fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

SHERCO DAY עם לורנזו סנטולינו

SHERCO DAY עם לורנזו סנטולינו

כתב: קפטן בומרנג

HM MOTORS ישראל יבואנית שרקו משדרגת את פעילויות המותג לרוכבי השטח, והביאה לביקור בארץ את לורנזו סנטולינו – אלוף אנדורו וראלי ספרדי. הביקור כלל יומיים גדושים שכללו הדרכה ורכיבת שטח עם האלוף – יום אחד במרכז באיזור צרעה, והשני צפונה יותר באיזור חורשן. 
 
האירוע היה פתוח לרוכבי כל המותגים, ואכן נרשמה היענות יפה והשטח התמלא באופנועים מכל הצבעים, הסוגים והמינים.

סנטוליני בן ה-30 רוכב בקבוצת המירוצים של שרקו CH Sherco Factory Racing ולקח ועדיין לוקח חלק במירוצי אנדורו ומירוצי ראלי, וקוצר הישגים לא רעים כלל: ב-2017 הוא מנצח את ראלי מרוקו על גבי השרקו פקטורי 450, ובעונת 2015 לקח את אליפות ספרד באנדורו בקטגוריית E1. ב-2010 זכה סנטולינו באליפות העולם באנדורו לג'ויניורז ב-EWC. 

האוהלים הוקמו והפינוקים נפרשו, ולאחר שנרגעה קצת ההתלהבות וצולמו כמה סלפים מסורתיים, עלה לורנזו על האופנוע ללימוד כמה טיפים בסיסיים כמו עמידה נכונה על האופנוע, תנוחות גוף וכיוון מנופים. 

ההחלטה לפתוח את האירוע לכלל הרוכבים אכן השרתה אווירה טובה, ואלו שהגיעו יכלו גם להתרשם מדגמי 2017 של המותג הצרפתי. הרוכבים יצאו לשטח עם סנטולינו לכיבוש העליות והמורדות באיזור, וקיבלו טיפים חשובים על מעבר מכשולים ורכיבה נכונה. 


אנחנו השתתפנו ביום הראשון, אך מעלעול באלבום התמונות אפשר להבין שהיום השני היה לא פחות טוב. 

פעילות מותגית היא תמיד טובה ועושה רק טוב למותג, ואין ספק שביקור של אושייה בסדר גודל בהחלט מכובד כמו לורנזו עושה טוב לרוכבים הן מבחינת שיפור הרכיבה, והן מבחינת ההכרה שמקבלת ישראל כמקום שטוב לרכב בו אנדורו. שאפו ליבואן על היוזמה והביצוע המצויינים. 
 
 
תפסנו את לורנזו לשיחה צפופה ושאלנו כמה שאלות:


מתי התחלת לרכב ובאיזה סגנון? 
התחלתי עם מוטוקרוס בגיל 8 והתחרתי עד גיל 18, עד שעברתי לאנדורו. 

למה עזבת את תחום המוטוקרוס? 
די קשה למצוא קבוצה שתציע תנאים טובים, והשתתפות באליפות העולם עולה הרבה מאד כסף. בנוסף, קיבלתי את כל התנאים שצריך מהפדרציה הספרדית כדי לרכב אנדורו באליפות העולם ובאליפות ספרד. 

מהן צורות האימונים שאתה מאמץ כדי לשפר את הרכיבה והכושר? 
האימון העיקרי נעשה עם אופנועי האנדורו – עליהם אני מתחרה. בתחילת דרכי בתחום, הייתי משקיע הרבה באמוני טריאל בהדרכתם של אלפרדו וסנדרה גומז (אלופת טריאל והארד אנדורו). חשוב מאד להתאמן בטריאל אם אתם רוצים להצליח בהארד אנדורו. 

למה בחרת בשרקו? 
התחלתי את דרכי בהסקוורנה אך הקשר עם שרקו תמיד היה שם, והיחסים היו מצויינים. כיום העונה הרביעית שאני רוכב בשורות שרקו ואני יכול להגיד שאני באמת מאושר. החברה אמנם לא גדולה, אך היחסים בין כולם טובים ויש אווירה משפחתית. החברה במגמת גדילה ויש עבודה על דגמי טריאל וראלי, ככה שהעתיד נראה מבטיח. 

מה לגבי נבחרת הראלי? 
יש מירוצים כל הזמן ומשקיעים באימונים קבוצתיים לבניית הקבוצה. בחנתי את אופנוע הראלי במירוץ האחרון במרוקו ועזרתי לצוות לשפר אותו עוד יותר. 

מהו האופנוע עליו אתה מתחרה? 
הבחירה שלי היא דגם הרייסינג 250 4 פעימות. 

למה לא דו"פ? 
אני משתמש ב-2 פעימות כאשר אני רוכב הארד אנדורו, אבל בשאר המירוצים בהם אני משתתף, וכאשר מדובר באנדורו מהיר – אני מעדיף את ה-250 המרובע. 

יש מחשבות על נפחים גדולים יותר? 
כרגע לא. אני נשאר העונה עם ה-250 
 

מה דעתך על דגמי הדו"פ המוזרקים החדשים? 
לא ניסיתי אז אני לא יכול לחוות את דעתי. 

מה התוכניות לעתיד? 
מתמקדים במירוצים הבאים, ב-WEC ובאליפות האנדורו הספרדית. 

אתה זוכר גם לקחת חופש לפעמים? 
כן. בסוף העונה אני בדרך כלל יוצא לחופש ולמנוחה. 



שרקו 300 2017 FACTORY
בביקור סנטולינו רכבנו על השרקו מרובע הפעימות בנפח 300 סמ"ק בגרסת ה-FACTORY. אני רוכב ביום יום על דו"ש (Honda CRF250L), וכמובן שה-300 הזה שונה לחלוטין.

בגרסת ה-FACTORY של ה-SEF-R 300 של שרקו תקבלו מערכת פליטה מבית אקרופוביץ' (סאונד מטריף!), מפות מיוחדות לדגם הפקטורי (זוג מפות – רגועה יותר/למחורעים) ובולם קדמי WP בעל אפשרויות כיוון קומפרשן וריבאונד העונה לשם XPLOR (גם בדגם הרגיל מזלג קדמי WP כמובן אך מדובר בדגם פשוט יותר). 

עוד בדגם הפקטורי – דיסק אחורי מחוזק, מושב משודרג למניעת החלקה, גרפיקת FACTORY וג'אנטים אנודייז כחולים. 

עולים על האופנוע, ואפשר ישר לחוש שלכלי הזה יש מטרה אחת בלבד –לקטוף תארים במירוצי אנדורו קשים, ואת זה הוא יעשה ע"י טריפת כל מכשול שעובר בפניו וחיסול היריבים האחרים במסלול. השרקו 300 מרגיש כמו מטוס קרב חמוש.

בולמי ה-WP עושים עבודה מופלאה ומגהצים כל מה שבא, בין אם מדובר בבורות או בסלעים. 

האופנוע גבוה מאד (950 מ"מ גובה מושב) וצר, ולמרות שהוא שונה בתכלית מהכלי היוםיומי שלי – מיד הרגשתי עליו בבית.

המנוע חזק, מצערת הגז מדוייקת, וכל פנייה הופכת לחגיגה. זווית הצידוד של הכידון הרגישה לי מעט מוגבלת, אך אני מעריך כי מדובר בעניין זמני ואם אתם בעלי האופנוע וודאי תוכלו להתרגל לעניין. 

לפקטורי 300 גיר 6 הילוכים וקלאץ' ההידראולי, אך בהתאם לתא השטח הצפוף יחסית בו רכבנו, לא הצלחנו להתוודע להילוכים שמעבר לרביעי. בכלל, להתרשמות הראשונית האופנוע הרגיש חזק מאד לרכיבה צפופה, ואולי אפילו חזק מידי. צריך לנסותו גם באנדורו מהיר יותר וברכיבת מדבר/שבילים מסולעים אך פתוחים בהם אפשר לפנק יותר בגז. 

שרקו ממתגת עצמה כמותג פרימיום לאופנועי אנדורו, ואכן יש תחושה שאתה רוכב על מכונה שבנוייה בצורה הכי מקצועית, מדוייקת ומוכוונת אנדורו שיש. אין ספק שיצאנו עם טעם של עוד.  

3 תגובות ל SHERCO DAY עם לורנזו סנטולינו

  1. השתתפתי ביום השני. כבוד לראות חיה כזאת מולך. לדעת שהשמים הם הגבול וגם תודה למארגנים על יום כיף.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל