fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

ליגת קאדילק Time Attack‎ סבב שלישי – ואז בא שחר

ליגת קאדילק Time Attack‎ סבב שלישי – ואז בא שחר

כתב: שחר אלגזי   צילום: יולי קיסלוב


פסח, ערב חג שני, הסבב השלישי של ליגת זמן מטרה של לאון ויובל, יוצא אל הדרך וכולם באטרף לעלות על המסלול החדש בערד.

נעים מאוד, קוראים לי שחר אלגזי ואני מזוהה לרוב עם הפונטיאק טרנס אם 79' שלי.

ההשקה והפתיחה הרשמית של עוד מסלול חדש שנבנה בארץ הקודש – אין אחד מאיתנו שלא מדגדג לו באצבעות להניע את האוטו ולהסתער על המסלול כדי לראות מה קורה שם.

אבל אני? אני בכלל דראגיסט, מה אני קשור.. יושב לי בבית ומקבל טלפון מחבר, עופר פלג, שאומר לי שהוא נוסע לחופשה בתאילנד ולא יכול להתחרות, אז אם אני רוצה, אני יכול לקחת את המקום שלו במירוץ הקרוב! בשמחה השבתי. רק שהאוטו שלי לא כל כך מתאים מול שלל המפלצות שמתחרות בסבב. מתקשר להפקה לשאול על המירוץ ושם מעודדים אותי להקים קטגוריית אספנות, שמח ומרוצה אני מנסה לצאת למסע השגת מתחרים אך בהתראה קצרה מגלה שלרוב החברים אין רשיונות ספורטיביים או ציוד. מצליח לגייס חבר אחד ספונטני, עם פורשה 944 טורבו, מגלה עוד פיאט אונו טורבו שנרשמה וכמובן האלוף המקומי של הליגה – שמתחרה גם בלי שנשכנע אותו – ניר בן ארי שרשום עם האסקורט שלו.

 

יש לי בחניה כרגע שני כלים. 2 נבלות בשם פונטיאק טרנס אם מבציר 79'. האחת שלי – שלרוב אני מתחרה איתה במרוצי דראג – מירוצי מאוץ של קו ישר ל-402 מטר שגם איתה דווקא יצא לי להיות במסלול והשניה ניתנה לי ע״י חברי אלי שומרוני, בשביל לבנות לו אותה לרמה גבוהה יותר. הטרנס אם שלו הגיע אליי לפני כחצי שנה כאוטו סטנדרטי, היום הוא עם מנוע וגיר מודרניים, קוילאוברים של חברת QA1, ברקסים מוגדלים ל-״14 של חברת BEAR, ג'אנטים שמאוד דומים לשלי – של חברת Year One ועוד שלל חידושים. ואני אומר לעצמי, האוטו הזה בעקרון כרגע סיים את כל הצד המכאני של הפרוייקט. בוא נראה איך הוא מתנהג!

מעמיס את תא המטען שלי ושל חברי יורם עם הפורש בציוד שיהיה לנו נוח לפיטס ויצאנו לדרך, הדרך לערד רגועה, כביש 6, מזגן בשיוט כל הדרך ואחרי שעה וקצת הגענו למסלול, מתמקמים לנו בפיטס, עוברים את ההרשמה ומתכוננים לבדיקות טכניות, פתאום מקבל היום שלי תפנית קצת שונה – לבדיקות הטכניות אני מגיע עם חליפה אמריקאית בשווי של כמעט 900 דולר, של SIMPSON בתקן SFI 3-2a/5 , אבל בארצנו הקטנטונת יודעים הרבה יותר מבשאר העולם ופה מכירים רק את התקן האירופאי המקביל שנקרא FIA. ואני פסול מלהתחרות, אותה חליפה שמלווה אותי במרוצי הדראג, אותו בוחן שאישר אותה 14 מירוצים קודם לכן. אבסורד אה? שום דין ודברים וניסיון להראות בפלאפון לכולם על תקנים אמריקאים מול אירופאים לא עזר לי. ובינתיים כולם עולים לסיבוב הכרות של התוואי על המסלול ואני נותרתי לבד, מתוסכל, בפיטס.

 

מגיע אליי ששון יצחק – מנהל מועדון IMC – שהגיעו לכבד את פתיחת המסלול בשיירה של רכבים מגניבים ושואל אותי למה אני לא על המסלול, מספר לו את הסיפור והוא ובסיומו הוא אומר ״אני אנסה לעזור״ והולך. לא עברו כמה דקות והוא חוזר אליי עם חליפה חדשה שהוא הלך לקנות בשבילי באותו רגע מיובל! ״קח״ הוא אומר, ״אין מצב שאתה לא עולה להתחרות״ , נרגש מאוד מהמעשה של ששון ואחרי חיבוק גדול עליתי על החליפה והנעתי את האוטו. החבר'ה כבר חזרו מסיבוב ההכרות וכבר החלו לעלות למסלול למקצי דירוג.

עולה למסלול ולא מכיר את התוואי… אז נסעתי לאט בשביל להבין מה קורה. לצערי עיכבתי מאוד את שאר רכבי הקטגוריה שהיו מאחורי – אז כנראה בצדק בקשו ממני לצאת מהמקצה. השעון עצר על 1.30. מגוחך אה.. גם זה קורה. ואני עדיין לא קלטתי כל כך את התוואי, לאחר סבב שלם של קארטינג וסופר מוטו יצאנו אחרי כמה שעות למקצה נוסף, אמרתי לעצמי "אני חייב לנסות לשפר"; הקפה ראשונה 1.26, ממשיך לנסות ולדחוף קדימה להקפה שהיתה הרבה יותר מהירה ומשמיד קונוס בדרך שפוסל לי את ההקפה המהירה יותר, עם רעש של פלסטיק נוגע במשהו מהמפגש עם הקונוס יצאתי החוצה לפיטס באמצע המקצה כדי לבדוק מה מרעיש ומגלה שהמקצים האחרונים היו ברצף. ובזה נגמר היום שלי. קורה. האוטו בסדר, הפלסטיק חזר למקום שלו, אבל הרגשה של פיספוס ענקית יושבת לי על הכתף וקצת מבאסת אותי.

היינו רק trcgvמתחרים לצערי בקטגוריה הזו, ומסתבר שהזמן של 1.26 הספיק בשביל להביא אותי למקום השלישי ולקבל גביע למזכרת נחמדה מהאירוע. במקום הראשון ניר בן ארי על האסקורט המדהימה שלו, ובמקום השני חברי יורם וינרב עם הפורשה 944 טורבו שלו, יחסית סיום לא רע.

מקפלים את עצמנו ואת הציוד לרכבים והולכים לחגוג את היום הזה באיזה סטייק טוב במסעדת מוזה הקרובה למסלול.

לא תמיד הכל הולך במירוצים, אני חושב שבכל מירוץ למילה הכנה יש משקל כבד מאוד. כן אם זה מירוץ ראשון שלכם תבואו בשביל הכיף, בשביל לחוות ולראות שכיף להכנס לזה ולא חייבים להשתגע. אבל כן להכין את עצמכם, את האוטו, את ציוד הנהיגה הנדרש – זה חשוב. וכן, אם יש לכם רכב אספנות ובא לכם להתחרות, אני מאוד אשמח לראות את הקטגוריה הזאת גדלה!

לוידאו של הקפת הנהיגה שלי מתוך המקצה האחרון:

נתראה במירוץ הבא!

 

עוד תוצאות:

  • קטגוריה A  מכוניות עם מנועים מקוריים לא מוגדשים עד 220 כ"ס או 1.8 ליטר מוגדשים, ללא הגבלת רוחב  צמיגים
  1. בר מושקוביץ במוו 328 – 1.14.475
  2. ניר מי פז מאזדה מיאטה – 1.14.730
  3. מור מושקוביץ במוו 328 – 1.14.921

    צילום: דורון אורגיל
  • קטגוריה  B מכוניות עם מנועים מקוריים לא מוגדשים עד 355 כ"ס (ללא הגבלת רוחב צמיגים), עד 3.0 ליטר מוגדש (הגבלת רוחב צמיגים ל-245) או עד 2.0 ליטר מוגדשים עם הנעה כפולה ודיפרנציאל פתוח
  1. דקל נער, פיזו 308 גי טי אי – 1:12.258
  2. אלי אלבג, סיאט לאון קופרה – 1:12.391
  3. טים קורטוקין, הונדה טייפ אר – 1:12.799

 

  • קטגוריה C מכוניות עם מנועים מקוריים והנעה כפולה עם דיפרנציאל נעול-ממוחשב
  1. גיא אמודי: במוו אמ2 – 1:12.110
  2. דורון שימשי: פולסווגן גולף אר – 1:13.353
  3. אדיר שי: ניסאן אס איקס 200 – 1:13.811
צילום: דורון אורגיל
  • קטגוריה D קטגוריה פתוחה
  1. שלומי שביב: פורשה גיטי3 – 1.08.693
  2. ערן גומר: מיצובישי איוו – 1.09.105
  3. עופר קאשי: מיצובישי איוו – 1.10.615

  • רכבי קאדילק ATS-V
  1. כפיר צליאח
  2. שמוליק דואן
  3. איתן דכן

עוד באותו הנושא:
סיקור סבב שני מירוץ ליגת קאדילק Time Attack‎

סיקור סבב ראשון מירוץ ליגת קאדילק Time Attack‎

גלריה

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל