fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה

איך מרגיש אופנוען מתחיל-מנוסה על AJP PR5 250/ חלק 2

איך מרגיש אופנוען מתחיל-מנוסה על AJP PR5 250/ חלק 2
צילוo תנועה: אסף (ללא) רחמים    צילום סטטי: ליאור בנאי

עברו בדיוק חודשיים מאז רכשתי לי את האנדורו המתון הראשון שלי, וחודש מאז הסקירה הראשונה של איך מרגיש אופנוען מתחיל מנוסה. זהו פרק זמן טוב המתאים לסקירה קצרה נוספת של ההתקדמות והשיפורים שנעשו בצמד אופנוע רוכב.

האופנוע

הכלי עבר טיפול 3,000 שכלל החלפות שמן ופילטר (פילטר אוויר ספוג רב פעמי), כיוון שסתומים פשוט ועוד, והחלטתי להאריך את הגיר ע"מ שהכלי יהיה יותר שימושי בשבילים ומעט בכביש. גלג"ש קדמי הוחלף מ- 12 ל- 13, גלג"ש אחורי ירד מ- 50 ל- 48 שיניים, כך שהגיר התארך ב- 12% (ככה הכלי מגיע במקור). במעמד זה הוחלפה השרשרת לחדשה (איכותית של ORING), הורכב צמיג קדמי חדש ואוחז, ובנוסף טופלו עוד כמה נקודות שהיו זקוקות ליישור קו, כך שהכלי מרגיש לי יותר מדויק ונעים לרכיבה.

הרוכב

אז אחרי שצברתי מעט שעות במסלולי אנדורו וסינגלים, ולא מעט קילומטרים בשבילים פתוחים ומהירים, ואחרי שקיבלתי הדרכה, הכוונה והערות מהמדריך הצמוד שלי (הבן, בן 14.5, רוכב מוטוקרוס עם פי 10 שעות ממני)- אני מרגיש יותר מחובר לכלי, לשטח, מעיז יותר לפתוח גז, להחליק את האחורי תחת עומס או בבלימה בכניסה לפניות הדוקות, ולמדתי למצוא פה ושם מגרעות לכלי- הן במערכת הזרקה לא הכי מדויקת בעיקר בפתיחות או סגירות גז מהירות (נקודת תורפה של מערכות ההזרקה של DELPHI בדגמים של לפני 2016), וכן בגובה הפול סייז שעדיין לא מתחבר לי עם המילה "ביטחון עצמי". אבל בשאר הזמן אני מתחיל ליהנות, משקיע פחות זמן בתפעול הכלי ויותר זמן בהנאה מהרכיבה, מהנוף, מהאוויר, מהריחות ומהמראות של האביב הקצר שלנו. בקיצור, אחרי מעל 25 שנה באופנועי כביש קיצוניים- אני מתחיל לאהוב את סצינת השטח והלייט אנדורו… 


הנופים שמגלים עם מכונת שטח (צילום: ליאור בנאי)

איך ממשיכים?…

אני מקווה שבחודש וחצי הקרובים, וכל עוד מזג האוויר יהיה אביבי, נוח ולא מייבש, אוכל לצבור עוד אי אלו שעות, חוויות, ניסיון והבנה, ואנסה לספר לכם מנקודת מבט והשוואה מעט מקצועית יותר הן על הניסיון בשטח, והן על השוואה לכלים מתונים יותר (למשל CRF250 או קוואסקי KLX250 כבדים ומתונים יותר, השייכים לחברים שמתלווים לרכיבות) או של כלים מקצועיים יותר (רכשתי לילד ק.ט.מ SX125 שתי פעימות קיצוני וקליל מאד ששוקל 89 ק"ג בלבד). בקיצור- Stay Tuned.

8 תגובות ל איך מרגיש אופנוען מתחיל-מנוסה על AJP PR5 250/ חלק 2

  1. שכלי שנקנה חדש צריך יישור קו מלא?
    אמנם נכון שאלו דברים שעושים מאהבה לתחום, אבל עדיין אם רק אחרי כל השינוים הללו שעולים כסף אתה מרגיש נוח עם הכלי אז ואללה זה היה מציק קצת. לי לפחות שאחרי שקניתי כלי חדש ב40 אלף שח עוד צריך לשלם על שינויים.

    תקנו אותי אם הבנתי משהו לא נכון.

    ובלי קשר שמח לקרוא גם על הכלי וגם על הכניסה לתחום השטח. ובלי קשר אמנם זהו כלי שטח יותר אך אשמח להתייחסות על יכולתיו בכביש גם כן. תודה
    שי.

  2. יופי שכן פוקימון מתלמד…..אפשר לצאת לרכב קצת לפני שהקיץ מגיע.
    פה בשכונה?

  3. שי – הכלי 2015, נרכש עם 3,000 ק"מ, השרשרת וגלגלי השיניים היו במצב בינוני מינוס, ולכן ניצלתי את ההזדמנות להארכת הגיר, כנ"ל גם הצמיגים, גם הבעיות של הזרקה מאד נקודתית שקיימות בשנים 2014-2015 טופלו ועודנו בדגמי 2016 ואילך…

    רמי – בכיף, תזמין ואני מצטרף…

    ליאור

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל