fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

לידתה של שושלת

לידתה של שושלת

דובי מילר

צילום: יצרן

העיסוק באופנועי ב.מ.וו העסיק אותי כחלק מהמחקר ההיסטורי שלי בנושא מעורבות הנאצים בספורט מוטורי. ככל שהעמקתי פנימה מצאתי והבנתי שהמפעל ממינכן היה זה שייצג את גרמניה הנאצית בתחום הדו-גלגלי, אבל לא על זה אני רוצה הפעם לכתוב, אלא על משהו הרבה יותר "צעיר" בזמן.

בסוף שנות ה-70 ותחילת השמונים כל אופנוע עם גלגלי "שוקולד" וכנפיים קצת מורמות היה נראה לנו, כבני טיפש עשרה כ-"קרוס" יענו מוטוקרוס ולא ממש משנה אם זה היה 50 סמ"ק רועש ומקרקש או איזה קרנף חולות עם מיכל דלק שמן ומנוע עב-בשר. לא היה הבדל גדול בין פנטיק קומפטישן לבין מפלצת שטח גומעת מרוצי אינדורו דוגמת הב.מ.וו מסדרת R.
מפעל האופנועים של ב.מ.וו גילה מאז ומתמיד התעניינות ואפילו חלקית במרוץ השטח הקלאסי מכולם, ה-SIX DAYS, ההתעניינות התבטאה בדרך כלל בתמיכה חצי רשמית ברוכבים פרטיים שקיבלו סיוע של חלקי חילוף כאלו ואחרים.

בשנת 1979 החליט היצרן הגרמני להציב קבוצה רשמית בכדי לנסות ולזכות במרוץ הכל-כך חשוב להם ועל הדרך גם באליפות האינדורו האירופית הנחשקת, כמובן שהם גם זכו והשיגו את המטרות, מה שהגביר את התיאבון הגרמני לעוד ועוד.
מרוצי האינדורו החלו מקבלים צורה דומה יותר ויותר למרוצי מוטוקרוס עם אופנועים קלי-משקל וקטני נפח יחסית שמגלים דומיננטיות, חושפים את המפלצת הבאוורית במערומיה, על משקלה הרב ומנוע בעל נפח גדול.
לעונת 1980 הכינו בב.מ.וו אופנוע חדש בעל מנוע בנפח 800 סמ"ק שהפיק כ-50 כוחות סוס ושקל רק 132 ק"ג. המפלצת החדשה, ה-R80 G/S, השיג את המתבקש ממנו – מקום ראשון ב-SIX DAYS וגם באליפות האינדורו הגרמנית ולקינוח גם את זו האירופית.
לצוות שהתחרה עם ה-BMW  לא היו חיים קלים. לנווט בשבילים הבוציים עם אופנוע בעל שלדת ברזל כבדה, מנוע שמעדיף לעבוד "ברגיעה" ונאלץ להילחם מול אופוזיציה קטנת נפח (500 סמ"ק) ומשקל אבל ההצלחה הגיעה ועמה גם כניסתו של ה-R80 G/S לדפי ההיסטוריה. בשנת 1981 השאיר ה-G/S את חותמו גם בראלי הדאקאר אבל על שושלת ההצלחות הזו אכתוב בפרוט בפעם הבאה.

ההצלחה תורגמה משם היישר לאולמות המכירה והיא הייתה מסחררת. כבר נאמר לא אחת – ניצחון במרוץ בסוף השבוע מתורגם ישירות למכירות בהמשך השבוע. ראיה לכך הוא ה-R1200GS, גלגולו המודרני של אותו R80G/S, שהוא מהאופנועים הנמכרים ביותר באירופה והבחירה המועדפת לטיילים הרפתקנים ברחבי הגלובוס.

אוטו-דידקט – הבלוג של דובי מילר

גלריה

5 תגובות ל לידתה של שושלת

  1. בנוי כמו שצריך, עמיד ועם יכולת שטח וכביש מופלאה. באמת לא פלא שהGS1200 כזה הצלחה רק חבל שבארץ האו עולה כמו דירה

  2. אופנוע מדהים עד לפני שנה היה בבעלותי דגם הבייסיק , האופנוע הכי אופנוע שהיה לי עוד אשוב אליו

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל