fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטוGP ספרד: מארקז מנצח ב-"הכי בבית" שהוא יכול

מוטוGP ספרד: מארקז מנצח ב-"הכי בבית" שהוא יכול

תמי גורלי

צילום: MotoGP

לפני שמונה שנים ולנטינו רוסי הוציא את קייסי סטונר מהמרוץ בחרז. זו הייתה העונה הראשונה של ולנטינו בדוקאטי והחיבור בין הרוכב לאופנוע לא היה שם. ולנטינו ניסה הכל, ובחרז הרגיש בנח לראשונה. הוא דחף, ניסה לעקוף אך לא סגר את העקיפה, התרסק ולקח יחד איתו את סטונר. בסוף המירוץ סטונר תפס את ולנטינו ופלט לעברו משפט אוסטרלי ידוע שנאמר לגבי מי שחושב שמסוגל מעבר ליכולתו "כשהשאיפות מתעלות על הכישרון". את המשפט הזה לבטח אפשר לומר על חורחה לורנסו אחרי המירוץ הבעייתי בקטלוניה, מרוץ מתסכל שסגר אולי כבר בסבב השביעי של העונה את הקרב על האליפות.

המרוץ הוזנק בחום הספרדי, אחרי יום ארוך של דיונים בכל המוסכים אל תוך הלילה. הרוכבים עם צוות המכונאים ונציג מישלין בחנו כל אופציה כדי לבחור את התרכובות הטובות להם ביותר. על הגריד דוביציוזו, מורבידלי, יאנונה, פול אספרגארו ו-ולנטינו רוסי עדיין החליפו תרכובות, מהלך שלעולם לא נדע אם קשור בשינוי דעתם בהתאם לחום האספלט (51 מעלות) או משחקים עם האויבים על המסלול (כמו שסביר להניח במקרה של ולנטינו). 24 רוכבים (22 רוכבי אליפות ושני רוכבי מבחן) יצאו לדרך עם כל תרכובת אפשרית בתקווה שיעמדו בחום הלוהט ויהיו שמישים במסלול עם בעיות אחיזה.

דוביציוזו מהשורה השניה פתח מצויין כשה-'הול שוט' שלו לוקח אותו להובלה כבר בפנייה הראשונה. קווארטררו, שפתח מפול פוזישן, נדחק לאחור בפנייה מספר 4 אחרי נגיעה קלה עם מארקז. מאווריק וינאליס, שקיבל עונש וזינק רק שישי, פתח נפלא הפעם והתמקם שני בין הרוכבים. אולם, כבר בהקפה הראשונה היה הרבה אקשן עם קארל אברהם שמתרסק ובפנייה מספר עשר, רוכב המבחנים של אפריליה בראדלי סמית', בולם מאוחר ונכנס ברוכב הקבוצה הרשמי, אליקס אספרגארו. הרוכב הביתי אמנם נשאר על האופנוע ומצליח לשוב למוסך אך 'הכניסה' הקשה משאירה אותו עם רצועות פגועות בברך והוא מסיים את היום בבית החולים.

Copyright: Yamaha Racing

בהקפה הבאה הפנייה ששונתה מספר פעמים בעקבות אירועי עונת 2016 ומותו של לואיס סאלום, רוכב המוטו2, הייתה המקום לאחת מהתקריות שישפיעו על המשך העונה הנוכחית בכיכובו של חורחה לורנסו שהרגיש בנוח עם ההונדה, פתח מצויין והצליח לטפס מהמיקום העשירי לרביעי כבר בתום ההקפה הראשונה. הספרדי, שניצח במסלול הזה בעונה הקודמת, ראה את מארקז עוקף את דוביציוזו להובלה ונכנס מהר לפנייה הצפופה. דוביציוזו ו-וינאליס שבלמו בגלל מגע קל עם מארקז ובין רוכב ימאהה, לא השאירו לחורחה מקום לברוח והספרדי התרסק ולקח עימו את השני בדירוג האליפות, יחד עם וינאליס ו-ולנטינו רוסי, שהיה צמד אליהם במיקום החמישי ולא הצליח לברוח ולבסוף סיים גם הוא על האספלט האדום בשולי המסלול. הרבה יכול להיכתב על ההתרסקות ועל כך שהיא תקרית מירוץ, אך זו תקרית מירוץ של רוכב מנוסה, אלוף עולם חמש פעמים שצריך היה לדעת טוב יותר. פנייה מספר 10 הייתה המקום בו סיימו 14 רוכבי סה"כ את יום המירוצים, זו פנייה שאותה מגדיר ולנטינו רוסי כחניית סופרמרקט, פנייה ששונתה כדי להרחיק את הרוכבים מהקיר והסכנה אך שוברת את זרימת המסלול. פנייה שבה רוכב (לורנסו) שסבל מחוסר תחושה בחלק הקדמי של האופנוע בחמישה מירוצים העונה, היה צריך להיזהר קצת יותר והיה צריך לחכות אולי לישורת, כמו שציין ויניאלס, "אנחנו גם ככה איטיים שם". הדעות לגבי הסיבה ורמת האשמה של לורנסו שונות בעיני הרוכבים, רוסי סלחן הרבה יותר מוויניאליס, שזו ההוצאה השלישית שלו העונה ע"י רוכב אחר שלא באשמתו, ומדוביציוזו שנראו כועסים מאוד בסוף יום המירוץ שכמעט ולא היה מבחינתם. מארקז, בן קבוצתו ומי שהצליח לפתוח בזכות התקרית פער של 37 נקודות באליפות, טען שהבלימה של דוביציוזו הייתה זו שגרמה לתקרית ושחורחה היה בקו הנכון. גרסה נוספת היא הסליפ סטרים הכפול, אך גם במקרה הזה, רוכב כל כך מנוסה היה צריך לדעת טוב מזה, בטח שגם אותו הוציאו ממרוץ באותה הפנייה רק לפני שלוש שנים (יאנונה). לורנסו אגב, לוקח עליו את האשמה אך כמו שגם הוא אמר "המילים והתנצלויות לא יחזירו לרוכבים את הנקודות".

לא רק המתרסקים יצאו מופסדים, גם הקהל הרב במסלול ובבית פספסו הזדמנות לראות קרב ענקים, בין רוב היצרנים וכל הרוכבים הבכירים. לכולם היו בעיות, כולם התקשו וכל אחד יכול היה לנצח. אך התקרית אפשרה למארקז לברוח ולהשאיר מאחור את הקרב על שאריות הפודיום. הספרדי מנצח לראשונה במסלול הביתי מאז עונת 2014 כשהוא קצת מבולבל מדוע רוכבי הימאהה לא תוקפים אותו כלל מאחור.

Copyright: MotoGP

שני מסיים קווארטררו, הרוקי של קבוצת פטרונס, בפודיום הראשון שלו ושל הקבוצה המלזית אחרי קרב נפלא עם פטרוצ'י, רינס ואפילו עם מיר לזמן מה. הצרפתי עדיין מחלים מניתוח הארם-פאמפ והאדרנלין והרצון לעמוד עלפודיום המנצחים לראשונה, עמעמו לדבריו את הכאב. שלישי בהפתעה והרבה תודות להתרסקויות הרבות, מסיים דנילו פטרוצ'י, המנצח הטרי ממוג'לו. האיטלקי, אחרי סוף שבוע לא מוצלח כל כך, סיים בסופו של דבר מאוד מרוצה.
אלכס רינס, שהיה נראה כמועמד רציני לניצחון, סבל מבעיה בשחיקת דופן ימין של הצמיג האחורי, מה שמנע ממנו לשמור על המהירות בפניות ואילץ אותו להציל 'כמעט התרסקויות' מספר פעמים. אחריו סיים מילר על הדוקאטי של פראמק ושביעי חואן מיר, הרוקי של סוזוקי.
פקו (פרנצ'סקו) בגנאיה גם הפעם לא מסיים את המירוץ וכך גם קאל קראצ'לו שהתרסק בקרב עם מילר על המיקום החמישי.
פול אספרגארו סיים שביעי כשהוא מודע לכך שהמיקום הוא בזכות כל ההתרסקויות לפניו אך עדיין הוא מסיים בפער של 16.144 שניות מהמנצח, 20 שניות פחות מבעונה הקודמת.
בסופו של היום רק 13 רוכבים חצו את קו הסיום, רוכב אחד פחות מבעונה הקודמת אך גם מתרסק אחד פחות במירוץ המקביל אשתקד שאליו זינקו אז 26 רוכבים ולא רק 24 כמו השנה.
לא בטוח שמארקז התכוון ללורנסו כשאמר בתום המרוץ "כל חברי קבוצת הונדה עשו היום עבודה מדהימה", אבל אלוף העולם בהחלט יכול להודות לבן קבוצתו. ספק גדול אם כך היה נגמר היום בברצלונה ללא לורנסו והניסיון הנואש כבר בהקפה השנייה, לולא ויניאלס היה פותח כל כך טוב באופן מפתיע ולולא אלוף העולם היה מצליח רק שתי שניות קודם לעקוף להובלה.
25 נקודות הצליח מארקז לצבור ולהגדיל את הפער, מה שיתן לו קצת שקט בהמשך העונה ויוריד ממנו את הלחץ שדוקאטי קיוו להפעיל, לחץ שעלול להוביל לסיכונים והתרסקויות. הדוקאטיסט ימשיך לנסות להילחם על האליפות, זה יהיה קשה וכמו אותו מירוץ בחרז בגשם עם ולנטינו וסטונר, גם את זה לא נשכח במהרה.

1. מארק מארקז- 40,31.175
2. פאביו קווארטררו
3. דנילו פטרוצ'י
4. אלכס רינס
5. ג'ק מילר
6. חואן מיר
7. פול אספרגארו
8. טקאקי נקגאמי
9. טיטו רבאט
10. יוהאן זרקו
11. אנדראה יאננונה
12. מיגל אוליביירה
13. סילבן גווינטולי

X. קאל קראצ'לו
X. פרנקו מורבידלי
X. פרנצ'סקו בגנאיה
X. חפיז שייארין
X. ולנטינו רוסי
X. אנדראה דוביציוזו
X. מאווריק וינאלס
X. חורחה לורנסו
X. אליקס אספרגארו
X. קארל אברהם
X. בראדלי סמית'

במוטו2 אלקס מארקז ממשיך את הצמיחה שהחל לפני שלושה סבבים, כשהוא מנצח את המרוץ השישי שלו בקטגוריה האמצעית וחוגג יחד עם מארקז עם הדאבל הרביעי של האחים מסרברה. שני מסיים לוטי ושלישי נווארו חוזר לככב עם שילדת הספיד-אפ וחוזר לפודיום. לורנזו בלדסארי, שמתרסק עוד הפעם, נדחק למיקום הרביעי באליפות העולם.

Copyright: MotoGP

במוטו3 רצף המנצחים השונים מתארך עם מרקוס רמירז, שלוקח ניצחון בכורה, כשאחריו קנט, שמחזק את מיקומו בהובלת האליפות ופותח פער של 23 מלורנזו דה לה פורטה שהתרסק. וויאטי של קבוצת SKY VR46 סוגר את הפודיום בחגיגות 70 שנה לאליפות העולם.

Copyright: MotoGP

גלריה

  • Copyright: Yamaha Racing

  • Copyright: Yamaha Racing

  • Copyright: Yamaha Racing

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Honda Racing

  • Copyright: Yamaha Racing

  • Copyright: Honda Racing

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: MotoGP

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל