fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC

מוטוGP חרז: צפוף מאוד

מוטוGP חרז: צפוף מאוד

כל עונה כשסבב המוטוGP מגיע לאירופה, לחרז שבספרד, הלחץ עולה. זה מרוץ ביתי של רוכבים רבים אחרי שלושה סבבים אשר בהם היו שני רוכבים ביתיים בלבד.

המשפחות, החברים ומועדוני המעריצים מציפים את הפאדוק והיציעים, המסלול מוכר לכל הרוכבים שהתחרו בו עשרות פעמים במהלך הקריירה באליפות העולם ואליפויות משניות. בחרז אין כבר תירוצים של ג'ט לג וטיסות ארוכות, אי אפשר להתלונן על חוסר נוחות שכן הקרוונים חונים רק כמה דקות הליכה מהפיטס והאוכל אינו מוזר, אוריינטלי או פשוט לא לטעמם, הם הגיעו הביתה וזו העת לזרוח ולהראות מה הם שווים.

המסלול בחרז גם ידוע כסמן להמשך העונה, פה בדרך כלל יודעים האם הכל עבד נכון לפי התוכניות של המהנדסים והפידבק של הרוכבים בהכנות לעונה. לוח המרוצים צפוף והמלאכה מרובה כי עד החופשה ביולי יוזנקו עוד חמישה סבבים חוץ מחרז וכולם בקלאסיקה של אירופה.

"אי אפשר כבר לצפות מה יהיה באליפות העולם", אמר חורחה לורנסו ערב המרוץ במסלול על שם אנחל ניאטו, האגדה המוטורית. והוא כל כך צדק.

Copyright: SIC Racing Team

על קו הזינוק התייצבו שלושת הרוכבים הצעירים בהיסטוריה, כשהצרפתי, פאביו קוורטאררו, בפול פוזישן ולצידו פרנקו מורבידלי, בן קבוצתו. השניים, למרות הזמנים העקביים שעשו במהלך סוף השבוע, נראו פחות מאיימים על מארקז שזינק לצידם מרוכבים אחרים על הגריד. אך שני רוכבי פטרונס, למרות חוסר הניסיון, זינקו מצויין ואילצו את אלוף העולם לדחוף חזק כבר מההתחלה מבלי לחשוב על צמיגים ועל כמה עומד להיות ארוך המרוץ ו-25 ההקפות שלו. הזינוק שלהם היה כל כך טוב שאפילו ה"הול שוט" של דוביציוזו והדוקאטי לא איפשר לו להיכנס לפניהם לפניה הראשונה. מארק מארקז כן הצליח לסגור את הדלת בפני שני רוכבי קבוצת הלווין, והוביל את המרוץ מאותו הרגע עד לחציית קו הסיום. הרוכב שסבל ממה שנראה כבעיה בתיבת ההילוכים באימון הבוקר, יצא למסלול עם האופנוע השני שלו כשהוא מודה שהמחשבות על אוסטין לא עזבו אותו גם במהלך המרוץ. מארקז התאמץ לשמור על קצב מהיר כשהוא חוצה את קו הסיום כ-31 שניות מהר יותר מבעונה הקודמת. הלחץ מאחור, המחשבות על אובדן הנקודות בסבב הקודם והתנאים (מסלול משופץ, תרכובות צמיגים עמידות יותר וטמפרטורת מסלול של 45 מעלות בלבד) היו קרקע פוריה לשיא החדש.

מאחוריו מורבידלי וקוורטאררו החליפו מדי פעם מיקומים כשהם שומרים פער מרשים של פחות משתי שניות גם מעל למחצית המרוץ, עד שתקלה טכנית אצל הצרפתי בהקפה ה-14 מאלצת אותו לפרוש מהמרוץ בלב שבור. תיבת ההילוכים של קוורטאררו נתקעה בהילוך השלישי והרוכב הצעיר חזר בבכי למוסך, לזרועות הפתוחות של הקבוצה התומכת. "בטח שאני עצוב" הוא אמר אחרי שנרגע ונשם עמוק "יכולנו להתמודד על מיקום גבוה, אבל כשמסתכלים על הקצב שלנו לאורך כל הסוף שבוע, אני חייב להיות שמח".

Copyright: Michelin

מורבידלי שנותר שם לבד, איבד באותה ההקפה את המיקום השני לטובת אלכס רינס והסוזוקי וסיים בסופו של דבר רק שישי אך כרוכב קבוצת הלווין הראשון שחוצה את קו הסיום. רינס, שזינק רק מהשורה השלישית, היה צריך לעבוד קשה עד שהתמקמם כשתי שניות מאחורי מארקז. כשרוכב הסוזוקי יפצח את מקצה הדירוג, יצליח לקבוע גם הקפות מהירות בודדות ויזנק גבוה מהגריד, אז הנצחונות הבאים יהיו הרבה פחות מפתיעים.

את המיקום השלישי תפס באותה ההקפה מאווריק וינאלס, רוכב הימאהה שהצליח אפילו לטפס מיקום אחד בזינוק. הספרדי, שלא עמד על הפודיום מאז אוסטרליה, מתקשה מאוד בשנתיים האחרונות לשמור על המיקום שלו בהקפות הראשונות וכתוצאה מכך מאבד אחיזה עם מובילי המירוצים. התוצאה בחרז הייתה הגבוהה ביותר עבורו במסלול הספרדי ומעודדת. בן קבוצתו, ולנטינו רוסי, שעדיין מחזיק במספר הנצחונות הרב ביותר במסלול, זינק מהמיקום ה-13 וסיים בסופו של דבר שישי כשהוא מצליח לקבוע הקפות מהירות בחציו השני של המירוץ. למרות התוצאה המעט מאכזבת ולנטינו סבור כי הם משתפרים ומוצאים פתרונות לבעיות האצה, הספיניניג והשחיקה של הצמיג האחורי. בעונות האחרונות האיטלקי התקשה בהקפות האחרונות של המרוצים והזמנים היפים שעשה מצביעים על שיפור בקבוצת היצרן ועל כן הם מפזרים אופטימיות זהירה.

מי שעוד יכול לצאת מסופק מחרז הוא אנדראה דוביציוזו שהוביל את האליפות עד לזינוק, אך הידרדר למיקום השלישי, שלוש נקודות בלבד אחרי מארקז ושתיים אחרי רינס. בעונה הקודמת רוכב דוקאטי איבד הרבה יותר נקודות באליפות העולם בתקופה המקבילה והשנה הוא אמנם מסיים רביעי ופעם נוספת מחוץ לפודיום, אך הימים הרעים שלו אינם DNF כמו שנה שעברה, אלא שווים ל-13 נקודות. דנילו פטרוצ'י, בן קבוצתו, שבר סוף סוף את קללת המיקום השישי וסיים חמישי את הסבב הספרדי.

Copyright: Michelin

שלושה רוכבי הונדה סגרו את העשירייה הראשונה כשקאל קראצ'לו הסובל מכאבים בקרסול המחלים ותחושה לא נינוחה על ה-RC213V מסיים שמיני, אחריו טקאקי נקאגאמי בעוד הופעה מרשימה ואחריהם רוכב המבחנים של הונדה, סטפן בראדל הגרמני. חורחה לורנסו חוצה את קו הסיום חמש שניות אחריהם ושלוש שניות אחרי אליקס אספרגארו והאפריליה, תוצאה מאכזבת מאוד למי שניצח במסלול שלוש פעמים והצליח לטפס על הפודיום כבר בעונה הראשונה שלו עם הדוקאטי. לדברי הספרדי, הסיבה אינה הפציעות מהן הוא מחלים אלא הדרישה הפיזית של ההונדה מפלג הגוף העליון של הרוכב ולכן הוא עדיין מנסה להתמודד עם הכניסה לפניות והבלימה. המיקום ה-12 של לורנסו הוא תודות להתרסקויות של רוכבים אחרים ולא בזכות עקיפות, הוא מקווה שחלפים שהובאו למבחן הצפוי יום אחרי המירוץ יסייעו לו במיקום על האופנוע ויתנו לו את הנוחות אותה הוא מחפש.

גם בגזרה האוסטרית וב-KTM נרשמה אכזבה כשפול אספרגרו פוגש את הדגל המשובץ יותר מ-20 שניות אחרי המנצח, זרקו עוד שש שניות אחריו וחפיז שייארין, שחגג יום הולדת 25 ביום המירוץ בלי שום סיבה לשמוח, 50 שניות אחרי שנעצר השעון. מיגל אוליביירה שסיים לפניו היה הרוקי היחיד שהקיף את המסלול 25 הקפות מלאות, כשפרנצ'סקו בגנאייה מתרסק כבר בהקפה השישית וחואן מיר עושה את זה עם שש הקפות לסיום. ג'ק מילר, שגמר לעצמו את הצמיגים, סיים את המירוץ כשנותרו רק שלוש הקפות לסיום. האוסטרלי נתן הכל כדי לשרוד על האספלט אך ניסיון לעקוף חזרה את אליקס אספרגארו והאפריליה כשהוא מתדרדר לאחור בגלל חוסר אחיזה, נגמר בהתרסקות מאכזבת בעיקר כשפטרוצ'י סיים גבוה יחסית בניקוד.

Copyright: MotoGP

לא נשאר לרוכבים והקבוצות הרבה זמן לחגוג או לבכות על התוצאות או האכזבות. הפאדוק ממשיך ישר למבחן ושבועיים אחר כך, לסבב הצרפתי בלה מאן.

פער הנקודות בין ארבעת המובילים את אליפות העולם נשאר רק תשע נקודות אך עם סדר רוכבים שונה. צפוף ומותח, כמו שאנחנו אוהבים.

1. מארק מארקז

2. אלכס רינס

3. מאווריק וינאלס

4. אנדראה דוביציוזו

5. דנילו פטרוצ'י

6. ולנטינו רוסי

7. פרנקו מורבידלי

8. קאל קראצ'לו

9. טקאקי נקגאמי

10. סטפן בראדל (ווילד קארד)

11. אליקס אספרגארו

12. חורחה לורנסו

13. פול אספרגארו

14. יוהאן זרקו

15. טיטו רבאט

16. קארל אברהם

17. בראדלי סמית' (ווילד קארד)

18. מיגל אוליביירה

19. חפיז שייארין

X ג'ק מילר

X חואן מיר

X פאביו קווארטררו

X פרנצ'סקו בגנאיה

אנדראה יאננונה


 

בלדסארי שולט

אחרי סוף שבוע עם שתי בעיות טכניות ושתי התרסקויות, האיטלקי שניצח את שני הסבבים הראשונים של אליפות המוטו2 וסיים ללא נקודה אחת מהסבב השלישי, חוזר לראש הפודיום כשהוא חוגג ניצחון נוסף, אחד יותר ממה שניצח עד תחילת העונה הנוכחית. רוכב קבוצת פונס והאקדמיה VR46 ניצח את המרוץ, שקוצר ל-15 הקפות בלבד אחרי התרסקות של מספר רוכבים בפניות הראשונה והשנייה עם הזינוק. רמי גארדנר, שזינק רביעי, איבד שליטה על האופנוע כי בלם מאוחר מדי, מה שהוביל להתרסקות של אלכס מארקז מאחור, להתרסקות של פרטאמה מאחור ופגיעה שלו  ע"י מרקו בזאקי שלא הצליח לברוח. למרות כל ההתרחשות על המסלול, כל הרוכבים ספגו פציעות קלות אך גארדנר ופרטאמה לא יכלו לזנק מחדש. מארקז שלא הספיק לצאת למרוץ המחודש למרות כל מאמצי הקבוצה, זינק מהפיט ליין וסיים מחוץ לנקודות. שני סיים חורחה נבארו ושלדת הספיד-אפ במרוץ מצויין שאם לא קוצר, היה גם מסיים אותו ראשון. לצידם על הפודיום עמד אגוסטו פרננדז, בן קבוצתו של בלדסארי, שחגג פודיום ראשון ועוד אחרי פציעה וניתוח בשורש כף היד. בראד בינדר שסיים חמישי ואיקר לקואונה היו רוכבי שלדת KTM היחידים בעשירייה הראשונה.

Copyright: MotoGP.com

 

לזכרו

לא היה ניצחון יותר מתאים מזה של ניקולו אנטולי, רוכב קבוצת SIC58 מרקו סימונצ'לי, בסבב הספרדי. אביו של מרקו, פאולו, הוא זה שעומד מאחורי הפרויקט ועלה להניף את גביע הקבוצה במסלול בו חגג עם בנו את ניצחון הבכורה שלו ב-2004. ההתרגשות הייתה כפולה עם טסאזוקי סוזוקי בן הקבוצה במיקום השני. לצידם על הפודיום עמד הרוקי של קבוצת SKY46, צ'לסטינו ויאטי אחרי קרבות צמודים, הרבה החלפות מיקומים, יציאה מהמסלול ולא פחות משמונה רוכבים שהתרסקו, כולל חמו מסייה שהוביל את האליפות עד ספרד ורומנו פנאטי שברח מהמסלול כדי לא להתנגש בראול פרננדז שהתרסק.

את האליפות מוביל כעת ארון קנט רוכב קבוצת המרוצים של מקס ביאג'י שסיים רביעי, על אנטולי בנקודה אחת בלבד.

Copyright: SIC 58 Squadra Corse

גלריה

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: MEYM

  • Copyright: MEYM

  • Copyright: Honda Coporation

  • Copyright: Honda Coporation

  • Copyright: Honda Coporation

  • Copyright: Ducati Motor Holding spa

  • Copyright: SIC Racing Team

  • Copyright: SIC Racing Team

  • Copyright: SIC 58 Squadra Corse

  • Copyright: MotoGP.com

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל