fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70

גראהם ג'רוויס, בן 43, מנצח ארזברג רודיאו 2018!

גראהם ג'רוויס, בן 43, מנצח ארזברג רודיאו 2018!

כתב: גיא בן ברק | צילום: דוד בנאור, תומר זריהן

כולנו מודעים בוודאי להפיכה שחלה ב-2018 באליפות האנדורו העולמית כאשר הקרע בין ק.ט.מ/הוסקוורנה לבין אליפות האנדורו העולמית הוותיקה תחת ה-FIM יצר שתי אליפויות אנדורו עולמיות מתחרות: האחת הוותיקה (מאוד, חוזרת לימי הסקוטיש סיקס דייז לפני יותר ממאה שנה) שנמצאת בבעיה ארגונית עם זגזוג בין שתיים (2017) לשלוש קטגוריות (2018) וחוסר משאבים לאחר שנים של חסות תחת מאקסיס שהוחלפה על ידי Enduro21 – והמתחרה הצעירה שכול כולה יזמה של ענק השטח העולמי ק.ט.מ, שמה WESS וכוללת את מירוצי האקסטרים אנדורו, ארזברג, רומאניאקס ועוד מסלולים קלילים ושלווים להנאת הציבור הרחב… לטענת ק.ט.מ מירוצי האנדורו המסורתיים כפי שאורגנו עד עכשיו אבדו את עניין הציבור בעוד מירוצי האקסטרים אנדורו מושכים עניין עצום והם שצריכים להיות למעשה אליפות העולם בעידן הנוכחי.

וכך לאחר שסבב הפתיחה של WESS נערך בסוף מאי בפורטוגל, שבוע לאחר מכן, ב-3.6, נערך באוסטריה טיפוס ההר המסורתי והנוראי של ארזברג. רוכב הוסקוורנה גראהם ג'רוויס הנצחי, גבר בן 43, ניצח את הטיפוס הבלתי אפשרי שארך לו קצת יותר משעתיים. במקום השני ג'וני ווקר עם ק.ט.מ והוא אשר מוביל את טבלת אליפות WESS לאחר שני סבבים.

דוד בנאור, חברו הקרוב של ג'רוויס, שהיה איתו בארצברג, מסכם: "ארצברג רודיאו 2018 תוכרז ככל הנראה כתחרות ההארד אינדורו הנצפית ביותר בתולדות העולם.
מאחר וב-1995, עת התחילה המסורת,לא היו עדיין האמצעים הטכניים לנקוב במספר הצופים, אין אומדן קהל מדויק לתחרות הזו. בכל זאת, מסכימים ביניהם היסטוריונים מקומיים ורוכבים לשעבר כמו קאטוך, קינגרדנר וסלמינן, שנכחו באירוע, שהארצברג של 2018 הנו הגדול ביותר והנצפה ביותר מבחינת סדרי גודל. המאופקות שבהערכות גורסות כי בתחרות נכחו כ-20,000 איש, יש שסבורים שמספר הצופים בכלל המדיות העולמיות חצה את רף המיליון איש – לטובת הדרמות שהתחוללו טרום המירוץ מי ינצח למרות הכל? הרוצח השקט גראהם ג'רוויס או הדור החדש שמרכיביו העיקריים הם לטנביכלר, בולט ורומן…

המירוץ עצמו היה רווי הפתעות ודרמות. קודי וואב נפצע ופרש כבר בפרולוג וכמוהו גם אלפרדו גומז, הגורר פציעה חמורה בברך ולמרות זאת השתתף בפרולוג לטובת המורל, כך גם פול בולטון שהגיע והתחרה למרות שנקע את הקרסול בשבוע שעבר. כל ההימורים נופצו כאשר ניצח קולטון האקר, הרוכב האמריקאי מליגת הסופר אינדורו את כולם בפרולוג, אפילו את אוסי רייסינגר הגרמני עתיר הניצחונות בפרולוגים של הארצברג. בזינוק מהגייט פרץ מנואל לטנביכלר קדימה מהמקום הרביעי, תוך כדי דולק אחריו בילי בולט, במרדף מטורף של שניהם אחרי טדי בלזוסיאק וג׳וני ווקר – שהובילו את המירוץ עד לצ׳קפויינטים הראשונים. שם קרה מהפך – בילי ולטי פרצו קדימה והובילו את החוד, בזמן שגראהם ג'רוויס ממוקם הרחק מאחור במקום 16 וזה עוד באמצע המירוץ… עד צקפויינט 18 כבר צימצם ג'רוויס למקום הרביעי, אחרי ג'וני ווקר שנעקף כבר בסוף ה"קארלס דיינר".

משם החל מחול השדים של ג'רוויס – כאשר הוא דולק אחרי בילי ולטי לצ'קפויינט 21 – ה"גיהינום הירוק",
בפער של דקות ספורות שנוצלו לטובתו של גראהם.

בזמן שלטי ובילי עזרו אחד לשני לצלוח את הצ'קפויינט הארור, מצא ג'רוויס את ההזדמנות ועקף אותם ללא עזרה – משם הייתה הדרך אל הפודיום קצרה – כאשר חלף גראהם ג'רוויס על פנינו במהירות הקול וטיפס את עליית ״ג׳ורג׳ אוויניו״ כאילו אין מחר… משם כבר הכל היה ברור – ג'רוויס בדרך לניצחון מטורף, מס׳ 4 בקריירה שלו מול ההר המטורף הזה שנקרא ארצברג, למרות הכל.
בן 43 כבר אמרנו??".

גלריה

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל