מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
לורנסו לנד גם במיסאנו, מקצה דירוג אדום אדום
תמי גורלי
צילום: MotoGP
אחרי יומיים שבהם סערות פקדו אחר הצהריים את המסלול במיסאנו, הרטיבו את האספלט וקצת הקשו על ההכנות של רוכבי המוטוGP לסבב ה-13 של האליפות, במקצה האימון הרביעי, צהרי יום שבת כבר היו תנאי המסלול אידיאלים. 24 מעלות, רוח קלה והאספלט בסביבות ה-40 מעלות.
26 רוכבים, 23 הרגילים פלוס כריסטוף פונסון, המחליף את טיטו רבאט, סטפן בראדל, רוכב הווילד קארד של הונדה ומיקלה פירו מדוקאטי, יצאו למסלול להכנה למקצה הדירוג. כבר אז היה ברור שזה הולך להיות צמוד. מיקס של רוכבי דוקאטי, ימאהה והונדה קבעו הקפות מהירות במסלול הקצר, אך המאתגר, באורך של 4.226 ק"מ כשמאוריק וינאלס קובע את ההקפה המהירה ומאותת שאולי נראה אותו במיקום מבטיח אחרי תקופה לא פשוטה.
אל מקצה Q1 יצאו 16 רוכבים כשבניהם אנדראה יאנונה, שזו הפעם הראשונה שלא הצליח העונה לטפס ישירות ל-Q2, ופרנקו מורבידלי, הרוקי של קבוצת MARC VDS, שנראה חזק כל סוף השבוע גם בזכות ההיכרות העמוקה שלו עם המסלול באימונים הרבים של האקדמיה VR46 אליה הוא משתייך. מי שהפתיע הוא דווקא רוכב רפסול הונדה, דני פדרוסה, שניצח במסלול ב-2013. הספרדי שהודיע על פרישה בתום העונה ובזכות סטינג שהם מצאו לאופנוע, האספלט החם והאחיזה המשתפרת הצליח לשפר את הזמנים ולטפס למקצה השני. מורבידלי הנאבק על תואר רוקי העונה, הצליח לטפס גם הוא למרות שהיה קרוב להפסידו אלמלא מיקלה פירו התרסק בהקפה המהירה שלו.
את מקצה הדירוג Q2 פתח חורחה לורנסו חזק עם צמיג קדמי מדיום, הספרדי שלקח פול פוזישן בקטלוניה ובמרוץ שלא הוזנק בסילברסטון, הצהיר כבר אתמול שיש לו את זה. לורנסו, שבחר באסטרטגיה של 3 עצירות הצליח, אחרי שהחליף לצמיג הקדמי הרך יותר, לשבור את שיא הסלול לא רק פעם אחת אלא פעמיים, כשהוא קובע זמן מדהים של 1,31.629 בשביל לזנק מהפול פוזישן. "לא יכול היה להיות יותר טוב" אמר הרוכב הממוקם שלישי באליפות העולם "להיות מהיר במיסאנו, מסלול שתמיד היה קשה לדוקאטי, אבל לא עם הגירסה הנוכחית, ה-GP18, זה רגע של גאווה גדולה" הרוכב שהצליח לקבוע לראשונה מאז 2013 שני פול פוזישנים ברציפות סיפר שההקפה המהירה הראשונה נתנה לו את הביטחון לדחוף עוד יותר חזק ואף על פי שצפוי להיות חם בזמן המרוץ הוא מקווה לקטוף ניצחון נוסף במירוץ הביתי של החיה האדומה.
ג'ק מילר, רוכב דוקאטי עם ה-GP17, לא יודע להסביר מאיפה הגיע ההצלחה שלו דווקא במסלול שהמבנה שלו צפוף ולא אידיאלי לרוכב האוסטרלי "אני הייתי בשוק כמו כולם, הרגשתי בנח כבר באימונים, אך בגלל שלא הצלחתי להביא את הצמיגים לטמפרטורה הנכונה התרסקתי פעמיים". סיפר רוכב קבוצת אלמה פרמאק אחרי המקצה "אני לא יודע מה השתנה, אני פשוט מרגיש טוב אולי כי לקחתי צעד אחורה והתחלתי כאילו מההתחלה ואפילו עם שתי התרסקויות, אני מרגיש טוב."
מאוריק וינאלס גם הוא מצא את המוג'ו שלו אחרי המבחנים האחרונים של ימאהה במיסאנו ובאראגון. הספרדי ששיפר את חלוקת המשקל של האופנוע מרגיש יותר ביטחון בחלק הקדמי, תחושה אקוטית במסלול המאתגר. "יכול להיות שיכולתי לתת יותר" אמר הספרדי בחיוך גדול כשהוא נראה נינוח ממה שנראה מזה הרבה זמן "אבל אני שמח עם מה שהצלחנו. יש עדיין פניות שעלי לשפר אותן ואת זה ננסה לעשות בחימום הבוקר."
מוביל אליפות העולם והאלוף המכהן, נתן עוד אחת מהדרמות המזוהות עימו. מארק מארקז כשהיה שלישי בדירוג איבד אחיזה בפניה 15 והתרסק כשנותרו שש וחצי דקות בלבד. אף על פי ההתרסקות המהירה, הספרדי המשיך את המומנטום ורץ חזרה למוסך ישר לאופנוע השני. אך, לעומת מה שהצליח לעשות באוסטין 2015, שם הייתה לו תקלה שגרמה לו לקפוץ מעל לגדר ולפתוח בריצה, הפעם מארקז לא צלח ויזנק מהמיקום ה-5. "מיהרתי לשוב למוסך בכזו זריזות שרק כשישבתי כבר על האופנוע שמתי לב שיש לי משהו בעין, וזה גרם לי לאבד ריכוז ולעשות מספר טעויות ולא להיות מדוייק. לא הצלחתי לעשות הקפה מושלמת למרות האדרנלין שהיה שם."
והכוכב הביתי? ולנטינו רוסי יזנק מראש השורה השלישית בלבד "חבל מאוד, כי אפילו המקום השני על הגריד קרוב בפחות מעשירית שנייה! מדהים כמה הכל כל כך צמוד. הייתה לי הקפה טובה, לא מושלמת לצערי וזה מה שעלה לי במיקום בשורה השנייה. "ולנטינו שחשף את הקסדה בהשראת הסרט בחזרה לעתיד, מקווה לחזור על ההישג שלו מעונת 2014 שם ניצח בפעם האחרונה מול הקהל הביתי.
האם הוא יכול? יש לא מעט רוכבים עם קצב מרוץ מצוין, ביניהם גם ולנטינו. צפוי קרב צמוד ב-27 ההקפות בין רוכבי דוקאטי, ימאהה וגם איזה מארקז אחד.
מיקום | רוכב | קבוצה | זמן הקפה |
1 | חורחה לורנסו | דוקאטי | 1,31.629 |
2 | ג'ק מילר | אלמה פראמק | 1,31.916 |
3 | מאוריק וינאלס | מוביסטאר ימאהה | 1,31.950 |
4 | אנדראה דוביציוזו | דוקאטי | 1,32.003 |
5 | מארק מארקז | רפסול HRC | 1,32.016 |
6 | קאל קרצ'לו | LCR הונדה | 1,32.025 |
7 | ולנטינו רוסי | מוביסטאר ימאהה | 1,32.028 |
8 | דנילו פטרוצ'י | אלמה פראמק | 1,32.136 |
9 | יוהאן זרקו | TECH3 | 1,32.250 |
10 | אלקס רינס | סוזוקי אקסטאר | 1,32.338 |
11 | דני פדרוסה | רפסול HRC | 1,32.369 |
Q1 | 1,32.389 | ||
12 | פרנקו מוריבידלי | MARC VDS | – |
Q1 | 1,32.454 | ||
13 | אנדראה יאנונה | סוזוקי אקסטאר | 1,32.566 |
14 | מיקלה פירו | דוקאטי | 1,32.624 |
15 | אלברו באוטיסטה | אנחל ניאטו | 1,32.792 |
16 | אלקס אספרגארו | אפרילייה רייסינג גרסיני | 1,33.084 |
17 | בראדלי סמית' | KTM רד בול | 1,33.085 |
18 | סטפן בראדל | HRC | 1,33.361 |
19 | טקאגי נקאגאמי | LCR הונדה | 1,33.437 |
20 | פול אספרגארו | KTM רד בול | 1,33.502 |
21 | סקוט רדינג | אפרילייה רייסינג גרסיני | 1,33.572 |
22 | קסביאר סימאון | ריאל אווינטיה | 1,33.705 |
23 | תומאס לוטי | EG 0,0 MARC VDS | 1,33.755 |
24 | קארל אברהם | אנחל ניאטו | 1,33.812 |
25 | חפיז שייארין | TECH3 | 1,34.080 |
26 | כריסטוף פונסון | ריאל אווינטיה | 1,37.180 |
התגובות סגורות לפוסט זה.