fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC

מוטוGP חרז: תוצאות מקצה דירוג

מוטוGP חרז: תוצאות מקצה דירוג

תמי גורלי

יום מקצה הדירוג הראשון של המוטוGP באירופה לעונת 2019, החל עם טפטוף גשם קל. למרות התחזית לסוף שבוע שמשי, ביום שבת השמיים התכסו עננים, שהשפיעו על טמפרטורת האוויר ובעיקר על טמפרטורת האספלט.
מטמפרטורה של יותר מ-50 מעלות ביום האימונים הראשון, הטמפרטורה צנחה לכ-25 מעלות בלבד, נתון שטרף את הקלפים במקצה האימון השלישי.
ולנטינו רוסי, ג'ק מילר ומאווריק וינאלס נותרו מחוץ לעשירייה הראשונה בלוח הזמנים המשוכלל ונאלצו להילחם על מיקום ב-Q1 כדי לטפס למקצה השני ולהשתבץ גבוה לזינוק מהגריד. טעות של ולנטינו בהקפה המהירה בפניה מספר 7, מנעה ממנו לשפר את הזמנים ותלמידו פרנצ'סקו בגנאיה, היה זה שדחק אותו למיקום השלישי אחרי וינאלס, בן קבוצתו.
לצידו של רוסי מהמיקום ה-13, יזנק סטפן בראדל, רוכב הניסויים של הונדה. יסגור את השורה ג'ק מילר, שהתרסק במהלך המקצה. אופנועי ה-KTM הצליחו להשתבץ רק במיקומים ה-17, 18, 22 ו-23 עם אספרגארו, זרקו, אוליביירה ושייארין, בהתאמה, כשאנדראה יאנונה, רוכב אפריליה, ויתר על מקצה הדירוג אחרי התרסקות במקצה האימון הרביעי וכאבים עזים בקרסול, במידה ויורשה לזנק, יצא מהמיקום האחרון.

Copyright: MotoGP

עוד לפני תחילת המקצה היה ברור ששיא המסלול והפול פוזישן ישבר. תנאי המסלול הקרירים והאספלט הטרי הבטיחו זמן מהיר. מה שלא היה ברור, זה ששיא הרוכב הצעיר שלקח פול פוזישן בקטגורייה הבכירה, ישבר בחרז, בטח שלא על ידי רוכב ימאהה, להם לא היו הקלות במסלול הזה בשנים האחרונות. כשהוא מציין 14 ימים בלבד אחרי יום הולדת 20 (מארקז היה בן 20 ו-62 ימים כשהיה המהיר במקצה הדירוג באוסטין 2013) פאביו קוורטאררו קבע את ההקפה המהירה של 1,36.880. הצרפתי ישב על מאווריק וינאלס וניצל את הסליפ סטרים. אחריו רכב מרקו מורבידלי, בן הקבוצה שלו, וקבע זמן איטי ב-82 אלפיות בלבד. זו הפעם הראשונה מאז 2005, עם סטה ג'יברנאו ומרקו מלאנדרי בסבבי קטלוניה וסין, שרוכבי קבוצת לווין יזנקו ממיקומים הראשון והשני על הגריד, הישג מרשים לקבוצה במירוץ הרביעי בלבד בקטגוריה הבכירה. רוכב קבוצת המפעל של ימאהה, וינאלס, שהוביל את השניים, יזנק מאמצע השורה השניה.
המסלול הקצר בחרז, באורך של 4.423 קילומטרים, אפשר לאלוף העולם, שקבע זמנים מהירים מאוד ועקביים בכל האימונים, להחליף את הצמיג האחורי שלוש פעמים ברבע השעה של מקצה ה-Q2. אך בחירה שלא להחליף את הקדמי שהתגלה כגמור, מנעה ממארק מארקז להחזיר לעצמו את ההובלה והוא ייאלץ לזנק רק מהמיקום השלישי. קצב ההקפות של הספרדי נראה מבטיח ומארקז, שניצח במסלול פעמיים בקטגוריה הבכירה, רוצה לצבור את מלוא הנקודות ולכפר על ההתרסקות באוסטין. אנדרה דוביציוזו המדורג בראש האליפות, יזנק מהמיקום הרביעי ועם ה"הול שוט" של דוקאטי, הוא יכול להוביל את המירוץ בכניסה לפנייה הראשונה. בן קבוצתו, דנילו פטרוצ'י שהיה המהיר מבין השניים עד הדירוג, יזנק מהשורה אחריו.
קאל קראצ'לו שזינק מפול פוזישן בעונה הקודמת אך לא סיים את המרוץ, יזנק מהמיקום השישי אחרי יום עמוס שכלל גם פתיחת כרית האוויר בפנייה מספר 10 באימון הבוקר.
רוכבי סוזוקי יזנקו ממיקומים 9 ו-12 וילד היום הולדת שחגג 32, חורחה לורנסו, יזנק רק מהמיקום ה-11 אחרי התרסקות במהלך המקצה בה ננעל לו הקדמי בפנייה מספר שתיים.

Copyright: MotoGP

יום המרוצים צפוי להיות שמשי וחם, נתון העלול להשפיע על אופנועי הימאהה והאחיזה באספלט. המסלול אמנם קצר אך מונה 25 הקפות בתוואי שאינו מאפשר מנוחה ומצריך ריכוז רב מהרוכבים ולא מעט נסיון אבל עם איך שנראית העונה, כבר קשה לצפות מה יקרה בתום 110 הקילומטרים כשיש כל כך הרבה רוכבים עם קצב מרוץ טוב ורצון לנצח.
המרוץ יוזנק בשעה 15:00 זמן ישראל.

 

1. פאביו קווארטררו – 1,36.880
2. פרנקו מורבידלי
3. מארק מארקז
4. אנדראה דוביציוזו
5. מאווריק וינאלס
6. קאל קראצ'לו
7. דנילו פטרוצ'י
8. טקאקי נקגאמי
9. אלכס רינס
10. פרנצ'סקו בגנאיה
11. חורחה לורנסו
12. חואן מיר
13. ולנטינו רוסי
14. סטפן בראדל (ווילד קארד)
15. ג'ק מילר
16. אליקס אספרגארו
17. יוהאן זרקו
18. בראדלי סמית' (ווילד קארד)
19. טיטו רבאט
20. קארל אברהם
21. מיגל אוליביירה
22. חפיז שייארין
23. אנדראה יאננונה

גלריה

  • Copyright: SIC Racing Team

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: SIC Racing Team

  • Copyright: SIC Racing Team

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

תגובה אחת ל מוטוGP חרז: תוצאות מקצה דירוג

  1. מה קורה האתר שלכם בתקופת האבן כבר המרוץ הסתיים ליפני ארבע שעות ואתם יושנים על האף….

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל