fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מקצה דירוג שחלק ירצו לשכוח, מסלול מוטורלנד אראגון

מקצה דירוג שחלק ירצו לשכוח, מסלול מוטורלנד אראגון

תמי גורלי

צילום: MotoGP

המסלול באראגון צורף לסבב המוטוGP ב-2010 כי לא הייתה ברירה, פשוט המסלול בהונגריה לא היה מוכן (הוא עדיין לא מוכן) אז דורנה בחרו במסלול החדש שעיצב מעצב המסלולים טילקה במדבר הספרדי.

קצת יותר מ-5 ק"מ, 17 פניות כשעשר מתוכן שמאלה והרכיבה נגד כיוון השעון (כמו מסלולי סקסונרינג, אוסטין, פיליפ איילנד וולנסיה). ספרד + שמאלה = מארק מארקז, אך הדוקאטים שלא ניצחו במסלול הזה מאז הסבב הראשון בו עם סטונר, לקחו 1,2 כשעל קו הזינוק לורנסו בפול פוזישן ודוביציוזו לצידו.

אלוף העולם מארק מארקז, מגיע לסבב באראגון עם הרבה נקודות בכיס, 67, שזהו הפער הגדול באליפות בשלב זה מאז 2014, אז ניצח הרוכב את 10 המרוצים הראשונים. הפעם הוא "מתאפק" ולא מנצח מאז גרמניה בכדי לשמור על האליפות, אבל כולנו יודעים מה זה אומר כשהוא שם את קסדת האון-אנד-אוף שלו.

מארקז לחץ כבר מהאימון הראשון וסגר יפה את הפער על הדוקאטים, שנבחנו במסלול רק לפני שלושה שבועות, הוא המשיך ללחוץ גם במקצה האימון הרביעי כשהתרסק בפנייה מספר 7. לשמחת הרוכב והקבוצה, הנזק היחיד היה לאופנוע ולזרוע הקרבון האחורית, מה שאילץ את מארקז, שהשתתף רק ב-Q2, להשתמש באופנוע אחד, אסטרטגיה אליה הוא לא רגיל. אסטרטגיה נוספת שמארקז ניסה הייתה לנסות לתפוס סליפ סטרים אחרי דוביציוזו ולנצל את הישורת הארוכה, בדקות האחרונות של המקצה, אך זה לא צלח. "חיכיתי עם כולם לצאת להתקפה האחרונה על המסלול כי הייתי ממוקם ראשון בזמנים, דחפתי עם כולם להזדמנות בסוף אך היה בלאגן בפנייה 12 ווינאלס רכב מחוץ למסלול, זה הוציא אותי מריכוז. זו הייתה טעות שלי ואין לי תלונות". בקשר למרוץ עצמו, מארקז יודע שיהיה קשה להילחם בשני הדוקאטים והוא מאמין שיבין את מצבו לעומתם רק אחרי כ-5 הקפות במירוץ "יהיה ארוך, 30 הקפות, אני היחיד שיכול להילחם בדוקאטים ואני מרגיש פה חזק. אבל הישורת הארוכה קשה לי. אסור לי לשכוח שיש פער גדול באליפות ואם לא אצליח לנצח, חשוב שלפחות אסיים את המרוץ".

Copyright: Repsol Honda Team

הרוכב חסר העקבות הוא חורחה לורנסו, שמצליח לקבוע פול פוזישן שלישי ברציפות לראשונה מאז 2012, והרביעי ברציפות לדוקאטי (בשותפות עם דוביציוזו בברנו), לראשונה מאז תקופת סטונר ב-2008. לורנסו שניצח עם ימאהה ב-2014 ו-2015 רוצה לנצח וקובע לאורך כל האימונים זמנים מהירים. "יש לי הכי פחות להפסיד אחרי המירוץ במיסאנו, זה יהיה קשה לסגור 24 נקודות פער מבן הקבוצה שלי אבל להם (*מארקז ודובי) יש מה להפסיד ולכן אנסה להילחם על הניצחון", לורנסו, שכנראה יבחר בצמיגים הרכים, מקווה לזנק ולברוח כמו שהוא אוהב.

בן קבוצתו הממוקם שני באליפות ניסה עד הרגע האחרון להשתלט על המיקום הראשון אך הפקקים, שהזכירו יותר מקצה דירוג של המוטו3, הפריעו לו "שיחקתי קצת עם מארק והיה בלתי אפשרי לעשות הקפה אחרונה מהירה כי היינו הרבה יותר מדי רוכבים באותו המקום, ניסיתי להאט ולמצוא מקום ריק על המסלול אך ידעתי שהזמן אוזל  והייתי חייב למצוא מקום בשורה הראשונה. אלבארו באוטיסטה היה איטי והצלחתי לעקוף אותו בפנייה 12, אחריה כמעט שהתרסקתי כי דחפתי לקצה היכולת. אני מרגיש נהדר על האופנוע ואני שמח ממה שהשגנו בינתיים הסופ"ש כי אני מצליח לשמר היטב את הצמיגים. יהיה מרוץ קשה כי כולם יילחמו לשמור על הצמיגים".

המיקום הזה של האיטלקי ממשיך את מגמת השיפור שלו במקצי הדירוג, מה שמאפשר לו להיות בקרבות על הניצחון כבר מתחילת המירוץ מבלי לגמור את הצמיגים.

מהמיקום הרביעי יזנק רוכב הלווין המוביל באליפות, שהתרסק פעמיים במהלך יום שבת, פעם באימון הבוקר ופעם שנייה בסוף Q2, "אני מרגיש טוב והשמש זורחת" אמר קראצ'לו לפני ששלח קצת ארס להונדה, שעוד לא נתנו לו את זרוע הקרבון כמו למארקז ואפילו לפדרוסה, שיזנק מחר מהמיקום השישי. פדרוסה למרבה הפלא קבע את המהירות הגבוהה ביותר בישורת 344.1 קמ"ש. נפלאות הסליפ סטרים, והוא יזנק מהמיקום הטוב ביותר שלו מאז שזינק מהשורה הראשונה בחרז.

Copyright: Repsol Honda Team

אנדראה יאנונה יזנק מאמצע השורה השנייה ובן קבוצתו מהמיקום התשיעי. רוכבי סוזוקי מרוצים מאוד מההתקדמות במהלך האימונים אך מציינים עדיין בעיות עם האחיזה בחלקו האחורי של האופנוע. יאנונה קיווה למצוא זמן טוב יותר, אך הצפיפות על המסלול מנעה ממנו לקבוע זמן מהיר.

אם לדוקאטי וגם להונדה אראגון מחייכת, את הימאהות היא מעבירה שבעה מדורי גיהנום. החום, תוואי המסלול וה-YZR-M1 לא מסתדרים. הזמנים לאורך כל האימונים אינם מהירים או עקביים (עקביים באיטיותם) וזו הפעם הראשונה מאז קטלוניה 2017 שאף רוכב ימאהה, כולל קבוצת הלווין, לא מצליח להיכנס ישירות ל-Q1. רוכבי המפעל סבלו בתאוצה ביציאה מהפניות, איבוד אחיזה באחורי וסיפינינג. רוכבי קבוצת TECH3 סבלו בכניסה לפניות. מהלכים שהם ניסו בין יום האימונים הראשון לשני לקחו אותם אחורה והתרסקות של ולנטינו רוסי באימון השלישי סגרו לחלוטין את האופציה לשיפור בזמנים. מאוריק הצליח לטפס ל-Q2 יחד עם נקאגאמי של קבוצת LCR ולזנק מאמצע השורה הרביעית, אך הרוכב חסם את דרכו של בראדלי סמית במקצה הראשון וקיבל עונש של שלושה מקומות שדחפו אותו לשורה החמישית. זרקו יזנק לצידו מהמיקום ה-13 וחפיז שייארין רק מהמיקום ה-19. הדוקטור יזנק מהמיקום הגרוע שלו בקריירה (למעט ולנסיה 2015 עקב עונש ואסן 2006 שם סדק את היד) מאז המרוץ השני שלו באינדונזיה 1996. "אפילו אם לא הייתי מתרסק, הייתי מצליח לקבוע הקפה מהירה שהייתה משפרת לי את המיקום בעמדה אחת או שתיים, פשוט אין לי את הקצב" רוסי שנראה מרוקן הוסיף "התחושה היא שזה לא משנה מה נעשה במוסך זה לא מספיק. המצב הזה גורם לנו לעבוד קשה יותר מתמיד והתוצאות לא באות, קשה לשמור על מוטיבציה. ננסה לאסוף כמה שיותר נקודות."

הזמן של ולנטינו איטי משל לורנסו בכמעט 1.8 שניות, פער בלתי נתפס בהתחשב בעובדה שג'ורדי טורס, המחליף את טיטו רבאט, שזו הפעם הראשונה שלו על אופנוע המוטוGP איטי ממנו רק בעוד 1.3 שניות.

הדוקטור רק יכול לומר תודה לסטודנט שלו באקדמיה שקיבל גם הוא עונש של שישה מקומות על הגריד ויזנק מהמיקום ה-19 והעלה אותו מיקום אחד.

היחיד שסובל יותר בסוף השבוע הוא פול אספרגארו שהתרסק במקצה FP4 ושבר שוב את עצם הבריח השמאלית. הרוכב עבר ניתוח כבר בברצלונה ויחל שיקום שבוע הבא. זו מכה קשה להמשך הפיתוח של KTM.

 

מרוץ המוטוGP יערך בשעה 15:00 זמן ישראל כשבספרד הולך להיות חם ומהביל. יהיה קשוח.

 

1 חורחה לורנסו דוקאטי 1,46.881
2 אנדראה דוביציוזו דוקאטי 1,46.895
3 מארק מארקז רפסול  HRC 1,46.960
4 קאל קרצ'לו LCR הונדה 1,47.146
5 אנדראה יאנונה סוזוקי אקסטאר 1,47.169
6 דני פדרוסה רפסול  HRC 1,47.224
7 דנילו פטרוצ'י אלמה פראמק 1,47.351
8 אלברו באוטיסטה אנחל ניאטו 1,47.678
9 אלקס רינס סוזוקי אקסטאר 1,47.737
10 ג'ק מילר אלמה פראמק 1,47.792
11 מאוריק וינאלס* מוביסטאר ימאהה 1,47.810
12 טקאגי נקאגאמי LCR הונדה 1,48.248
13 פרנקו מוריבידלי* MARC VDS 1,48.009
14 יוהאן זרקו TECH3 1,48.052
15 אלקס אספרגארו אפריליה רייסינג גרסיני 1,48.181
16 בראדלי סמית' KTM רד בול 1,48.216
17 קארל אברהם אנחל ניאטו 1,48.398
18 ולנטינו רוסי מוביסטאר ימאהה 1,48.627
19 חפיז שייארין TECH3 1,48.975
20 תומאס לוטי EG 0,0 MARC VDS 1,48.988
21 סקוט רדינג אפריליה רייסינג גרסיני 1,49.303
22 קסביאר סימאון ריאל אווינטיה 1,49.669
23 ג’ורדי טורסן ריאל אווינטיה 1,50.336
X פול אספרגארו KTM רד בול X

גלריה

  • Copyright: Ducati Racing Team

  • Copyright: Repsol Honda Team

  • Copyright: Team Suzuki Ecstar

  • Copyright: Moviestar Yamaha

  • Copyright: Repsol Honda Team

  • Copyright: Repsol Honda Team

  • Copyright: Repsol Honda Team

  • Copyright: Repsol Honda Team

  • Copyright: Ducati Racing Team

  • Copyright: Ducati Racing Team

  • Copyright: Ducati Racing Team

  • Copyright: Ducati Racing Team

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל