fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

וידאו: מארק מארקז נופש בפורמולה אחת

וידאו: מארק מארקז נופש בפורמולה אחת

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

אלופי אופנועים נוהגים בפורמולה אחת – ולנטינו רוסי, קייסי סטונר וכעת גם מארק מארקז, מדי שנה מוזמנים מיטב רוכבי האופנועים לעשות סיבוב התרשמות באחת מהמכוניות הטובות בעולם, מסקרן לראות כיצד הכישרונות הגדולים ביותר על שני גלגלים עושים את המעבר לארבעה גלגלים ולעולם אחר של נהיגה. שהרי לכאורה טבעי לאלופי אופנועים לעבור למכוניות, זה קורה במירוצי שטח, פטרהאנסל זו הדוגמא האולטימטיבית, אך במירוצי אספלט מאז ג'ון סרטיס שהיה בשנות השישים של המאה הקודמת האדם היחיד שזוכה בתואר עולמי גם בגרנד-פרי אופנועים וגם פורמולה אחת, לא נרשם מעבר שלא לדבר על אליפות של רוכב גרנד-פרי בפורמולה אחת.

האלוף הנוכחי של המוטו GP מארק מארקז חווה את הנהיגה בפורמולה אחת במסלול ספילברג באוסטריה, חברת רד בול בעלת הבית של אוסטריה ונותנת חסות גם למארקז יזמה את האירוע במסגרת מיזם "2 ל-4" שלה בו נוהגים אלופי אופנועים "של רד בול" כמו טוני קארולי אלוף המוטוקרוס במיטב מכוניות הפורמולה. כאן רד בול חברה את הספרדי למכונית RB8, המכונית שזכתה באליפות העולם פורמולה אחת בשנת 2012 עם הנהגים מארק וובר וסבסטיאן ווטל, מנוע V8 מתוצרת רנו בשלדת קרבון.

מארקז עשה רושם מצוין כנהג ולא במפתיע, כישרון הוא כישרון ועקרונות הרכיבה במסלול מוכרים "לא רע" למארקז. לאחר שמסבירים לו כי הוא צריך לבלום הרבה יותר מאוחר לתוך הפנייה בהשוואה לאופנוע וכך גם להמתין עם הורדת ההילוכים הרבה יותר מאוחר מאשר באופנוע, שתיים שלוש הקפות והוא קובע זמנים מרשימים הרחוקים 10 שניות בלבד משיא המסלול לפורמולה אחת.

אגב זמנים, מאחר ובמסלול זה נערכים גם מירוצי מוטו GP וגם פורמולה אחת ניתן להשוות והתוצאה כרגיל מביכה לאופנועים – זמן ההקפה המהיר למכוניות פורמולה מהיר בכ-20 שניות מרוכב המוטו גיפי המהיר ביותר… עם זאת מסלול ספילברג מעוצב במאה אחוז למירוצי מכוניות, איטי, קצר צפוף, היתרון המכריע של המכונית הוא בסיבובים, בלימות, מהירות בשיא הפנייה, ובמסלול ספילברג זה קריטי.

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל