fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

דוקאטי מולטיסטרדה – דו"ח שימוש ראשון

דוקאטי מולטיסטרדה – דו"ח שימוש ראשון

הלל פוסק

צילום: יצרן

"לא עושים יותר מכוניות רעות, ולא מייצרים אופנועים גרועים". סביר להניח שכבר נחשפתם לטענה הזו בשנים האחרונות, בדרך כזו או אחרת. טענה שלא ניתן אגב להגדיר כלא הגיונית. תקינה מחמירה בכל מקום בעולם בערך, תחרותיות גדולה מאי פעם ושיתוף פעולה חובק יצרניות ועולם, העלו משמעותית את רף המינימום לייצור מכונית או אופנוע מודרני. נכון בהחלט יהיה לומר שיש כיום מעט מאד מכוניות המשווקות בארץ ושממש אסור לנהוג בהן, ומעט מאד כלים דו-גלגליים כאלה. מצד שני, אף אחד לא אמר שום דבר על שעמום.
שכן בזמן שהתעשייה מייצרת מכונות נהיגה ורכיבה, הראויות לשימוש גם במקרה של הזולות שבהן, תענוג מנהיגה או רכיבה הוא כבר עניין אחר. שיקולי חסכון בייצור ובשימוש, צורך בהפחתת זיהום, שמירה על תדמית שפויה ובעיקר שימוש במערכות בטיחות מתקדמות, הפך את השימוש בכלי מוטורי לעניין פחות מרגש. משמעותית פחות מרגש. עם פחות פרפרים בבטן בפתיחת גז, בלי חיוך של אושר בפגישת הבוקר, בלי שתפחיד את עצמך למוות, ובלי צרחות של אושר בלי שאף אחד ישמע.
 
אם הייתי צריך סיבה אחת שתגרום לי להתאהב מחדש ברכיבה, פעילות כמעט יומיומית עבורי במהלך שני עשורים וחצי, שמה הוא דוקאטי מולטיסטרדה.

מעניין לנו
מאז פגשנו בו לראשונה, עבר הדוקאטי מולטיסטרדה שבידינו כ-3,000 ק"מ. כמות קילומטרים צנועה יחסית, אותה אנחנו מתכננים להגדיל משמעותית בשבועות הקרובים. אבל חייו עד עכשיו היו מעניינים למדי. הרבה מאד (מדי) תנועה עירונית בכל צורה שתעלו בדעתכם. בשעות לילה קפואות ובאמצע ימים ממש חמים בפקקים מתישים. המנוע הגדול אינו מעניק אופי פעולה חמאתי, כזה שתוכלו לגלות ביצורים מגודלים וחזקים שנועדו למשימות תיוריות יותר. בסל"ד נמוך ואפילו בהילוך אחד גבוה מדי, המולטי לא יתחנף אל הרוכב. קרקושים ורעידות יסמנו בדיוק מה הוא חושב על סגנון רכיבה נינוח מדי, לא מעורב מספיק. הילוך מתאים, סל"ד מעט גבוה יותר, ופעולת המנוע מתעגלת ושוטפת. החסרון – אי אפשר להתעלם מהכלי. עובדה שגורמת לך לרכב עליו בריכוז מלא. עובדה שגם עלולה לגרום לסגנון רכיבה מעט אגרסיבי.
 
וזו כנראה הנקודה החשובה ביותר במולטיסטרדה. האופנוע רב-שימושי, הדרך בה הוא עושה זאת היא ספורטיבית למהדרין. 150 כ"ס זה המון כוח, בכל מצב. אלא שכוח רב בגלגל האחורי יכול להגיע בדרכים שונות, באופן שמקבל ביטוי בכלים אחרים – ימאהה סופר-טנרה למשל, או ב.מ.וו GS1200, אם להזכיר שניים. סיבוב השוואה לצד השניים האלה, רק מבהיר עד כמה הדוקאטי שונה לחלוטין, ולמעשה מדבר לקהל אחד. די ברור אם כך מדוע רוכב סופר-טנרה שרכב על המולטי שלנו, בחר גם אחרי שימוש קצר להזמין אחד, ולשלח את הטנרה הגדול והלא-ממש משכנע לבעלים אחרים. ברור באותה מידה מדוע רוכב אופנועי סופר-ספורט קיצוני אחר, החליט לראשונה בחייו להמיר את הכידון הנמוך של רפליקת-מירוץ, בכידון הרחב של הייצור האדום.
 
אבל הוא איטלקי?
ולסיום, איך אנחנו בענייני אמינות, אותה נקודה המכאיבה כל-כך – ולא רק תדמיתית – כבר עשרות שנים ליצרני הרכב מארץ המגף? המולטיסטרדה לא היה נקי לחלוטין מטענות, אך אלה קטנטנות בינתיים לפחות, ודאי לא מהסוג שאמור להשפיע על רכישה אפשרית. מה היה לנו? הגומי על רגלית ההילוכים נפרד לשלום מהמתכת אחרי כמה מאות ק"מ, והותיר אותנו עם סימן בולט בנעל ולאחר מכן אלתור קל למשך מספר ימים. גומי חליפי הורכב במהלך טיפול "אחרי הרצה".
 
כיסוי הפלסטיק המראש-לא-משכנע על מתג ההתנעה-עם-קוד למאבדי מפתח, הממוקם צפונית למיכל הדלק, התעופף ללא שוב אחרי כ-1,500 ק"מ. ולסיום, הארגז העילי והמקורי מאחור נראה כמו מיליון דולר, אך הוא לא ממש מתפקד כך. עברו עליו אמנם חיים ארוכים יחסית לפני שהגיע לאופנוע שלנו, אך על אופנוע במחיר של 150 אלף שקל, היינו מצפים לגלות משהו עם תחושה יוקרתית ואיכותית יותר.
 מעבר לכך, לא רק שאין טענות. יש בעיקר תענוג מכל קילומטר של רכיבה. על כמה אופנועים אתם יכולים לומר דבר כזה?

דוקאטי מולטיסטרדה: אופנוע הכלבו המושלם?

28 תגובות ל דוקאטי מולטיסטרדה – דו"ח שימוש ראשון

  1. אני רוכב הרבה שנים על דו גלגלי. חוויתי ניסיון עם אופנוע איטלקי פעם אחת שלא הייתה מוצלחת בלשון המעטה. לא חוזר על הטעות הזו גם אם יתנו לי אחריות כפולה ומכופלת של זמן וקילומטר. אבל הם אופנועים יפים. …וזהו.

  2. לא אוהב את פעולת המנוע. אוהב מנוע טורי . עובד שקט יותר ועגול יותר.
    אבל האופנוע מעניין ביופיו.

  3. מזכירים את ההרלי….כל הזמן רועדים…

  4. אני אוהב את המנוע ה"לא טורי".
    מאוד נהנה עם הBMW שלי . הדוקאטי נראה אופנוע עצבני ובטח נותן הרגשה טובה וזרימה של אנדרנלין ברכיבה. האופנוע שלי נותן לי רגיעה ונינוחות. כנראה הדוקאטי אופנוע לצעירים עשירים.

  5. אופנוע אקזוטי יפה בטרוף מקרין אופי איטלקי . כתבה טובה.

  6. עוקב אחרי כתיבתך. אוהב אותה. שמח שאתה מפרסם כאן בדוגרי את רשמיך. מקווה שניתן יהייה לדלות מהכתבות הבאות מעט יותר על האיכות של הדוקאטי. כי ממה שנכתב בכתבה הראשונה אני מתרשם שהאיכות היא לא מתאימה למחיר האופנוע. מקווה שנקבל מעט יותר התרשמות על הרכיבה על האופנוע התנהגות הכביש שלו האחזקה וכו'.
    תודה לך ולחברים בדו"גרי.

  7. לא יודע אם היכולת האבחנה שלי כבר מבולבלת ואו שאני רואה את כל האופנועים האלו דומים…..הדוקאיט, הKTM, האפריליה וכו'.האופנועים יפים אבל דומים. אין כבר יחודיות בהם.

  8. אומנם האופנוע עושה לי בעיות מידי פעם. אבל חווית הרכיבה עליו יוצאת מגדר הרגיל. אני נהנה לצאת לטיולים מההרגשה של המנוע שלא תמיד עובד חלק בגלל מנוע הV. דוקאטי זו חוויה.

  9. אין מילים על היופי שלהם. שילדת הצינורות מדהימה. האופנוע נראה כאילו הוא יוצא בעוד רגע לקרב. יאללה מחכים לשאר הכתבות.

  10. שהאופנוע מאוד לא נוח לישיבה מאחור. מעביר את המכות בכביש חזק לישבן. אבל חייבת לציין שזה היה כבר ליפני מספר שנים . היום לבן זוגי יש סוזוקי בורגמן וזה אומנם רחוק מאופנוע אבל נותן הנאה אחרת של המועדון הטיולים המשותפים והחברותה.

  11. כל האופנועים האיטלקיים מטריפים. ומי שחושב אחרת לא מבין בעיצוב.

  12. מה שהיה פעם בדוקאטי זה לא מה שקורה עם האופנועים היום. היום האופנועים הם יותר איכותיים בהרבה.

  13. על מה אתה מדבר…? איפה אתה רואה שהאופנועים דומים..? תסתכל טוב ותראה שכל אופנוע יפה באופן שונה.

  14. הילל כל כמה זמן אתם מתכוננים להעלות את שאר הכתבות. והאם אתם מתכוננים לתת תשומת לב גם להתנהגות הכביש מרווחי ההטיה ולתת לנו צילומי רכיבה ספוריטביים?

  15. הכתבה שלך כמעט גרמה לי לשכוח כמה אני שונא את הטרקטורים האלו. ישר כח.

  16. שהגעת ל- 50000 ק"מ. מקווה שלא תגיע למוסך לטיפול על הגרר.
    ואם אתה כבר משתמש בגרר….קח את אופנוגרר . הם אחלה חברה. אחלה שרות ולא כמו בדוקאטי.

  17. להראות לנו אופנוע שגם יקר וגם מתפרק.? אני בטוח שלהבא היבואן לא יתן לך כבר אופנוע למבחן….

  18. בטח גם הוא כל המרוץ עסוק בלתקן את הגומי מעל רגלית הרוכב….

  19. אהבתי את הכנות, הטקסט וההגשה. פשוט מעולה. מאחל בהצלחה לכלי שיעמוד בלי להגיע למוסך עוד 5000 ק"מ וישפוך מנוע – זה מה שהיה לי עם המודל הקודם. רק ימאהה

  20. הרעיון מאחורי הכלי הזה ומימושו, הישג מדהים.

  21. לי הם מזכירים BSA שהיה לי, גם ברעש, גם בביצועים ובעיקר באמינות. אחלה כלי למכונאי חובב והעיקר – אופנוע לגברים. לא בכל תקיעה צריך לילל. העיקר שהוא אדום וגם לא צריך להיות מוטרד מהמכירה. זה לא יקרה

  22. דוקטי זה הKTM של פעם.
    קנית תיקנת מכרת….רק שבדוקיאטי…זה….קנית תיקנת ונשארת איתו לעולמים. באמת אין בעיות מכירה…. לא תהייה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל