fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר

מוטוGP אנדלוסיה 2020: שידור חוזר למרוץ חרז? אז זהו שלא

מוטוGP אנדלוסיה 2020: שידור חוזר למרוץ חרז? אז זהו שלא

תמי גורלי | צילום: MotoGP, Honda LCR, KTM, Yamaha Petronas STR, Michelin.

עם הפצתו של לוח השנה של המוטוGP רבים היו מאוכזבים מכך שיערכו במספר מסלולים שני מרוצים סופ"ש אחר סופ"ש. חרז, רד בול רינג, אראגון, מיסאנו, ולנסיה. ביקור כפול אומר שאם לא הולך אז הרוכב והקבוצה צריכים לחוות את הסבל פעם נוספת, אם הולך מצויין אז בפעם השנייה הסיכוי גדול שיהיה פחות טוב. מספר רוכבים לא הסתירו שאולי דווקא הזמן הנוסף במסלול יאפשר להם לפתור בעיות וקשיים עם הכיוונון, לבחון יותר אופציות ולהבין לעומק את צמיגי המישלין. מסלול חרז, שפותח באופן קבוע את החלק האירופי של האליפות, נחשב מאתגר עם מעט מקום לנוח, פניות מהירות, איטיות, שינוי כיוון, ישורת קצרה יחסית – מה שמחייב איזון מושלם בין יציבות וקלילות האופנוע. הצלחה בחרז סימנה פעמים רבות הצלחה בהמשך העונה או לצערכם של רוכבים ויצרנים שונים לאורך השנים, גם בדיוק את ההפך.

אחרי מספר ימים בהם הרוכבים והקבוצות חיפשו כיצד לבדר עצמם כשחל עליהם איסור לצאת לעיר הסמוכה, או לשהות מחוץ לבית המלון שאליו התחייבו או הפאדוק למעט למטרות פעילות ספורטיבית הפאדוק חזר לפעילות.

התנאים במסלול חרז שהיו קשים כבר בשבוע שלפני, נעשו קשים אף יותר. טמפרטורת האספלט טיפסה אף ל-63° בחלק מהמסלול, החום של כמעט 40° היה קשה גם לחברי צוות שלא ישבו על האופנועים וכמו שרוכב דוקאטי ג'ק מילר הגדיר את זה, זה היה מרוץ הישרדות.

הרוכבים הגיעו מוכנים יותר מאשר לסבב הראשון, רובם כבר התרגלו לחום הגבוה, הם התנהלו נכון יותר מבחינת התזונה, ההכנה הגופנית ובעיקר המנטלית. הזמן הנוסף בו חוייבו להישאר במסלול אפשר להם ולצוותים לעבוד שעות נוספות בהכנה – אם זה לעבור על נתונים, לנתח זמנים, נקודות בלימה, קווים, כיוונון, לעבור על המרוץ עצמו וללמוד את היריבים.

טאקה נקגאמי למד בעזרתו של טקאו יוקויאמה, המנהל הטכני של הונדה, ואלברטו פוייג' את הרכיבה של מארק מארקז, הוא הצליח למצוא כיוונון שעובד עבורו, ולראשונה הוביל שני מקצי אימון בסוף השבוע ונראה עקבי מאי פעם. בן קבוצתו קראצ'לו ניסה להתגבר על החולשה בצד שמאל והפציעה ואלכס מארקז, שהיה מאוד מאוכזב מהמרוץ הראשון, התחייב להמשיך ללמוד ולהשתפר.

ולנטינו רוסי הצליח לשכנע את ימאהה לאפשר לו לחרוג מהכיוונון המומלץ ע"י המפעל ביפן. הכיוונון הזה תוחם את גבולות הפעולה של צוותי הרוכבים במסלול והזמן הנוסף, הקושי הרב והייאוש האמיתי של הדוקטור שכנעו את לין ג'רביס לאפשר לרוכב ולראש הצוות החדש שלו, דייויד מוניוז, לנסות. האיטלקי ובן קבוצתו ויניאלס ניסו למצוא פתרונות כיצד יוכלו להשתמש בצמיג הקדמי הקשה יותר במהלך המרוץ אחרי שהשניים היו היחידים שבחרו בתרכובת הרכה בשבוע הקודם והיה ברור שבחום הגבוה הפעם הוא לא יחזיק מעמד.

פאביו קווארטררו המשיך להתאמן על ההול שוט כשמורבידלי, בן קבוצתו בפטרונס, ניסה לסגור את הפער אל שאר רוכבי ימאהה. בסוזוקי ניסו להתקדם ללא כל אינפורמציה מהמרוץ אחרי התרסקות של מיר בתחילתו ואי השתתפותו כלל של רינס.

באפריליה היה נראה שלא יכול להיות גרוע יותר ובדוקאטי צפו שכל שאר הרוכבים יסגרו אליהם את הפער. 

אחרי שלוש תוצאות לא מרשימות בניקוד של שלושה מתוך ארבעת רוכבי KTM, היה ניכר שבמוסכים עבדו הרבה עם הרוכבים הצעירים יותר של היצרן האוסטרי והסבב האנדלוסי היה נראה כהבטחה גדולה עבור הכתומים.

השיחה בימים שבין המרוצים עסקה בעיקר במארק מארקז אלוף העולם הפצוע אך גם באלכס רינס וקאל קראצ'לו והמסע המזורז של השלושה להחלמה.

רוכב סוזוקי רינס טיפל בעצמו בתא לחץ, קראצ'לו בניתוח והחדרת פלטה לשורש כף יד שמאל ומארקז בניתוח. התהייה אם ומי מהשלושה ישתתפו במרוץ השני והאם זה בטוח שיקחו בכלל חלק בפעילות לא בכדי הציפה את השיח עד כדי אפילו עמעום חשיבות זכייתו של הכוכב הצרפתי העולה, פאביו קווארטררו. 

אך ברגע שהדגל האדום הונף, הרמזור התחלף וקווארטררו זינק מהפול פוזישן בפעם השלישית שלו במסלול הספרדי, נושא השיחה השתנה לחלוטין, אף אחד לא חשב על אלוף העולם כשאולי מספר רוכבים דווקא היו צריכים לזכור מה קרה לו רק שבוע קודם.

הזינוק של של קווארטררו הפעם היה מצויין, גם ויניאלס לקח צעד גדול קדימה בזינוק עם מיכל דלק מלא ותרכובת קדמית קשה. הפעם, גם הוא וגם רוסי בחרו בתרכובת הצמיגים של מישלין כמו שאר הרוכבים, קשה קדמית ורכה אחורית כשרק רינס שזינק מהמיקום ה-20 על קו הזינוק בחר ברכה הקדמית.

וינאלס אמנם זינק טוב יותר מבעבר אך זה לא היה מספיק כדי לעקוף את הצרפתי או כדי לא לאפשר לולנטינו, שזינק מהמיקום הגבוה ביותר על הגריד מאז פיליפ איילנד שנה לעברה, להשתלט על המיקום השני. פקו בגנאיה רוכב פראמק דוקאטי שעד כה לא זינק מהשורה הראשונה נדחק קצת לאחור ומיגל אוליביירה רוכב Tech3 על ה-KTM נבלע בין כל הרוכבים כשזינוק ללא עזרת ההול שוט כאילו משאיר אותו במקום, טעות של בראד בינדר שניסה לברוח מפטרוצ'י מעיפה את הפורטוגלי שלשמחתו יצא ללא פגע מהתאונה המפחידה.

כשמאחור המשיך הבלאגן פאביו קווארטררו פותח פער עם הקפות עקביות, נקיות וללא אף טעות רוכב. אולי זה היה האוויר הנקי יחסית מקדימה ללא תוספת המעלות מהאופנועים לפניו. ולנטינו שמר על המיקום השני עד שבגנאיה הצליח להשתלט עליו ודחק את הדוקטור למיקום השלישי בהקפה ה-12. בזמן הזה גם מורבידלי הצליח לעקוף את ויניאלס שהתקשה מאוד עם נקודות הבלימה ועקיפה וסיפר כשכל פעם שהיה קרוב סבל מהחום של האגזוז וחשש לחמם את הצמיג הקדמי יתר על המידה "ניסיתי כל המרוץ כל דבר אפשרי כבר מההקפה הראשונה", סיפר מאווריק אחרי המרוץ "בהקפה הראשונה ניסיתי לעקוף את פאביו. חשבתי שהוא היה יותר קרוב אלי, אז לקחתי קו רכיבה אחר אבל הוא רכב בחוכמה ושבר לי את הקו. אז איבדתי גם את הלחץ על ולנטינו, שם כבר נאבקתי, נאבקתי כל המרוץ, לא יכולתי לרכוב כמו שרציתי, לא יכולתי לפעול על פי התוכנית". 

התוכניות לא עבדו לא רק לרוכב המפעל של ימאהה, אלא גם לפרנקו מורבידלי שסגר על ולנטינו והיה בדרכו לתפוס את מקומו בשלישייה הראשונה כשהוא הרגיש בישורת שהאופנוע לא סוחב. "זה היה מרוץ טוב, נלחמתי חזרה לטפס למובילים, הרגשתי רגוע, קל, בנח עם האופנוע. לצערי תקלה טכנית עצרה אותי, אנחנו עוד לא יודעים מה היא. זה קורה במרוצים אך עכשיו עלינו לקחת את מה שחיובי וזה היה המהירות והעקביות וזה היה מרשים". 

גם בגנאיה, שיכול כבר היה לחלום על פודיום ראשון במוטוGP ועוד כששאר רוכבי דוקאטי מתקשים, נאלץ לפרוש בגלל תקלה טכנית שהחלה בהקפה ה-19 ונגמרה בהקפה העשרים. המנוע של הדוקאטי החל להוציא עשן וגם ריח בלתי נסבל שאילץ את הרוכבים שאחריו לפתוח פער מחשש שהוא מפזר שמן על המסלול הלוהט. רוכב פראמק לוקח עימו את מה שלמד בסוף השבוע "במרוץ הקודם הייתי חזק אבל רחב מדי בכל כך הרבה מקרים, השבוע עבדנו טוב והצלחתי לעצור את האופנוע בחלק הראשון של הבלימה ובהאצה הצלחתי להימנע מספינינג של הצמיג האחורי. אני קצת עצוב אבל עם כל העבודה שעשינו אני יכול להיות מרוצה".  

פקו, למרות הבעיה, הוא רוכב דוקאטי GP20 שיוצא מרוצה יחסית מחרז. דוביציוזו סיים שישי אחרי בעיה לא ברורה שגרמה לו לא להרגיש בטוח עם האופנוע, פטרוצ'י מאבד את הקדמי וגם מילר מתרסק ושניהם עושים זאת כשהם דוחפים ולוקחים קצת יותר מדי סיכון בהתחשב בתנאי השטח. זרקו ורבאט מצליחים לסיים גבוה יותר במיקומים אך לא מצליחים לשפר את הפער מהמוביל.

רק 13 רוכבים סיימו את המרוץ הקשה ביותר בחייהם כפי שחלקם תארו. 

פול אספרגארו, שזינק מהמיקום ה-12 בגלל התרסקות במקצה הדירוג, נראה מותש ושבור בסופו כשסיים שביעי וכרוכב KTM היחיד "זה היה גרוע מתאילנד או מלזיה, האמת שמעולם לא הרגשתי כזה חום או כל כך רע במרוץ אי פעם. הידיים בערו לי ואחרי ארבע הקפות הרגשתי מבושל והייתי צריך לפתוח פער מדי פעם רק בשביל לנשום". חברו לקבוצה בראד בינדר שהידרדר עד למיקום האחרון אחרי התקרית עם אוליביירה בהקפה הראשונה הצליח לטפס במיקום עד היי סייד בהקפה ה-11. איקר לקואונה, על אף שקיבל אזהרה מהרווי פונצ'ראל להיזהר והכי חשוב לסיים, איבד את הקדמי בהקפה השישית. 

זה היה גם יום קשה עבור אליקס אספרגארו. רוכב אפריליה התרסק בפעם השנייה ברציפות במרוץ והוא יוצא עם אפס נקודות מספרד "אני לא יכול לרכוב בסגנון שלי" הוא סיפר כשהוא מתנצל בפני הקבוצה על ההתרסקות "אני לא יכול לעצור את האופנוע, אני לא יכול להשתמש בכל הכוחות שלו כי הם פשוט לא שם. אני מרגיש שאני צריך למהר עם הבלימות ולהיות יותר מהיר בתוך הפניות בגלל זה ובימים חמים כאלו, משלמים על זה". בראדלי סמית' בן הקבוצה הזמני שלו סיים את המרוץ בפער של 36 שניות מאחור.

היחיד שסיים אחרי סמית' היה קאל קראצ'לו רוכב LCR המחלים. הבריטי סבל מארם פאמם ביד ימין כי כיפר על חולשה ביד שמאל שלדבריו אפילו לא כואבת. קראצ'לו חשב לפרוש כי חשב שהוא אחרון אך כשהבין שאם יסיים יצבור 3 נקודות יצא חזרה למסלול.

רינס הפצוע הנוסף סיים במיקום העשירי והמרשים מאוד בהתחשב בפציעה. רוכב סוזוקי מודה שהשליש האחרון של המרוץ היה בלתי נסבל אך החליט שהוא חייב לסיים כתודה לצוות שלו ולצוות הרופאים. בן קבוצתו מיר סיים במיקום החמישי והמכובד כשלראשונה לדבריו הוא רואה את המובילים לפניו.

טאקה נקגאמי היה זה שחצה רביעי את קו הסיום אחרי המרוץ הטוב בקטגוריה הבכירה עבור היפני, רוכב ההונדה הבא הוא אלכס מארקז במיקום השמיני. טאקה קיצץ 14 שניות מהמרוץ הקודם ומארקז מצליח לקצץ 8. 

אך השיפור הגדול ביותר הגיע דווקא מהרוכב הוותיק על המסלול. ולנטינו רוסי אחרי מרוץ נוראי שלדברי מקורבים אליו ממש הכניס את הרוכב האיטלקי לדיכאון ולתהות שוב לגבי העתיד מצליח לחזור לפודיום לראשונה אחרי 465 ימים. רוסי הראה את גדולתו בבלימה כשהוא נלחם בשן ועין לשמור על מקומו על הפודיום "שבוע שעבר היה רע, זה היה מתסכל אבל זה לא היה רק שבוע אחד אלא כמעט כל עונת 2019. כל הזמן אותה הבעיה, לפעמים גרוע יותר לפעמים טוב יותר אבל עדיין מרוצים גרועים. אז נלחמנו ביחד, הצוות עם דייויד (מוניוז- ראש הצוות) כי היינו צריכים משהו אחר והיינו צריכים לדחוק את ימאהה וזה לא היה קל. כבר בהקפה השלישית הרגשתי טוב יותר, הרגשתי שהאופנוע הזה טוב יותר עבורי, שאני נמצא טוב יותר בתוך הפניות, יותר הסגנון שלי", סיכם הדוקטור את המרוץ כשהוא מציין שכמו שהדברים נראו רק שבוע קודם, למרות גילו המבוגר, זה לא מספיק עבורו.

ימאהה חגגו פודיום ראשון משולש לראשונה מאז 2014 אך לצד החגיגות ישנה דאגה גדולה עבור היצרן עם שלושה מנועים שנשלחו לבדיקה ביפן עקב תקלות. פאביו קווארטררו המוביל את אליפות העולם עם דאבל לא חושש, "אינני מודאג", הוא אומר במסיבת העיתונאים רגע אחרי שהפך להיות הרוכב הצרפתי המצליח בהיסטוריית המוטוGP "התפקיד שלנו זה לרכוב, לתפקד על המסלול, ויש לנו – אני לא יודע אם אלפים או מאות – מהנדסים אשר עובדים על המנועים והאופנועים. אז אם יש בעיה, ישנם שבועיים להבין. אני מקווה שימצאו משהו אבל עד עכשיו לא היו לי כלל בעיות עם המנועים שלי. אני מרגיש טוב, כמו רוכב, אני מרוכז ברכיבה ולא בבעיות טכניות". 

לין ג'רביס מנהל מחלקת המרוצים של ימאהה מאוד מוטרד, ויניאלס השתמש ב-4 מנועים מתוך 5, ולנטינו בכולם ומורבידלי בשלושה עם עוד 12 מרוצים עד סוף העונה הם לבטח יפעילו לחץ להוסיף עוד מנוע אחד לסבב המנועים המותר.

בסוף השבוע הקרוב ייערך הסבב השלישי עם המרוץ בברנו, בתאריך המקורי שלו לפני שהנגיף שינה סדרי עולם. מזג האוויר צפוי להיות חברותי הרבה יותר לצמיגים, לרוכבים ולמנועים.

מיקום רוכב קבוצה פער מיקום בסבב הקודם פער בסבב הקודם
1 פאביו קווארטררו פטרונס ימאהה 41:22.666 1 41:23.976
2 מאווריק ויניאלס מונסטר ימאהה 4.495 2 4.603+
3 ולנטינו רוסי מונסטר ימאהה 5.546 X X
4 טאקה נקגאמי LCR 6.113 10 21.553+
5 חואן מיר סוזוקי אקסטאר 7.693 X X
6 אנדראה דוביציוזו דוקאטי 12.554 3 5.946+
7 פול אספרגארו KTM 17.448 6 6.938+
8 אלכס מארקז רפסול הונדה 19.357 12 27.35+
9 יוהאן זרקו אווינטייה דוקאטי 23.523 11 25.1+
10 אלכס רינס סוזוקי אקסטאר 27.091 X X
11 טיטו רבאט אווינטייה דוקאטי 33.628 14 32.898+
12 בראדלי סמית' גרסיני אפריליה רייסינג 36.306 15 39.682+
13 קאל קראצ'לו LCR הקפה X X
X פרנצ'סקו בגנאיה פראמק דוקאטי 7 13.027+
X פרנקו מורבידלי פטרונס ימאהה 5 6.844+
X בראד בינדר KTM 13 29.64+
X דנילו פטרוצ'י דוקאטי 9 19.651+
X ג'ק מילר פראמק דוקאטי 4 6.668+
X אליקס אספרגארו גרסיני אפריליה רייסינג X X

 

במוטו2, לראשונה מאז השקת הקטגוריה ולראשונה מאז 1998, היו שלושה איטלקים על הפודיום עם ניצחון בכורה לאנאה בסטיאניני רוכב איטלטרנס, פודיום נוסף ללוקה מריני ופודיום ראשון בקטגוריה לבן קבוצתו מרקו בזאקי. שני רוכבי SKY VR46 סיפקו רגע קומי כשהתרסקו יחד בהקפת הניצחון כשניסו לחגוג עם כיף לא מוצלח.
נגאשימה ממשיך להוביל את האליפות בפער רק של שתי נקודות אחרי שסיים רק במיקום ה-11. 

במוטו3 טסזוקי סוזוקי ניצח את המרוץ מפול פוזישן. רוכב קבוצת SIC58 היה הראשון לעשות זאת בחרז מאז שמרקו סימונצ'לי ניצח את המרוץ הזה ב-2005. שני סיים ג'ון מקפי ושלישי צ'לסטינו וויאטי שהצליח לנפץ את בקבוק הפרסקו שקיבל מאז שהגיע לגיל שאפשר להתחיל. צ'לסטינו נזקק ל-6 תפרי בגלל זה. פאדיחה נוספת לרוכבים של ולנטינו, אבל כאלו שרוסי די אוהב. מוביל האליפות אלברט ארנס התרסק במהלך המרוץ מה שאפשר לסוזוקי לסגור את הפער לשש נקודות בלבד.

במוטוE דומיניק אגרטר השוויצרי מנצח לראשונה מאז 2014. במרוץ קצר ודרמטי בו נראה מטאה פרארי, אלוף העונה הקודמת, נכנס ישירות באריק גרנאדה שהוביל את האליפות אחרי ניצחון מרשים שבוע שעבר. ההתרסקות הזו אפשרה למתאה קסידי ולרוקי ג'ורדי טורס לטפס על הפודיום לצידו של אגרטר.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל