fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

מוטוGP ספאנג: תוצאות מקצה דירוג

מוטוGP ספאנג: תוצאות מקצה דירוג

תמי גורלי

צילום: Yamaha Racing Team

זהו סוף השבוע החשוב ביותר עבור רוכבי קבוצת פטרונס. הרוקי הסנסציה פאביו קווארטררו ובן קבוצתו פרנקו מורבידלי הגיעו לסבב המלזי עם מטרה ברורה – לשלוט ולנצח. צמד רוכבי קבוצת ימאהה תקפו את המסלול מהרגע הראשון. 

Photo: Yamaha Racing Team

קווארטררו עדיין סוחב את הפציעות מסוף השבוע. האוסטרלי הצליח לשבור את שיא המסלול במהלך אימונים רשמיים (השיא עדיין עומד על הזמן שקבע פטרוצ'י במבחנים בפברואר) והמשיך וקבע הקפות מהירות כשמורבידלי ושני רוכבי ימאהה הרשמיים גם בסיפור. אל מקצה הדירוג השני, Q2 התברגו כל הכוכבים הרגילים פלוס יוהאן זרקו שמחליף עד סוף העונה את טקאקי נקגאמי בקבוצת LCR כשהוא דוחק ביחד עם בגנאיה את קאל קראצ'לו וחואן מיר מחוץ לעשריית הרוכבים המהירים באימונים. 

השניים ביחד עם דנילו פטרוצ'י, רוכבי KTM, רוכבי אפריליה וחורחה לורנסו נלחמו על שני המקומות הראשונים כשקראצ'לו ופטרוצ'י מותירים את שאר הרוכבים מאחור ומצטרפים למקצה הדירוג המהיר.

עם חשש לגשם שעומד לרדת כל רגע ולא הגיע למעט טפטוף קל, כבר שהונף הדגל הירוק כל הרוכבים (למעט בגנאיה שהתרסק באימון החופשי) תקפו את המסלול כשהם מחפשים להימנע מרוכבים היושבים להם על הזנב או מחיפוש אחרי רוכב מהיר שיוכלו לרכב אחריו. אופיו של מסלול ספאנג הכולל שתי ישורות ארוכות, פניות מהירות ובלימות עמוקות מיטיב עם רוכבים שמובלים לאורך 5,543 המטרים. בחלקו הראשון של המקצה, רוכבי ימאהה המשיכו לשלוט במקצה כשמארקז ומילר מתיישבים ביניהם וקווארטררו, רוסי ומורבידלי מחליפים מיקומים בהובלה. 

Photo: Petronas racing team

כשנותרו כ-6 דקות לתום המקצה כל הרוכבים נכנסו להחליף לצמיגים רכים טריים ופתחו במשחק חתול ועכבר ביציאה מהפיטס כשמארקז מנסה להיצמד, להלחיץ ולנצל את הרוקי הצרפתי. השניים יצאו ל"אאוט לאפ" איטי כשקווארטררו מוביל בין השניים. אך עם תחילת ההקפה המהירה מארקז שניסה למנוע מפטרוצ'י לרדוף אחרי רוכב פטרונס, מאבד את האחורי שהתקרר בהקפה האיטית בכניסה לפנייה שתיים, פנייה שמאלה. אלוף העולם עף ל"היי סייד" ענקי, נוחת על הרגליים, הברכיים והחזה. הוא אמנם קם ומתפנה עצמאית מהחצץ אך זו נראית התרסקות כואבת פיזית וגם לאגו כי בקרב הזה מארקז כשל בלהלחיץ את קווארטררו ונדחק למיקום ה-11 על הגריד. "האמת, הזינוק מהמיקום ה-11 כואב יותר מההתרסקות עצמה", אמר מארקז כשהוא מכוון למיקום חמישי במרוץ ומוסיף שלנצח יהיה קשה. וקווארטררו? רק מוחמא מכל העניין "אם מארקז רוצה לעקוב אחרינו זה אומר שאנחנו עושים את העבודה וזה חלק מהמשחק".

הרוקי לקח את הפול פוזישן החמישי עם שיא מסלול חדש כשלצידו בפעם הרביעית העונה, בן קבוצתו מורבידלי ובינם מאווריק וינאלס. ולנטינו רוסי שהוביל בעונה הקודמת את רוב המרוץ עד שהתרסק קובע זמן שישי בטיבו כשמילר רביעי וקראצ'לו חמישי. רינס שסיים שני בעונה הקודמת בראש השורה השלישית עם דנילו פטרוצ'י ויוהאן זרקו שממשיך להשתפר על ההונדה.

ביום המרוץ אמור להיות מזג האוויר חם ושמשי. פאביו ינסה לקחת את הניצחון הראשון עבורו ועבור הקבוצה, אך יהיו שם לא מעט רוכבים שינסו את כוחם כמו רוכבי דוקאטי שמתקשים לקבוע הקפות מהירות בודדות – הפנייה הראשונה הארוכה תאפשר להם אולי להיות שם. מה מארקז יוכל לעשות והאם המכות החזקות שספג ימנעו ממנו ניצחון נוסף, שיא ניקוד ורצף פודיומים? נדע רק כשדגל השחמט יונף.

1,58.303 פטרונס ימאהה פאביו קווארטררו 1
  מוביסטאר ימאהה מאווריק וינאלס 2
  פטרונס ימאהה פרנקו מוריבידלי 3
  פראמק דוקאטי ג'ק מילר 4
  LCR הונדה קאל קרצ'לו 5
  מוביסטאר ימאהה ולנטינו רוסי 6
  סוזוקי אקסטאר אלכס רינס 7
  דוקאטי דנילו פטרוצ'י 8
  LCR הונדה יוהאן זרקו 9
  דוקאטי אנדראה דוביציוזו 10
  רפסול  HRC מארק מארקז 11
  פראמק דוקאטי פרנצ'סקו בגנאיה 12
  סוזוקי אקסטאר חואן מיר 13
  אפרילייה רייסינג גרסיני אלקס אספרגארו 14
  KTM רד בול  פול אספרגארו 15
  ריאל אוינטיה קארל אברהם 16
  אפרילייה רייסינג גרסיני אנדראה יאנונה 17
  רפסול  HRC חורחה לורנסו 18
  KTM רד בול  מיקה קאליו 19
    רד בול KTM TECH3 חפיז שייארין 20
       
  ריאל אוינטיה טיטו רבאט XX
  רד בול KTM TECH3 מיגל אוליביירה XX

 

Photo: Yamaha Racing Team

במוטו2 אלכס מארקז קובע את ההקפה המהירה במרוץ החשוב בעונה. רוכב מארק VDS יכול לסגור את הקרב על האליפות אם יסיים 26 נקודות לפני בראד בינדר ו25 לפני חורחה נבארו ותום לוטי. בינדר יזנק לצידו ולצד נגשימה בשורה הראשונה, לוטי ממיקום חמישי על הגריד ונבארו רק מהמיקום ה-15. 

במוטו3 מרקוס רמירז נעזר בבן קבוצתו ואלוף העולם הטרי, לורנזו דה לה פורטה וקיבל את הסליפ סטרים כדי לזנק מהפול פוזישן ולנסות לסגור את העונה במיקום השני. לצידו יזנקו טסזוקי סוזוקי במרוץ חשוב לו ולקבוצת SIC58 וג'ון מקפי רוכב קבוצת פטרונס המלזית.

יום המרוצים יפתח תחת צל כבד בשל מותו של הרוכב האינדונזי מונדאר אפרידזה במהלך מרוץ האסיין טאלנט קאפ.

מרוץ המוטו3 יוזנק בשעה 06:00 זמן ישראל

מרוץ המוטו2 בשעה 07:20

מרוץ המוטוGP בשעה 09:00

Photo: Petronas racing team

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל