fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

מוטוGP ספאנג: זה היה כל כך קרוב

מוטוGP ספאנג: זה היה כל כך קרוב

תמי גורלי

צילום: MotoGP

את המרוץ הלפני אחרון של העונה הזניקו שעתיים מוקדם מהצפוי מחשש שארובות השמים צפויות להיפתח כמו כל יום במלזיה בתקופה הזו של השנה. תחזית מזג האוויר נראתה מאיימת ובדורנה לא רצו לקחת סיכון, כל מי שמעורב חשש מדחיית המרוץ ביום מכיוון שהם כבר 5 שבועות מסתובבים בעולם ואחרי סילברסטון דורנה הודיעו שעוד ביטול של מרוץ לא יקרה לעולם.

על קו הזינוק התייצבו הרוכבים כאשר טמפרטורת הקרקע גבוהה יותר ממה שהייתה לאורך כל הסוף שבוע, 52 מעלות, 22 מעלות יותר מהחימום בבוקר. יוהן זרקו, ולנטינו רוסי ואנדראה יאנונה בשורה הראשונה כשדוביציוזו, המנצח בשתי העונות האחרונות, מזנק רק מהמיקום ה-6, מארק מארקז מזנק אחריו, אחרי עונש של שישה מקומות על הגריד כי חסם את יאנונה במקצה הדירוג.

כמעט כל הרוכבים בחרו באותה תרכובת צמיגים למרוץ המתיש – להם ולצמיגים, מדיום קדמי ורך אחורי, למעט רדינג ומורבידלי שבחרו בקשה הקדמי ומילר שבחר במדיום האחורי.

טרום המרוץ היה קשה לקבוע למי יהיה קצב מרוץ טוב לכל אורכו, שכן מזג האוויר השתנה בכל אימון שנערך בספאנג.

Copyright: MotoGP

ולנטינו רוסי, שהגיע מפומפם מהתוצאות המרשימות של רוכביו במוטו2 עם אליפות טרייה של פקו בגנאיה וניצחון בכורה של לוקה מריני, פתח נפלא והוביל על זרקו כבר מהפניה הראשונה – כשהוא קובע קצב מרוץ מהיר ועקבי. האיטלקי שהוביל לאורך כל העונה רק 10 הקפות (לעומת 12 של ג'ק מילר ו-124 של מארקז) הוביל 16 הקפות כשפער זמנים בין הקפה להקפה עומד על אלפיות ומאיות בלבד. זרקו התיישב אחריו ומארקז היה שישי, בתום ההקפה השנייה כבר היה במיקום השלישי לפני מילר, דוביציוזו ודני פדרוסה – שמזג האוויר החם היה לעזרו. מאוריק וינאלס, המנצח הטרי מאוסטרליה, שזינק רק מהמיקום ה-11, טיפס למיקום ה-10 תודות להתרסקות של יאנונה – שנבהל מכמעט התרסקות של מארקז בהקפה הראשונה. אלכס רינס, הרוכב השני של סוזוקי, אומנם זינק רק מהמיקום השמיני אך בהקפה השביעית החל לטפס ולא עצר עד שהגיע אל הטופ.

מקדימה לאט לאט מארקז סגר על ולנטינו, הצמיג האחורי של מארקז מתחמם, רואים זאת בפסים ברורים של שחיקה במרכז הצמיג האחורי. מארקז האט בכדי לקרר את הצמיגים וולנטינו המשיך בהקפות עקביות כשהוא נראה יותר בשליטה על הימאהה מכפי שנראה הרבה זמן וסבל קצת פחות מסבסוב של האחורי.

אך כשהדוקטור פתח את ההקפה הרביעית לסיום לקח את הפנייה הראשונה מעט רחב ואיבד את האחורי "זה יכול היה להיות היום היפה ביותר בקריירה שלי", אמר ולנטינו מאוחר יותר, כשהוא לובש את חולצת האליפות של הרוכב שלו במוטו2 "התוצאות של הרוכבים שלי טענו אותי באנרגיה, זה היה יום היסטורי, אבל לפחות חייתי את החלום עד ההחלקה". למרות שולנטינו מאוכזב שלא הצליח לקחת ניצחון ראשון מאז אסן בעונה הקודמת ולא עמד על הפודיום מאז הסבב הגרמני העונה, הוא מתבדח שכדאי להרחיק ממנו חבלים ושרפרפים ביומיים הקרובים והוא לא שוכח לראות את הצד החיובי במרוץ המלזי "זה היה המרוץ הטוב שלי העונה, עמדנו בחום הלוהט והימאהה השתפרה, אך אני עדיין מאבד הרבה מהצמיג האחורי בשליש האחרון של המרוץ".

Copyright: MotoGP

בזכות ההתרסקות מארקז לקח את ההובלה, במסלול בו לא ניצח מאז העונה הכמעט-מושלמת ב-2014, רינס סיים שני על הפודיום, כשהוא חוגג פודיום שמיני לסוזוקי, מספר הפודיומים הגבוהה ליצרן היפני מאז עונת הפוסט אליפות של קווין שוואנץ. זרקו שמר על המיקום השלישי – עוד הקפה או שתיים ווינאלס היה סוגר עליו מהמיקום הרביעי. דני פדרוסה עשה את המרוץ הטוב שלו כשסיים רק חמישי ודוביציוזו, להפתעת כולם, סיים רק שישי עם הדוקאטי – כשהוא אומר שכל התחושות שלו מהדזמוסדיצ'י היו גרועות אך אינו רוצה לשפוט לפני שהם בוחנים היטב את הפער מהשנים הקודמות וגם מהמבחן שהיה בפברואר. דוביציוזו מסיים את העונה לבטח במיקום השני כשהוא פתח פער של 25 נקודות מולנטינו במיקום השלישי.

התמונות המרגשות של היום הגיעו דווקא מהמיקום העשירי ומחפיז שייארין הרוקי של קבוצת TECH3. חאפיז, הרוכב המלזי הראשון בקטגוריה הבכירה התקשה מאוד במקצה הדירוג וזינק אחרון, אחרי דמעות התרגשות לפני הזינוק, עם תמיכה של 104,000 צופים השתלב כבר בהקפה הראשונה במיקום ה-11 וסיים את המרוץ הראשון שלו בבית במיקום העשירי המאוד-מכובד. "אני רוצה להודות לכל מי שהגיע לתמוך בי, לסיים עשירי בבית זו הייתה המטרה אך; אם להודות באמת – לא חשבתי שזה אפשרי, עשינו את זה וזה מדהים! אני אוהב את המשפחה שלי ואת האוהדים ואני כל כך שמח!". אנחנו אוהבים אותו גם.

הסבב הסוגר של העונה יערך, כרגיל, בולנסיה.

גלריה

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Movistar Yamaha

  • Copyright: Movistar Yamaha

  • Copyright: Movistar Yamaha

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל