרוז'אן ב-17, וב-Haas רק רצו שהיום יגמר.

וויליאמס לא הגיעו אחרונים. כלומר כן, קוביצה סיים אחרון אבל ראסל סיים במקום ה-16 ולפני גרוז'אן. אולי זו הנחמה היחידה של וויליאמס.

כבר בסוף השבוע הקרוב, עולים לצפון אמריקה, לדאלאס טקסס. שם יכול להיות המילטון מוכתר כאלוף בפעם השישית.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל