מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
ברקום שמאל
סטפן
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
פרפקט קוביה שמאל
לרט
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה

דו"גרי: מי, מה, כמה ולמה

דו"גרי: מי, מה, כמה ולמה

טל שביט

צילום: טל שביט

כל התמונות בדף זה צולמו על-ידי רונן טופלברג, אלא אם צוין אחרת.
 

טל שביט?
התחלתי לכתוב על אופנועים בסוף 1983, במגזין 'טורבו'. הכתבה הראשונה היתה על מירוץ גרנד-פרי באנגליה, אליו הצלחתי להכנס כעיתונאי בזכות אישור כניסה (בעברית) לתעשיה האווירית שהוצג למשרד העיתונות בסילברסטון כתעודת עיתונאי ישראלית. כתבתי את מדור האופנועים ב'טורבו' ולאחר מכן ב'אוטו' עד סוף 1987. אז החלטתי להגשים חלום ישן ולהקים מגזין אופנועים.
התוצאה היתה מגזין מוטו, אשר יצא לאור בתחילת 1988 ובו הייתי שותף. שימשתי כעורך המגזין עד 1996 כאשר המגזין נמכר, ותקופה נוספת בהמשך.
בתחילת 2000 עזבתי את תחום האופנועים ועברתי לכתיבה בנושא מכוניות, תחילה כעורך ומגיש תכנית הטלביזיה המוטורית "אוטו בראש" ולאחר מכן כמקים ועורך אתר האינטרנט של מגזין 'אוטו'. במהלך שנות ה-2000 כתבתי באופן כמעט בלעדי על מכוניות, אך שמרתי על קשר עם העולם הדו-גלגלי על ידי כתיבת מבחנים מפעם לפעם, ודרך הפורומים השונים. מיותר אולי לציין אבל במרוצת כל השנים הללו, למעשה מהוצאת הרשיון ב-1977 (בינינו, קצת מלפני כן) ועד היום, אני מתנייד ביום-יום על שני גלגלים באופן כמעט בלעדי.  
בעקבות המאבק להורדת תעריפי הביטוח של סוף 2009 "נשאבתי" חזרה לפעילות בתחום הדו-גלגלי, כאשר הצטרפתי (באיחור ניכר) למטה המאבק כדי לתרום בתחום ההסברה. בעקבות זאת, כאשר הבנתי שדו"ג זה הבית האמיתי בשבילי, גם החלטתי לחזור לענף בתחום העיתונאי, ולהקים את האתר בו אתם גולשים כרגע. כחלק מהחזרה לפעילות גם התחלתי לכתוב באופן קבוע במדור הדו-גלגלי של ערוץ הרכב ב-Ynet.
 
דו"גרי?
דו"גרי הוא אתר קטן, יחסית צר בהיקפו, שמציג למעשה את השקפת העולם הדו-גלגלית של אדם אחד – אני. כל המבחנים המופיעים בו בוצעו ונכתבו (וברוב המכריע של המקרים גם צולמו) על ידי, והמסקנות המופיעות בהם הן המסקנות הפרטיות שלי (אם כי במקרים מסוימים אני נעזר גם בחוות דעת מאנשים אחרים, רוכבים בעלי מאפינים פיזיים, פרופיל שימוש ונסיון שונים משלי) . אבל ההשקפה הזו שלי מוצגת באופן שאי אפשר לטעות בו, "דוגרי", ישר ולענין ובאופן פשוט וקל להבנה – כך אני מקווה, על כל פנים. כל כלי שנבחן מקבל אצלי ציון, מספר חד-משמעי. כנראה לא תמיד תסכימו עם דעתי, אבל אני מקווה מאד שתמיד יהיה לכם ברור מה אני אומר.

בשלב זה אינני עוסק בתחום השטח, אלא בקטנועים ובאופנועי כביש בלבד. אין גם דיווחי מירוצים בדו"גרי, מהארץ או מחו"ל.

 

 

תמונות?
במשך שנים אני אוגר תמונות מהעולם הדו-גלגלי. ליקטתי מגוון עצום של תמונות גדולות ואיכותיות: הרבה אקשן מעולם המרוצים, צילומים יפים של אופנועים מכל הסוגים, אופנועי קאסטום מרהיבים – הכל, פחות או יותר. אני גם משקיע לא מעט בצילומי הכלים אותם אני בוחן, כי אני אוהב לצפות בכלים דו-גלגליים שמצולמים היטב ורוצה שהאתר שלי ישקף זאת. כל התמונות הללו יועלו בהדרגה, באופן מסודר וקל לניווט, במדור "גלריות". כן, אני יודע שהמדור עוד לא מופעל. יש בעיות טכניות. אבל בקרוב זה יקרה, אני מבטיח. את מרבית התמונות, לפחות היותר-יפות ביניהן, תוכלו להוריד בגודל 1680 פיקסלים כדי שישמשו כרקע לשולחן-העבודה שלכם.
 
ספונסורים?
אתר זה עלה לאוויר בזכות העובדה שחלק מהעוסקים בענף האמינו בי, עוד הרבה לפני שבכלל היה קיים. אני מתפרנס מפרסומות באתר ומתייחס לאלו שהיו מוכנים לפרסם כבר מההתחלה כאל תומכים, "ספונסורים" שלי. אני מפרגן להם, בגלוי, כי מבחינתי מגיע להם. כאשר אתם משתמשים בשירותים שלהם אתם עוזרים לי להמשיך לקיים את האתר, להגדיל אותו ולעדכן אותו.
לא, זה לא אומר שאנסה לשכנע אותכם ש"מוטוסט" או "פרפר" או "רשף-טק" הם הסוכנויות הכי טובות שיש, או שאצל "רמי ביטוחים" תקבלו את העסקה הכי טובה בשוק. אין לי כל כוונה למכור לכם לוקשים ולכתוב משהו שאני לא יודע בודאות. אבל אני כן אנסה לעזור לספונסורים שלי בחשיפה של מבצעים, של שירותים מיוחדים וכן הלאה. זה המינימום שאני יכול לעשות.
 
קאסטום?
אני אישית לא אוהב לרכב על אופנועי קאסטום. לא למשכי זמן ארוכים מרבע שעה, נניח. הם לא נוחים לי, והם איטיים וכבדים מדי. אבל אני מאד מעריך אותם ויכול להסתכל עליהם שעות, וקצת מקנא ברוכבים הרבים שהאופנועים הללו ממלאים חלק חשוב ומרכזי בחייהם. תחום הקאסטום, בעיקר הקאסטום האמיתי – אופנועים שמשקפים את היצירתיות של האדם הבודד או הסדנה שבנתה אותם – אינו זוכה אצלנו לתשומת הלב הראויה לו, ואני מקווה לתקן את המעוות כאן בדו"גרי. אחת לשבוע יוצג כאן פרוייקט-קאסטום שיעשה לפחות לחלק מכם שמח בעיניים וחם בלב.

בחורות?
באתר דו"גרי יש תמונות של בחורות ואופנועים. הבחורות האלו לא תמיד לבושות במיוחד, לעתים – כמעט לא לבושות בכלל. שלא תגידו שלא אמרו לכם.
 
יבואנים?
בששת החודשים הראשונים לקיומו, אתר דו"גרי סגור לפרסומות של יבואני רכב דו-גלגלי.
 
"ההשקפה הזו שלי מוצגת באופן שאי אפשר לטעות בו, "דוגרי", ישר ולענין ובאופן פשוט וקל להבנה – כך אני מקווה"

"הי מותק, יש מצב שאני
מאחר קצת לארוחת ערב"
(צילם: דרור זילברמן)



"כנראה לא תמיד תסכימו עם דעתי, אבל אני מקווה מאד שתמיד יהיה לכם ברור מה אני אומר"
 

58 תגובות ל דו"גרי: מי, מה, כמה ולמה

  1. בהצלחה ותתחדש אני בטוח שכולנו נהנה מהאתר החדש
    ושוב בהצלחה
    אלון

  2. אני הראשון להגיב?!
    נו, אז שיהיה בהצלחה והרבה מזל טוב
    🙂

  3. לא ניפתחת ליותר גדולה ?!?!
    נא לתקן זאת בדחיפות 😛

  4. בשעה טובה! ושיהיה בהצלחה!
    בעיניין התמונות, הרבה כוסיות בבקשה… וקלאסיים. כלומר אופנועים קלאסיים (בעצם, גם הבחורות כדי שיהיו קלאסה)

  5. הרבה זמן חיכיתי שה"בקרוב" בשורת החתימה שלך יהפוך לאתר של ממש.
    נראה שהיה שווה לחכות..
    מזל טוב ובהצלחה 🙂

  6. שביט, שיהיה מברוק. תמיד ידענו שתגיע לגדולות 🙂 ואם יוצא לך, שים את התמונה של הכושי, זו שהייתה שומר המסך שלך במוטו הישנה (בתוצרת הארץ), אני בטוח שהקוראים יעריכו את האסטתיקה שבתמונה 🙂

  7. ברכות ואיחולי הצלחה ל'בייבי' החדש שנולד היום [למרות שהוא כבר בערך שבועיים באויר…].
    איחולים לכולנו שמחירי הביטוח יוזלו בקרוב והענף כולו יעלה ויפרח.
    קילוף נעים 🙂

  8. כאחד שקורא אותך משנת 1983 🙂
    אז… בהצלחה
    ואני בטוח שתדע להתעלם מטרולים למינהם

  9. צרפתי אותך לדפים שנפתחים אוטומטית עם פתיחת הדפדפן.

  10. האתר כבר עכשיו התווסף לתיקיית הפייבוריטס שלי. כאחד שגדל על הכתיבה שלך מאז ימי מוטו בהיותי בן 16, אני בטוח שגם פה תמשיך לגדל דור של קוראים נאמנים.

  11. |כן| תענוג לקרוא כתמיד.
    רוב תודות לך.
    מאחד שקרא את טורבו כילד
    ורכש כנער גליונות ראשונים של מוטו (המשרד שהיה בשפירא)

    המשך והצלח.

    האתר כבר במועדפים 🙂

  12. תחילה, קודם כל ובראש ובראשונה ברכות חמות. הזווית המיוחדת שלך תמיד עניינה אותי וכשאני אומר תמיד, אני מדבר על טורבו, מוטו וכיוצא בזה, שנים אחורה.
    אכן נעלמת מהראדר לתקופה, ובשנים האחרונות נתקלתי בך שוב

  13. מרגש כימעט כמו המוטו הראשון שקניתי ב 87/88 בדרך לבסיס.

  14. וואלה איך שהזמן טס.
    1988, מוטו היה האורים והתומים (והיחיד בעברית) , כתבות על דו"שים הייתי שומר ולומד. טוארג, dr, x250, אלפנט 200.
    רוב אלה שכתבו כבר מזמן לא בתחום (מי זוכר את הכתבות של רם לנדס) ואצלך

  15. אני אמשיך לבקר כאן באופן קבוע.
    בגלל …. האופנועים כמובן 🙂
    מאחד שהרבה שנים כיכבת בתוך הפוסטרים שהיו לי בחדרי בנערותי.
    שאפו טל !!!

  16. אני קורא אדוק שלך עוד מימי מוטו הראשונים ומאזין לך בשנים האחרונות במרוצי ה-MOTOGP ב-5LIVE. אני שמח לראות שיש לך אתר משלך והכנסתי אותו למועדפים שלי.

  17. אחרי המון זמן שהאתר במועדפים שלי ונסיונות לתפוס אותו בדיוק על השניה שנפתח, אני שמח לראות שהוא עלה סופסוף לאויר. שיהיה המון בהצלחה!
    אתה עדיין מוזמן להגיע להתרעננות עם בירה טובה באם סשן הצילומים הוא בא

  18. May the road rise to meet you
    May the wind always be at your back
    May the sun shine warm upon your face
    and rains fall soft upon your fields
    And until we meet again
    May God hold you in the palm o

  19. ברכות
    מדהים!!
    ללא ספק הדבר הטוב הבא שהולך להיותר ברשת על דו"ג

  20. טל ,המון בהצלחה.
    ותודה על כל השנים במוטו מ- 1988. עיצבת לי חשיבה דו גלגלית.

  21. לא מכיר אותך, אבל מכיר את פועלך בתחום.
    הרבה הצלחה, ושתהא גם פרנסה.

  22. טל – האתר כפי שהצגת אותו מציג קונספט מרתק של דעה אישית ולא חתירה עיוורת לאובייקטיביות. היושר והכנות מרגשים.

    אני אישית זוכר שנהניתי לקרוא את טור העורך שלך במוטו ומשום מה טל שביט תמיד מתקשר לי לקג'י

  23. תענוג לקרוא את הכתבות שלך שבהן אתה חולק את הידע העשיר והניסיון שצברת במשך השנים.זה נותן פרספקטיבה נכונה על המתרחש כיום בעולם הדו"ג לקורא שלא תמיד
    יודע ומביןאיך הגענו עד הלום.

  24. זה פשוט היה מתבקש שיהיה לך מקום משלך שוב…
    כל הכבוד ובהצלחה.

  25. אל תגיד שלא אוהבים אותך. למה? כי אני לא יכול בלי ההומור שלך. דרך אגב אני התרסקתי עם הכלי על איזה מטומטם ועכשיו אני קצת… אה.. פראפלג, אני מקווה שזה עובר.

  26. ..ובהזדמנות זו: שלום טל, הייתי מנוי על מוטו מגליון מס. 4. בזכותך רכבתי עם כפפות וקסדה מלאה על הווספה שלי. ממך למדתי היגוי הפוך, בלימה נכונה ותמיד לשים שתי אצבעות על הברקס – בקיצור, הצלת את חיי לפחות ח

  27. האתר מדהים בשפע ובאיכות
    זוכר אותך טל עוד מקורס רכיבה נכונה הראשון שערכת בשפיים תמיד היית חלוץ בתחומך
    בהצלחה  

  28. היי, טל יקירי!
    איזה עונג לקרוא אותך שוב! ולהיזכר ב-NS 400 מבלגיה, ארוחות, דיבורים… הצלחה ענקית, ואל תשכח את הקוזינות! תן בגז!

  29. טל היקר
    אתר מצוין
    התוכן ברמה בינלאומית
    תמשיך תמשיך תמשיך

  30. יפה ומרענן. הייתי מציע פינה רק של החלפות .כל מי שרוצה להחליף לא חשוב מה רק שיהיה קשור לאופנועים.
    בהצלחה.
    יגאל.

  31. לטל,מחכים לקצת שינוי וקלילות בעולם הדו'ג .רואים את זה באתר החדש.מזל טוב

  32. הכוסיות אחלה, דוגרי – חסר רק קצת כתבות על BMW 🙂

  33. בהצלחה, אין אדם יותר מתאים לביצוע הנהדר הזה

  34. קראתי כתבות פרי ידך מימי טורבו עד דימדומי מוטו. ביטלתי את המנוי על המגזין כאשר יורשו של פרדר נכנס לתפקיד והפך את העיתון לביזיון. אתה משלב אהבה אמיתית לאופנועים, רכיבה, כתיבה מושחזת והומור משובח. עלה ו

  35. מאז ימי חשופים ברוח לא התרגשתי כמו שאני מתרגש עכשיו… (בבקשה לא לנגב!)

  36. טל, נחשפתי אליך ולמוטו אי שם בשנת 88 כשהגעתם למירוץ שהיה באשקלון, הפכתי למנוי על מוטו ונהניתי מאוד לקרוא את סגנון הכתיבה המיוחד שלך. אני נמצא בחו"ל וחזרתי לאחרונה לאופנועים, כאן זה הרבה יותר פשוט (CBR

  37. טל אתה זן נדיר בשוק שלנו בהצלחה אין לנו הרבה כמוך

  38. 30 שנה אני קורא את כתב ידך ונהנה. עלה והצלח אם האתר החדש. נמשיך לעקוב ולקרוא בכיף.

  39. כאיש הגברדיה הותיקה של דו"גים בארץ, אני מאחל לך המשך יצירה איכותית ופוריה לעוד עשרות שנים מהיום.

  40. …נגמרה תקופה….
    עשית מה שאהבת, אהבת מה שעשית, וכך גם סיימת.
    שלום לחברי, אחי.

  41. טל, כל כך קשה לקרוא את הכתבה על פרידתך מאיתנו, במיוחד שאך לא מזמן העלית לאויר את האתר שלך..

  42. גדלתי על הכתבות שלך היתי מנוי על כל עיתון .

  43. הערכנו את כתיבתך, הערצנו את מסירותך לנושא, למדנו ממך רבות, אולם בראש וראשונה אהבנו אותך. חסרונך יורגש על ידנו, אולם מטבעות הלשון שלמדנו ממך, והידע שהנחלת לציבור הרוכבים יהיו לך נר נשמה תמידי בליבנו.

  44. אביר האופנועים הלך לו!!! מתגעגע אליך כבר.

  45. תמשיך לגזגז שם למעלה
    ותישאר בליבנו לעד.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל