fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC

מוטוGP סילברסטון: 13 אלפיות השנייה

מוטוGP סילברסטון: 13 אלפיות השנייה

תמי גורלי

צילום: Michelin

את החיוך של אלכס רינס היה קשה למחוק גם זמן רב אחרי שחצה את קו הסיום במרוץ הרביעי בצמידותו בהיסטוריית המוטוGP, רק 13 אלפיות הפרידו בין רוכב סוזוקי לאלוף העולם מארק מארקז בתום 118 קילומטרים סביב מסלול סילברסטון שבאנגליה, במהירות ממוצעת של 176 קמ"ש. רינס, מארקז ומאווריק וינאלס שסיים שלישי את המירוץ הארוך והחם ביותר העונה, כולם היו באותה מהירות ממוצעת, נתון מדהים בהתחשב בכך ששלושתם רוכבים עבור יצרנים אחרים עם תכונות אופי שונים לגמרי.

בכלל, המירוץ הזה הראה עד כמה אופיו של אופנוע הסוזוקי, ה-GSX-RR שונה מה-RC213V – מהירות הפניות ושינויי הכיוונים שלקח בקלות רינס, ישלחו את מארקז, פוייג' ואוקדה האחראי על הפיתוח לשיחה צפופה עם המפעל ביפן כי ההפסד היום מרגיש כואב מאי פעם. מארק מארקז מנסה כל הזמן להזכיר לעצמו שהוא מנסה לנצח במלחמה ולא בקרבות. רוכב הונדה ואלוף העולם כבר מריח את האליפות השמינית שלו אך נראה כי סירחון ההפסד בפנייה האחרונה בפעם השנייה בשני המרוצים האחרונים, קצת קשה לו. "יש לי מנטליות של מנצח ואפילו כשאני מפסיד בפלייסטיישן אני כועס, אז בטח שאני עצבני שהפסדתי בפעם האחרונה – אבל לפני שבועיים זה כאב יותר כי הפסדתי בנקודות באליפות" סיפר מארקז בתום המירוץ. הפער שלו באליפות גדל בעוד 20 נקודות אחרי התרסקות קשה של דוביציוזו בהקפה הראשונה. רוכב דוקאטי נלקח שלא בפעם הראשונה העונה מחוץ למירוץ והפעם על ידי פאביו קווארטררו רוכב פטרונס ימאהה. הרוקי בלם בחוזקה כשאלכס רינס לפניו איבד לרגע אחיזה בכניסה לפנייה הראשונה של המירוץ, פעולה שהובילה להייסייד ולהתרסקות של רוכב דוקאטי, סגן דירוג האליפות. דוביציוזו ספג מכה חזקה בירך ואיבד זיכרון למספר דקות, והאופנוע שלו עלה באש.

 

Copyright: Michelin

 

רינס לעומת שני הרוכבים התאושש והמשיך במירוץ כשהוא מצליח כבר בהקפה השנייה לעקוף את ולנטינו רוסי ולהתמקם במיקום השני. רוכב סוזוקי לא ויתר למארקז ואחרי ניסיונות עקיפה ולרגע שבו חשב שההקפה לפני האחרונה היא זו שסוגרת את המירוץ, רינס מצליח לשלוף הקפה סוגרת נהדרת ועקיפה בפנייה, מטרים מהסיום "כל מה שעובר לי במוח זה שניצחתי שתי אגדות מוטוריות" אמר מי שניצח את המירוץ השני שלו העונה. "ניצחתי את ולנטינו רוסי באוסטין ואת מארקז פה וכעת עלי להמשיך לנצח אותם, אני גאה מאוד באופן שבו ניצחתי גם היום וגם אז", הוסיף הרוכב. בפעם שעברה שרינס התבלבל בספירה זה קרה בהובלת מרוץ המוטו3 בברנו בעונת 2014, אז רינס סיים רק תשיעי את המרוץ ועם לב שבור.

 

Copyright: Michelin

 

 

גם מאווריק וינאלס גאה בעצמו אחרי שהצליח לזנק טוב וסגר בעקביות על הרוכבים מקדימה ומודה לימאהה שמצליחים להשתפר עם האחיזה ושימור הצמיגים בתנאים חמים. ולנטינו רוסי שקיווה לניצחון או לפחות לפודיום סיים את היום מאוכזב אחרי שנאלץ להוריד קצב אחרי שהרגיש כי הוא משייט על המסלול "כבר בהקפות הראשונות הרגשתי שאני בבעיה עם הצמיג האחורי, לא הייתה לי אחיזה" אמר ולנטינו ולקח על הבעיות אחריות והוסיף שמילר וקראצ'לו שסיימו שמיני ושישי, סבלו מאותה התופעה. "הייתי אופטימי אך מצאתי עצמי בסוף סובל, קיוויתי לשמור על קשר עם המובילים, קיוויתי לקצב כמו של וינאלס לפחות אך מאמצע המירוץ נאלצתי לוותר".

אחריו סיים במירוץ מרשים פרנקו מורבידלי כך ששלושה אופנועי ימאהה בטופ פייב, דנילו פטרוצ'י והדוקאטי סיימו עוד פעם במיקום מאכזב יחסית, במיקום השביעי אך בהתחשב שזה מסלול בלתי סלחני לאופנוע המתקשה בשינויי כיוונים, זו תוצאה סבירה. פול אספרגארו סיים עם ה-KTM במיקום התשיעי כשבן הקבוצה שלו, יוהאן זרקו מתרסק ולוקח עימו את מיגל אוליביירה בהקפה התשיעית אחרי ניסיון עקיפה שאפתני מדי.

חורחה לורנסו, למרות החשש שלא יצליח לסיים את המירוץ, חוצה את קו הסיום בפער של פחות מדקה מהמנצח ואפילו צובר שתי נקודות כשהוא מכנה את המירוץ כ"מירוץ הישרדות". לורנסו שסובל עדיין מכאבים עזים ולא ישב על אופנוע מאז הפציעה בסבב בהולנד בסוף חודש יוני, סיים את הסבב הבריטי מוכן להמשך תהליך ההחלמה והמסע להחלמה מלאה. לורנסו ושאר הרוכבים ימשיכו למבחן במיסאנו שבוע הבא, אותו המסלול בו יתקיים הסבב ה-13 של האליפות באמצע חודש ספטמבר.

1. אלכס רינס
2. מארק מארקז
3. מאווריק וינאלס
4. ולנטינו רוסי
5.פרנקו מורבידלי
6. קאל קראצ'לו
7. דנילו פטרוצ'י
8. ג'ק מילר
9. פול אספרגארו
10. אנדראה יאננונה
11. פרנצ'סקו בגנאיה
12. סילבן גווינטולי
13. חפיז שייארין
14. חורחה לורנסו
15. קארל אברהם
16. טיטו רבאט
17. טקאקי נקגאמי
– פאביו קווארטררו
– אנדראה דוביציוזו
– יוהאן זרקו
– מיגל אוליביירה
– אליקס אספרגארו

 

Copyright: Michelin

 

במוטו2 האח הצעיר למשפחת מארקז מסיים עוד יותר מאוכזב. אלכס מתרסק מההובלה בפנייה 16 בהקפה החמישית ומשאיר את חורחה נבארו ושילדת הספיד אפ להוביל את המירוץ. אולם אגוסטו פרננדז, רוכב קבוצת פונס מצליח לסגור על נבארו ולוקח את הניצחון אחרי קרבות עזים גם עם בראד בינדר ושילדת ה-KTM. בסוף המירוץ מארקז עדיין מוביל את האליפות אך שלושה רוכבים סוגרים עליו את הפער עם נבארו, פרננדז ולוטי עם 146 נקודות לעומת ה-181 שאיתן התחיל את היום באנגליה.

ב-מוטו3 חורחה רמירז רוכב קבוצת לאופרד מצליח לקטוף ניצחון שני העונה ודאבל נוסף לקבוצה אחרי קרב צמוד עם טוני ארבולינו ובן קבוצתו ומוביל האליפות, לורנזו דלה פורטה. ארון קנאט נאלץ לסיים רק במיקום ה-13 אחרי שנלקח החוצה על ידי אלברטו ארנס רוכב קבוצת אנחל ניאטו. קנאט התעשת במהרה והצליח לסגור פער זמנים גדול אך הפער באליפות גדל בעוד 13 נקודות לטובתו של דלה פורטה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל