fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

הפוך את ההונדה CB500X שלך למנצח בדקאר

הפוך את ההונדה CB500X שלך למנצח בדקאר

גיא בן ברק

חברת "אבזרי ראלי רייד" הבריטית פתחה קיט לשיפור יכולת ההונדה CB500X בשטחים לא סלולים, כך שיהפוך להיות יותר "אדוונצ'ר".
הדגם נבחר מאחר וזה אופנוע עממי ומאוד נפוץ בעולם (ובישראל), אמין ודורש אחזקה מועטה. למרות  שמדובר בגרסת X ההרפתקנית מבין השלוש, יכולת אוף רואד אינה נמנית על סגולותיו של ה-CB  המקורי: מהלך מתליו 140 מ"מ מלפנים ו-120 מ"מ מאחור, לא רע לאופנוע כביש אבל דו"ש זה לא, מושבו בגובה 810 מ"מ ומרווח הגחון 165 מ"מ, מידות מוגבלות לשטח הלא סלול, גם חישוקי החישורים היצוקים וצמיגי הכביש על חישוקים בקוטר "17 לא מיועדים למשהו מעבר לכורכר פה ושם.
בהתאם כולל הקיט של ראלי רייד פתרונות למגבלות אלה. הקיט הבסיסי כולל חישוקי שפיצים, קדמי בקוטר "19 ואחורי "17 כמקובל בעולם האדוונצ'ר, ועליהם צמיגי קוביות, מהלך המתלים מוארך עד ל-180 מילימטר מכובדים ואיתו גדל מרווח הגחון משמעותית ל-230 מילימטר, ומותקנת כנף קדמית מתאימה לצמיגים ולקצת בוץ מזדמן. הקיט משווה את נתוני ה-CB500x  לאלה של אדוונצ'ר בנפח בינוני כמו הב.מ.וו F700GS. קיט עשיר יותר של ראלי רייד יכלול גם מגינים לשילדה והמנוע, רגליות מחוזקות ותושבות מחוזקות לארגזי מטען, הרשימה המלאה מופיעה באתר היצרן המצורף כאן. מחיר הקיט – 2,500 דולר בארה"ב, לא זול, למעשה יותר משליש ממחיר האופנוע… אבל אם זוכרים שמקבלים אופנוע נוסף מבחינת יכולות אז זה פחות נורא.

התקנת הקיט פשוטה בסגנון "בולט און" ולא נדרשים כלים מיוחדים, ניתן להתקין לבד אבל אף אחד לא יקרא לכם חנונים אם תלכו למוסך מקצועי כפי שאני הייתי עושה.

גלריה

6 תגובות ל הפוך את ההונדה CB500X שלך למנצח בדקאר

  1. זה שינוי מבני. האם משרד התחבורה או היצרן מאשר את שינוי מידות הצמיגים החדשות?
    ללא זה אין לקיט הזה ערך.

    • משרד הרישוי לא מאשר כלום, המצב במדינה מהבחינה הזו מזעזע

  2. האופנוע נחמד, עושה את העבודה, אך נא לא להגזים..לדעתי השילדה לא בנויה למאמץ בשטח, לא הפילטרים ולא שאר המכלולים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל