מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
לרט
ברקום שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
HJC
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

נותן ברייס: המסע הבלתי יאומן של מבשרי המכבייה בשנת 1930

נותן ברייס: המסע הבלתי יאומן של מבשרי המכבייה בשנת 1930

אביעד רייס

בשנת 1911 פורסם לראשונה ע"י פריץ אברהם הרעיון של קיום משחקים אולימפיים יהודיים- שמה המקורי של תחרות הספורט אותה כולנו מכירים בתור  ה"מכבייה". 

מי שהרים את הכפפה והאיץ את קיומו של האירוע היה יוסף יקותיאלי, ממנהיגיה הבולטים של תנועת מכבי בארץ ישראל. יקותיאלי הציע לקיים את המכבייה הראשונה בשנת 1932 לציון 1800 שנה למרד בר כוכבא.

בימים בהם אין סמסים, מיילים ופייסבוק, החבר'ה שהיו אמונים על ארגון האירוע פורץ הדרך היו צריכים לחשוב על דרך יעילה ומהירה להפיץ את הבשורה ולמשוך ספורטאים יהודיים מכל רחבי אירופה להגיע לתחרות.

הצורך בפתרון מהיר להבאת הספורטאים הולידה את הרעיון של שימוש באופנועים שיהיו רכובים ע"י חברי מכבי בארץ ישראל. המסע קיבל את השם "תל אביב- אנטוורפן" וכלל שמונה רוכבי אופנוע (מוטוציקלטים בלשון התקופה ההיא) שיצאו לדרך ב- 5 ליוני 1930. 

קבוצת המוטוציקלטים עברה בתורכיה, ברומניה, דרך פולניה, גרמניה ובלגיה והתקבלו במדינות בהם עברו בצורה יפה ומכובדת. 
במהלך המסע הראשון, יוסף יקותיאל כבר עבד על תכנון המסע השני. כאשר התברר כי המסע הראשון עבר בשלום והוכתר כהצלחה, ניגש יקותיאל להתחיל את הוצאתו לפועל של מסע ההמשך- מסע שייקרא "תל אביב- לונדון".

למסע השני יצאו שבעה רוכבים: זולו ומתיתיהו ברומברג, שלום ברדשסקי, אפרים טננבאום, יוסף הכהן, יואל סימקין ומורדכי שפירא. בנוסף להם יצאו למסע עזרא איכלוב (יצא כמורכב על אחד האופנועים) אליהו סויסלוצקי, אבשלום כרמלי, זאב מרכוס,מנדי סגל ויוסף יקותיאלי שנסעו במכוניות ליווי.

במאי 1931 יצאו הרוכבים מתל אביב לכיוון ירושלים, חצו את המדבר לכיוון מצריים, שטו בים לאתונה, עברו דרך סלוניקי, בולגריה, יגוסלביה, אוסטריה, גרמניה, פריז ולבסוף לונדון. במהלך המסע שעבר ב 9 ארצות ו- 19 קהילות יהודיות, גמעו הרוכבים האמיצים כ- 9375 ק"מ!! פשוט בלתי נתפס בהתחשב בשנים המוקדמות והחוסר בטכנולוגיה בלעדייה אנחנו לא יוצאים היום מהבית.

בימים אלו, שוקדת חברת הפקות פרטית מלונדון על שחזור מסעות אלו עם רוכבים ואופנועים מודרניים. החברה תאחד את המסעות למסע אחד, שיעבור דרך אירופה ויסתיים בברלין באיצטדיון בו נערכו המשחקים האולימפיים ב1936, אצטדיון שהוזמן ע"י שר התעמולה הנאצי גבלס. 

הרוכבים שיצאו למסע השחזור יעברו בארצות המוצא של משפחותיהם, ובמקומות המשמעותיים להסטוריה של העם היהודי

קרדיט:

תודה לאתר בעזרה להכנת הכתבה. מוזמנים להכנס לאתר ולהתרשם ממסעות אופנועים מיוחדים ART- MOTO 
בכל רחבי העולם

קובי שמואל – אתר ארט מוטו

קרדיט תמונות – ארכיון מכבי ע"ש יוסף יקותיאלי

5 תגובות ל נותן ברייס: המסע הבלתי יאומן של מבשרי המכבייה בשנת 1930

  1. מעניין איך היה נושא התחזוקה של האופנועים במהלך מסע זה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל