מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
הווסקוורנה באנר שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
לרט
ברקום שמאל
תמוז
rok-straps רצועות קשירה 140
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

אופני בליץ חשמליים

אופני בליץ חשמליים

סחריה גיא

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה:
לאופניים החשמליים של בליץ יש שלדה אמיתית שאמנם עולה יותר, אך מציעה יותר. הייתי שמח לראות מכלולים טובים יותר כמו ברקסים הידראוליים או מתלה קדמי ברמה גבוהה יותר, אך יחסית לאופניים שאינם מתקפלים ושנבנו מהבסיס כדי להיות חשמליים (לא ערכות הסבה) מדובר בעסקה משתלמת ללקוח הפרטי והעסקי כאחד.

קצת יותר בהרחבה
לפעמים נדמה שאנחנו לא יודעים כל כך מה טוב לנו. אנחנו יכולים להתרעם מול טייקונים על חיוב של שקל אחד מיותר (ובצדק) בחשבון הסלולר החודשי, אך כשהחיסכון מונח לנו מול הפנים אנו נוטים לעיתים קרובות להתעלם ממנו. כשמדובר על חיסכון בתחום התחבורה אפשר להתייחס לכלי תחבורה חשמליים כשהבולטים שבהם הם האופניים החשמליים. אמנם לא מדובר בהמצאה חדשה, אך עדיין לא מדובר בנחלת הכלל. לרוב כשאנחנו חושבים על אופניים חשמליים צצה לנו בראש תמונה של ילד קטן ששועט ברחבי העיר ובין אנשים במהירות "פלילית", אך האם פעם חשבתם לשלב אופניים בחיי היום יום?

ברור שלא מדובר בתחליף לרכב משפחתי שמשמש לנסיעה ארוכה או בצורך לקחת זאטוטים לגן, אך בנסיעות קצרות ומרחקים עירוניים שילוב של אופניים חשמליים בשגרה היומית עלול להתבטא בחיסכון כלכלי משמעותי מדי שנה, ותוספת קטנה לבריאות הגופנית.

יצאנו לסיבוב על אופניים חשמליים מבית "בליץ" הישראלית, כדי לראות האם מדובר בפיתרון ראוי לתחבורה עירונית יומיומית- או שמא עדיף לצמצם במילקי ולהתענג על בנזין.
על האופניים
כמי שרוכב לא מעט על אופני שטח, אוכל לומר כבר בהתחלה שלפחות בכל הנוגע לאבזור מכני, לא מדובר במפרט "קצה". מצד שני, האבזור החשמלי ממצה את גבול היכולת החוקית בישראל ומציע מפרט עשיר, כמו מנוע ללא מברשת (Brushless) בהספק של 250W וסוללת ליתיום-יון הבנויה משני תאים שניתנים להסרה באמצעות מפתח יעודי, במתח של 36V, ובזרם של 10 אמפר-שעה. הנתונים הללו מתורגמים למהירות מירבית (חשמלית) של 25 קמ"ש וטווח על הנייר של עד 70 ק"מ בעזרת דיווש. מי שלא מעוניין לדווש כלל יזכה לטווח של עד 35 ק"מ מכובדים, אך זה כבר דורש התקנה של אביזרים שאינם במסגרת החוק. כמובן שבחור גדול כמוני  (כ-95 ק"ג) יקצץ משמעותית בטווח הסופי, אך לגבי המהירות – בדיווש הצלחתי לשמור על מהירות שלא ירדה מ-30 קמ"ש, וממוצע של 34 קמ"ש באיזור מישורי. אגב, טעינה מלאה אורכת 5-6 שעות.
על הכידון מותקן צג דיגיטלי שמציג באופן ברור ביום ובליל (תאורה מובנית) מידע אודות האופניים, הכולל מהירות, מד טעינה, טווח ושליטה במידת עזרת המנוע החשמלי. ניתן לבחור רכיבה ללא עזרה כל, ועד דיווש ביחס של 1:1 עם המנוע החשמלי – מה שמקל מאוד ברכיבה. 
הקו המנחה בעיצוב של אופני בליץ הוא קווים זורמים והסתרה של המכלולים החשמליים. שני תאי הסוללות משולבים בשלדה וניתקים באמצעות מפתח, הבקר האלקטרוני נמצא מעל גלגל השיניים באופן סמוי וכל החיווטים משתלבים היטב בשלדה. האופניים החשמליים של בליץ אינם מתקפלים, מה שמאפשר להשתמש בשלדת זנב קשיח עשוית אלומיניום עם אבזור טוב יותר מאופניים מתקפלים. מבחינת אבזור כללי ישנם בלמי דיסק מכניים על שני הגלגלים, 7 הילוכים של שימאנו, מזלג קדמי מתכוונן ומושב עם מתלה מתכוונן. האופניים מגיעים עם שני גדלי גלגלים לבחירה – 26" או 28" לחובבי הגלגלים הגדולים. כפי שציינתי מוקדם יותר, לא מדובר באבזור שיספק רוכבי פרי רייד או דאון היל מנוסים, או אף רכיבות שבילים ארוכות, אך למשתמש העירוני הממוצע מדובר באבזור מספק.

לא רק למשתמש הפרטי

אחת הבשורות המשמעותיות יותר באופניים החשמליים של בליץ אינה נוגעת דווקא למשתמשים הפרטיים, אלא למגזר העסקי. בתי עסק רבים צריכים רכב שליחויות (פיצריות, מסעדות, חלקי רכב וכו'), וכאן לאופניים חשמליים יש אינספור יתרונות אל מול קטנועים סטנדרטיים:

דלק
– ההוצאות על טעינה חשמלית נמוכות באופן דרסטי לעומת דלק.

רשיון
– אופניים חשמליים אינם דורשים רשיון, מה שמאפשר לכל אחד להיות שליח במידת הצורך.

ביטוח
– ביטוח שנתי לכלי דו גלגלי לבדו עולה יותר מאופניים חשמליים.

תחזוקה
– תחזוקה של אופניים חשמליים אינה דורשת משאבים מיוחדים, ומבחינת עלויות מדובר על סכומים זניחים לעומת קטנוע.
"ירוק" – שימוש בכלים חשמליים יוצר תדמית חיובית לבתי עסק.
בליץ מייצרים בעצמם מנשאים יעודיים שמתאימים לנשיאת מגשי פיצות על גבי סבל האופניים, וארגז גדול במיוחד לשלל צרכי שליחויות. כמובן שהדבר אפקטיבי כשמדובר בשליחויות לטווחים קרובים שמסתכמים בקילומטרים ספורים, מעבר לכך הפתרון היעיל ביותר הוא אכן קטנוע רגיל. במידה ובתי העסק אינם מרחיקים מלקוחותיהם, שימוש באופניים חשמליים עלול להיות חיסכון עצום לעומת קטנוע או אופנוע.
האופניים החשמליים של בליץ נמכרים במחיר של 7,499 ש"ח ומגיעים עם שנת אחריות מלאה (שנתיים על השלדה) ואפשרויות לבחירה כגון גודל הגלגלים, צבע ומנשא סבל שמתאים גם לבתי עסק. האם האופניים של בליץ מתאימים לכם? מי שמאס בגלגלים הקטנים של אופניים מתקפלים ורוצה להנות מתחושת ביטחון ברכיבה, ימצא בבליץ שותף טוב לדרך. ישנם דגמים ספורים בלבד של אופניים חשמליים ייעודיים שאינם מבוססים על ערכות הסבה, מה שהופך את הבליץ לאופציה בולטת מול מתחרים. מעבר למה שנאמר כאן תוכלו להתרשם בעצמכם ברחוב הגדוד העברי 12, תל אביב.

25 תגובות ל אופני בליץ חשמליים

  1. תחזוקת האינובה: שואפת לאפס (החלפת שמן פעם ב 4,000 אלף+שימון שרשרת כל 250 ק"מ, רפידות בלם קידמי פעם ב-12 אלף, צמיגים פעם ב 25 אלף גם הם בכלל לא יקרים), פלג, פילטר אוויר, פילטר שמן, בפועל הם פשוט לא דורשים החלפה רק ניקוי. החלקים עולים גרושים ואת ההחלפה אפשר בקלות לבצע לבד. גם השסתומים לא יוצאים מכיוון. רפידות הבלם האחורי ורפידות המצמד מחזיקות מעמד לנצח. עלות תיקון פאנצ'ר כמו באופניים, פנימית חדשה 30 ש"ח.
    דלק: 50 קילומטר לליטר.
    עלות רכישה: כמו אופניים חשמלים איכותיים. זמן תדלוק: דקה, על השעון לעוד 170 קילומטרים חופשיים ומאושרים. ביטוח חובה: משלמים ביטוח חובה וזאת למעשה ההוצאה היחידה, ואתם מכוסים וגם אם תפגעו במישהו אתם מכוסים. באופנים אין ביטוח חובה ואתם צפויים לתביעת ענק במקרה שחס וחלילה שתפצעו משהו. גם אין באופניים ביטוח רכוש צג ג' אם תגרמו נזק לאיזו מרצדס. מהירות סופית של האינובה, גם אם אתה שוקל 100 קילו היא מעל 100 קמ"ש, באופנים רק תחלמו לעלות על אילון או על כל ציר תנועה מהיר אחר. רישיון: לבעלי רישיון על מכונית עם וותק של 3 שנים צריך רק מבחן שליטה(בלי תאוריה ובלי טסט), שזה גרושים. אז תפסיקו לחרטט בשכל על אופניים זולים, במקום זה תתחילו ליבא קאבים לישראל.

  2. מה הקטע? אם נרצה נעשה'נקנה? ויש לנו כבר ורסיס בבית. פה לא צריך קורסים/שיעורים כלום. גם לא דלק. עלה סע, לא מענייין ?

  3. אין לי כל בעיה שאתה עובד חברה ואו מי מנציגה.
    עדיין אופניים חשמליים הינם פיתרון לנסיעות קצרות ללא ביטוח ופתרון זול וטוב.

  4. זה שאין ביטוח זה טוב? ושהרוח הגבית תהיה איתנו

  5. אני לא עובד חברה, כל היצרניות הגדולות מיצרות היום "אינובה"(קאב): דיאלים, סאן, יאנג, קימקו, סוזוקי, ימאהה…כן, וגם הונדה(הרי היא המקור). אבל אף אחד מהיצרניות לא מיבאות קאב לארץ. חוץ מקיוואי-שאיכות הקאב שלו לא ברורה(אין לקיוואי מבחן דרכים זמין ברשת). קאב הוא פי אלף מאופניים חשמליים בהיבט של עלות תועלת. היבואנים לא מביאים קאב כי הם חזירים, לא רוצים שהלקוחות ירוויחו מוצר טוב וזול. לדחוף לכם אופנים מעפנים? את זה הם עושים בשמחה כי זה לא פוגע להם בפרנסה. קאב הוא האופנוע מספר אחד, אם מספר אחד בעולם אומר לך משהו? ובישראל "אפס קאב" פחחח…

  6. האופניים החשמליים זאת אופנה שהיא בעיר לא פחות מאשר אסון תחבורתי. בת"א לא הכינו שבילי אופניים כדי שהנודות המנופחים עם החשמליים ישתוללו עליהם במהירות של 30 ו- 40 קמ"ש. הם גם חוצים במהירות הזאת מעברי חציה וצמתים באור אדום. הם לא מורידים את היד מידית המהירות כי הם חוסכים סוללה, ככה זה כאשר ההגבלה שלך היא בקושי ל 20 קילומטרים עלובים. לאחרונה הוציאו תקנות שמחיבות אותם לרדת לכביש, במקום לסכן הולכי רגל הם מסכנים עכשיו אותנו רוכבי האופנועים. במקור האופניים תוכננו לאזורים תפעוליים שאין בהם תנועה של מכוניות ואופנועים, כגון: אוניברסיטות, קיבוצים, מפעלי תעשיה גדולים וכו'…בעיר הם מפגע בלתי נסבל בעליל. מעניין מתי יתעורר משהו ויפסיק את "החגיגה" המסוכנת הזאת. זה כבר עלה בלא מעט הרוגים ופצועים.

  7. כלי רכב חשמליים הם פתרון נפלא לאנשים עם מוגבלויות. בקיבוצים זה כלי מאוד נפוץ לחבר'ה המבוגרים. כאן בעיר כאשר עולים עם קלנועית על כביש עירוני זה סיפור אחר, ממש מסוכן!!! אם זאת, אנשים עם מוגבלויות ועם קלנועיות יש מעט. השיפורים האחרונים במנוע(מנוע ללא מברשות), השיפורים האחרונים בעוצמת הסוללות, ובעיקר שיווק אגרסיבי של האופניים החשמלים (שווק מסיבות פוליטיות, כי יכלו לשווק "קאב", אבל פוליטית זה לא משתלם לחזירים), כל אלה הפכו את האופניים החשמליים לנפוצים ברמה של מגפה, והתוצאה: אסון תחבורתי. סטודנט שיש לו קו קצר יכול לרכב על אופניים רגילות בלי מנוע. כל הסיפור של תוספת המנוע זה קישקוש מקושקש, אין בו כל תועלת: לא ספורט, לא בטיחות, יקר ביחס לאופניים רגילות, סוללה כבדה שזמן הטעינה שלה נמדד בשעות וזמן הפריקה שלה נמדד בדקות. עניין האופניים החשמלים, חוץ מהיותם טרנד אופנתי, הם פשוט בדיחה עלובה.

  8. מי זה התינוק המקסים ???? הוא למכירה ??????

  9. אופני XC מאוד מוצלחות עם בוסט חשמלי מוצלח. קלות יותר-ויותר קרובות לתחום האופנועים.

  10. האופנים סבבה והכל אבל איך קושרים אותם עם מנעול ?? הפיתרון היחיד שעלה לי זה באחד ממוטות הבולם הקדמי(אלה ששוקעות לא הקבועות )

  11. עוד לא החלטתי אם אני מסתדר עם ההחלטה לוותר על קטנוע או להשאר עם שניהם

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל