מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
ברקום שמאל
לרט
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
KTM עליון קוביה
לרט
rok-straps רצועות קשירה 140
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
מתלה לקסדה
הארלי שמאל

זמן לפרוייקט- ישראל

זמן לפרוייקט- ישראל

אביעד רייס

צילום: גלעד קבלריצ'יק

עד היום, במדור זמן לפרוייקט, התמקדנו בעיקר בעבודות שנעשו בסדנאות בחו"ל, אם במכוניות ואם באופנועים. 
שיחה שקיבלנו מגיא אליתים ממוסך RPM, גרמה לנו להבין שגם לארץ הקודש יש כנראה מה להציע בתחום הקסטומייז, וברמות הגבוהות ביותר. 
כך הגיע לדוגרי סיפורו של ה- XR650 מודל 93 של אילון שינר. 
שינר, בן 27 מהמרכז, התחיל לרכב כמו רבים בגיל 16. תמיד רצה אופנוע מוטוקרוס אבל נתקל בהתנגדות ההורים. לאחר שירות קבע בצבא, השתחרר עם מעט כסף בצד, והחליט לרכוש את שביקש ליבו- קאוואסאקי KX. 
לאחר שהרגיש כי הגיע הזמן להתקדם מעט, הגיע שינר לגיא אליתים וביצע אצלו עסקת טרייד על אופנוע אחר. שינר, בתחילת דרכו בתחום המוטוקרוס והשטח הבין שחיבור לגיא אליתים הוא משהו שאפשר רק להרוויח ממנו, וביקש מגיא שיתווה לו דרך טובה וידריך אותו. השניים נהיו חברים טובים. 
כיום רוכב שינר על הימאהה XSR700 החדש. 
הרמת פרוייקט מעוצב, תמיד היה במשאלתו של שינר. הוא  לא חשב על ללכת בכיוון של אופנוע השטח הגדול של הונדה אלא דווקא על כיוון של קפה רייסר, אך הזדמנות שנקרתה בדרכם של שינר ואליתים בצורת XR650 שנת 93 שהוצע למכירה ע"י חבר, הייתה טובה מידי בכדי לפספס. 
לאחר ההבנה כי זהו האקזמפלר שנבחר, ואיתו ממשיכים קדימה, הוחלט גם הלך הרוח של הפרוייקט- הרבה ניקל, מתובל באווירת אופנועי השטח של שנות ה- 60, 70. 

עוד באותו היום שנקנה האופנוע, הפרוייקט כבר יצא לדרך. אותה דרך, לא הייתה ברורה כלל מהרגע הראשון, ולמעשה, לא היה ברור איך תיראה התוצאה הסופית מעבר לכך שיהיה מדובר באופנוע שטח רטרו. החברים החלו לפרק ולהעלות רעיונות והכל במהלך העבודה. 

האחריות על הפעולות המכניות, הייתה בחזקתו של אליתים עם מעל 20 שנה של נסיון בעבודת מוסך ופרוייקטים כאלו ואחרים באופנועים. הצד השני של הפרוייקט, קרי הזמנת החלקים והדאגה לכל מה שמסביב לעבודה הספציפית במוסך כדי שהפרוייקט ידפוק כמו שצריך, היו באחריותו של שינר, שגם הפך לשוליה של גיא במהלך התהליך.

הבחירה ב- XR650 של הונדה, אופנוע שעדיין נמכר בארה"ב (למה לא אצלנו??) ומיוצר בייצור סדרתי, מובנת לחלוטין- למעשה כל חלק בו יש צורך זמין באינטרנט חדש או יד שניה לרכישה מידית. 
ואכן, חלקים חדשים רבים הוזמנו ,ביניהם ברגים מקוריים, בולמים מקוריים, ג'אנטים, קליפרים, זרוע אחורית ועוד. חלק מהם לא התאימו, הוחזרו והוזמנו פעם נוספת. 
8-9 חודשים לקח זמן הפרוייקט ללא צביעה עד לרגע ההרצה שלקחה 3 חודשים, משם המשיכו לכיוונים נוספים ואחרונים. מייצב היגוי נוסף לאופנוע, ויחסי ההעברה שונו ע"מ לספק יותר מהירות בכביש על חשבון הכח בשטח.
לאחר זמן ההרצה, נלקח האופנוע לעבודות צביעה שונות  אצל גיא רייטר ויניב גולן, ביניהן ניקוי בחול לשלדה והמנוע וצביעה מחדש, וצביעה כללית של המנוע והחלקים החיצוניים. 
מנוע האופנוע לא נפתח כלל, הקלאץ' הוחלף והקרבורטור רוענן. 
גם חלקים לא מקוריים מצאו את דרכם אל הפרוייקט, כמו למשל משאבת בלם אחורי שנלקחה מ- YZ450 מודל 2009, כנפיים שנלקחו מסוזוקי GN250, סוויץ' של DRZ ומיכל הדלק שנלקח מימאהה XT500 ועבר חיתוך מיוחד כדי להתאים לאופנוע החדש. 

לא הכל הוחלט במכה ראשונה. יחידות התאורה, כנפי הצד, הכידון, ואגזוז ה- FMF המעניק לאופנוע סאונד ייחודי, עברו כמה וכמה פירוקים והרכבות, עד שהוחלט על מיקומם ועיצובם הסופי. 

סה"כ שנה וחצי, מרגע יריית הפתיחה ועד לסיום כל המשימות. 

בכל מהלך הפרוייקט עבד שינר בצמוד עם אליתים, והוא מדווח כי המוסך הפך כבר להיות הבית השני שלו. שאלתי את החברים האם יש מצב להרים כזה פרוייקט לבד, ללא עזרה מבעל מקצוע צמוד ושימוש במוסך ובכלים, ונעניתי בתשובה שלילית. הקושי הגדול הוא, כך נמסר לי, נובע מהשאיפה לשלמות. 

מה התוכניות לעתיד? 
מבחינת שינר, חוזרים לתוכנית המקורית- מה שאומר שאפשר לצפות לפרוייקט נוסף של קפה רייסר/ סקרמבלר מעניינים. מבחינת אליתים והחבר'ה ב- RPM ממשיכים כרגיל, ופרוייקטים נוספים כבר נמצאים בעבודה מתקדמת, וחלקם ממתינים לעלות על הליפט. 

כמה עולה? 
די קשה להדביק תג מחיר על פרוייקט של שיפוץ/ בנייה של כלי רכב. כל פרוייקט לגופו, ומחיר החלקים, הכלי עליו מתבסס הפרוייקט ומצבו הכללי, ומחיר כלי העבודה/ המקום בו עושים שימוש, יקבעו בסופו של דבר את מחיר הפרוייקט כולו. 

יש לכם פרוייקטים יפים ומעניינים כחול לבן שתרצו לשתף אותנו איתם? פנו אלינו כאן

לתיעוד הפרוייקט המלא בדף הפייסבוק


עוד בנושא זמן לפרוייקט:

הונדה Ascot FT500 Tracker

ימאהה XV920R

11 תגובות ל זמן לפרוייקט- ישראל

  1. למה יבואן הונדה אופנועים לא מרים את הכפפה ומיבא את הכלי הנהדר הזה שוב ארצה במחיר אטרקטיבי?!
    ישנים בעמידה,תראו איזו פריחת דגמים מתרחשת לאחרונה בארצינו הקטנטונת.

  2. אבל גם כאן זה אופנוע ששופץ יפה ומגיע לו במה.
    כל הכבוד.

  3. בחברת מאיר יבואנית הונדה בישראל מעולם לא אהבו להתעסק עם אופנועים בכלל, ועם אופנועי שטח בפרט. פשוט לא מעניין אותם. נראה לי שהם מייבאים אופנעים רק כי הם חייבים או משהו.

  4. גיל מה אתה דואג? הכל ידוע. נגיע לכולם

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל