fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC

מוטוGP ברנו: גשם בצ'כיה

מוטוGP ברנו: גשם בצ'כיה

תמי גורלי

צילום: MotoGP

ממש כשהגיע מרוץ המוטו2 לסופו, קרה משהו לשמים. השמש נעלמה בין העננים וגשם החל לטפטף על האופנועים בפארק פרמה. מזג האוויר הקריר יחסית אך שמשי התחלף בסתיו, גשם הרטיב רק את הסקטור הראשון והרביעי של המסלול בצ'כיה, כך שאזור פניות 1-4 ובפניות האחרונות, כולל הישורת ואזור הגריד, היו ספוגים מים. המרוץ הוכרז רטוב למרות שהגשם פסק, אך אחרי שתי הקפות ההיכרות עם תנאי המסלול, הרוכבים בראשם ולנטינו רוסי הביעו מחאה מול דורנה, הנהלת המרוץ וועדת הבטיחות – על כך שהתנאים אינם בטוחים מספיק לזינוק.

מספר דקות חלפו, בהן עובר גם כרמלו אספלטה בין הרוכבים ומקשיב לדעתם, הוחלט על דחיית הזינוק כשרכבי הבטיחות ממשיכים לעשות הקפות ולנסות לייבש את האזורים הרטובים. שלושים וחמש דקות אחרי הזמן המיועד נפתח מחדש הפיט ליין והרוכבים יכלו לצאת להתארגן על קו הזינוק – בנוהל המהיר (שישים שניות ליציאה ואיש צוות אחד על הגריד) – לסבב העשירי של העונה שקוצר בהקפה אחת בלבד.

Copyright: Michelin

הרוכבים כולם זינקו עם צמיגי סליקס כשחלקם מחליפים תרכובות גם רגעים בודדים לפני הזינוק. מארקז ומילר בחרו לצאת עם צמיג קדמי קשה כשאלוף העולם בוחר צמיג אחורי רך. דוביציוזו בחר בתרכובות האמצעיות וזרקו שזה היה זינוק הבכורה שלו עם KTM מהשורה הראשונה, בחר בתרכובות הבינונית והרכה אך הוא נאלץ להתמודד עם המיקום הגרוע ביותר, מאחר והצד הזה של הגריד עדיין היה לח ולא יכול היה, כמו רינס שזינק מאחוריו, לברוח ישר שמאלה אל הקו היבש – כהכנה לפנייה הראשונה.
ההתדרדרות של זרקו לאחור גרמה למגע בינו לבין פרנקו מורבידלי כשניסה לעקוף חזרה, רוכב פטרונס התרסק ולקח עימו את חואן מיר המופתע, כבר בפנייה הרביעית. זרקו שהצליח להישאר על האופנוע סיים בסופו של דבר במיקום ה-14.

מקדימה הוביל מארק מארקז מהזינוק במיקום הראשון כשאנדראה דוביציוזו שזינק מאחוריו מתייצב במקום השני ונותר שם עד סוף המירוץ.

בשנה שעברה רשם אנדראה דוביציוזו את הניצחון השני שלו לעונה והצליח לסגור קצת את הפער על מארק מארקז שהוביל גם אז את האליפות, אך העונה זה עבד קצת פחות טוב לרוכב הדוקאטי – למרות שלדבריו נתן מרוץ מצויין: "כל מה שרוכב יכול לעשות זה לתת את המקסימום כשהוא מסתכל רק לתוך המוסך שלו" הסביר האיטלקי במסיבת העיתונאים והוסיף "זינקתי טוב, התחלתי טוב ובארבע ההקפות הראשונות לא איבדתי זמן מול מארקז. לא עשיתי טעויות אבל לא יכולתי לבלום עמוק ומאוחר יותר, עשיתי את המקסימום שיכולתי". המסר נשמע היטב, מקום שני זה הכי טוב שאפשר עם ה-GP19 מול מארקז. רוצים שאנצח? תנו לי אופנוע טוב יותר, זה הכל.

Copyright: Michelin

האיטלקי הבין במהלך המרוץ שלא יוכל להיאבק באלוף העולם כשלמארקז היה רגע של כמעט בפניה מספר עשר, פניית קווין שוואנץ, באמצע המירוץ והפער נשאר כמות שהיה. "קצת דאגתי כי יצאתי עם כיוונון חדש לאופנוע שלא בדקנו עד המירוץ" סיפר מארקז אחרי שניצח את המירוץ השישי שלו העונה, ה-50 בקטגוריה הבכירה וה-76 שלו באליפות העולם. "אבל היתרון שלי הוא שבגלל הניקוד באליפות העולם ידעתי שאם משהו לא יעבוד, עדיין יהיה בסדר." מארקז ששמח שהמשיך עם אותו הכיוון באליפות גם אחרי חופשת הקיץ, מתרגש למצוא את שמו בין הגדולים בטבלאות ההישגים באליפות העולם ואישר שהעונה בכל הזדמנות, הוא מנסה לפתוח פער מהיריבים על המסלול כדי לא להשאיר שום דבר שיסכן תואר אחד נוסף.

על המיקום השלישי בפודיום היה קרב קצת יותר עיקש כשרק בהקפה הלפני אחרונה מצליח ג'ק מילר, רוכב הלווין של קבוצת פראמק דוקאטי, לגבור על אלכס רינס והסוזוקי שלא הצליח להתמודד עם הטיפוס בין פניות
12 ל-13 בעלייה המכונה "עליית כוח סוס". מילר צפה בספינינג ממנו סבל רינס וחיכה בסבלנות לרגע הנכון להתקפה כשהוא שומר על הצמיג הקדמי שלו היטב.

Copyright: MotoGP

במיקום החמישי סיים קראצ'לו, אחרי שנתקע קצת אחרי פול אספרגארו. ולנטינו רוסי סיים אחריו – במיקום הגבוה ביותר שלו מאז לה מאן. מאווריק וינאלס שזינק רק מהמיקום התשיעי, פתח גרוע וסיים את ההקפה הראשונה רק במיקום ה-15. רוכב ימאהה המתקשה להכניס אנרגיה בצמיגים היה איטי ביותר מארבע שניות בהקפה הראשונה של המרוץ מזמן ההקפה שקבע מארקז וביותר משלוש מזו של ולנטינו.

מתחרים רבים סיימו את היום מאוכזבים, מרוכבי אפריליה שלא צברו אפילו נקודה אחת ועד רוכבי KTM שיצאו עם שבע בלבד, למרות הזינוק ממקום גבוה על הגריד.
כמה שעות אחרי שיגמר היום, הם כבר יתחילו במבחן רשמי של האליפות בו חלקם ייחשפו לראשונה לאופנועי העונה הבאה.
ביום שלישי כבר יעשו דרכם לסבב נוסף והפעם באוסטריה, רק כארבע שעות נסיעה אך מסלול שונה לחלוטין.

 

Copyright: Michelin

 

1. מארק מארקז
2. אנדראה דוביציוזו
3. ג'ק מילר
4. אלכס רינס
5. קאל קראצ'לו
6. ולנטינו רוסי
7. פאביו קווארטררו
8. דנילו פטרוצ'י
9. טקאקי נקגאמי
10. מאווריק וינאלס
11. פול אספרגארו
12. פרנצ'סקו בגנאיה
13. מיגל אוליביירה
14. יוהאן זרקו
15. סטפן בראדל
16. טיטו רבאט
17. אנדראה יאננונה
18. אליקס אספרגארו
19. קארל אברהם
20. סילבן גווינטולי

X חפיז שייארין
X פרנקו מורבידלי
X חואן מיר

 

Copyright: MotoGP

 

מרוץ המוטו2 חיזק את מעמדו של אלכס מארקז כמוביל האליפות. הרוכב שחגג בצ'כיה את הדאבל השישי שלו עם אחיו הגדול ואת הנצחון החמישי שלו העונה, העניק למארק ואן דר סטראטה את הפודיום ה-100 של קבוצת מארק VDS. תומאס לוטי איבד גובה כשהתרסק ואפשר למארקז להגדיל את הפער ל-37 נקודות. הספרדי חגג את השמפניה עם שני רוקיז בקטגורייה כששני מסיים פאביו די ג'אנאנטוניו, עם שלדת הספיד אפ, אחריו אנאה בסטיאניני שהצליח לעקוף את חורחה נבארו בהקפה האחרונה. בראד בינדר וה-KTM החדש לא הצליחו להרשים כשהרוכב התרסק מהמיקום התשיעי בהקפה ה-13.

Copyright: MotoGP

במוטו3 היה צפוף מאוד עם החלפות מיקומים רבים וסגירת פערים. שני רוכבים שזינקו מהשורה הראשונה סבלו מבעיות טכניות כשניקולו אנטונלי שהיה אמור לזנק שלישי פתח מהפיט ליין כי מנועו נדם וג'ון מקפי שזינק מאמצע השורה הראשונה נדחק לאחור כשנתקע לו מגביל המהירות המאפשר לרוכבים להגיע עד 60 קמ"ש בלבד.

אנטונלי הצליח לטפס למעלה אך נאלץ להסתפק במיקום החמישי בלבד כשאת המרוץ מנצח רוכב KTM ארון קנט בפער קטן של 159 אלפיות השניה מלורנזו דה לה פורטה ולוקח חזרה את ההובלה על אליפות העולם. טוני ארבוליני סוגר את הפודיום עם עוד הופעה מרשימה.

גלריה

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל